LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hele vreemde situatie Online/Orange

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond

Re: Hele vreemde situatie Online/Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tijd voor een gang naar de Geschillencommissie
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Joge

Ongelezen bericht door Joge »

Beste TdeHond,

Dat was een snelle reactie. Hartelijk dank daarvoor.

Wij hebben inderdaad al eens eerder gekeken op de site van Geschillencommissie Telecom. Aangezien wij een rechtsbijstandverzekering hebben, lijkt het ons eerst zinvol om hiermee in zee te gaan om te kijken wat zij voor ons kunnen doen. We zijn niet voor niks verzekerd toch?
Wellicht zullen zij de Geschillencom. Telecom. ook op de hoogte brengen.
Tevens heeft ConsuWijzer direct gereageerd op onze mail met daarin onze klacht. Zij hebben tevens (mede) geadviseerd om het bij onze rechtsbijstandverzekering neer te leggen.

De stappen welke u ons heeft voorgelegd komen overeen met wat ConsuWijzer ons vertelde. Ze vertelden ons dat dit de juiste manier was/is van handelen. Daarvoor nogmaals onze hartelijke dank. Zonder u hadden we deze procedure niet zo kunnen voortzetten.

Komt wel weer een vervolg.

Joge

Beste TdeHond,

Nog even een vraagje:
We zijn nu aan het uitzoeken welke provider we nu moeten gaan kiezen.
Wij vinden dit heel moeilijk. Online valt natuurlijk af
Kunt u ons advies geven bij welke provider de minste problemen te vinden zijn? Welke provider is een goede keus? Niet te duur, maar wel snel? En in combinatie met telefonie. Wat zou u doen (of heeft u)?

Ik hoor heel graag van u.

groeten

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Betaling stopzetten dan wel uw afgeschreven bedrag storneren en een abonnement aanvragen bij UPC. Binnen 3 dagen in huis en alles geregeld. Orange kunt u met een gerust hart het allerbeste toewensen daar zij in gebreke zijn gebleven, hebben wij namelijk ook gedaan en deze manier van handelen werkt snel en bevredigend.

TdeHond

Welke provider kiezen?
Dat is een moeilijke vraag.
Af te raden zijn Telfort of Alice. Abel is al over de kop meen ik gelezen te hebben.

Ik geef liever een algemeen advies:
1. kijk welke providers op uw adres mogelijk zijn.
2. Kijk welke abonnementen tegen welke prijs aangeboden worden.
3. Google mogelijke provider + klachten en lees hoe provider klachten oplost.
4. Kijk hoeveel de helpdesk kost mocht u een probleem hebben.
5. Lees eerst goed algemene voorwaarden van provider, zodat u weet waar u aan begint
6. let daarbij ook op contractduur en opzegtermijn.

Op zich is op dit moment kiezen voor een kabel provider een goed idee, omdat Online deze niet kan blokkeren. Ik had al lang internet/telefoon via kabel terwijl ik nog een probleem met Telfort aan het afhandelen was. Dit duurde in totaal 9 maanden.

Ik ben nu bij Ziggo. Daar zijn veel klachten over. Mijn persoonlijke ervaring is dat zij klachten proberen op te lossen. Een groot probleem is echter wel dat de helpdesk slecht bereikbaar is. De opzeg termijn is echter een maand, dus als dit niet bevalt kunt op korte termijn weg. Normaal is de helpdesk 10 eurocent per minuut. Vanwege de slechte bereikbaarheid van de helpdesk is dit momenteel verlaagd naar locale kosten.

Ik woon in een regio wat voormalig Casema gebied was. Daar zijn, voor zover ik weet, minder klachten als in voormalig @ home of multikabel gebied.

Als Ziggo mogelijk is waar u woont zou ik daar voor kiezen tot problemen met Online opgelost zijn. Bevalt het u uiteindelijk niet, dan lijkt mij toch Xs4 all een goede, maar niet goedkope keuze.

Joge

Bijna 5 maanden zitten we nu zonder telefoon en internetverbinding.
Ook krijgen we geen enkele reactie van Online. Geen brieven etc.
We hebben een nieuwe provider en ook daar krijgen we geen verbinding. Op één of andere manier geeft Online de lijn niet vrij. Ook nemen ze (Online of KPN) geen enkel moeite om even in onze wijkkast te kijken. Dus we blijven het probleem houden.
Onze rechtsbijstand is met de zaak bezig.

Online haalt nog steeds abonnementskosten van de rekening terwijl wij al weken geleden aangetekend een brief van opzegging hebben gestuurd. Ook geen reactie wanneer je wilt opzeggen. Kun je überhaupt wel opzeggen, vraag ik nu af.

TdeHond

Ik neem aan dat u het stadium:
in aangetekende brief in gebreke stellen bij online al lang gepasseerd bent.
Tijd dus om deze zaak m.b.t. opzeggen en terug betaling abonnementskosten voor niet verleende dienst voor te leggen bij de Geschillencommissie.
Verzoek uw rechtsbijstand er wat vaart achter te zetten!

Uw nieuwe provider moet zorg dragen dat u weer gebruik kunt maken v.d. lijn. Kpn moet daarbij zijn medewerking verlenen.
U kunt ook uw nieuwe provider in gebreke stellen en een termijn stellen waarbinnen u wilt kunnen bellen/internetten. Na die termijn kunt u ook daar opzeggen.
Alle communicatie schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging doen + kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

Zie voor info over overgang naar nieuwe provider bij consuwijzer.nl

Joge

Jazeker, alle brieven via de wettelijke manier zijn allemaal aangetekend verstuurd. We hebben ondertussen een dik dossier.

Ook de nieuwe provider heeft een aangetekende brief ontvangen met de mededeling dat we geen verbinding hebben. Daar is het wachten op. Deze brief is nog maar een paar dagen de deur uit.

Het wachten duurt alleen zo lang. Zeer binnenkort horen we meer van de rechtsbijstand.
Afwachten maar weer..we weten niet beter!!

Hartelijk dank voor uw reactie TdeHond!

Gesloten