LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

U weet duidelijk alles beter zie ik.

604ssb

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door 604ssb »

Inderdaad, op het gebied van rechten en wetten en de toepasbaarheid daarvan weet ik het inderdaad beter!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

...dan de politie dus..... :lol: have fun

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door angel1978 »

@MLF,

Je zit er in dit geval gewoon naast.
Zeker met het chippen, want dat wordt inderdaad NIET geregistreerd en kan je ook nergens opvragen..

Geef dat nu gewoon toe..

Je kan niet altijd gelijk hebben en dan ben je daar ook vanaf :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Janneke52 »

MLF is zeer eigenwijs en altijd overtuigd van zijn eigen gelijk.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Byob »

Het heeft weinig meer met de vraag van de TS te maken...

Maar het volgende staat op de site van de chipknip:
Kan ik gedane betalingen achteraf controleren?
Ja. U kunt bij een oplaadpunt de laatste 5 transacties (opladingen en/of betalingen) bekijken die u met uw Chipknip heeft gedaan. Wanneer u uw pas in het oplaadpunt steekt en vervolgens op de ‘?’-toets druk, dan verschijnt uw actuele saldo op uw Chipknip. Wanneer u nog een keer op de ‘?’-toets druk, verschijnt de laatste transactie en de datum waarop u deze transactie heeft gedaan. U kunt de laatste 5 transacties bekijken door op de ‘?’-toets te blijven drukken. U heeft hiervoor geen pincode nodig.
Het kan, maar niet op een afschrift o.i.d.

De vraag blijft of de TS het kaartje door de wind kwijt is, uit de auto is gewaaid, of dat deze voor het raam weg gewaaid is.

En als dat kaartje er dan nog was, het bezwaar toch is afgewezen om de reden dat het kaartje ook wel voor een andere auto kan zijn gekocht.

Als dat laatste het geval is, lijkt het mij dat er in deze situatie dus nooit bezwaar mogelijk zou zijn? Parkeerwachten kunnen dus eigenlijk dan altijd een bon schrijven, zelfs als het kaartje te zien is, bezwaar maken heeft dan toch geen nut meer?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

Als janneke en angel goed hadden gelezen, hadden ze gezien dat ik naar de politie ben geweest voor info........
handig hè? lezen? :roll:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als janneke en angel goed hadden gelezen, hadden ze gezien dat ik naar de politie ben geweest voor info........
handig hè? lezen?
En dus :P

Ben ik ook wel eens geweest hoor...
En bij het 2x navragen van hetzelfde krijg je soms 2 verschillende antwoorden... Die hebben dus altijd gelijk 8)

Je denkt zelf niet na ??

Of heb je eigenlijk geen idee hoe zo'n chipknip werkt :roll:

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Fabel »

Leermomentje: voor je wegloopt dus altijd kijken of je parkeerkaartje ZICHTBAAR ligt.....eigen verantwoordelijkheid, lieve mensen. :wink:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door MLF »

Leermomentje: voor je wegloopt dus altijd kijken of je parkeerkaartje ZICHTBAAR ligt.....eigen verantwoordelijkheid, lieve mensen.
dat had ik ergens terug in deze topic ook al gezegd, de gemeente en politie kennen dit geval
tis gewoon een dubbel check of neem een plakbandje mee of een klemmetje, zet het ergens tussen enz
politie en gemeente vinden dat ieder zelf de verantwoording heeft

soms staat een raam open en kan het ook weg waaien enz

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door mattie »

Goh die Angel heeft het maar druk he!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een parkeerkaart chippen is leuk, maar men weet niet voor welk voertuig met welk kenteken deze kaart is. Vandaar dat je een kaartje krijgt om achter je vooruit te leggen.

Heb je geen kaartje meer dan kun je niets bewijzen en dus moet je betalen.

Moeilijk he allemaal.

Dat chipgebeuren is een apart verhaal welke los staat van dit topic. Feit is er moet een kaart aanwezig zijn anders valt er niets te bewijzen.

Geen aantoonbaar bewijs is gewoon een bekeuring.

Eigen verantwoording, dus eigen fout, dus gewoon betalen en moet je voortaan maar beter opletten.

Dit zegt kortweg de wetgeving.

Ik heb pas ook nog een bekeuring gehad voor verkeerd parkeren. Bij terugkomst vond ik de bon. Ik ben eens beter gaan kijken. Ik stond inderdaad op een voetgangersgedeelte. Ik heb gewoon niet goed opgelet en ben blind van andere autoos uitgegaan welke daar geparkeerd stonden. Allen hebben zij een bekeuring gehad.

Wie is er fout... ik!!...Dus wie mag betalen... Ik!!...Kan ik in beroep gaan...Ja!!...Verlies ik het... JA en terecht!!!!!!!

Dus ik heb pech. Leer voor de volgende keer.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het enige dat het apparaat in kwestie registreerd is de tijd, datum, bedrag, pasnummer van de chipkaart (indien je hiermee betaald) Vervolgens wordt het bedrag van uw chipkaart afgeschreven en krijg je een bon mee als bewijs van betaling.

Nu heeft u niet moeten opgeven voor welk kenteken u betaald en dus houdt dat in dat u voor iedere willekeurige auto heeft kunnen betalen. Was dat wel het geval dan had men dit systeem kunnen uitlezen, want dan registreerd deze ook je kenteken bij afschrijven van de chip.

Dit gebeurd niet in dergelijke apparaat. Dus jammer. Het ontvangen kaartje moet achter de voorruit. Na het sluiten van de deur even controleren. Is dat zo moeilijk. Affijn er is een bekeuring en je gaat in bezwaar. Mag allemaal en ook dan zul je uitstel krijgen. Echter gezien het feit dat de wettelijke belast niet is te tonen, wordt uw bezwaar naar de prullenbak verwezen. Dus kunt u gewoon als nog betalen.

Heb je helemaal geen moeilijke wetskennis voor nodig. Dit is toch normaal en logisch. Dat is hetzelfde als je met een produkt teruggaat naar de winkel. Als jij geen bon kunt tonen dan kan het bedrijf zeggen dat u geen bewijs heeft dat u hem daar heeft aangeschaft. Dit ontslaat dit bedrijf dan wettelijk van een hoop verplichtingen.

Een bon is een bewijs van betaling. Met een dergelijk bewijs kan men wettelijk veel meer doen. Zonder deze staat men kans-en machtloos.

Mike Veldkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2008 13:34

Re: parkeerkaartje wel betaald toch parkeerboete

Ongelezen bericht door Mike Veldkamp »

Op de ticket die je hebt getrokken uit de ticketautomaat staat heel duidelijk "duidelijk zichtbaar achter de voorruit leggen".
Dat is in jou geval niet gebeurd, dus betalen maar, je moet wanneer je een parkeerticket op het dashboard legt je ervan overtuigen dat hij na het dichtsmijten van de deur de parkeerticket idd nog duidelijk zichtbaar achter de voorruit ligt. Over het algemeen gaan automobilisten nonchalant met dit soort zaken om en realiseren zij zich niet wat voor qonsequenties dit nonchalante gedrag met zich mee kan brengen. Echter moet ik er wel bij vermelden dat wanneer je idd aan je betalingsverplichting hebt voldaan en je kunt aantonen dat je een ticket hebt gekocht er meestal een sepo volgt.

Gesloten