Re: apk keuring station dallinga delfzijl
Geplaatst: 21 jul 2008 09:09
Beste lezers van dit forum,
Tot onze grote spijt hebben wij vernomen dat een klant haar onvrede omtrent onze dienstverlening middels deze site naar buiten heeft gebracht. Hoewel wij het toejuichen dat er consumentenforums zijn waarop men ervaringen kan delen met anderen, blijft het vaak een eenzijdig verhaal. Uitlatingen van mensen worden veelal als waarheid aangenomen, waardoor er geen representatief beeld van de werkelijkheid ontstaat. Naar onze mening is dat bij deze situatie ook het geval. Daarom willen wij graag reageren en onze kant van het verhaal toelichten.
Mevrouw heeft haar Peugeot 205 bij ons ter keuring aangeboden. Tijdens de APK keuring bleek dat het enige afkeurpunt was dat de ruitensproeiers niet werkten. Wij hebben toen gekeken wat het probleem was. De oorzaak van de storing bleek een slechte stekkerverbinding (aansluiting op de pomp) van de ruitensproeierpomp. Wij hebben de ruitensproeierpomp provisorisch aan de praat geholpen om de auto toch voor de APK te kunnen afmelden. Dit hebben we aan mevrouw gemeld en haar geadviseerd om het pompje te vervangen om een goede werking in de toekomst te kunnen garanderen. Hierop heeft mevrouw het pompje bij ons besteld. De diagnose en de (tijdelijke) reparatie hebben wij als service uitgevoerd en zijn nooit kosten in rekening gebracht.
Na binnenkomst van het pompje hebben we mevrouw diverse malen gebeld en heeft mevrouw toegezegd langs te zullen komen voor vervanging van het onderdeel. Mevrouw is echter nooit komen opdagen. Dit zonder enige opgave van reden.
Uiteindelijk hebben we maar de factuur van de door haar bestelde ruitensproeierpomp opgestuurd en op de factuur duidelijk vermeld dat de pomp op werkdagen tussen 8.00 en 16.45 uur af te halen is bij de werkplaats receptie. Dit omdat de werkplaats in het weekend gesloten is. Wel is er in het weekend personeel aanwezig van het autoverhuur bedrijf en de wasstraat. Mevrouw is op zaterdag langsgekomen en heeft gesproken met een medewerkster van de afdeling verhuur. Toch heeft zij geprobeerd het onderdeel in het magazijn te vinden.
Ook heeft mevrouw in het weekend gebeld met het verhaal dat ze een ongeluk had gehad en de auto total-loss was. Echter volgens de gegevens van de RDW rijdt de auto nog gewoon rond en is mevrouw nog steeds eigenaar. Het verhaal van mevrouw is dus aantoonbaar niet waar. We hebben daarom de vordering gehandhaafd.
Een paar dagen later werden we gebeld door de rechtsbijstand verzekering van mevrouw. Dit omdat zij het niet eens was met de rekening van de door haar bestelde pomp. Wij hebben toen uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Van de rechtsbijstand verzekering hebben wij niets meer vernomen en nemen derhalve aan dat deze de situatie nu ook begrijpt en verder geen stappen wil ondernemen.
Wij betreuren het dan ook dat mevrouw op deze manier te werk is gegaan, waardoor de betrouwbaarheid van ons bedrijf is geschaad. Daar komt bij dat onze manier van handelen nooit in strijd is geweest met het consumentenrecht of de BOVAG voorwaarden.
Autobedrijf Dallinga keurt jaarlijks ruim 2500 voertuigen. Met zeer veel tevreden klanten.
Met vriendelijke groet,
Autobedrijf Dallinga
Tot onze grote spijt hebben wij vernomen dat een klant haar onvrede omtrent onze dienstverlening middels deze site naar buiten heeft gebracht. Hoewel wij het toejuichen dat er consumentenforums zijn waarop men ervaringen kan delen met anderen, blijft het vaak een eenzijdig verhaal. Uitlatingen van mensen worden veelal als waarheid aangenomen, waardoor er geen representatief beeld van de werkelijkheid ontstaat. Naar onze mening is dat bij deze situatie ook het geval. Daarom willen wij graag reageren en onze kant van het verhaal toelichten.
Mevrouw heeft haar Peugeot 205 bij ons ter keuring aangeboden. Tijdens de APK keuring bleek dat het enige afkeurpunt was dat de ruitensproeiers niet werkten. Wij hebben toen gekeken wat het probleem was. De oorzaak van de storing bleek een slechte stekkerverbinding (aansluiting op de pomp) van de ruitensproeierpomp. Wij hebben de ruitensproeierpomp provisorisch aan de praat geholpen om de auto toch voor de APK te kunnen afmelden. Dit hebben we aan mevrouw gemeld en haar geadviseerd om het pompje te vervangen om een goede werking in de toekomst te kunnen garanderen. Hierop heeft mevrouw het pompje bij ons besteld. De diagnose en de (tijdelijke) reparatie hebben wij als service uitgevoerd en zijn nooit kosten in rekening gebracht.
Na binnenkomst van het pompje hebben we mevrouw diverse malen gebeld en heeft mevrouw toegezegd langs te zullen komen voor vervanging van het onderdeel. Mevrouw is echter nooit komen opdagen. Dit zonder enige opgave van reden.
Uiteindelijk hebben we maar de factuur van de door haar bestelde ruitensproeierpomp opgestuurd en op de factuur duidelijk vermeld dat de pomp op werkdagen tussen 8.00 en 16.45 uur af te halen is bij de werkplaats receptie. Dit omdat de werkplaats in het weekend gesloten is. Wel is er in het weekend personeel aanwezig van het autoverhuur bedrijf en de wasstraat. Mevrouw is op zaterdag langsgekomen en heeft gesproken met een medewerkster van de afdeling verhuur. Toch heeft zij geprobeerd het onderdeel in het magazijn te vinden.
Ook heeft mevrouw in het weekend gebeld met het verhaal dat ze een ongeluk had gehad en de auto total-loss was. Echter volgens de gegevens van de RDW rijdt de auto nog gewoon rond en is mevrouw nog steeds eigenaar. Het verhaal van mevrouw is dus aantoonbaar niet waar. We hebben daarom de vordering gehandhaafd.
Een paar dagen later werden we gebeld door de rechtsbijstand verzekering van mevrouw. Dit omdat zij het niet eens was met de rekening van de door haar bestelde pomp. Wij hebben toen uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Van de rechtsbijstand verzekering hebben wij niets meer vernomen en nemen derhalve aan dat deze de situatie nu ook begrijpt en verder geen stappen wil ondernemen.
Wij betreuren het dan ook dat mevrouw op deze manier te werk is gegaan, waardoor de betrouwbaarheid van ons bedrijf is geschaad. Daar komt bij dat onze manier van handelen nooit in strijd is geweest met het consumentenrecht of de BOVAG voorwaarden.
Autobedrijf Dallinga keurt jaarlijks ruim 2500 voertuigen. Met zeer veel tevreden klanten.
Met vriendelijke groet,
Autobedrijf Dallinga