LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Ronald!
Dat is van nu!
Ik praat over 7 jaar geleden,zou al 2 jaar vrij moeten zijn zoals beloofd!
Intussentijd is alles aangepast na alle kritiek!
Groeten Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of inderdaad werken jullie er?
Daar ook al :roll: weer een werkgever erbij dan 8)
Ik wist niet dat ik van DSB leende,daar werden wij onvoorbereid door onze tussenpersoon heengestuurd!
Dan moet je dus boos zijn op je tussenpersoon, niet op de DSB ...
Wat moet je trouwens met een tussenpersoon :? Zulke mensen doen dit echt niet gratis.. Dus die verdiend er ook nog aan !
Je kan dit toch zelf wel regelen ?
Ik kreeg geen kans om een contract te lezen!
Dus je hebt blind getekend :shock:

Sorry, maar dan heb je helemaal geen reden meer om boos te zijn, behalve op jezelf !!! NOOIT tekenen zonder de voorwaarden te hebben gelezen :roll:
Dat wij door onze vertrouwde bank waar wij altijd leenden zonder problemen,naar deze snelle jongens geleid werden is ook ok?
Wie is hier nu eigenlijk de schuldige ???
Een bank die je naar de DSB doorstuurd :?
Of toch een tussenpersoon :roll:
en onder druk gezet werden(onder het mom van haast)is ook ok?
Je laat je toch niet onder druk zetten bij het afsluiten van een lening :?

Haast en nu tekenen :?:
Opstaan en weglopen.. Jammer dan ! Genoeg banken die me wel geld willen lenen en waarbij ik rustig mag lezen en denken :roll:
Dat je verzekeringen verplicht door je strot worden geduwd onder het mom,dat is bij alle banken mevrouwtje
Het is toch niet je eerste lening ???
Dan WEET je toch hoe die dingen werken en dat dat niet het geval is :roll:


Sorry, ik heb niets met de DSB en zal er ook NOOIT geld lenen ( sowieso voor dat soort dingen niet )...
maar ik zie hier allerlei dingen waarbij je vooral de schuld bij JEZELF moet zoeken... Dat de adviseur ook niet helemaal eerlijk heeft gehandeld zou heel goed kunnen... maar dat houdt niet in dat jezelf dan maar overal je handtekening onder moet zetten :roll:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi angel, dat is wat ik wilde zeggen, contracten sluit je af en klaar toch. Velen gaan blind op wat ze willen en pas later komt de pijn. Edoch je kunt de aanbieders van dit soor woeker contracten niets verwijten want het mag toch!!!. Als leners blind gaan op wat ze willen en snel ook dan heeft DSB wel een oplossing. Vraag en aanbod.
Zo zal het altijd wel gaan.

Ronald.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

Edoch je kunt de aanbieders van dit soor woeker contracten niets verwijten want het mag toch!!!
Dat gaat me ook wat ver..
En het klopt ook niet getuige de Dexia / lease - affaires...

Hier mogen wat mij betreft ook best duidelijke regels over opgesteld worden over wat wel en niet mag... En als men zich er niet aan houdt, dan mag daar best een straf op volgen...

De meesten echter die in dit soort dingen trappen vergeten alleen dat ze ook naar zichzelf moeten kijken en ook een eigen verantwoordelijkheid hebben in dit verhaal ! Dat hoor je vaak alleen pas na vragen en in het 1e stuk waarbij ( in dit geval de DSB ) een partij met de grond gelijk wordt gemaakt kan ik dan ook niet echt waarderen...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Angel!
Door alles wat ik meegemaakt heb,kun jij mij echt niet treffen hoor!
Ik heb al zoveel eelt op mijn ziel,dat jouw poging om zout in de wonde te strooien niet werkt!
Er zijn nu eenmaal mensen die een vreemd genoegen scheppen in leedvermaak!
Het is zo gek,dat DSB veel zaken verliest terwijl het allemaal de gedupeerden hun eigen schuld is he!!
Dexia nog zoiets,nu word EDR op de mensen afgestuurd omdat Dexia haar belofte niet nakwam(natuurlijk ook de schuld van de gedupeerden)
De mensen daar worden met kleine kinderen,oude mensen op straat gezet!
Ga daar eens kijken leuk joh!!
Sorry maar als je met redelijke vragen kwam waar ik in alle redelijkheid op kan antwoorden,kreeg je antwoord!
Maar dat oordelen,jij hebt de gedupeerden al veroordeeld,en wat ik zeg geef jij wel een andere draai aan,zodat het in jouw straatje past!
Mag ik bedanken!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Die 2 laatste reacties van jullie bewijst maar weer dat jullie niet lezen wat ik schrijf,omdat jullie het oordeel al klaar hebben!
Ja ik was te goed van vertrouwen, ik had de pech dat dat in een slecht moment in mijn leven was, en het was oerdom!'
Dus dat geeft een bank het recht om te liegen en te bedriegen!
En heeft een bank geen zorgplicht,en mag hij aan koppelverkoop doen?
Ja ik ben een stuk wijzer geworden(door scha en schande) en ik schreef ook dat een ezel(ik) zich geen tweede......
Verder goede avond nog!
Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

mattie,

jij moet doen wat jij wilt...

Maar ik heb aan geen enkele zin die jij gezegd hebt een draai gegeven !
Heb ze precies zo gequote zoals jij ze neergeschreven hebt !

Ik heb er geen plezier aan je te treffen en/of heb er ook geen genoegen in om het nog erger voor je te maken..

Het zou je echter wel helpen in het vervolg te lezen.
Ook mijn verhaal pak je dus totaal niet op.. je leest niet wat er staat, maar geeft er een eigen interpretatie aan !
Het is zo gek,dat DSB veel zaken verliest terwijl het allemaal de gedupeerden hun eigen schuld is he!!
Als je goed gelezen had, geef ik aan dat als DSB zich niet aan de regels houdt, ze daarvoor aangepakt moeten worden...
Als de rechter vindt dat dit niet goed is, dan doet deze dat ook wel !
Maar dat oordelen
Ik oordeel alleen over de dingen die je zelf verteld hebt !

Je KAN toch niet anders zelf ook beoordelen dan dat je zelf ook niet geheel slim bent geweest:

* je laat je onder druk zetten zonder reden ( hoezo haast, niets mee te maken )
* je komt bij een bank terecht die je niet eens zelf gekozen hebt ( navraag doe n)
* je leest geen voorwaarden
* je laat je een aantal verzekeringen aansmeren die je helemaal niet nodig hebt
* en als klap op de vuurpijl TEKEN je een contract die je helemaal niet gezien hebt :shock:

Als ik dat lees, dan kan ik niet anders oordelen dan dat je gewoon niet je eigen verantwoordelijkheid hebt genomen. Waar de schuld ligt, laat ik graag aan een rechter over...

Maar je eigen handelen is hier nu ook niet bepaald volgens het boekje :?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

OMDAT je overompelt word!!!
Als je beroofd word is dat ook altijd als je er niet op verdacht bent!
Dan denk je ook later ik had het zus of zo moeten doen(luister naar mensen die het overkwam!
Dit zou mij dus nu ook niet!! meer gebeuren!!
Mijn man was op dat moment zwaar overspannen(wat dementie bleek te zijn)dus in een zwakke positie!!
Omdat ik altijd goede ervaringen had,en niet wist datb ik op mijn hoede moest zijn!
Omdat mijn man altijd deze zaken regelde,en ik ook nog op zijn mening vertrouwde(fout achteraf)
Dom ja! naief ja!
Maar ik vertrouwde ze!!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

PFFFFF vroeger had je dus een tussenpersoon die al je verzekeringen etc regelde,dus ook als je een lening wou!
Mischien zijn jullie van een generatie die dat niet weet!
Via deze persoon waren wij bij de sns bank voor de lening,dus ik nam toen aan dat het weer de sns was!
Mischien is dat toen aan mijn man verteld?? hij weet dat niet meer!
Waarom weet hij dat niet meer,omdat hij vasculaire dementie heeft, en heel veel kwijt is!!
Waarom een tussenpersoon?? vertel het me?? dat was toen eenmaal zo!
Daarna ook nooit meer gezien, en nu is dat ook niet meer gebruikelijk dmattieenk ik!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

En angel!
Ook al had ik het contract gelezen dan was het abra cadabra geweest voor mij en mijn man(dat is ook veelvuldig aan de orde geweest dat je hbo moet hebben om het te begrijpen)
Ik heb lagere school gehad mijn man lts!
Dus dan vertrouw je op de ,,adviseur,, die naderhand ook niet meer te traceren was!
Zulke mensen zijn er!! ik wil mijzelf niet als dom bestempelen,maar daar snap ik niks van!
Ik weet alles van antiek speelgoed,daar bedonderd mij niemand,dat is mijn talent!
mijn moeilijke bankzaken doet mijn zoon nu, omdat ik daar een absolute nerd in ben!
Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

OMDAT je overompelt word!!!
Als je beroofd word is dat ook altijd als je er niet op verdacht bent!
Beroving gebeurt inderdaad volledig onverwacht...
Het gesprek bij de adviseur lijkt me toch eigen initiatief lijkt me :oops:
Mijn man was op dat moment zwaar overspannen(wat dementie bleek te zijn)dus in een zwakke positie!!
Ja, dat is heel vervelend en spijtig..
Maar dat is achteraf en dus eigenlijk niemand te verwijten.
Vervelende samenloop van omstandigheden. Maar daar kan eigenlijk helemaal niemand wat aan doen !
Mischien zijn jullie van een generatie die dat niet weet!
Jawel hoor.. Die ken ik nog wel.
Ik moet ze echter NIET !
Ze verdienen aan het feit dat ik het niet zelf wil / kan regelen.
Die centen houd ik liever in mijn zak !
Ook al had ik het contract gelezen dan was het abra cadabra geweest voor mij en mijn man
Dat valt allemaal nog wel mee ! Ja, het is veel tekst en soms wat lastig te lezen. Maar met enige moeite kan iedereen het !

Daarnaast neem ik altijd iemand mee die wel enige kennis van zaken heeft ( op dat gebied ) en wie ik vertrouw ( en die er niet aan verdiend ).

Als ik een auto ga kopen doe ik dat ook niet zelf, maar neem een bevriende automonteur of iemand anders met verstand van zaken mee !
Datzelfde geldt voor financiële zaken of belastingen of...
Waarom een tussenpersoon?? vertel het me?? dat was toen eenmaal zo!
Daarna ook nooit meer gezien
Uiteindelijk ben je dus boos op de ADVISEUR die je jarenlang goed geholpen heeft, maar je uiteindelijk bedonderd heeft..
Eigenlijk heeft zelfs DSB daar niets mee te maken ( hoewel die ook fouten zullen maken ) !
en misschien een beetje op jezelf door zo naief te zijn !

Ik snap je woede en gevoel van onmacht wel, maar vind het onbegrijpelijk dat mensen niet het heft in eigen hand nemen / houden en eerst bedonderd moeten worden voordat ze dit realiseren..

Maar goed, daar is het te laat voor helaas !

De adviseur is gevlogen en die is eigenlijk de echte dader !

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Deze man en zijn organisatie verliest alle rechtszaken en klachten.
Het zijn er zo veel dat de rechtbank Alkmaar heeft aangegeven in voorbeeld uitspraken hoe zij zullen vonnissen in DSB zaken.
Ali Baba en de 40 rovers waren nog lieverdjes vergeleken met deze man en zijn ruim honderd dochter bedrijven die tienduizenden mensen tot het leven heeft veroordeeld tot DSB en armoe.
Voorbeelden over hoe onze rechtspraak over DSB denkt?
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BB3112 http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BB3107
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC5904 http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC5909
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=bd2956
http://www.dsi.nl/index.php?sid=2&uitspraak=1310 http://www.dsi.nl/index.php?sid=405&uitspraak=1565

Degene die nu nog in zee gaat met dit soort in mijn ogen witte boord criminelen doet dit op eigen risico en hoeft zich niet na een jaar huilend te beklagen over wat hem of haar is overkomen.
Er kleeft bloed aan iedere euro die DSB als lening verstrekt.
Van de hier genoemde beslissingen van de Rechtbank in Alkmaar zijn slechts twee uitspraken in het nadeel van DSB Bank. Die uitspraken zijn bovendien in lijn met bij andere vergelijkbare zaken waarbij concurrenten van DSB zijn betrokken. Die lijn komt neer op een overdadige bescherming van de 'onwetende' klant. De rest van de links is niet tot DSB te herleiden of gaat over bewijslastverdeling.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Laat maar angel!
Je trekt alles in twijfel wat ik zeg!
Ik doe ook geen moeite meer het uit te leggen!
De tussenpersoon was niet correct Ok
Maar de ADVISEURS van DSB hebben ons belogen en bedrogen hoe jij het ook went of keert!!
En dat is wel de schuld van DSB!
Ook de koppelverkoop en verplichte verzekeringen waren fout!
Niet iedereen is zo fantastisch en slim zoals jij in die zaken,en zijn er veel mensen ingetrapt!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Nou weet ik het zeker!
Dit is de werkwijze van DSB vriendjes!!
Ik gaf jullie nog de voordeel van de twijfel!
Maar piet heeft veel gedupeerden geholpen,en nu proberen jullie hem naar beneden te halen!
Zoals er ook word geprobeert mij klem te zetten,alsof ik hier fabels vertel!!!
Bah Bah Bah

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Hallo Axasjaak en wim!
Ik word nog steeds erg boos en verdrietig als ik reacties zo als die van jullie lees!
Als je eens wist hoe wij, mijn man en ik, besodemietert en bedrogen en bedreigd door deze (schijn)heilige bank!
Mijn man totaal ingepakt op een erg kwetsbaar moment in zijn leven(hij had toen al vasculaire dementie bleek achteraf) daar is dankbaar misbruik van gemaakt!
In plaats dat wij de ramp die in ons leven is gekomen kunnen verwerken,moeten wij vechten tegen witte boorden criminelen van de ergste soort!!

Een eenvoudige tegenvraag: wie heeft er een handtekening gezet onder de voor u blijkbaar nadelige overeenkomst? Zijn er twee handtekeningen gezet in het geval er sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen? Begreep u wel waarvoor (voor welk produkt met welke eigenschappen en risico's) de handtekening werd gezet? Het probleem met dergelijke zaken is dat veel mensen willens en wetens in spaarplannen/polissen/beleggingsprodukten zijn gestapt die ze niet begrepen. Bij tegenvallende resultaten krijgt vervolgens iedereen de schuld behalve de ondertekenaars van de overeenkomst. Vaak worden deze ondertekenaar gered door juridische trucs als 'het niet verstrekken van algemene voorwaarden', 'zorgplicht', 'het niet ondertekenen door beide echtelieden' enz. Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom men de consequenties van het eigen handelen niet gewoon zou moeten ondervinden.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Voor jou een vraag voor mij een weet!!
Denk,en jij jullie nu dat ik helemaal achterlijk ben??
Ik heb door wat jij jullie aan het doen zijn hoor!!
Ga lekker met Dirk buiten spelen!!
En schaam je ramptoerist

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door wiltin »

Wat ik telkens zie in deze DSB discussies is dat men afdwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
Er wordt geklaagt over handlingen door DSB en haar banken. En gezien de vele schrijnende verhalen op internet over deze bank mag er toch wel van uit gegaan worden dat hier echt wel wat in mis is.\
En dat is nu net wat de klagers aan de kaak willen stellen.
Deze mensen en ja sommige zijn er met open ogen ingetuint zitten niet te wachten op opmerkingen van: had je maar niet moeten lenen, of je bent zelf verantwoordelijk voor je handelen en dat soort gezever.

Je moet zowiezo oprechte en eerlijke begrijpbare informatie krijgen als je een product aanschaft of dat nu een lening, hypotheek of een ander goed is.

De truc van de DSB (adviseurs) is het verhaal zo mooi en ingewikkeld te maken met een nadruk op mooi dat je er al snel intuint en daar pas als het te laat is achterkomt.
Natuurlijk heeft de DSB ook een paar mooie producten op de markt.. je hoeft de TV reclame maar te volgen echter dat is maar het basis verhaal. ga je er op in dan wordt het verhaal juist nog mooier, klinkt allemaal fantastisch maar heel geniepig ook ingewikkelder. En juist daar zit hem de kneep zelfs goed gestudeerde mensen stinken erin, juristen hebben uren nodig om het te doorzien. Hoe kun je dan van de consument verwachten hier aan de keukentafel door te prikken.

Nee mensen ik heb het te doen met de gedupeerde wiens enige fout was dat zij zelf geen financieel expert zijn en er daarom een hebben opgezocht. Hun straf is hiervoor...een jarenlange schuld of zelfs het verliezen van hun huis, inboedel etc.. Een straf die menig zware crimineel nog niet opgelegt krijgt.

In mijn ogen zijn mensen als bv Mattie hier het slachtoffer en hebben alle steun nodig en geen mensen die met peper en zout klaar staan om de wonden nog eens extra rauw te maken.
In mijn ogen staan die op gelijk niveau als de DSB en zin trawanten.

En nee ik ben niet geduppeerd door de DSB kliek heb er zelfs nooit mee te maken gehad. Maar ben wel een mens met een hart.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Dank je wiltin!
Ik vind het echt misselijk zoals ze te keer gaan!
En ik wou oprecht uitleggen wat mij overkomen was!
En ook eerlijk antwoord op hun vragen geven!
Maar zoals je wel ziet was op het eind duidelijk dat hun(of het meer dan 1 persoon is ??)enige doel was om mij klem te zetten en in discrediet te brengen!
Nee een hart kun je hun?? niet aanrekenen!
Groeten Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

mattie,

Je vergelijkt het tekenen van een lening-overeenkomst met een beroving :roll:

En dan verwijt je mij dat ik de boel verdraai ...

Mag je dat eens proberen uit te leggen aan iemand die ECHT beroofd is en kijken of die nog blij met je is !!!

Je kwam hier blijkbaar met de intentie dat iedereen je zielig zou vinden en om eens een bedrijf flink de grond in te stampen..
Op een forum kan je verwachten dat je dan ook tegengas krijgt ! En nee, die mensen werken echt niet allemaal bij DSB.

In jouw redenatie werk ik inmiddels ook nog bij: UPC, NUON, KPN, Telfort en ga zo nog maar even door !

Op moment dat mensen hier niet onmiddelijk gelijk krijgen, dan is men medewerker van die organisatie... nogal een zwaktebod wat mij betreft !
Maar piet heeft veel gedupeerden geholpen,en nu proberen jullie hem naar beneden te halen!
Wie Piet is weet ik niet.. en eigenlijk interesseert het me ook niet !
Ook hier zie ik niet in waarin ik probeer hem naar beneden te halen of wat ik met deze persoon te maken heb... Blijkbaar lees je echt heel erg slecht :roll:
Je moet zowiezo oprechte en eerlijke begrijpbare informatie krijgen als je een product aanschaft of dat nu een lening, hypotheek of een ander goed is.
Hier kan ik 't alleen maar mee eens zijn !

Maar als je daarnaast niet wil inzien dat je zelf ook een deel hierin hebt, dan tuin je er de volgende keer gewoon weer in :?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Angel ik ben niet zielig! kan me prima redden hoor!
Maar mag ik bedanken voor de discussie,zoek maar een ander offer!!!
Mattie

Gesloten