Pagina 2 van 2

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 16 jul 2008 23:43
door cherokee
Ik vind het ook wel redelijk ja. Ik heb trouwens twee dagen na mijn telefoontje naar KPN de bevestigingsbrief al in huis , en alles wat er in staat klopt precies met de telefonische afspraak.

Dat KPN bij djdakkie vasthoudt aan het uitzitten van het contract verbaast mij niet.
Djdakkie is destijds zelf akkoord gegaan met de voorwaarden , net als ik.
Ik heb nu gekozen voor een hogere snelheid voor 10 ct meer per maand. Dat vindt KPN geen probleem , al is ook mijn contract nog lang niet afgelopen.
Maar als je gewoon minder wilt betalen , is het bedrijf dat uiteraard in het geheel niet verplicht. Dat ze dat niet doen , staat overigens ook te lezen op hun site , dus djdakkie had het kunnen weten.

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 18 jul 2008 19:08
door Ulbe
Ik ga nu ook overstappen naar een andere provider,

De reden is dat KPN niet tijdig haar pakketten aanpast aan de huidige gemiddelde snelheden, een kleine snelheidsupgrade is maar een kleine moeite,

De betrouwbaarheid van KPN InternetPlusBellen go was zeer goed te noemen!,

Ik stap nu over naar Ziggo Alles-in-1 Plus pakket, een leuke downloadsnelheid met een nog leukere uploadsnelheid!, :P

Nu maar hopen dat ik even tevreden ben met de betrouwbaarheid van dit pakket!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 26 jul 2008 13:15
door andre@home
alles in een en je wordt zo genomen...
wij hebben alles nog los...
kosten per maand:
20 euro 20 MB internet (Telfort)
2.60 euro VOIP bellen via Voipbuster 300 min gratis bellen per week
10 euro backup telefoon KPN belbudget
17 euro TV/radio
totaal net iets minder dan 50 euro....


Telfort internet zit eigenlijk de lijnkosten bij in, dus eigenlijk zou ik een 10-tje goedkoper uitkunnen zijn door de KPN er helemaal uit te gooien.

Kortom: waar zijn die zgn voordeelpakketen... ze zijn juist alleen duurder!

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 27 jul 2008 20:50
door misjab
Inderdaad biedt KPN momenteel 3 nieuwe abonnementsvormen aan voor Internetplusbellen (IPB). Dit is onder andere de variant IPB Basis welke indentieke (danwel niet betere) specificaties heeft als mijn huidige IPB Lite abonnement, namelijk 3 Mb/s Down & 512 Kb/s Up. De prijs van dit nieuwe IPB Basis abonnement is echter €7,95 p/mnd goedkoper dan mijn huidige ‘oude’ IPB Lite abonnement.



Telefonisch contact gehad met KPN met het verzoek mijn oude Lite abonnement om te zetten in de nieuwe Basis variant. In hun ogen is dit echter een downgrade welke enkel mogelijk is d.m.v. beëindiging van mijn huidige abonnement en het opnieuw aanvragen van een nieuwe abonnement. Dit betekend dus een hoop werk: abonnement uitdienen, opzeggen, aanvragen en tijdelijk geen telefoon/internet.



Voor bestaande Lite klanten is dit dus een zeer slechte service!!!



PS Bestaande klanten met de oude IPB Go variant kunnen trouwens wel ‘upgraden’ en krijgen dan voor hetzelfde bedrag meer snelheid!!

-> zie mijn nieuwe post hieronder. Inmiddels is het opgelost :)

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 30 jul 2008 09:23
door rvkeuken
ook een downgrade kan gewoon telefonisch. Je abonnement moet wel afgelopen zijn, hierna kan je telefonisch downgraden. Ik moet zeggen dat ik langzaam, maar wel netjes geholpen werd (30 min. gebeld). Nu wacht ik nog wel op de bevestigingsbrief.

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 04 aug 2008 06:35
door eksoj
Ook telefonisch mijn Lite abonnement omgezet naar IPB extra, was geen probleem volgens de mevrouw. Ik zou binnen vijf dagen een bevestigings mail krijgen en het zou allemaal goed gaan, ik hoefde mij beslist geen zorgen te maken.
Na vijf dagen NIETS gehoord, nu een mail gestuurd en wacht weer af.
Heel erg slordig van KPN en beslist erg KLANTONVRIENDELIJK deze actie !

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 07 aug 2008 16:05
door maharba
Ook ik ben een klant van Planet, al vele jaren.
Op het aanbod van KPN bij het overgaan van Planet naar KPN om voor €35 pm te internetten, dus maar een paar centen duurder, ben ik ingegaan en heb duidelijk aangegeven dat ik geen gebruik maakte van PCVeilig en er ook geen gebruik van wil maken.
Wat blijkt, op mijn factuur staat PCVeilig wel genoteerd en ook al afgerekend.
Heb meteen een klacht via hun site van KLANTENSERVICE ingevuld, nu al vier maal, en krijg steeds een ontvangstbevestiging darvan met de mededeling dat ik binnen twee werkdagen antwoord krijg.
Ondertussen is dat al weer bijna twee weken geleden maar nog steeds geen antwoord.
Vraag me af of er bij de klantenservice wel gewerkt wordt of dat ik de twee werkdagen moet zien als hetzelfde als bv twee paasdagen, twee pinksterdagen, twee kerstdagen, met andere woorden, wanneer zouden ze daar werken en hoe denken ze over klantenservice.

Weet wel dat er ook gebeld kan worden tegen 10 ct per minuut maar dat beschouw ik als klantenoplichting, immers, zij maken een fout en willen aan de telefoonkosten ook nog verdienen.
Zit er nu tot augustus 2009 aan vast, hoop alleeen dat er toch nog iets veranderd bij KPN zodat het, in mijn ogen, gestolen geld, teruggestort wordt.
Veel vertouwen heb ik niet, wacht maar af

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 07 aug 2008 16:44
door TdeHond
Mijn ervaring met herhaald indienen van klacht is dat deze als nieuwe klacht behandeld wordt.
Zo schreef ik eens naar Telfort: TdeHond wacht op antwoord, wat wel een ontvangstbevestiging opleverde maar nooit een daadwerkelijk antwoord. :lol:

Het handigst vind ik om aan het begin van een herhaling klacht een samenvatting van wat tot nu toe met de klacht gedaan is te geven. In de hoop dat dit bijdraagt aan oplossing van klacht. Als dat geen resultaat oplevert vraag ik of ze mijn klacht via site willen laten lezen aan een leidinggevende in de hoop dat deze beter begrijpend kan lezen.

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 09 aug 2008 11:13
door eksoj
Inmiddels nu ook een klacht gestuurd. KPN GEEFT GEWOON GEEN ANTWOORD. Ze zijn gewoon niet thuis als je als trouwe klant je abonnement wil wijzigen. WAT EEN SCHANDALIGE BEHANDELING DOOR KPN.
Maar goed mij zijn ze kwijt als klant, zal niet gelijk gaan want zal contract moeten uitdienen maar ik ga voor INTERNET, BELLEN EN TV NAAR EEN ANDER.
GEGROET KPN, GA VOORAL ZO DOOR, SLUIT MENSEN AAN en LAAT ZE WEER GAAN. VEEL SUCCES VERDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 12 aug 2008 22:33
door misjab
Na veel zeuren en letterlijk niet ophangen heeft kpn het nodige uitgezocht en blijk ik gezien mijn (oude) ingangsdatum van mijn contract toch te kunnen overstappen van mijn 'oude' Lite abo naar het nieuwe internetplusbellen Basis... pffff

Na intern overleg belde men mij terug. Er was reeds een aantekening gemaakt maar ik moest zelf nog even bellen om te bevestigen. Ondanks dat ik directe KPN klant ben moest ik hiervoor het nummer van HetNet bellen: 0900 1407 Weliswaar iets duurder maar wel direct geholpen door:

1- een medewerker die wist waar hij het over had

2- een medewerker die dit ook daadwerkelijk zelf in het systeem kan aanpassen

Inmiddels ook mijn nieuwe rekening ontvangen en e.e.a. is netjes verrekend! Gelukt dus :D

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 13 aug 2008 15:24
door dragon666
Ben 9 jaar trouwe planet klant geweest,betaal 43 euro voor ipb terwijl hetzelfde pakket 35 euro bij kpn kost.Heb mail van planet gehad dat er niks zou veranderen,maar dat is niet zo want bij kpn bel je tussen 19 u en 0800 u en in het weekend gratis naar vaste nrs bellen(dit had ik voorheen ook),en ik bel nu vanaf 1 aug alleen in het weekend nog gratis.Jammer dat ik 7 euro per maand teveel betaal en dat kpn klanten voorgetrokken worden op planet klanten.Weet nu dus dat ik aan het eind van mijn abo naar een ander over ga stappen,wat ik normaal nooit gedaan zou hebben.Ga zo door kpn want je jaagt je trouwe klanten weg en die krijg je ook niet meer terug.Nog een tip:gooi die klantenservice eens een keer op de schop want niet reageren op mails van klanten kan echt niet. :?

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 17 aug 2008 10:48
door pascal37
je kunt een gratis nummer bellen 0800-0407 kun je vragen om je te laten doorverbinden met opzeggingen. hier moet je ook lang wachten maar dan gratis.
mvg

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Geplaatst: 17 aug 2008 12:15
door TdeHond
En bevestig uw opzegging d.m.v. het versturen van een aangetekende brief. Maak kopie van brief en bewaar verzendbewijs goed.
Dan heeft u rechtsgeldig bewijs dat u heeft opgezegd mocht KPN in gebreke blijven uw opzegging goed te verwerken.