LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Elwin_74
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 22:15

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Elwin_74 »

Wat een verschrikkelijke dienst!

Ik gebruik Click&Buy voor mijn iTunes. Hoe heeft Apple ooit kunnen kiezen voor deze dienst.

Op de een of andere manier willen ze maar geld van je rekening afschrijven. Je krijgt ze maar niet aan de lijn wanneer je de helpdesk belt... INTERNATIONAAL!!! En niet in het NEDERLANDS!!! Je kunt een email sturen maar ze reageren niet terug, niet op het 'accounting' adres en niet op het 'sales' adres??? Op hun website stat dat ze binnen 2 dagen een reactie verstuurd willen hebben, momenteel is het al meer dan 8 dagen geleden!!!

Ik ben nu 40 euro kwijt, aan niks... ik betaal hun 15 euro die zij opeens niet van mijn rekening kunnen schrijven dus wordt mijn account opgeheven? Betaal ik de 15 euro dan wordt dit niet op mijn account bijgeschreven omdat zij die 15 euro in de min op mijn account neerzetten. Ik krijg dus niets terug van mijn storting?

KLINKT ERG VERWARREND NIET? DAT IS HET OOK!!!!!

Ik vind dat de Nederlandse Consumentenbond hier iets aan moet doen!!!

Sebas076
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Sebas076 »

Hallo,

Het is weer zover.
Na dat CB van mijn account 2x een bedrag had afgeschreven als "debet-kosten", dit was, omdat ik mijn rekening bij de bank had geblokkeerd.

Nu had ik dit bij Apple gemeld, en heb ik dat bedrag plots op mijn click and buy rekening staan. Dat vind ik GOED en FIJN, dit hoort een bedrijf te doen en zo zijn klanten tevreden te houden.

Ik heb gisteren een verzoek gedaan om mij uit te schrijven bij Clickandbuy. Kijk ik vandaag op mijn rekening:

1: Bedrag is WEG
2: Rekening geblokkeerd
3: De telefoon van ClickandBuy werkt de helft van de week NIET!!!
4: Daarnaast word er NIET gereageerd op e-mail.

Ik ben het zat, ik heb ze vorrige keer flink moeten aanspreken om wat voor elkaar te krijgen, maar de maat is vol, ze zijn te ver gegaan.

brianv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 14:51

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door brianv »

Weet iemand hoe je van een CB rekening af komt?

mischadbs
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mischadbs »

Om even terug te komen op mijn vorige post:
Hey,

Ik heb ook problemen met deze oplichters!
Heb via mijn Iphone in de Apple Appstore een app aangeschaft van 2,30.
De betalingen lopen via clickandbuy, wat door Apple opgegeven word als geldige betaalmethode.
Op het moment van afschrijven stond dit bedrag niet op mijn rekening waarna ik een mailtje ontving dat als ik voor een bepaalde datum geen mailtje terug stuurde dat het bedrag opnieuw afgeschreven kon worden dat ze dan een incasso zouden inschakelen.
Dus ik netjes geld gestord en terug gemaild maar geen poging tot afschrijven of enige andere reactie.
Ik daarna nog een aantal keer naar alle 3 de email-adressen gemaild en al weken geen reactie.
Ook geprobeerd te bellen maar na 25 min muziekjes aan te horen en een of ander bandje van een wijf dat niet eens fatsoenlijk nederlands spreekt heb ik maar opgehangen.
Toen heb ik ingelogd op de website waar ze ineens 15 euro hebben toegevoegd aan mijn openstaande schuld van 2,30??
Ik ben niet van plan om ze uberhaupt nog iets te gaan betalen maar mijn itunes-account is nu wel geblokkeerd en kan geen gebruik meer maken van de appstore op mijn iphone wat natuurlijk onacceptabel is!!

Ik ga nu naar apple mailen in de hoop dat dat wel een oplossing bied..


Ik heb al contact gehad met apple die er ook weinig aan konden doen maar ze zouden het probleem doorgeven aan de manager..
Die lijerrs hebben dus inmiddels een incasso ingeschakeld die mij nu een rekening van 65 euro hebben gestuurd terwijl clickandbuy zelf niet te bereiken zijn..

Dit ga ik natuuurlijk niet betalen!
En nu heb ik een brief ontvangen dat ze het via een rechtszaak willen gaan oplossen, het gaat hier over een bedrag can 2,30 :shock:

Ik betaal die gasten helemaal niks meer!!

mischadbs
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mischadbs »

Ok heb net gebeld met het incasso bureau 'Intrum Justitia' en heb alles uitgelegd.
Hij ging het met zijn manager berpreken en vonden ook dat het onzin was om voor een bedrag van 2,30 een extra bedrag van 65 euro te rekenen en de rechter in te schakelen.
Dus bij deze hoef ik niets meer te betalen.
Heb gelijk gezegd dat ze maar een contact moesten zoeken met die oplichters omdat ik meer mensen gezien had met dezelde problemen.
Hij vertelde dus ook dat ze ook veel klachten kregen hierover en hierna gingen kijken.
Dus bij deze ben ik hopelijk van het gezeik af!

Daniel.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 18:46

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Daniel. »

Ik heb wat gekocht via click and buy.
Nu dacht ik het geld wat nodig was om het gekochte product te kopen te moeten storten op mijn click en buy account, maar dat hoeft blijkbaar niet, want dat gaat vanzelf. Ik heb dit via bank afschrijving gedaan dus dat duurde 3 dagen.
Maar nu zie ik bij mij bankafschrift dat het er nu 2 x af is gehaald (het ging om €38.50), dus eigenlijk zou ik nu nog 38.50 op mijn click en buy account moeten hebben maar er staat 0.00. En uitbetalen kan ook niet omdat mijn saldo dus 0.00 is. Dus als er van mijn rekening 2 x 38.50 af is gehaald zullen zijzelf wel 38.50 gehouden hebben want ik weet niet waar het nu is.

Zou er ook een mogelijkheid zijn om dit weer terug te vragen..
mijn bank adviseerde het aan click and buy zelf te vragen, mja emailen had geen zin zag ik hierboven en bellen ook niet.. ik probeer het wel.. maar nu nog geen resultaat.

Marscel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2009 08:42

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Marscel »

Ja, als ik dit zo allemaal lees wordt ik er eigenlijk helemaal niet goed van. Ik kreeg 9.99 euro incassokosten binnen 5 werkdagen! Das toch niet normaal. De laatste ontwikkelingen zijn dat ik voor 4.99 euro een spel heb gekocht in de apple istore. Om een lang verhaal kort te maken: ik denk ik stort dat bedrag dus wel even op mijn click and buy rek. en heb er dus 5.00 euro opgezet om de transactie te voldoen. Je raadt het al: Openstaand bedrag 4.99 euro en het is helemaal NIET bekend wanneer en hoe ze dit willen verekenen terwijl mijn saldo toereikend is. Ook wordt NIET duidelijk aangegeven op de website hoe ik zelf het openstaande bedrag kan betalen. Ik voel de bui eigenlijk al hangen :(

mytroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2009 16:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mytroen »

Ik heb het volgende meegemaakt:

Ik heb via Steam (een programma waarmee je spellen kunt kopen en spelen) een spel gekocht voor €17,99 het geld is 4 dagen later van mijn Bank (ING) afgeschreven. Ongeveer een week later komt er ineens een rekening binnen van €32,99 ik ging kijken op Click and Buy en er stond dat ik het spel nog niet had betaald en een boete van €15,-, omdat mijn bank het zogenaamd heeft geweigerd terwijl ik zelf heb gezien dan het er was afgeschreven. Ik heb deze rekening niet betaald een weer een week later moest ik ineens €47,99 betalen ik heb toen een mail gestuurd naar Click And Buy waarop ik het antwoord krijg:
"Omdat uw bank 2 keer de rekening heeft geweigerd zijn er 2 keer €15,- kosten boven op gekomen". Een week later kreeg ik een mail dat de rekening nog steeds niet betaald was en ze dreigde een incasso bureau zouden inschakelen. ik heb toen deze rekeningen maar betaald, maar ze zijn nog niet van me af.

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

mmm heb het zelfde probleem heb via clickandbuy voor 4,33 wat gekocht geld is ook netjes gecrediteerd en verwerkt met wat er nog op de rekening stond en achteraf krijg ik toch nog een 15euro administratiekosten er over heen. Gelijk even gekeken en ja hoor...

Nu viel me gelijk op dat het clickandbuy ineens niet meer in duitsland het kantoor had maar nu londen als hoofdkwartier heeft..duitsland werd een beetje te warm onder de voetjes geloof ik met de regels. Najaa we zijn watergeuzen he ..

Ik ben ook van plan om mails eruit te gooien naar de bedrjven die ik zo weet die gebruik maken van hun service om maar eens duidelijk te gaan maken met wat voor een bedrijf ze inzee zijn gegaan.

dit is gelijk de laatste keer dat ik van hun diensten gebruik maak.

riezie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 07:06

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door riezie »

Nou ik heb dus ook een probleem.
I-Tunes had teveel afgeschreven en dat meteen weer gecrediteerd maar mijn ClickandBuy account is hierdoor geblokkeerd en nu schrijven ze wel af van mijn bankrekening terwijl er genoeg geld op mijn account staat.
Ik heb nu al 14 emails gestuurd de afgelopen 2 weken en aan de telefoon krijg ik een bandje met een Duits accent dametje en als het bandje gedaan is dan wordt de verbinding verbroken.
Ik kan dus niets meer kopen op I-Tunes en C&B geageerd op niets , ik weet het niet meer hoor maar ik wil gewoon dat mijn account wordt vrijgegeven en niet zomaar geld van mijn bankrekening word geplukt terwijl dat niet nodig is.

riezie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2008 07:06

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door riezie »

Nou, ongelooflijk, ik heb een ècht sprekende persoon aan de lijn gehad en ineens is in èèn klik mijn account weer geactiveerd!!!!.
Maar wat wel raar is, het bandje is met een Duits accent en de vrouw die ik aan de lijn kreeg was Belgisch :? , met welk land doen we nou eigenlijk zaken?????.

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

vandaag kreeg ik het vervolg waaruit duidelijk bleek dat hun betalings systeem helemaal niet klopte. Voorheen werd er nog duidelijk gezegt dat ik 15 euro kosten zou krijgen over de niet betaalde dienst (was betaald) vandaag kreeg ik een mail waarin ik gesommeerd werd 14,34 euro te betalen.. waarvan de 4,34 euro het bedrag was wat het bestelde product koste. 10 euro.... uuh wat is er ineens met de 15 euro gebeurd waarmee ze mij wilden belasten....

ik heb ondertussen maar eens een mail geschreven naar click&buy om hun nu maar eens duidelijk te maken dat dit niet langer word getolleerd. Zal de onderstaande mail even pasten hier.



Hierbij wil ik jullie er even op wijzen dat ik constant mails ontvang dat er iets niet betaald is terwijl die wel is voldaan. Heb via andere consumenten forums ondertussen al uitgevonden dat dit geen alleenstaand probleem is en dat personen die bij jullie een account hebben tegen dit zelfde probleem aanlopen.

Heb dus nu maar via een aantal forums aangegeven om de gegevens te gaan verzamelen en die aan de sites te mailen die gebruik maken van jullie diensten en diegenen eens goed duidelijk te maken dat ondanks de verwoede pogingen te laten merken dat jullie nog steeds mensen onnodig kosten berekenen terwijl de factuur reeds is voldaan. Jullie zijn door intrum justitia al een aantal keren aangeschreven en om uitleg te geven waarom jullie clienten onnodig crediteren voor een product wat al is betaald en voldaan. Ook is al door intrum justitia aangegeven dan in een aantal zaken de claims als niet opeisbaar zijn aangezien er geen valide claim is vanuit click&buy.

Ik dring er dan ook op aan om jullie betalings systeem eens goed na te kijken, en te herstellen. Word hier niet aan voldaan dan stuur ik alle verzamelde informatie die ik ondertussen heb verkregen naar de sites die van jullie producten afnemen.

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

ik kreeg dus een niets zeggend schrijven terug van click&buy zal het hier onder even pasten. Ze hebben het gewoon niet serieus genomen en standaard een mail geschreven. Heb de naam van mij en click&buy persoon weggehaald om voor nu nog even de privacyregels in acht te nemen.

Geachte heer *****
Uw betaling zien wij ook graag op de volgende rekening tegemoet:

Rekening nr.: 18.41.23.410
Bank: Rabobank Roermond
Adres: Willem II Singel 9 - 6040 AA Roermond
Begunstigde: ClickandBuy Europe Ltd
Adres: Im Media Park 5 - 50670 Köln
Referentie: ******** <--- Vergeet dit niet te vermelden!
Bedrag: 14,34 EUR

Indien u nog vragen heeft kunt u ons ook graag, tijdens kantooruren,
telefonisch contacteren.
Onze Nederlandstalige klantendienst staat u graag te woord,
vanuit Nederland: 020 - 79 47 919,
vanuit België: 02 - 79 20 309.
In dringende gevallen helpen wij u ook buiten kantooruren, in Engelse of
Duitse taal, graag verder onder het nummer 0049 - 221 177 38 920.

Met vriendelijke groet,

*******

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

nu word hij zuur ze hebben mijn account gesloten eigenlijk moet ik er om lachen, het is toch wat het geld waarmee de 4,34 is betaald stond gewoon op mijn account heb daar op mijn bank rekening ook bewijzen van dat ik het op mijn account had overgemaakt en toch 10 euro berekenen. Najaa ik wacht het incassoburo wel af. Word vervolgd

U hebt bij ons een bedrag uitstaan van EUR 14,34. Ondanks
herhaalde verzoeken hebt u dit uitstaande bedrag nog altijd niet voldaan.

Middels deze brief berichten wij u dat wij uw toegang tot het ClickandBuy-systeem bokkeren.

Wij zullen deze vordering overdragen aan een extern incassobureau.

Als u dit nog wilt voorkomen, hebt u tot 25.08.2009 om het verschuldigde bedrag over te maken op de volgende bankrekening.

jansonius
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:16

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jansonius »

Ik heb zo'n 3 weken geleden een account aangemaakt bij Clickandbuy i.v.m. het kopen van een mp3'tje a 0.99.- eurocent op i-Tunes. Alles leek goed te gaan maar nu na 3 weken krijg ik het bericht dat mijn banknummer niet zou kloppen.

Mijn clickandbuy- account is hierdoor tijdelijk geblokkeerd en bijkomende "administratie" kosten zijn 15 euro die nog moeten worden voldaan. (service? klantvriendelijk?)

Ik heb clickandbuy een mail gestuurd met het verzoek of ik een rekeningnummer en betalingskenmerk kan ontvangen, zodat ik zo snel mogelijk de kosten kan betalen. Daarbij heb ik aangegeven dat ik tevens zo snel mogelijk mijn clickandbuy account wil opzeggen. Helaas heb ik nog steeds geen reactie op mijn email.

Wat het allemaal zo lastig maakt is dat door een oerwoud van handelingen, wachtwoorden etc. je niets opschiet. Wat een ontzettend klant- onvriendelijke organisatie en wat een slechte service. Dit is toch gewoon diefstal van een organisatie welke het begrip "klantenservice" blijkbaar niet bekend is?

Zal mij benieuwen hoe lang het zal gaan duren voordat ik de door hun verlande kosten en mijn account beëindiging kan realiseren.

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

jansonius schreef:Ik heb zo'n 3 weken geleden een account aangemaakt bij Clickandbuy i.v.m. het kopen van een mp3'tje a 0.99.- eurocent op i-Tunes. Alles leek goed te gaan maar nu na 3 weken krijg ik het bericht dat mijn banknummer niet zou kloppen.

Mijn clickandbuy- account is hierdoor tijdelijk geblokkeerd en bijkomende "administratie" kosten zijn 15 euro die nog moeten worden voldaan. (service? klantvriendelijk?)

Ik heb clickandbuy een mail gestuurd met het verzoek of ik een rekeningnummer en betalingskenmerk kan ontvangen, zodat ik zo snel mogelijk de kosten kan betalen. Daarbij heb ik aangegeven dat ik tevens zo snel mogelijk mijn clickandbuy account wil opzeggen. Helaas heb ik nog steeds geen reactie op mijn email.

Wat het allemaal zo lastig maakt is dat door een oerwoud van handelingen, wachtwoorden etc. je niets opschiet. Wat een ontzettend klant- onvriendelijke organisatie en wat een slechte service. Dit is toch gewoon diefstal van een organisatie welke het begrip "klantenservice" blijkbaar niet bekend is?

Zal mij benieuwen hoe lang het zal gaan duren voordat ik de door hun verlande kosten en mijn account beëindiging kan realiseren.
Je krijgt geen 15 euro administratie kosten ik he de zelfde mail gehad. De kosten zijn 10 euro + het verschuldigde bedrag. Dit komt voort uit een geautomatiseerd systeem. Daar blijkt al uit dat er een fout in hun systeem zit, over je account kan ik zeggen dat mijn account nadat hij was geblockeerd een week later verwijderd is. De mails zijn automatisch gegenereerd.

jansonius
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:16

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jansonius »

Zal mij benieuwen. Na 1 1/2 dag nog geen reactie op mijn e-mails mogen ontvangen. Ik zal ze maar eens proberen te bellen.

jansonius
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:16

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jansonius »

Vandaag (ongeveer een week later) bericht gehad van Click and Buy met antwoord op mijn vraag hoe ik zo snel mogelijk de samenwerking kan beëindigen. De kosten voor de MP3 plus de 15.- euro administratiekosten kwamen op 16,98.- totaal. Leuk bedrag voor bestellen van een MP 3'tje dat oorspronkelijk nog geen 2.- euro zou hebben gekost. Ook de ING werkte niet mee in deze en reageerde pas laat op mijn vraag wat er mis was gegaan.

Mijn advies: ga niet met deze organisatie in zee. Je komt in een oerwoud van wachtwoorden en procedures terecht en het begrip "service" kennen ze niet. Men lijkt er op uit klanten te misleiden door onnodig moeilijke procedures die er op gericht zijn dergelijke "legale diefstal" mogelijk te maken.

Het was voor mij weer een wijze les en ik begrijp heel goed waarom het illegaal downloaden van muziek zo'n vlucht heeft genomen. Mocht ik nog eens iets gaan downloaden via i-Tunes, dan gebruik ik gewoon mijn creditcard weer maar veel zin heb ik er niet meer in.

jansonius
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 18:16

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jansonius »

Mijn rekening staat nu weer op 0.- euro bij Click and Buy. Ik zou zo graag mijn account daar opheffen, want ik hou mijn hart vast voor nare verrassingen in de toekomst. Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder hulp van Click and Buy zelf. Deze reageren namelijk nergens op. :cry:

JRU
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JRU »

jansonius schreef:Mijn rekening staat nu weer op 0.- euro bij Click and Buy. Ik zou zo graag mijn account daar opheffen, want ik hou mijn hart vast voor nare verrassingen in de toekomst. Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder hulp van Click and Buy zelf. Deze reageren namelijk nergens op. :cry:
Hoe kan die op nul staan, is er geen betalings legenda meer ?

Gesloten