LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugbrengen produkt its
-
Re: terugbrengen produkt its
Hoi
Zeg eens Tasso heb je nog onderzoek gedaan ,
bijvoorbeeld de gebruiksaanwijzing nog doorgelopen ,
Heb je nog info bij de 'its ingewonnen ,
Heb je eventueel een vervangend apparaat gekregen ,
ik vraag dit omdat er geen reactie meer van uw kant komt .
Zeg eens Tasso heb je nog onderzoek gedaan ,
bijvoorbeeld de gebruiksaanwijzing nog doorgelopen ,
Heb je nog info bij de 'its ingewonnen ,
Heb je eventueel een vervangend apparaat gekregen ,
ik vraag dit omdat er geen reactie meer van uw kant komt .
-
Ow ja, toen ik op een gegeven moment niet meer wilde ruilen maar mijn geld terug (kreeg 3x een MP3 speler die niet goed functioneerde) kon dat niet, het was ruilen of tegoedbon. Daar koop ik niks meer!Geld terug is ook geen probleem.
-
Tijden veranderen.....bedrijven passen hun strategie aan.
It's voor hun slogan All about you overal in door.
Bij het adviseren van klanten, maar ook bij service.
Als iets kapot is dan wordt dit natuurlijk omgeruild of gerepareerd.
Maar als je iets koopt en je wilt het terug brengen dan is dat geen probleem en krijg je je geld terug.
Maar als je iets koopt en je wilt het terug brengen dan is dat geen probleem en krijg je je geld terug.
Logisch.
Niet logisch.Maar als je iets koopt en je wilt het terug brengen dan is dat geen probleem en krijg je je geld terug.
@BBCS
Sorry, ik vind dat je gelijk hebt met je argumentatie. Maar er is ook nog iets menselijks, misschien heb je het te vaak meegemaakt dat mensen bij je komen met een ' kapot' of ' niet functionerend' product, maar ik sta zelf ook in een winkel, of beter gezegd, heb ook in meerdere winkels gestaan (als verkoper dan wel te verstaan ), maar ik vind dat je ook nog iets menselijks moet hebben, als een klant een product koopt en terugkomt omdat het niet aan zijn verwachtingen voldoet of dat het eigenlijk niet 'goed genoeg' voor hem is.. Wat moet je dan als winkelier? Volgens jou argumentatie moet ik dan die klant maar vertellen ' sorry, je hebt het al gekocht, jammer voor je!'
Das nie echt klantvriendelijk. Ik denk dat je met een beetje redelijkheid een heel eind kunt komen als consument. Als je direct op je achterste poten gaat staan wordt dat natuurlijk anders... Maar misschien komt dat ook wel omdat ik niet uit de stad kom, maar uit een dorpje..
En was er ook nog niet iets als een afkoelperiode (7 dgn??)?
Sorry, ik vind dat je gelijk hebt met je argumentatie. Maar er is ook nog iets menselijks, misschien heb je het te vaak meegemaakt dat mensen bij je komen met een ' kapot' of ' niet functionerend' product, maar ik sta zelf ook in een winkel, of beter gezegd, heb ook in meerdere winkels gestaan (als verkoper dan wel te verstaan ), maar ik vind dat je ook nog iets menselijks moet hebben, als een klant een product koopt en terugkomt omdat het niet aan zijn verwachtingen voldoet of dat het eigenlijk niet 'goed genoeg' voor hem is.. Wat moet je dan als winkelier? Volgens jou argumentatie moet ik dan die klant maar vertellen ' sorry, je hebt het al gekocht, jammer voor je!'
Das nie echt klantvriendelijk. Ik denk dat je met een beetje redelijkheid een heel eind kunt komen als consument. Als je direct op je achterste poten gaat staan wordt dat natuurlijk anders... Maar misschien komt dat ook wel omdat ik niet uit de stad kom, maar uit een dorpje..
En was er ook nog niet iets als een afkoelperiode (7 dgn??)?
lucaspr schreef:
In de normale winkel is die niet van toepassing.
In de normale winkel is het:
koop = koop.
Zo is het wettelijk geregeld.
Als echter winkeliers een bepaalde afkoelperiode aangeven, moeten ze daar dan ook wel aan houden.
Over het andere gedeelte van je verhaal:
Het is tweedelig. Als een klant een product koopt en hij geeft van te voren aan dat het product aan bepaalde wensen moet voldoen, en achteraf blijkt dat product niet aan die wensen te voldoen, dan behoort de winkelier dat op te lossen en te zorgen dat de klant een product krijgt die wel aan die bepaalde eisen voldoet.
En als een product kapot is, dan moet de klant daar ook naar de winkelier mee terug moeten kunnen gaan.
Daar zit het probleem niet.
Als die klant achteraf spijt heeft van zijn aankopen, dan is het inderdaad zijn probleem.
Of dat die klant die tas niet zo mooi vindt, is het ook zijn probleem.
Oke, ik klink hard en dat is het misschien ook wel, maar als jij een computer gaat kopen of een printer of een fototoestel of wat dan ook, dan moet je voor de koop weten wat je wilt.
Weet je dat niet, dan moet je eerst alles op een rij zetten voordat je een aankopen gaat doen.
Als leverancier besteed ik daar zelf best veel aandacht aan en daarmee voorkom ik dus dat de mensen achteraf de producten terug gaan brengen.
De mensen komen bij mij terug als er echt iets mis mee is, en zo hoort het ook.
Jij noemt dat onmensenlijk of klantonvriendelijk.
Maar een winkelier hoeft niet die kosten te betalen omdat bepaalde mensen zonodig impulsief moeten gaan kopen.
Ik doe dus met die onzin niet mee.
Want laatst heeft men een test gedaan.
Ze hebben bij een winkelketen de producten getest die bij de klantenservice terug waren gebracht.
Uit die test bleek dat 50% van de teruggebrachte producten niets mis mee was.
En dat is dus niet goed.
Ik vind dat mensen van te voren goed moeten weten wat ze willen.
Als ik ergens een bank ga kopen en achteraf ben ik niet blij met de kleur, omdat ik een rode bank gekocht heb en achteraf wil ik een blauwe bank, dan is dat mijn probleem en heb ik niet het recht om die bank terug te brengen. De winkelier hoeft dan niet de schade te betalen, omdat ik zo nodig achteraf van kleur wil veranderen.
Als er iets mis is met die bank, dan is het een ander verhaal.
Of als mensen heel impulsief koopgedrag hebben, moeten zij de rekening ervan betalen en niet de winkelier. Dat heeft niks met klantonvriendelijk of onmenselijk te maken.
De mensen moeten voor en tijdens de koop aangeven wat ze willen en nadenken of ze dat product wel willen hebben of kunnen gebruiken en dat niet achteraf als ze spijt hebben het product terug willen brengen.
Ik hoop dat het duidelijk is met wat ik bedoel.
Die afkoelperiode is alleen van toepassing als je via postorder of via een webwinkel iets koopt.En was er ook nog niet iets als een afkoelperiode (7 dgn??)?
In de normale winkel is die niet van toepassing.
In de normale winkel is het:
koop = koop.
Zo is het wettelijk geregeld.
Als echter winkeliers een bepaalde afkoelperiode aangeven, moeten ze daar dan ook wel aan houden.
Over het andere gedeelte van je verhaal:
Het is tweedelig. Als een klant een product koopt en hij geeft van te voren aan dat het product aan bepaalde wensen moet voldoen, en achteraf blijkt dat product niet aan die wensen te voldoen, dan behoort de winkelier dat op te lossen en te zorgen dat de klant een product krijgt die wel aan die bepaalde eisen voldoet.
En als een product kapot is, dan moet de klant daar ook naar de winkelier mee terug moeten kunnen gaan.
Daar zit het probleem niet.
Als die klant duidelijk aangeeft dat het product kapot is of dat het product niet die eigenschappen heeft die het product eigenlijk zou moeten hebben (afgaand op de uitspraken van de fabrikant en winkelier) dan moet die klant terug kunnen naar de winkelier.maar ik vind dat je ook nog iets menselijks moet hebben, als een klant een product koopt en terugkomt omdat het niet aan zijn verwachtingen voldoet of dat het eigenlijk niet 'goed genoeg' voor hem is.. Wat moet je dan als winkelier? Volgens jou argumentatie moet ik dan die klant maar vertellen ' sorry, je hebt het al gekocht, jammer voor je!'
Als die klant achteraf spijt heeft van zijn aankopen, dan is het inderdaad zijn probleem.
Of dat die klant die tas niet zo mooi vindt, is het ook zijn probleem.
Oke, ik klink hard en dat is het misschien ook wel, maar als jij een computer gaat kopen of een printer of een fototoestel of wat dan ook, dan moet je voor de koop weten wat je wilt.
Weet je dat niet, dan moet je eerst alles op een rij zetten voordat je een aankopen gaat doen.
Als leverancier besteed ik daar zelf best veel aandacht aan en daarmee voorkom ik dus dat de mensen achteraf de producten terug gaan brengen.
De mensen komen bij mij terug als er echt iets mis mee is, en zo hoort het ook.
Jij noemt dat onmensenlijk of klantonvriendelijk.
Maar een winkelier hoeft niet die kosten te betalen omdat bepaalde mensen zonodig impulsief moeten gaan kopen.
Ik doe dus met die onzin niet mee.
Want laatst heeft men een test gedaan.
Ze hebben bij een winkelketen de producten getest die bij de klantenservice terug waren gebracht.
Uit die test bleek dat 50% van de teruggebrachte producten niets mis mee was.
En dat is dus niet goed.
Ik vind dat mensen van te voren goed moeten weten wat ze willen.
Als ik ergens een bank ga kopen en achteraf ben ik niet blij met de kleur, omdat ik een rode bank gekocht heb en achteraf wil ik een blauwe bank, dan is dat mijn probleem en heb ik niet het recht om die bank terug te brengen. De winkelier hoeft dan niet de schade te betalen, omdat ik zo nodig achteraf van kleur wil veranderen.
Als er iets mis is met die bank, dan is het een ander verhaal.
Of als mensen heel impulsief koopgedrag hebben, moeten zij de rekening ervan betalen en niet de winkelier. Dat heeft niks met klantonvriendelijk of onmenselijk te maken.
De mensen moeten voor en tijdens de koop aangeven wat ze willen en nadenken of ze dat product wel willen hebben of kunnen gebruiken en dat niet achteraf als ze spijt hebben het product terug willen brengen.
Ik hoop dat het duidelijk is met wat ik bedoel.
-
Hoi
Bij tasso ging de stroom van het gekochte apparaat niet naar het apparaat wat hij graag wilde gaan geruiken .
ik heb het ook al meegemaakt dat de winkelier het 1 dag vast hield om te constateren of er inderdaad sprake was van een fout in het verkochte apparaat .
ik vind dit voor mij zelf ook wel een goede aktie van de winkelier .
een beetje onderzoek kan mijn inziengs geen kwaad .
Maar ik moet toegeven , dat kan bij ons in het dorp wel .
Ik kan mij voorstellen dat in de grote steden met zooooveel mensen en zooooveel klachten de groot winkel bedrijven daar echt niet aan kunnen beginnen .
Bij tasso ging de stroom van het gekochte apparaat niet naar het apparaat wat hij graag wilde gaan geruiken .
ik heb het ook al meegemaakt dat de winkelier het 1 dag vast hield om te constateren of er inderdaad sprake was van een fout in het verkochte apparaat .
ik vind dit voor mij zelf ook wel een goede aktie van de winkelier .
een beetje onderzoek kan mijn inziengs geen kwaad .
Maar ik moet toegeven , dat kan bij ons in het dorp wel .
Ik kan mij voorstellen dat in de grote steden met zooooveel mensen en zooooveel klachten de groot winkel bedrijven daar echt niet aan kunnen beginnen .
-
Dat kan te maken hebben met het verschil in spanning. Een boormachine van 220 volt draait ook niet op een accu. Omgekeerd kan een accu boormachine ook niet op 220 volt draaien.Bij tasso ging de stroom van het gekochte apparaat niet naar het apparaat wat hij graag wilde gaan geruiken .
Ook heb ik dikwijls moeten uitleggen dat een universele afstandsbediening niet universeel is, maar geschikt voor een bepaald apparaat. De consument denkt dat hij met één afstandsbediening alle voorkomende apparaten kan bedienen en dat is dus niet zo.
Vr. Gr. Hans.
-
Hoi
Oké hans daar kan ik mij wat bij voorstellen .
Maar nu gaat het erom ; kan hij het gekochte apparaat omruilen .
Vraag blijft ;
Is het apparaat nu stuk ?
Voldoet het apparaat niet aan de stroom norm ten aanzien van andere apparaten .
Had hij in de winkel de doos open moeten maken en de gebruiks aanwijzing moeten doornemen voor de aankoop .
Had de winkelier de doos moeten openen om te kijken in de gebruiks aanwijzing of dit apparaat geschikt was voor de wensen van de klant .
of is het zo gegaan dat de klant in de winkel komt en vraagt naar een mogelijkheid om zijn apparaten de volgende dag onderweg te voorzien van stroom , door middel van een acculader die reserve stroom vast houd .
of had de winkelier de wijsheid en adviseert de Philips .
Het is niet echt duidelijk , daar tasso geen reactie meer geeft .
Oké hans daar kan ik mij wat bij voorstellen .
Maar nu gaat het erom ; kan hij het gekochte apparaat omruilen .
Vraag blijft ;
Voldoet het apparaat niet aan de stroom norm ten aanzien van andere apparaten .
Had hij in de winkel de doos open moeten maken en de gebruiks aanwijzing moeten doornemen voor de aankoop .
Had de winkelier de doos moeten openen om te kijken in de gebruiks aanwijzing of dit apparaat geschikt was voor de wensen van de klant .
of is het zo gegaan dat de klant in de winkel komt en vraagt naar een mogelijkheid om zijn apparaten de volgende dag onderweg te voorzien van stroom , door middel van een acculader die reserve stroom vast houd .
of had de winkelier de wijsheid en adviseert de Philips .
Het is niet echt duidelijk , daar tasso geen reactie meer geeft .
Als het apparaat defect is, dan heb je het recht om ermee naar de winkelier terug te gaan. Hij kan dan kiezen voor reparatie of vervanging of het geld terug.
Kijk, en dat klopt dus niet.Voldoet het apparaat niet aan de stroom norm ten aanzien van andere apparaten .
Zoals jij het zegt mag je van een goedkope boormachine hetzelfde verwachten als van een dure. En dat is dus niet het geval.
De eigenschappen kunnen per merk en per type verschillen.
Dus je mag van merk X niet hetzelfde verwachten als van merk Y.
En van type X mag je niet hetzelfde verwachten als van type Y.
Wat je wel mag verwachten:
Van merk X en type X mag je hetzelfde verwachten.
Dus van een DVD speler van Yoko mag je dus niet hetzelfde verwachten als van een Sony.
Dit, omdat fabrikanten van een bepaalde product diverse verschillende types uitbrengen met ieder een eigen specificatie en eigenschappen.
Dus van een Bauknecht kun je niet hetzelfde verwachten als van een Miele, om maar iets op te noemen.
-
Hoi BBCS
U moet wel goed lezen hoor .
Ik spreek helemaal niet over bepaalde verwachtingen of vergelijkingen van andere apparaten ( dure of goedkope - bekend merk of onbekend )
Het zijn allemaal open vragen , waar ik geen antwoord op heb .
U moet wel goed lezen hoor .
Ik spreek helemaal niet over bepaalde verwachtingen of vergelijkingen van andere apparaten ( dure of goedkope - bekend merk of onbekend )
Het zijn allemaal open vragen , waar ik geen antwoord op heb .
Ik heb wel goed gelezen hoor!
En dat jij dergelijke uitspraken niet gedaan hebt weet ik ook.
Ik heb het aangegeven, omdat sommige forumgebruikers van mening zijn dat je van een soortgelijke product, van welk merk en welke type dan ook, dat je dan altijd hetzelfde mag verwachten.
Hun mening:
Van de goedkoopste wasmachine mag je hetzelfde verwachten als van de duurste wasmachine.
In de praktijk is dat dus niet het geval.
Vandaar.
En dat jij dergelijke uitspraken niet gedaan hebt weet ik ook.
Ik heb het aangegeven, omdat sommige forumgebruikers van mening zijn dat je van een soortgelijke product, van welk merk en welke type dan ook, dat je dan altijd hetzelfde mag verwachten.
Hun mening:
Van de goedkoopste wasmachine mag je hetzelfde verwachten als van de duurste wasmachine.
In de praktijk is dat dus niet het geval.
Vandaar.
-
BBCS haalt er altijd zaken bij die kant noch wal raken Regelmattige forumbezoekers zijn daar allang aan gewend
BBCS haalt er altijd zaken bij die kant noch wal raken
Jij weet donders goed dat ik nu helemaal niet oftopic ben.
Als jij een product koopt van merk X en type X, en die heeft niet de dezelfde eigenschappen als een product van merk Y en type Y, dan heb jij niet het recht om terug naar de winkel te gaan om het product terug te brengen, omdat het product niet aan de eigenschappen volgens merk Y en type Y voldoet.
Wat je van een product mag verwachten is datgene wat de fabrikant omschrijft wat je ermee kunt doen en mag verwachten en niet wat jij denkt wat je met dat product kunt verwachten.
Dus wanneer heeft een product niet die eigenschappen die je van het product mag en kunt verwachten?
Als dat product niet datgene kan wat de fabrikant opgegeven heeft.
Dus als jij een product gaat kopen en het voldoet niet aan jouw verwachtingen, maar het product is geheel confort de uitspraken van de fabrikant, dan heb jij helemaal niet het recht om dat product kosteloos terug te brengen.
Zo zit het in elkaar en niet anders.
En de consumenten moeten bij twijfel meer aan de winkelier raad vragen en zeker om uitleg vragen. Twijfel je, dan vraag je aan de winkelier meer informatie zodat jij zeker weet dat het product die eigenschappen heeft die aan jouw wensen en eisen overeenkomt.
Als jij een goedkope boormachine gaat kopen en je gaat er zware klussen mee uitvoeren, dan is het vragen om problemen en als die boormachine dan kapot gaat, dan heb je zeker niet het recht om kosteloos die machine terug te brengen.
Als je een product gaat kopen moet je gaan kijken of dat product geschikt is voor die doeleinden waarvoor je dat product wilt gaan gebruiken en niet een product gaan kopen en maar roepen dat die maar aan jouw eisen en verwachtingen moet voldoen.
-
Hoi
Het is jammer dat we nog steeds geen degelijk antwoord hebben ;
Mag je in dit geval van Tasso , ( het apparaat ? )
Omruilen ?
Geld terug ?
Reparatie ?
Gebruiks aanwijzing raadplegen voor of na de aankoop ?
Persoonlijk doe ik daar niet moeilijk over ,
Kijk een personeels lid staat in dienst bij het grote winkel concern 'its .
In de meeste winkels is een bedrijfs leider aanwezig en dus delegeer je z'n probleem toch naar hem .
Kun jij weer verder met verkopen !
Zijn er misschien mensen die in contact staan met winkeliers ?
Ik ben nieuwsgierig naar hun mening !
Tasso waar blijf je ?
Heb je inmiddels al een paar antwoorden voor ons ?
Is het probleem opgelost of nog steeds niet ?
Het is jammer dat we nog steeds geen degelijk antwoord hebben ;
Mag je in dit geval van Tasso , ( het apparaat ? )
Omruilen ?
Geld terug ?
Reparatie ?
Gebruiks aanwijzing raadplegen voor of na de aankoop ?
Persoonlijk doe ik daar niet moeilijk over ,
Kijk een personeels lid staat in dienst bij het grote winkel concern 'its .
In de meeste winkels is een bedrijfs leider aanwezig en dus delegeer je z'n probleem toch naar hem .
Kun jij weer verder met verkopen !
Zijn er misschien mensen die in contact staan met winkeliers ?
Ik ben nieuwsgierig naar hun mening !
Tasso waar blijf je ?
Heb je inmiddels al een paar antwoorden voor ons ?
Is het probleem opgelost of nog steeds niet ?
-
Kijk, dat is wel relevant. De vergelijking in kwaliteit slaat in deze nergens op!Als je een product gaat kopen moet je gaan kijken of dat product geschikt is voor die doeleinden waarvoor je dat product wilt gaan gebruiken en niet een product gaan kopen en maar roepen dat die maar aan jouw eisen en verwachtingen moet voldoen.
BBCS, jij gaat bijna altijd offtopic !Jij weet donders goed dat ik nu helemaal niet oftopic ben.
je zegt het zelfs zelf in je eigen reactie
Die vergelijking van mij is juist wel relevant.Quote:
Als je een product gaat kopen moet je gaan kijken of dat product geschikt is voor die doeleinden waarvoor je dat product wilt gaan gebruiken en niet een product gaan kopen en maar roepen dat die maar aan jouw eisen en verwachtingen moet voldoen.
Kijk, dat is wel relevant. De vergelijking in kwaliteit slaat in deze nergens op!
Maar dat snap jij niet of je wilt het niet snappen.
Van een goedkope boormachine mag je dus niet hetzelfde verwachten als van een dure boormachine die in de bouw gebruikt wordt.
Ik heb zelf een accuboormachine van de Gamma en een Makita accu boormachine.
Het zijn twee totaal verschillende machines en je mag dus van die Gamma accuboormachine niet hetzelfde verwachten als van die Makita machine.
En kwaliteit doet er namelijk wel toe.
Niet in DIT topic
Het ging NIET over boormachines en het ging NIET over kwaliteit
en dus is je reactie HIER OFFTOPIC
Zo moeilijk is het toch niet
Het ging NIET over boormachines en het ging NIET over kwaliteit
en dus is je reactie HIER OFFTOPIC
Zo moeilijk is het toch niet
-
*** toch niet zo stom man. We hebben het niet over een boormachine, maar over een OPLAADBARE ACCU!!!!!! En de TS vraagt niet om een kwaliteitsvergelijking. Lees voor de verandering eens een héél topic!