LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opheffen e/o rekening rabo

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door gravedigger »

Welk woordje? "zonder"crediet?

piet12
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 18:26

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door piet12 »

Sorry hoor ik wordt erg verdrietig als ik bovenstaande berichten lees. Een en/of rekening neem je om los van elkaar handelingen te kunnen doen. Voor wijzigingen zoals kredieten zijn beide handtekeningen verreist. Maar en/of mag je los van elkaar handelen dus ook overboeken. Als je in scheiding zit en de een boekt geld weg en heft de rekening op vind ik het zielig om je bank de schuld te geven. Waardevolle spullen van een inboedel kan ook een meenemen en er vandoor gaan. Mijn advies is ga naar een advocaat(echtscheidingen gaan ook vaak via de rechter) De rekening moet namelijk eerlijk verdeeld worden maar dat is aan de 2 van de en/of en niet aan de bank. Kijk is een keer bij jezelf is mijn advies en wijs niet naar de bank in dit geval

Waarom_nou
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:25

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door Waarom_nou »

8) Ik wilde reageren......

Maar heb even naar mezelf gekeken .....

:shock:

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door __oi__ »

@ Gravedigger
Dan moet je het 2e deel van je quote even beter lezen Linda!
Quote:
Indien de bank de rekening aanhoudt voor meer
rekeninghouders, die slechts samen over het tegoed op de rekening kunnen beschikken, kunnen alleen de gezamenlijke rekeninghouders of de bank de
overeenkomst inzake een betaalrekening zonder krediet opzeggen.
De pot verwijt de ketel............
Beter lezen Gravedigger: Alleen ingeval dat de rekeninghouders SLECHTS SAMEN over tegoed kunnen beschikken, dient er door beide te worden opgezegd. Dit is het geval bij bv een EN/EN rekening.Komt prive niet zoveel voor, wel bij zakelijk.


Bij een EN/OF rekening kan je ZELFSTANDIG over tegoed beschikken en kan dus 1 persoon opzeggen, aldus het stukje van Linda.
Wist het ook niet, maar dat staat er

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ja idd. Dat "slechts" doet het hem. Daat lees je makkelijk over heen :|

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door linda82 »

Excuses geaccepteerd, gravedigger... :roll:

Het is overigens per bank verschillend. Dit betreft de Rabo.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Conclusie,

de juristen van Rabo hebben de voorwaarden zodanig beschreven dat een gewone consument het niet snapt. Ik maar denken dat bijv. een hypotheek product een adviesgevoelig product is maar bij Rabo is elk product advies gevoelig geworden. Ik heb voor diverse banken werk gedaan maar deze voorwaarden is echt het "neusje van de zalm".

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door linda82 »

ALs je het gewoon leest is het toch te begrijpen? Volgens mij hoef je niet hooggeschoold te zijn om dit te snappen

Eric1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2009 17:32

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door Eric1 »

Ik heb laatst mijn e/o rekening ook opgezegd bij een andere bank dit kan gewoon één van twee rekeninghouders doen.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: opheffen e/o rekening rabo

Ongelezen bericht door __oi__ »

@eric
Zoals reeds aangegeven, het verschilt per bank. Bij de ING, weet ik uit eigen ervaring, moeten 2 personen tekenen.

Gesloten