Daar heb je een goed punt. En het is niet zo makkelijk als "wijzig voedingspatroon" en hup, geen problemen meer. Het zal zowieso wel 6 maanden duren voordat de effecten van het gewijzigde voedingspatroon zichtbaar worden. Het herstel gaat heel langzaam, want het is ook niet van de een op de andere dag ontstaan.Waar zou je dan naar toe moeten,behalve naar een Psychiater?
Het is natuurlijk meer dan 1 ding.
En omdat psychiaters met hun praktijken winnende zijn, ze verdienen het meeste geld en verwerven het meeste macht. Daardoor kunnen projecten die wel heel goed werken (om mensen dus ECHT beter te maken) niet van de grond komen. Die worden koste wat kost door de gevestigde psychaitrische orde de kop in gedrukt.
En dit baseer ik niet op mijn mening, maar op de feiten. Zie www.moshersoteria.com
The Soteria research showed that the prevalent excessive destructive psychiatric drugging of all these young people is a huge and tragic mistake. The psychiatric establishment was offended. Prestige and Money won. Truth and Love lost.
En toch blijven mensen stug geloven in de psychiater...
Er is een gezegde: what can not kill you will make you stronger. In die richting moet je het bekijken denk ik.Geef eens een voorbeeld?
Waardevol?
Stel je eens voor welke hoeveelheid energie er in zo'n psychose zit, dat geeft al aan (als je even de onbewezen 'hersenziekte' theorie van psychiaters aan de kant kunt zetten, en naar de psyche kijkt als oorzaak) dat iemand een bepaalde wil en doel heeft. In die chaos zit dus een wil verscholen, en zou je de patiënt leren om zijn psychose als iets normaals te zien (vanuit de basis, dus ook jij moet het geloven), en de problemen voor lief te nemen die daaruit voort (zijn) (ge)komen dan kan iemand met de juiste hulp en kennis stabiliteit vinden en met hernieuwde geestelijke kracht tot betere prestaties komen dan hij of zij ooit heeft kunnen komen.
Disclaimer: ik ben een leek, dus neem dit niet als voorbeeld voor "hét" alternatief voor de psychiatrie. Er zijn ook wetenschappeljik geörienteerde alternatieven.