Pagina 2 van 2
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 21 aug 2008 12:09
door TdeHond
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 21 aug 2008 12:32
door marijek
Dank voor je reactie en de toegestuurde link over "dedicated lines".
Ik ben in een nieuwbouwhuis gaan wonen zonder bestaande KPN-lijn. We hebben wel ons nummer laten porteren voor 30 euro, maar dus verder alleen betaald voor een "compleet abonnement". De vraag is dus nu alleen, hoe "compleet" dat die was...
Mijn rekening toonde alleen deze posten:
19,95 euro voor ADSL Comfort 4096 (4096/1024 Kbit/s) speed special
4,95 euro voor Speedlinq Bellen
Er staat in die link die je me stuurde: "...Daarom is een Speedlinq ADSL abonnement zonder vaste telefoonlijn 9,50 hoger in prijs. Dit bedrag is verwerkt in de getoonde abonnementsbedragen tijdens de aanvraag."
Als het extra bedrag nooit in mijn abonnementsaanvraag is getoond, kunnen ze dan achteraf dit toch nog doorberekenen?
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 21 aug 2008 12:47
door TdeHond
Als het extra bedrag nooit in mijn abonnementsaanvraag is getoond, kunnen ze dan achteraf dit toch nog doorberekenen?
In de wet telecommunicatie staat:
HOOFDSTUK 7. EINDGEBRUIKERSBELANGEN
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
-------------------------------
Indien u niet in het bezit bent van een overeenkomst met destijds Speedlinq waar in een overzicht van wat u afneemt blijkt dat u ook moet betalen voor lijn gebruik van KPN is m.i. Speedlinq destijds in gebreke gebleven.
Mocht Telfort een naheffing sturen, dan zou ik mij beroepen op deze wet in een aangetekende brief en weigeren te betalen. Mocht Telfort hier niet mee akkoord gaan, dan kunt u overwegen e.e.a voor te leggen aan de Geschillencommissie. Ik adviseer u eerst naar een Juridisch Loket of bureau Burgerraadslieden met contract en eventuele naheffing om door een deskundige te laten beoordelen of u kans van slagen heeft bij de Geschillencommissie.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 21 aug 2008 13:15
door TdeHond
Het was zoeken maar, ik lees het volgende bij Speedlinq:
Aanvullende informatie
Het abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.
Voor aanvragen van een ADSL abonnement waarbij klant niet beschikt over een vaste telefoonlijn wordt een extra bedrag aan aansluitkosten gerekend. Zie overige tarieven.
Bron:
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php?a=1
Druk op beeld vernieuwen ( in Firefox 3) als u niets ziet.
Van belang blijft dus: kunt u in uw contract terugvinden dat u extra moet betalen voor de KPN lijn? Is dit niet het geval, dan heb ik toch het gevoel dat er sprake is van misleiding omdat de kleine lettertjes toch aardig wat speurwerk vergde.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 22 okt 2008 13:43
door Padmiraal
Ik was ook een tevreden gebruiker van Speelinq 20 MB + VOIP bellen. Op 28 mei werkte de telefoon opeens niet meer. Op 29 mei kreeg ik een brief dat ik andere inlogcodes moest gebruiken. Goed als ervaren IT-er geen probleem, maar ja de telefoon werkte niet goed. Dus een aantal keer de helpdesk gebeld, wat dus raar is. Ik heb een goed werkend systeem, en door telfort wordt de zaak gewijzigd en ik kan voor de kosten opdraaien met het bellen van hun helpdesk waar zij weer aan verdienen. Goed het leek een tijdje goed te gaan, maar als bepaalde mensen belden, konden ze mij niet horen, of kregen ze de ingesprek toon te horen. Dus was ik weer een sessie bellen met de helpdesk begonnen. Iedere keer werd beweerd, dat als ik een volgende keer belde ik een monteur langs zou krijgen. Tijdens dit proces heeft mijn modem het begeven; geen enkel lampje brand meer.... Erg spijtig omdat dit precies een maand na de garantieperiode is gebeurd.
Weer helpdesk bellen; die gaven me de keus: zelf een modem kopen of een 'leenmodem' ontvangen a 70 euro plus verzendkosten.
Op de telfort website staat dat geen support wordt verleend bij zelf aangeschafte modems en dat deze niet altijd optimaal werken. Dus had koos ik voor een leenmodem. Toen vertelde de helpdesk medewerker dat ze geen modem kunnen leveren omdat ik nog niet overgezet was naar telfort????? Daarmee was voor mij de maat vol. Op 16 september een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd naar telfort, met het verzoek mijn problemen binnen 2 weken op te lossen en enige coulance over de geleden schade van het niet bereikbaar zijn te verrekenen.
Kreeg ik gisteren een brief van telfort, ik dacht heee reactie, maar nee hoor het was een rekening die ze niet automatisch van mijn rekening konden plunderen (kennelijk ben ik nu wel overgezet naar Telfort(?), of ik die wilde betalen. Die laten we maar eventjes liggen.
Gelukkig heb ik een modem kunnen lenen, zodat ik wel kan internetten nu, maar hiermee kan ik niet telefoneren.
Wanneer ze niet reageren binnen 2 weken, wat ik gezien alle fora hierover, niet verwacht, kan ik aan de procedure beginnen om van ze af te geraken.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 22 okt 2008 14:02
door TdeHond
Vermoedelijk bent u alleen wat betreft administratie overgezet van Speedlinq naar Telfort.
Het is wel verstandig de rekeningen te betalen en vervolgens bij de Geschillencommissie gedeeltelijke restitutie van abonnementsgeld naast vervolgschade te vorderen omdat u niet kunt telefoneren met modem in bruikleen.
In principe zijn alle automatische incasso's onterecht omdat u ( neem ik aan) geen toestemming aan Telfort heeft gegeven dit te doen. Dat ontslaat u niet van betalingsverplichting omdat het abonnement nog niet is beƫindigd.
Sta op schriftelijke bevestiging einde contract om maandenlange stalking door Telfort te voorkomen.
Komt binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde contract dan naar Geschillencommissie.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 26 okt 2008 21:07
door Padmiraal
Dank u voor uw antwoord, TdeHond, ik heb al veel van u gelezen op diverse fora.
Gisteren op 25/10 een erg vreemde brief ontvangen van Telfort. Een dank dat ik mijn huidige internetverbinding (die dus al via Telfort loopt) wil omzetten naar Telfort. En ik moet ook bij mijn oude provider mezelf afmelden ???? Nog 1 week en dan eindigt officieel mijn contract. Ben benieuwd hoelang ik nog vast zit aan dit stelletje.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 27 okt 2008 07:14
door TdeHond
Het is wel belangrijk om op deze brief te reageren dat u niet akkkoord gaat met overzetten naar Telfort. Want u heeft nu een "inlijvingsbrief" ontvangen.
Ik zou ze schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging laten weten dat per ... uw overeenkomst wordt beƫindigd. Kopie van brief maken en aangeven in brief dat u Telfort geen toestemming geeft om automatische incasso's meer te doen.
Ga ook naar bank voor selectieve blokkade op Green isp bv/telfort te laten zetten.
Dit lijkt een soortgelijk scenario als bij mij te worden. Zie:
Telfort maakt fout op fout
Ik ben 9 maanden gestalkt door Telfort omdat een medewerker op de plaats waar mijn gebruikersnaam stond REMOVED, dollartekens en cijfers gezet had. Vervolgens ging ik zonder dat te weten onder die naam verder bij Telfort. Met behulp van KPN is dit rechtgezet, want Telfort beantwoordde geen aangetekende brieven en negeerde mijn herhaalde mededelingen via e-mail dat ik geen klant was.
Ik ben honds behandeld door Telfort en probeer daarom anderen te helpen.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 28 okt 2008 13:31
door Padmiraal
Dat van het blokkeren voor automatische incassos zal wel lukken want ik heb ze nooit toestemming gegeven. Ik heb op internet de aanvraag geblokkeerd en ben bezig met een brief. Ik hoop niet dat we zo een lang traject als u tegemoet gaan, want het is wel erg vervelend om geen telefoon te hebben. Ik ga ook informeren bij een andere provider of ze me van t*lfrot kunnen afhelpen.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 28 okt 2008 13:51
door TdeHond
Ik was overgeschakeld naar internet en telefonie via kabel. Dus Telfort kon me niet lastig vallen door de telefoonlijn bezet te houden.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 04 dec 2008 13:09
door Padmiraal
Even een update van de status van mijn probleem.
Ik had het vermoeden dat telfort mij nog niet in de administratie had, dus had ik ook een opzegbrief naar speedlinq geschreven. Deze hebben keurig geantwoord dat ze mijn contract hebben beeindigd per 04-11. En dat is dan ook gebeurd. Sinds die tijd zijn er ook geen rekeningen meer binnengekomen.
Dat lijkt opgelost. De lijn is ook vrij en mijn nieuwe provider gaat me binnenkort weer met de wereld verbinden.
Nu ben ik dus van speedlinq / telfort af, maar wil nog wel een schadevergoeding voor het niet kunnen bellen/internetten gedurende een maand en het slecht functioneren van de telefoon gedurende vier maanden.
Maar bij wie moet ik nu klagen en hoe? Ik ben slecht geholpen door de helpdesk van telfort, maar speedlinq had me nog in de administratie.
Ik heb al gekeken bij de geschillencommissie, maar daar staat dat ik de provider vier weken de tijd moet geven om op mijn klacht/schadeclaim in te gaan. In mijn aangetekende brief had ik echter telfort twee weken de tijd gegeven om mijn klacht te verhelpen.
Moet ik nu een aangetekende brief met schadeclaim sturen naar telfort of speedlinq of beiden?
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Geplaatst: 04 dec 2008 13:34
door TdeHond
http://www.speedlinq.nl/php/contact.php
Ik zou eerst even een contact formulier sturen of bellen of Speedlinq nog kwesties afhandelt.
Green ISP BV Speedlinq geeft aan dat speedlinq al onder Telfort valt ( green isp bv Telfort) maar het adres van Telfort is anders.
In principe valt de afhandeling onder Speedlinq omdat deze ook een bevestiging einde overeenkomst heeft gestuurd.