Pagina 2 van 4

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 22 jul 2008 13:23
door TdeHond
zie bericht boven u.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 22 jul 2008 20:10
door bbgt
Je moet bij jouw provider vragen (eisen is een beter woord...) dat deze jou de naam etc geeft van het bedrijf dat de smsjes naar jou heeft gestuurd. Dat zijn zijn ze verplicht om te doen. Vervolgens kun je eisen van dat bedrijf dat zij jou een refund geven. Daar moet je een bepaalde termijn voor stellen: 5 werkdagen b.v. Je kunt ook eventueel aan dat bedrijf op hun beurt de details (NAW gegevens) mede te delen van de uiteindelijke "boosdoener". Dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.
Dat kan, gebeurde in mijn geval, het tweede bedrijf naar zijn "client/boosdoener" stellen: of geld direct binnen bepaald aantal dagen overmaken of dat zij het betalen en intern dat derde bedrijf administratiekosten in rekening brengen.
Alles uiteraard onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat er op geen enkel manier sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst tussen jou en die uiteindelijke smsverstuurder.
Mocht er iets onduidelijk zijn in mijn instructies dan hoor ik dat graag.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 31 jul 2008 17:42
door jellie1967
Hoe komt mijn minderjarige zoon van 14, van die vervelende sms diensten af, zo gauw hij beltegoed heeft trekken ze hem helemaal leeg met het sturen van sexueel getinte sms-jes!
Ik heb al een nummer gebeld, maar zijn niet aanwezig, genaild maar krijgen een raar mailtje terug

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 31 jul 2008 18:08
door TdeHond
------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

Blokkeer in overleg met uw zoon smsdiensten. Zie bijgevoegde links.
Ik neem aan dat hij hier nu ook de zin van inziet.
-----------------

hier klacht indienen
hier over afmelden
hier diensten blokkeren
site over sms afmelden
---
zie hier

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 31 jul 2008 18:17
door jellie1967
Bedankt voor je reactie.
Mijn zoon onvangt de sms-jes ongevraagd, hij heeft zich nooit aangemeld voor deze diensten.
Ze komen van 2300 en onze provider orange kon ze niet stop zetten.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 31 jul 2008 18:27
door TdeHond
Graag gedaan.

bbgt is onze ervaringsdeskundige op het gebied van terugvragen geld. Zie zijn berichten en u kunt er vragen over stellen aan hem.

Succes eventueel met geld terugvragen en blokkeren van de narigheid.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 01 aug 2008 09:15
door bbgt
Kijk zo wordt je er nou ingeluisd:

http://actions.mt50sys.com/nl/zdviphone/?t=39611

Algemene voorwaarden:



ALGEMENE VOORWAARDEN 5 APRIL 2007

Deze Algemene Voorwaarden en de elders op de Sites opgenomen Specifieke Voorwaarden (hierna tezamen genoemd de "Algemene en Specifieke Voorwaarden") vormen een juridisch bindende overeenkomst en zijn niet alleen van toepassing op de content en Service verleend via Short Messaging Service (hierna de "SMS service" genoemd), maar ook op de Service verleend via het internet, deze website of een wapsite ("de Sites") en/of via andere wijzen van levering van mobiele content van Aanbieder of met aan haar gelieerde bedrijven (hierna de "Aanbieder", "wij", "ons", "onze" genoemd), tenzij schriftelijk anderszins overeengekomen. RAADPLEEG HIER DE SPECIFIEKE VOORWAARDEN DIE VOOR UW LAND VAN TOEPASSING ZIJN. Beide gebruikswijzen van de SMS service en van het internet (met inbegrip van het gebruik van de Sites) worden gezamenlijk de "Service" of "Services" genoemd. De Aanbieder is te allen tijde gerechtigd om deze Algemene en Specifieke Voorwaarden te wijzigen. U dient deze bladzijden derhalve regelmatig te lezen. In het geval van ge- of verbruik van bepaalde content en Services, zullen naast de Algemene en Specifieke Voorwaarden ook eventuele op die content en Services van toepassing zijnde en vooraf bekend gemaakte algemene spelvoorwaarden, geschillenregelingen, richtlijnen of overige bepalingen van toepassing zijn (hierna de "Aanvullende Voorwaarden" genoemd). De Aanvullende Voorwaarden worden als zijnde hier ingelast beschouwd en vormen een integraal onderdeel van deze Algemene Voorwaarden. Indien zich tegenstrijdigheden voordoen tussen deze Algemene Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden, zullen de als laatste genoemde voorwaarden prevaleren. Deze Algemene Voorwaarden incorporeren en bevatten het privacybeleid en copyrightbeleid van de Aanbieder. In het gratis welkomstbericht van de Aanbieder vindt u de URL (Uniform Resource Locator) van de Sites waarop de Algemene en Specifieke Voorwaarden zijn te vinden. U en/of de betalingsgemachtigde gaat ermee akkoord dat voldoende mogelijkheid is geboden om de Algemene en Specifieke Voorwaarden te lezen en te accepteren alvorens gebruik te maken van de Service. ACCEPTATIE VAN DE SMS CONTENT EN SERVICES EN GEBRUIK VAN DE SITES BETEKENT ACCEPTATIE VAN DEZE ALGEMENE EN SPECIFIEKE VOORWAARDEN, HET COPYRIGHTBELEID EN HET PRIVACYBELEID. Indien u daarmee niet akkoord gaat, moet u geen gebruik maken van de content en de Services.

1. OMSCHRIJVING VAN DE AANBIEDER VAN DE SERVICE
Door middel van de Services verleent de Aanbieder zijn gebruikers toegang tot een netwerk van online en mobiele telefoon applicaties, met inbegrip van maar niet beperkt tot nieuws of informatie, e-mail, chat services, amusement, horoscopen, spelletjes, ringtones, wallpapers, fun sounds, real tones en video's. Toegang tot de content en Services van onafhankelijke derde partijen kan ook tot de Service behoren. De Algemene en Specifieke Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden zijn ook van toepassing op een uitbreiding of verbetering van de huidige Services. De Aanbieder kan de Service (of een deel daarvan) op elk moment tijdelijk of permanent wijzigen of beëindigen. U gaat ermee akkoord dat de Aanbieder niet aansprakelijk is jegens een derde partij of jegens u als gebruiker, indien de Service wordt gewijzigd, beëindigd of onderbroken.

2. TOEGANG TOT DE SERVICE, BESCHIKBAARHEID EN LEEFTIJDSBEPERKING; UW VERANTWOORDELIJKHEDEN
Om gebruik te kunnen maken van de Service moet u (1) ten minste de leeftijd hebben bereikt die is genoemd in de Specifieke Voorwaarden en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde om u namens hem of haar aan te melden voor en gebruik te maken van de Service en (2) namens deze ouder en/of de betalingsgemachtigde en uzelf instemmen met de gebondenheid aan deze Algemene en Specifieke Voorwaarden. Als u zich aanmeldt voor de Service en/of als gebruiker van de Service onderkent en bevestigt u dat u de Algemene en Specifieke Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven en in de Specifieke Voorwaarden genoemd. De Service wordt verleend "zoals deze is" en "zoals deze beschikbaar is" op het moment van het ge- of verbruik. De Aanbieder accepteert geen enkele aansprakelijkheid en biedt geen enkele garantie indien persoonlijke instellingen, informatie of berichten niet (tijdig) worden bewaard, worden verwijderd of onjuist worden afgeleverd. Om gebruik te kunnen maken van de SMS service moet u beschikken over de benodigde mobiele communicatiemiddelen. Bepaalde mobiele telefoon applicaties zijn alleen beschikbaar voor een select aantal mobiele telefoons. Dit is een aangelegenheid van de fabrikanten van mobiele telefoons en ligt dus buiten de risicosfeer van de Aanbieder. Om teleurstellingen te voorkomen, verzoeken wij u om - alvorens u zich aanmeldt voor de Service - de geschiktheid van uw mobiele telefoon te controleren, zoals vermeld in het Overzicht van geschikte telefoons, te vinden op de Sites. Bovendien, U MOET BESCHIKKEN OVER EEN ABONNEMENT VOOR MOBIELE COMMUNICATIE BIJ EEN DEELNEMENDE MOBIELE NETWERK AANBIEDER, OF OP EEN ANDERE WIJZE TOEGANG HEBBEN TOT EEN NETWERK VOOR MOBIELE COMMUNICATIE, VIA WELKE DE AANBIEDER DE SERVICE BESCHIKBAAR STELT EN U MOET EVENEENS TOEGANG HEBBEN TOT DE DIENSTEN EN BESCHIKKEN OVER DE JUISTE INSTELLINGEN VAN UW MOBIELE NETWERK AANBIEDER DIE NODIG ZIJN OM DE CONTENT TE DOWNLOADEN. HET IS MOGELIJK DAT U IN VERBAND MET DIE TOEGANG EEN AANVULLENDE VERGOEDING DIENT TE BETALEN VOOR DEZE DIENSTEN EN INSTELLINGEN. DAARNAAST MOET U BESCHIKKEN OVER EEN WERKENDE INTERNETVERBINDING DIE GE�NSTALLEERD IS OP UW MOBIELE TELEFOON (WAP, GPRS). OP DE WEBSITE VAN UW MOBIELE NETWERK AANBIEDER KUNT U INSTRUCTIES VINDEN. U bent ervoor verantwoordelijk, dat u zich ervan vergewist dat u beschikt over de apparatuur die nodig is om de verbinding tot stand te brengen, inclusief een mobiele telefoon of pc of andere middelen die eventueel nodig zijn. U bent ervoor verantwoordelijk, dat u zich ervan vergewist dat uw apparatuur en/of software de Service van de Aanbieder niet stoort of hindert. Apparatuur of Software die hinder veroorzaakt, wordt onmiddellijk afgesloten van de Service en de Aanbieder heeft het recht om de Service met onmiddellijke ingang te beëindigen of op te schorten. Indien voor een upgrade of voor de Service een wijziging van uw apparatuur of software is vereist, dan moet u die wijziging op eigen kosten uitvoeren. De toegang tot de Service kan worden verstrekt door het aan u leveren van te downloaden content, van de categorie waarvoor u zich heeft aangemeld (bijv. door het leveren van een wallpaper) of door u in staat te stellen om de content te downloaden (bijv. door het leveren van een WAP-push link of een PIN voor het downloaden van de content op daartoe aangewezen Sites, of door het bieden van toegang tot de content (bijv. door het mogelijk maken van MSISDN (mobile station integrated services digital network number) voor de content). De vergoeding is verschuldigd ongeacht of u wel of niet daadwerkelijk content downloadt; de tegenprestatie voor de vergoeding is uitsluitend de levering van het recht om mobiele applicaties te downloaden, te ontvangen en/of daartoe toegang te hebben.

3. VERGOEDINGEN VOOR DE SERVICE
U heeft gratis toegang tot onze Sites. Voor de SMS service dient u te zijn geregistreerd als rekeninghouder en voor het gebruik van de SMS service betaalt u een vergoeding overeenkomstig de geldende tarieven van de Aanbieder, via uw eigen telefoonfactuur van uw mobiele netwerk aanbieder indien u een abonnement heeft of wordt deze vergoeding van uw beltegoed afgeboekt. Afzonderlijke vergoedingen voor tekstberichten van uw mobiele netwerk aanbieder zijn van toepassing. In het gratis welkomstbericht van de Aanbieder treft u informatie aan over de vergoedingen, te betalen aan de Aanbieder, en de frequentie van de Service. Alle vergoedingen, met inbegrip van vergoedingen voor bestaande abonnementen, kunnen worden gewijzigd na een kennisgeving van de Aanbieder. De Aanbieder zal u tijdig in kennis stellen van een dergelijke wijziging. Indien u de nieuwe vergoedingen niet accepteert (die nimmer met terugwerkende kracht van toepassing zullen zijn), kunt u uw abonnement en/of uw relatie met de Provider met onmiddellijke ingang opzeggen. Op de facturering door een derde partij zijn de betalingsvoorwaarden van deze derde partij van toepassing. U betaalt of vergoedt aan de Aanbieder alle nationale en lokale of overige belastingen (met uitzondering van de belasting gebaseerd op de nettowinst van de Aanbieder) met inbegrip van, maar niet beperkt tot omzetbelasting, gebruiksgerelateerde eigendomsbelasting en kansspelbelasting of eventuele andere heffingen in plaats daarvan, welke belastingen zijn gebaseerd op de kosten verschuldigd voor het gebruik van de Service, ongeacht of die belasting nu of in de toekomst wordt opgelegd door internationale, Europese, nationale of lokale autoriteiten of door een andere instantie of instanties met de bevoegdheid om belasting te heffen.

4. GEDRAGSCODE VOOR HET GEBRUIK VAN DE SERVICE
U gaat ermee akkoord om de Service te gebruiken in overeenstemming met de volgende gedragscode:
1. u zult geheimhouding betrachten met betrekking tot de via de Service aan u verstrekte informatie en zult die informatie niet aan anderen doorgeven, zonder de toestemming van de Aanbieder of de persoon die de informatie aan u heeft verstrekt;
2. u zult de Service niet gebruiken om u in te laten met pesterijen of aanstootgevend gedrag, met inbegrip van, maar niet beperkt tot het plaatsen van mededelingen, foto's of opnames met smadelijke, lasterlijke, grove of schandaliserende verklaringen, of racistische, pornografische, obscene of beledigende taal of beelden;
3. u zult de Service niet gebruiken om de privacyrechten, eigendomsrechten of de andere rechten van de Aanbieder of van een persoon te schenden;
4. u zult geen berichten, foto's of opnames plaatsen, of de Service gebruiken op een manier, die de rechten van de Aanbieder of van een derde partij schendt, plagieert of overtreedt, met inbegrip van maar niet beperkt tot een copyright, een privacy- of ander persoonlijk recht, of een eigendomsrecht, of die frauduleus of op een andere wijze onrechtmatig is of in strijd is met de wet of goede zeden;
5. u zult de Service niet gebruiken voor de promotie van goede doelen, reclame of werving van artikelen of diensten;
6. u zult op geen enkele wijze via uw publiekelijk geplaatste informatie contactinformatie plaatsen of doorgeven, met inbegrip van maar niet beperkt tot telefoonnummers, postadressen, e-mail adressen, websites of volledige namen;
7. u zult de Service niet - geheel of gedeeltelijk - reproduceren, kopiëren, verkopen, wederverkopen of gebruiken;
8. u zult de Service niet gebruiken voor commerciële doeleinden;
9. u zult de Service niet gebruiken voor het versturen van ongevraagde e-mail berichten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot massale commerciële reclame of informatieve mededelingen ("Spam"). Bovendien zult u de Service niet gebruiken om (a) e-mail berichten te versturen die buitensporig zijn en/of bedoeld zijn om anderen te treiteren of lastig te vallen, (b) door te gaan met het versturen van e-mail berichten naar de Aanbieder of een ontvanger die heeft aangegeven dat hij/zij die niet wenst te ontvangen, (c) e-mail te versturen met een bedrieglijke of misleidende headerinformatie, (d) kwaadwillige e-mail te versturen, met inbegrip van maar niet beperkt tot "mailbombing", of (e) e-mail berichten te versturen of te ontvangen op een wijze die het gebruiksbeleid van een internet service provider overtreedt;
10. de Aanbieder behoudt zich, naar eigen goeddunken, het recht voor om uw gebruik van de Service te beëindigen of op te schorten in verband met een mogelijke overtreding van deze verbodsbepalingen.


5. VERPLICHTING TOT REGISTRATIE VOOR DE SERVICE
Om een veilig gebruik van de Service en betaling van de toepasselijke vergoedingen te waarborgen, garandeert u dat (a) de op het registratieformulier verstrekte persoonlijke informatie (hierna de "Geregistreerde Informatie" genoemd) correct en volledig is. Indien de Aanbieder, naar eigen goeddunken, van mening is dat de Geregistreerde Informatie niet correct of onvolledig is, is de Aanbieder gerechtigd om uw abonnement op te schorten of te beëindigen en/of de relatie met u te beëindigen en/of om u het gebruik van de Service of een onderdeel daarvan nu of in de toekomst te ontzeggen. U bent verantwoordelijk om de geheimhouding te bewaren van passwords en/of andere informatie die aan u is verstrekt door de Aanbieder en u bent volledig verantwoordelijk voor alle handelingen die zijn uitgevoerd met behulp van het gebruik van uw password of deze andere informatie. U zegt toe dat u aan het einde van elke sessie uw bezoek aan de Sites zult afsluiten (door uw browser af te sluiten) en dat u contact zult opnemen met de Aanbieder als u merkt of vermoedt dat er ongeautoriseerd gebruik is gemaakt van uw password of relatie met de Provider, of dat de veiligheid of bescherming van de Geregistreerde Informatie om een andere reden niet meer is gegarandeerd. De Aanbieder kan u toegang verlenen tot bepaalde Services zonder dat u als gebruiker bent geregistreerd, zoals bijvoorbeeld de aanmelding via uw mobiele telefoon voor de SMS service. In elk van die gevallen is uw identificatie gebaseerd op de wijze van identificatie die wij passend achten, zoals het nummer van uw mobiele telefoon. In elk geval ontvangt u een gratis welkomstbericht van de Aanbieder. Wij verzoeken u dit bericht te controleren en op te slaan op uw mobiele telefoon.

6. PRIJSVRAGEN EN BESCHIKBAARHEID VAN PRIJZEN
Indien er als onderdeel van de Service prijzen kunnen worden gewonnen, moet u geregistreerd zijn bij de Aanbieder in overeenstemming met artikel 5 van deze Algemene Voorwaarden om de door u gewonnen prijs in ontvangst te kunnen nemen. Eventuele Aanvullende Voorwaarden zijn van toepassing en kunt u vinden op de Sites. De verstrekte informatie moet juist en volledig zijn om aanspraak te kunnen maken op de prijs. De winnaars zullen willekeurig door een computer worden geselecteerd. De prijzen worden toegekend aan gebruikers die ten minste de leeftijd hebben bereikt zoals genoemd in de Specifieke Voorwaarden en die in het land wonen, zoals genoemd in de Specifieke Voorwaarden, en daar hun postadres hebben. In het geval er twijfels zijn over de leeftijd, is de Aanbieder te allen tijde gerechtigd om te vragen om een kopie van een geldig legitimatiebewijs alvorens de prijzen uit te reiken. Het recht om de prijzen te ontvangen vervalt, indien wij niet binnen 21 dagen een kopie van een geldig legitimatiebewijs hebben ontvangen in overeenstemming met dit artikel. Geldprijzen worden uitsluitend uitbetaald op bankrekeningen, gehouden bij in uw land gevestigde banken. Over de prijzen kan kansspelbelasting worden geheven of eventuele heffingen in plaats daarvan. Acceptatie van de prijs door de gebruiker betekent, dat de gebruiker de Aanbieder toestemming verleent, om zijn of haar naam en de van hem of haar in verband met de prijsuitreiking gemaakte foto's te gebruiken ten behoeve van promotionele activiteiten van de Aanbieder, zonder dat de Aanbieder de winnaar daarvoor een vergoeding verschuldigd is. De Aanbieder kan niet garanderen dat de geleverde content en Services overeenkomen met de foto's die te zien zijn op de Sites van de Aanbieder. De prijzen zullen binnen zes weken nadat ze zijn gewonnen ter beschikking worden gesteld. Kosten zoals, maar niet beperkt tot vervoerskosten, bankkosten en posttarieven komen voor rekening van de ontvangende partij, tenzij anderszins vermeld. Bedrijven en/of rechtspersonen en/of sponsors, werknemers en handelspartners van de Aanbieder zijn uitgesloten van deelname. Over de resultaten en uitslagen kan niet worden gecorrespondeerd.

7. PRIVACYBELEID EN BEWERKING VAN GEGEVENS
De Aanbieder hecht grote waarde aan de privacy van zijn gebruikers. Daarom hebben wij een afzonderlijk privacybeleid vastgesteld, dat een integraal onderdeel is van de Algemene en Specifieke Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden van de Aanbieder. U erkent dat de Aanbieder in verband met de Service "persoonlijke informatie", "financiële informatie" of "demografische en gebruiksinformatie" ("de Informatie") kan verzamelen en bewerken. Wij kunnen de Informatie doorgeven aan uw mobiele netwerk aanbieder en/of gateway diensten aanbieder ten behoeve van het innen van de door u verschuldigde vergoedingen en die door de Aanbieder verzamelde Informatie kan worden opgeslagen en bewerkt in het land waar de Aanbieder of zijn vertegenwoordigers beschikken over bepaalde voorzieningen. Door gebruik te maken van de Service stemt u in met een dergelijke overdracht van Informatie buiten uw land. Door gebruik te maken van de Service van de Aanbieder stemt u in met dit privacybeleid, het copyrightbeleid en de Algemene en Specifieke Voorwaarden. Indien u hiermee niet kunt instemmen, dient u geen gebruik te maken van onze Service. Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid, het copyrightbeleid en de Algemene en Specifieke Voorwaarden te allen tijde te kunnen wijzigen, uitbreiden of beperken. Tenzij uitdrukkelijk anderszins wordt bepaald, zijn de Algemene en Specifieke Voorwaarden, het copyrightbeleid en het privacybeleid van toepassing op alle bestaande en nieuwe applicaties, waarmee de huidige Service wordt uitgebreid of verbeterd. Het is daarom raadzaam om deze bladzijden regelmatig te lezen.

8. VRIJWARING EN SCHADELOOSSTELLING
U gaat ermee akkoord, dat u de Aanbieder en zijn houdstermaatschappijen, leden, dochterbedrijven, gelieerde bedrijven, serviceproviders, contractanten, agenten, vertegenwoordigers, licentieverleners, leidinggevenden, directeuren, aandeelhouders en werknemers schadeloos zult stellen in verband met een claim, proces, aanmaning, vordering of andere procedure, ingediend door een derde en veroorzaakt door, als gevolg van of in verband met uw (i) gebruik van de Service, de content, de Software en de Sites, met inbegrip van maar niet beperkt tot uw downloads van de Sites, (ii) schending van deze Algemene en Specifieke Voorwaarden of (iii) overtreding van de wet, een voorschrift of de rechten van een derde. U betaalt de kosten en schade, met inbegrip van maar niet beperkt tot de in redelijk gemaakte advocaatskosten en de kosten opgelegd aan of anderszins gemaakt door de Aanbieder in verband met, of voortvloeiend uit een dergelijke claim, proces, aanmaning, vordering of andere procedure.

9. GEBRUIK, OPSLAG, MONITORING EN VERWIJDERING VAN INFORMATIE
Wij behouden ons het recht voor om alle reclameboodschappen, tekstberichten, publieke aankondigingen en berichten te controleren om ons ervan te verzekeren dat deze voldoen aan de richtlijnen die op een bepaald moment van toepassing zijn. Hoewel wij niet alle berichten van de gebruikers van de Service (kunnen) controleren en ook niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van deze berichten, behouden wij ons het recht voor, maar zijn niet verplicht, om content met inbegrip van, maar niet beperkt tot profielen, publieke aankondigingen en (tekst) berichten te verwijderen of te verplaatsen, waarvan wij naar eigen inzicht menen, dat deze in strijd is met deze Algemene en Specifieke Voorwaarden of andere toepasselijke richtlijnen, of dat deze anderszins onaanvaardbaar is. U bent zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van de profielen, publieke aankondigingen en (tekst) berichten die u opslaat via de Service, of verstuurt naar de gebruikers van de Service. Indien u van mening bent dat een reclameboodschap, tekstbericht of een publieke aankondiging op de Sites een schending van uw auteursrecht is, kunt u in ons copyrightbeleid lezen wat u kunt doen. Alle tekstberichten worden gescreend en content met expliciet pornografisch karakter wordt verwijderd. Gebruikers die zich onbehoorlijk gedragen, zullen van de Sites worden verwijderd. De Aanbieder heeft het recht om abonnementen en/of relaties die al geruime tijd niet meer actief zijn te beëindigen/verbreken. U gaat ermee akkoord, dat de Aanbieder niet aansprakelijk of verantwoordelijk is, indien gegevens die door middel van de Service worden geleverd of verstuurd niet worden bewaard, of abusievelijk worden verwijderd.

10. OPZEGGING EN BEëINDIGING
De Aanbieder biedt de gebruiker de mogelijkheid om de informatiestroom die via de SMS service wordt ontvangen te onderbreken. Wij bieden u informatie op de internet pagina's die bij de Service behoren en/of via de SMS service. Ook in het gratis welkomstbericht van de Aanbieder vindt u informatie over hoe u de Service kunt opzeggen. In het algemeen kan de informatie die wordt ontvangen via de SMS service worden onderbroken door het versturen van een SMS bericht dat begint met het trefwoord (keyword), d.w.z. uw toegangscode, gevolgd door een spatie en dan het woord STOP, of andere gegevens zoals opgenomen op de Sites. U kunt dit bericht versturen naar het verkorte nummer (de short code) dat u voor de toegang tot de Service heeft gebruikt. U kunt bijvoorbeeld het bericht ZOO STOP versturen (om de Zoo service te stoppen) naar de toepasselijke short code en de opzegging wordt onmiddellijk na de ontvangst van het verzoek tot beëindiging van kracht. Zie voor meer details de Specifieke Voorwaarden, de 'landingpage' van de Sites en/of click op de vlag van uw land. Bovendien kunt u een e-mail versturen naar het adres vermeld op de Sites en/of via de Service, of het nummer, zoals genoemd in de Specifieke Voorwaarden, kan worden gebeld. In dit geval zal de opzegging binnen 48 uur na de ontvangst van het verzoek tot beëindiging van kracht zijn. De kosten kunnen echter de volgende maand nog op uw mobiele telefoonrekening staan, omdat mobiele netwerk aanbieders met terugwerkende kracht factureren. De Aanbieder kan naar eigen goeddunken, zonder voorafgaande kennisgeving aan u, uw gebruik van de Service te allen tijde onderbreken of beëindigen en de Geregistreerde Informatie binnen de Service vernietigen en verwijderen. U stemt ermee in, dat de Aanbieder uw relatie met hem met onmiddellijke ingang kan verbreken en alle met deze relatie verband houdende informatie, alsook de daarin vervatte lijsten of bestanden met onmiddellijke ingang kan vernietigen of deactiveren en/of u de verdere toegang tot de Service kan weigeren.

11. TRANSACTIES MET ADVERTEERDERS EN/OF SPONSORS
Wij kunnen gebruik maken van adverteerders en sponsors om de kosten voor u van onze Services te verminderen. Als voorwaarde voor het gebruiken van deze Services, stemt u ermee in dat wij reclame en andere promoties kunnen tonen op onze Sites, en reclame en promoties kunnen versturen door middel van de SMS service of anderszins in verband met onze Services. U gaat er ook mee akkoord, dat u niet zult proberen om die reclame en promoties te blokkeren, of anderszins te belemmeren. SOMMIGE LANDEN STAAN ONS NIET TOE RECLAMEBOODSCHAPPEN AAN U TE ZENDEN ZONDER UW VOORAFGAANDE UITDRUKKELIJKE TOESTEMMING. DERHALVE KAN HET ZIJN DAT HET HIERBOVEN GESTELDE WELLICHT NIET VAN TOEPASSING IS OP U. Het opnemen van reclame of promoties op onze Sites of in onze Services behelst geen instemming van de Aanbieder met de desbetreffende content en/of service, en/of het betreffende product, de dienst of het bedrijf. Wij proberen ernaar te streven, dat de reclame en promoties geschikt zijn voor onze gebruikers. U heeft te allen tijde het recht om ons te verzoeken u niet (meer) te benaderen door middel van direct marketing. De Aanbieder neemt geen deel aan en is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor een transactie met betrekking tot producten of diensten, die beschikbaar zijn gesteld door bedoelde derde partijen, of voor de inhoud of informatie die wordt verstrekt in verband met producten of services van derde partijen. U gaat ermee akkoord dat de Aanbieder niet aansprakelijk is voor schade van welke aard dan ook, die het gevolg is van die transacties.

12. INTELLECTUELE EN INDUSTRIELE EIGENDOMSRECHTEN
U bent zich ervan bewust en stemt ermee in, dat de content en Software die wordt gebruikt in verband met de Service, hierna de Software genoemd, vertrouwelijke informatie bevat, die wordt beschermd door rechtsgeldig gevestigde en toepasselijke intellectuele eigendomsrechten en door de geldende wetgeving inzake intellectuele en industriële eigendomsrechten en andere wetgeving. Tenzij elders in deze Algemene en Specifieke Voorwaarden anderszins wordt bepaald, zijn de rechten, eigendom en belangen in en van de intellectuele eigendom of andere rechten die verband houden met immateriële zaken die worden gebruikt, ontwikkeld, opgenomen, belichaamd of uitgeoefend in verband met de Service ("intellectuele eigendomsrechten") in eigendom bij de Aanbieder of zijn licentiegevers en u gaat ermee akkoord dat u geen belangen of aanspraken heeft of zult opeisen met betrekking tot die intellectuele eigendomsrechten. U erkent dat er geen rechten met betrekking tot de intellectuele eigendom aan u zijn overgedragen en dat u geen - expliciete of impliciete - rechten heeft verkregen ten aanzien van de Service, anders dan de rechten die uitdrukkelijk zijn verleend in deze Algemene en Specifieke Voorwaarden. Met "intellectuele eigendomsrechten" worden de rechten bedoeld ingevolge de wetgeving op het gebied van octrooi, copyright, handelsgeheimen, handelsmerken en alle andere eigendomsrechten en de toepassing, vernieuwing, uitbreiding en het herstel daarvan, die nu of op een later tijdstip wereldwijd rechtsgeldig gevestigd en van kracht zijn. U erkent dat alle merken die op de Software en Sites staan eigendom zijn van de Aanbieder, of van de respectieve eigenaren van die merken en beschermd worden door nationale en internationale handelsmerk- , handelsnaam en auteurswetten. Gebruik van de merken die op de Software en Sites staan zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de Aanbieder of de eigenaar van het merk is uitdrukkelijk verboden. 'MT50' is een handelsmerk van de Aanbieder. Voorts bent u zich ervan bewust en stemt u ermee in, dat op de gegevens in reclameboodschapen van adverteerders en/of sponsors of op de informatie die via de Service aan u wordt verstrekt auteursrechten, octrooien of andere eigendomsrechten en wetten van toepassing zijn. U garandeert, dat u de content of de producten en/of diensten die geheel of gedeeltelijk uit de Service of de Software worden verkregen niet zult wijzigen, huren, verhuren, ter beschikking stellen, leasen, lenen, uitlenen, verkopen, distribueren, creëren of genereren, behalve indien en voor zover de Aanbieder u daartoe de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming heeft gegeven. De Aanbieder verleent u hierbij, en u accepteert hierbij, een persoonlijke, beperkte, niet-overdraagbare, niet-exclusieve, herroepelijke en onvervreemdbare licentie voor en toestemming om de Software te installeren en de content te downloaden, de gebruikscode van de Software te gebruiken, de Service te gebruiken op een daartoe bestemd en geschikt mobiel apparaat, uitsluitend voor uw eigen persoonlijk, niet-commercieel gebruik en om de Software en de Sites uitsluitend te gebruiken in overeenstemming met deze Algemene en Specifieke Voorwaarden, op voorwaarde dat u de Software, broncodes of content niet kopieert, wijzigt, of verandert of daarvan een afgeleid(e) product of dienst of content reproduceert, aanpast, uitvoert, overdraagt, distribueert, verkoopt, doorverkoopt, creëert, naar de broncode terugbrengt (reverse engineering) of decompileert (reverse assembly), of op een andere manier probeert om de broncode te achterhalen (of derden toestaat dat te doen), of de Software en content te gebruiken of beschikbaar te stellen tenzij dat uitdrukkelijk is toegestaan in deze Algemene en Specifieke Voorwaarden en op voorwaarde dat u de rechten die verband houden met de content, de Software en de intellectuele eigendomsrechten niet verkoopt, of codeert, of daarvan sublicenties verstrekt, of ze bezwaart met zekerheidsrechten of ze op een andere wijze overdraagt. U garandeert dat u de content, de Software en de intellectuele eigendomsrechten op geen enkele wijze zult wijzigen of de gewijzigde versies van de Software en intellectuele eigendomsrechten zult gebruiken, met inbegrip van (maar niet beperkt tot) het verkrijgen van ongeautoriseerde toegang tot de Service. U garandeert dat u alleen gebruik zult maken van de interface die is verstrekt door de Aanbieder voor het verkrijgen van toegang tot de Service. De Aanbieder verleent hierbij toestemming om maximaal één kopie te maken van de informatie op de apparatuur die u gebruikt voor het verkrijgen van toegang tot de Service en om de kopie van de geregistreerde informatie die met betrekking tot die apparatuur is gemaakt voor priv�-doeleinden te gebruiken en weer te geven.

13. AFWIJZING VAN AANSPRAKELIJKHEID
DE AANBIEDER, ZIJN DIRECTEUREN, LEIDINGGEVENDEN, WERKNEMERS, LEVERANCIERS, VERTEGENWOORDIGERS EN AGENTEN (DE "AANBIEDENDE PARTIJEN") AANVAARDEN GEEN ENKELE AANSPRAKELIJKHEID VOOR SCHADE DIE HET GEVOLG IS VAN HET DOOR U GEMAAKTE GEBRUIK VAN DE SERVICE, DE CONTENT, DEZE SOFTWARE EN SITES. U BEGRIJPT EN STEMT ER UITDRUKKELIJK MEE IN DAT:
a. DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES WORDEN VERSTREKT OP EEN BASIS VAN "ZOALS DIE IS" EN "ZOALS DIE BESCHIKBAAR IS", WAARBIJ GEEN ENKELE GARANTIE WORDT GEBODEN. DE AANBIEDENDE PARTIJEN AANVAARDEN VOOR ZOVER EN IN DE MATE ALS DAT WETTELIJK IS TOEGESTAAN, UITDRUKKELIJK GEEN ENKELE AANSPRAKELIJKHEID , HETZIJ EXPLICIET, IMPLICIET, WETTELIJK OF ANDERSZINS, MET BETREKKING TOT DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES, MET INBEGRIP VAN MAAR NIET BEPERKT TOT DE IMPLICIETE GARANTIE VAN HET EIGENDOMSRECHT, DE VERHANDELBAARHEID, DE GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN HET NIET SCHENDEN VAN EIGENDOMSRECHTEN;
b. DE AANBIEDENDE PARTIJEN AANVAARDEN GEEN AANSPRAKELIJKHEID MET BETREKKING TOT DE VEILIGHEID, BETROUWBAARHEID, TIJDIGHEID EN NAKOMING VAN DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES. DE AANBIEDENDE PARTIJEN GARANDEREN NIET DAT DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES VOLDOEN AAN UW VERWACHTINGEN OF DAT DE SERVICE, HET AANBOD VAN DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES NIET ZAL WORDEN ONDERBROKEN EN FOUTLOOS IS;
c. ADVIEZEN OF INFORMATIE, MONDELING OF SCHRIFTELIJK OF VIA ONZE SERVICES, DOOR U VAN ONS VERKREGEN CREëREN GEEN ENKELE GARANTIE, DIE NIET UITDRUKKELIJK IN DE ONDERHAVIGE ALGEMENE EN SPECIFIEKE VOORWAARDEN IS VASTGELEGD. U MAG NIET OP DIE INFORMATIE OF ADVIEZEN AFGAAN;
d. U BEGRIJPT EN GAAT ERMEE AKKOORD, DAT U DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES NAAR EIGEN GOEDDUNKEN EN VOOR EIGEN RISICO DOWNLOADT EN/OF GEBRUIKT EN DAT U ALS ENIGE AANSPRAKELIJK BENT VOOR DE SCHADE AAN UW COMPUTERSYSTEEM, MOBIELE TELEFOON OF VERLIES VAN GEGEVENS ALS GEVOLG VAN HET DOWNLOADEN OF GEBRUIKEN VAN DE CONTENT, DEZE SOFTWARE EN SITES;
e. TEN AANZIEN VAN DE CHAT SERVICES: DE MOBIELE CONTENT SERVICES, WAARONDER DE SMS SERVICE, ZIJN UITSLUITEND BESTEMD VOOR AMUSEMENTSDOELEINDEN; FOTO'S VAN PERSONEN DIE WORDEN GETOOND OP TELEVISIE, OP HET INTERNET EN/OF OP MOBIELE TELEFOONS ZIJN UITSLUITEND BEDOELD VOOR ILLUSTRATIEVE DOELEINDEN. DIT ZIJN NIET DE PERSONEN DIE DE SERVICES DAADWERKELIJK AAN U VERLENEN.

14. BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID
ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID, MET INBEGRIP VAN NALATIGHEID, ZULLEN DE AANBIEDENDE PARTIJEN AANSPRAKELIJK ZIJN JEGENS U OF EEN DERDE PARTIJ VOOR SCHADE, MET INBEGRIP VAN MAAR NIET BEPERKT TOT, DIRECTE, INDIRECTE, BIJKOMENDE, BIJZONDERE, MORELE, AANVULLENDE, WETTELIJKE AANSPRAKELIJKHEID OF VERVOLG SCHADE (MET INBEGRIP VAN SCHADE WEGENS DERVING VAN BEDRIJFSINKOMSTEN, BEDRIJFSSTAGNATIE, VERLIES VAN BEDRIJFSINFORMATIE EN DERGELIJKE) ALS GEVOLG VAN DOOR U GEMAAKT GEBRUIK, MISBRUIK OF ONMOGELIJKHEID OM GEBRUIK TE MAKEN VAN DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN SITES, OOK INDIEN DE GEAUTORISEERDE VERTEGENWOORDIGER VAN DE AANBIEDER IN KENNIS IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN HET ONTSTAAN VAN DIE SCHADE (MET INBEGRIP VAN SCHADE GELEDEN DOOR DERDE PARTIJEN). ER ZIJN LANDEN WAAR DE BEPERKING OF UITSLUITING VAN AANSPRAKELIJKHEID VOOR BIJKOMENDE OF VERVOLGSCHADE NIET IS TOEGESTAAN, DUS HET IS MOGELIJK DAT DE VOORGAANDE BEPERKING OF UITSLUITING NIET OP U VAN TOEPASSING IS. IN GEEN ENKEL GEVAL ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE AANBIEDENDE PARTIJEN JEGENS U VOOR DE SCHADE, VERLIEZEN EN RECHTSVORDERINGEN (UIT CONTRACT OF UIT ONRECHTMATIGE DAAD (MET INBEGRIP VAN NALATIGHEID) OF ANDERSZINS) GROTER ZIJN DAN HET BEDRAG, DAT DOOR U IS BETAALD OM U TE REGISTREREN VOOR DE SERVICE, DE CONTENT, DE SOFTWARE EN DE SITES.

15. SPAM
MT50 verzendt zelf geen spam. Hierdoor is het simpelweg onmogelijk om spam te ontvangen dat van MT50 afkomstig is. Onze Affiliate Networks (verantwoordelijk voor de exposure van onze Internet advertenties) maken echter wel gebruik van het Internet als marketing middel. Dit kan echter alleen op basis van een database die via een opt-in mechanisme gecre�erd is. Dat houdt in dat de gebruiker daarvoor toestemming heeft verleend.
Wanneer mensen bepaalde websites bezoeken of software of freeware op hun computer installeren (bijvoorbeeld gratis programmas om muziek te kunnen downloaden), kan dit leiden tot het verschijnen van advertenties op hun computer in de vorm van pop-ups of pop-unders. Dit wordt ook wel Adware genoemd. De "pop-ups" of "pop-unders" op jouw computer zijn op deze wijze geinitieerd. Ze hoeven niet als spam te worden gezien, het wegklikken van de windows (kruisje rechterbovenhoek) zou voldoende moeten zijn. Om te voorkomen dat adware in de toekomst op je computer verschijnt, kun je ervoor kiezen bepaalde webpaginas niet meer te bezoeken. Je kunt er ook voor kiezen een pop-up blocker op je computer te installeren. Het is echter geen garantie dat deze in alle gevallen effectief zal zijn. Een derde mogelijkheid is om contact op te nemen met je webmaster.


16. PERSOONSGEGEVENS
De verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens is MT50. De gegevens die u ons doorgeeft worden door ons opgeslagen in een bestand en gebruikt voor interne en geautomatiseerde verwerking in het kader van verantwoord klantenbeheer en van onze bedrijfsvoering, zoals verwerking van bestellingen en klantenbeheer, alsmede voor het toesturen van eigen commerci�le aanbiedingen of van door ons zorgvuldig geselecteerde derden. Wij verstrekken geen gegevens aan derden die uw persoonlijke levenssfeer aantasten. U beschikt uiteraard over het recht van toegang tot en verbetering van uw gegevens. Wenst u geen mailings meer van ons te ontvangen, dan kunt u ons dat schriftelijk mededelen. Heeft u bezwaar tegen verstrekking van naam-en adresgegevens aan derden, dan kunt u ons dat eveneens schriftelijk mededelen.

17. ALGEMENE INFORMATIE
Deze Algemene en Specifieke Voorwaarden komen in de plaats van alle eerdere overeenkomsten tussen u en de Aanbieder. Indien u gebruik maakt van aanvullende diensten, materialen of software van derde partijen, kunnen aanvullende algemene voorwaarden op u van toepassing zijn. De nationale wetgeving van het land of de staat waarin u woont is van toepassing op de relatie tussen u en de Aanbieder, ongeacht de voorwaarden en bepalingen van het toepasselijke internationale recht. De toepassing van de United Nations Convention of Contracts for the International Sale of Goods ("het Weens Koopverdrag") is uitdrukkelijk uitgesloten. Geschillen zullen worden beslecht door middel van arbitrage volgens de regels die zijn opgesteld door het arbitrage instituut dat is gevestigd in het land waar u woonachtig bent. Indien de Aanbieder bepaalde in deze Algemene en Specifieke Voorwaarden beschreven rechten of voorwaarden niet uitoefent of afdwingt, dan betekent dat niet dat hij daardoor afstand doet van die rechten of voorwaarden, of dat hij ze verwerpt. Indien een bepaling van deze Algemene en Specifieke Voorwaarden ongeldig of niet afdwingbaar wordt verklaard door een daartoe bevoegde rechter of een aangewezen bemiddelaar, dan heeft die vaststelling geen enkele invloed op de geldigheid of afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene en Specifieke Voorwaarden. Indien wij ervan afzien om de ons toekomende rechten voortvloeiend uit deze Algemene en Specifieke Voorwaarden uit te oefenen bij het zich voordoen van overtredingen beschreven in deze Overeenkomst, betekent dat niet dat wij daarmee afstand doen van die rechten, indien een dergelijke overtreding zich nogmaals zou voordoen. De titels van de artikelen zoals die in deze Algemene en Specifieke Voorwaarden zijn gebruikt, zijn alleen toegevoegd om het lezen gemakkelijker te maken en kunnen op geen enkele wijze de reikwijdte of omvang van dat artikel definiëren, beperken, interpreteren of beschrijven of dat artikel op welke wijze dan ook beïnvloeden.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 07 aug 2008 19:57
door niki10
Mijn zoon van 12, net in juni een prepaid vodafone mobiel voor hem gekocht ivm met de nieuwe school, wordt zijn beltegoed meteen leeggetrokken. Eerst niet helemaal door. Vorige week heb ik nieuw beltegoed gegeven voor 2 komende 2 maanden. Binnen 2 dagen leeg zonder dat hij heeft gebeld. Navraag bij vodafone leert dat hij gebruik maakt van een ongevraagde sms dienst waarvoor hij zich nooit heeft aangemeld. Telefuture, met een duitse website erachter. Inmiddels via smsdienstenfilter geblokkeerd. Een klacht bij de opta ingediend en Morgen bel ik met telefuture. Graag wil ik het geld terug. Hoop dat dat nog gaat lukken.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 08 aug 2008 14:10
door Nanette (Op Orde)
Dag RiesNL,

Ik heb nu op 2 e-mailadressen geprobeerd Steve Ruyter te benaderen, maar ik krijg geen reply.
Het 2e adres kreeg ik van TargetMedia.
Maar die willen me nu niet verder helpen omdat het om privé gegevens gaat en ik eerst aangifte moet doen.
Ik begrijp dat jij wel je geld terug hebt? van MobileMoney?

Het gaat bij mij 'maar' om € 13,44, maar zeker ook om het principe.
Ik hoop dat jij me verder kunt helpen met mijn volgende stap.

Groeten,
Nanette

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 11 aug 2008 13:48
door Nanette (Op Orde)
N.a.v. de message van RiesNL heb ik MobileMoney ook een mail gestuurd.
Dit was hun antwoord:
-------------------------------
Geachte mevr. Kalisvaart

Bedankt voor uw bericht.

Het klopt dat Ravenation een “partner” van ons is en helaas heeft hij misbruik van ons systeem gemaakt en is hij sindsdien niet te bereiken.

MobileMoney heeft daarom besloten de klachten gericht aan Ravenation op ons te nemen en eventueel onterecht geïnde gelden te restitueren.

Kunt u voor mij de onderstaande controleren en eventueel aanpassen zodat ik de restitutie voor u in gang kan zetten?

Met vriendelijke groet,
******
--------------------------------
Wat mij betreft een warme douche voor MobileMoney.
En als iemand die Steven tegenkomt, stuur 'm dan eerst even daarlangs. Hij is ze nogal wat schuldig denk ik zo.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 18 aug 2008 16:48
door amsterdamTours
Ik heb ook vele ongevraagde betaal SMS-jes ontvangen via 7111 voor dance feesten van ravenation. Kosten minimaal 1 euro per stuk. Klagen helpt niet. Dit zou komen door een technische fout volgens hun site www.ravenation.nl. Pure oplichting, ze hebben nooit gereageerd op klachten, nooit schade vergoed. Laten we hopen dat via Google bij een seach naar Ravenation boven aan komt alle reacties van mensen die zo zijn OPGELICHT !!

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 18 aug 2008 17:49
door bbgt
Wat een brutaliteit1 Ben verbaasd dat de site ravenation plotseling weer in de lucht is. Maar al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel!

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 19 aug 2008 14:51
door cormar
hallo , ben ook een gedupeerde door telefuture(geen aanmelding, geen sms-bevestiging verstuurd) . ontvang vanmorgen een rekening van vodafone met 37E content-diensten voor de maand juni. juli en augustus zullen wel nog volgen. ik heb meteen met vodafone gebeld , nul op request. daarna via de website www.smsgedragscode.nl sms-filter voor betaalde sms-diensten laten aanbrengen voor mijn mobieltje. dit zal binnen 3 dagen alle betaalde sms-diensten blokkeren !!. zit ik nu goed zodat het verzenden/ontvangen gestopt wordt of moet ik nog wat anders doen ? als deze oplichterij gestopt is , wat moet ik dan doen om mijn geld terug te krijgen ? kan ik de betaling stoppen , zonder moeilijkheden met vodafone te krijgen ?
bij voorbaat dank voor hulp/info in deze.

groeten , cor.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 19 aug 2008 15:10
door TdeHond
Het is denk ik verstandig om u ook bij de smsdienst waar u nu last van heeft af te melden.

http://www.smsgedragscode.nl/

of
heeft u iets van het bericht van joppertje hier:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... bd6d91a5bd

In de hoop dat u iets aan mijn geknoei heeft. :)

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 20 aug 2008 13:20
door cormar
hi , heb gisteren de volgende email naar telefuture gestuurd :

Aan : Telefuture
Spoorhaven 42-48
2651 AV Berkel en Rodenrijs

.... , 19-8-2008.

Geachte heer , mevrouw,

Vandaag ontving ik tot mijn verbazing een telefoon-nota van Vodafone , waarop een bedrag van 42E voor betaalde sms-dienst in rekening wordt gebracht. Deze sms-dienst werd volgens deze nota door u geleverd in de maand juni 2008 , te weten 331 7111 en 331 3010 MT billing. Deze dienst is door mij op geen enkele wijze aangevraagd cq bevestigd.
Ik vraag u dan ook met klem deze dienst , gericht aan mijn mobiele telefoon per onmiddelijk te stoppen. Tevens vraag ik u na 30-6-2008 geen kosten meer via Vodafone aan mij in rekening te brengen. Het inmiddels van mijn rekening afgeschreven bedrag ad 42E vraag ik u onverwijld aan mij te restitueren.
Indien het vorenstaande niet z.s.m. wordt gerealiseerd , zie ik mij genoodzaakt juridische stappen in deze te ondernemen.

Met vriendelijke groeten ,
....

vandaag kreeg ik al het volgende antwoord :

Geachte heer ......,
We kregen uw klacht doorgestuurd door onze SMS diensten leverancier Telefuture omdat wij bij hen geregistreerd staan als gebruiker van shortcode 7111. Wij bieden echter een partner programma die derden in staat stelt SMS berichten via ons systeem te versturen. Helaas heeft één van onze partners (www.ravenation.nl) hiervan misbruik gemaakt en levert hij zeer ondermaatse support op zijn dienst.
MobileMoney heeft daarop besloten de support op ons te nemen en wij zullen derhalve tot restitutie overgaan.
Volgens onze informatie zijn er via shortcode 7111 15 berichten á €1,50 naar uw telefoon gestuurd en wij zullen dus (15 * €1,50 = ) €22,50 zo spoedig mogelijk overmaken naar:
.........
te .......
rekening : ........
Met vriendelijke groet,
Remon Koopmans


nu nog de restitutie van shortcode 3010 (wie is dit ?). ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkeling in deze zaak.

groeten , cormar.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 20 aug 2008 14:21
door TdeHond
info hier

correcte afhandeling door heer Koopmans!

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 20 aug 2008 14:27
door TdeHond
3010=ook telefuture

Vul 3010 in bij aanbieder

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 25 aug 2008 19:03
door jhogaarts
Ik heb 15 aug 3x een sms van 4747 met incompatibel bericht ontvangen. hierbij is 1.09 en 2x 0.25 euro afgeschreven van mijn beltegoed. Ik heb mij NOOIT voor deze sms dienst aangemeld.
Via google uitgezocht wie er achter zat en bleek Abor Creative Hoogoorddreef 9 1102 BA te Amsterdam te zijn. Helpdesk bellen a 80 cent pmin. Heb mij aangemeld bij smsdienstenfilter om van deze shitzooi af te komen. En voor de zekerheid ook een sms met STOP naar 4747. Na enkele minuten bleek ik succesvol te zijn afgemeld.
Vandaag 25 aug een sms van 3311 met incompatibel bericht (kan deze ook niet openen). Wederom opgezocht wie hier achter zat en bleek weer Abor Creative te zijn. Heb een heel boos mailtje gestuurd. Ik heb dit ook aan mijn provider Simyo gemeld via de mail en wacht nog op hun reactie, want ik wil wel het geld terug wat ten onrechte is afgescheven. OOk nu weer een sms verstuurd met STOP naar 3311 en wederom succesvol afgemeld. Ik vraag mij af wie dit soort ongein uithaalt. Om je voor iets aan te melden zou je eigenlijk alleen je mobiel moeten gebruiken en NIET via een andere weg kunnen aanmelden. Het vreemde vindt ik ook dat ik mij heb aangemeld op 15 aug bij smsdienstenfilter en dat 3311 er nog doorheen komt.
Ik heb dit ook aan kassa gemeld en een klacht ingediend bij de autoriteit consuwijzer
Voor iemand die een beperkt beltegoed heeft kan dit soort ongein verstrekkende gevolgen hebben. En moet er iets aan worden gedaan.
Wat er bij 3311 is afgeschreven van mijn beltegoed weet ik nog niet.

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 18 sep 2008 23:56
door Mikedamian
Ik ben me vandaag kapot geschrokken van mijn kpn rekening, en wat er nou precies aan de hand was. Ik schijn in mei 2007 met een tv spelletje mee gedaan te hebben, en me aan gemeld voor 3010 messenger of zoiets, ik ben me totaal niet bewust geweest wat dit in hield. Maar het schijnt dus dat ik al anderhalf jaar meer dan €20,- per maand betaal hiervoor. Ik kreeg wel iedere week 4 sms berichten maar die gaan over het instellen van internet, en voor ringtones, en deze wil ik helemaal niet en druk deze berichten dus steeds weg en activeer dus niets, DACHT IK.

Maar vandaag keek ik eens naar mijn rekening en zag dat er steeds €20,- per maand wordt afgeschreven voor smsinformatiediensten, ik wist echt niet wat dit was, dus belde boos naar kpn, en die vertelde me hoe het in elkaar zat. Persoonlijk vind ik dat ook zij verantwoordelijk zijn voor deze oplichterij. Het is voor hen een kleine moeite om mensen die zich hiervoor aanmelden, een berichtje te sturen met wat je eigenlijk aan haalt. En je hier voor waarschuwen, want ze weten precies wie het zijn.

Maar ik kreeg het bekende nummer 09004004343, en mocht een bericht in spreken, nou daar vetrouw ik dus ook niet op.
Ik ben toen gegaan naar 3010sms.nl en gedaan wat daar staat.
een sms sturen naar 3010 met de boodschap aboinfo, en kreeg een code terug, heb toen ingelogd, en zag de diensten die ik had al vanaf mei 2007. Deze heb ik daarna geanuleerd, en nu maar afwachten tot zondag, ik heb wel al smsjes van ze gehad dat de dienst was opgezegd.

Ik voel me verschrikkelijk dom dat ik dit niet eerder heb opgemerkt, maar ik vind het veel erger dat dit soort praktijken gewoon mogen bestaan, het heeft me nu een paar honderd euro gekost en hoop hier nu vanaf te zijn. Ik weet me ook geen raad om het aan te vechten (denk dat ik aan het kortste eind trek juridisch gezien.)

Veel mensen kijken na een hapje eten of alles op de bon klopt, of er niet dubbel is geschreven, ik zelf doe dit nooit, en ik mag toch hopen dat mijn telefoon rekening toch gewoon klopt. Maar dat is zeker niet het geval. (maar ja je wordt geacht de wet te kennen, dat is een regel die voor iedere nederlander geld.)

Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten

Geplaatst: 19 sep 2008 13:55
door jhogaarts
Een mail sturen helpt echt wel. Krijg 4.00 euro binnen 4 weken gestort op mijn bankrekening.
Ik heb mijn boze beklag gedaan nauitgezocht te hebben wie hiervoor verantwoordelijk was en kwam uit bij Netsize.
Keurig via mail afgehandeld en wacht nu alleen nog op mijn geld (nog 3 weken)
Je kunt ze mailen (wie niet waagt ....)
[email protected]