LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Daarnaast is BBCS ondernemer en heeft in deze ook een duidelijke ondernemers-bril op. Op zich niets mis mee, maar wel zinvol om mee te nemen als je zijn reacties leest


Nee hoor, ik heb de bril op van een computermonteur.

En de keiharde feit is dat de computers nog steeds onvoldoende of niet beveiligd zijn.
En daar moet dus iets aan gedaan worden.

Doen de mensen dat niet vrijwillig, dan moet het maar door hun strot geduwd worden.

Je moet het zo zien:

In de auto is iedereen verplicht om de gordels om te hebben. Dit is puur voor hun eigen veiligheid.

Of dat je als het donker is, verlichting moet voeren. Dit voor jou en andermans veiligheid.

Als nu veel automobilisten dat niet doen, dan moet het maar met harde hand.

Als computermonteur ken ik de gevaren en ik weet wat er allemaal mis kan gaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit geeft KPN niet het recht om zijn klanten eenzijdig een dienst aan te smeren en daar geld voor in rekening te brengen.
< zucht >
schreef iemand die net vastgesteld heeft dit bericht vanaf een schone pc te zenden. :lol:

Zowel Angel als ik proberen u tot de probleemstelling van t.s. te beperken.

Uw motivatie van het zich onterecht toe eigenen van geld van klanten is geen rechtvaardiging van wat KPN doet. :roll:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je moet het zo zien:
En daar gaan we weer :wink:

Als jij vindt dat de consument de computer beter moet beveiligen, open daar dan een eigen topic over en ga daar discussiëren daarover. Lijkt me best een grappig onderwerp !

Maar dat doe je bij zo'n beetje elk topic. De TS heeft een probleem en uiteindelijk gaat het na een paar pagina's alleen nog maar over jouw grieven en wat jij vindt !

Het gaat hier om de actie van KPN en of zij dat mogen doen !
Antwoord: NEE

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar dat doe je bij zo'n beetje elk topic. De TS heeft een probleem en uiteindelijk gaat het na een paar pagina's alleen nog maar over jouw grieven en wat jij vindt !

Het gaat hier om de actie van KPN en of zij dat mogen doen !
Antwoord: NEE
Het gaat er niet om wat ik ervan vind, maar dat de consumenten in dit geval een echt struisvogelgedrag op nahoudt, moet er wat gebeuren.

In ieder geval is de tijd dat de mensen zelf wel bepalen of ze hun computers wel of niet beveiligen echt voorbij.

Ik zou zeggen:

WORDT WAKKER! :wink:

En zoals zovaak geef ik vaak de oorzaak van het probleem. En als je dat niet wilt horen, is niet mijn probleem.

Have a nice day! :lol: :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door TdeHond »

In ieder geval is de tijd dat de mensen zelf wel bepalen of ze hun computers wel of niet beveiligen echt voorbij
Misschien kunt u een link plaatsen naar de wet waarin dit geregeld is. :shock:

KPN heeft onrechtmatig gehandeld en dient hier door de gedupeerde klanten op aangesproken te worden.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik acht niet alleen een bedrag in rekening brengen onrechtmatig maar ook de prestatie aan de kan van de provider. Een provider de beveiliging wel afdwingen en de kosten er voor in rekening brengen, maar niet op deze manier.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door queenfan »

Het rare is als ik internetplusbellen aanvraag krijg ik de optie of ik ook PC veilig er bij wil bestellen á €5,- per maand extra.

Zoals ik het zie is het een optie en niet iets wat je er zo maar bij krijg, heeft de TS mischien iets verkeerd gedaan??????

boekey
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 14:45

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door boekey »

Ik heb ook internet bellen van kpn en kreeg ook pc veilig er bij wist nergens van,werd ongevraag geld van mijn rekening afgehaald,dat mag zeker niet gebeuren,want mijn p.c is goed beveilig.Ik heb op de site van kpn ingelog en aan geklikt dat kpn mij belde,wat ze ook gelijk doen kreeg een medewerker en ik vertelde van pc veilig dat ik er niet om gevraagt had kon die zo via hun computer uit zetten,kost zo niks,soms zeggen ze dat je moet bellen maar ze kunnen het wel uitzetten,geld van abbo heb ik terug geboekt en heb nog mail gestuurd maar nooit iets meer gehoord maar wel overal van af zonder kosten.
Gewoon hun jou laten bellen en laat je niet afschepen.
I.B

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Voor alle duidelijkheid:

Ik begrijp heus wel dat mensen er tegen zijn dat een beveiliging door je strot wordt geduwd.

Maar bekijk het ook eens van de andere kant.

Als er toch een groep mensen zijn die blijven weigeren om hun systeem goed te beveiligen, dan moet er wel wat gebeuren.

Ik ben van mening dat de periode waarin de internet gebruikers zelf bepalen of ze hun systeem beveiligen of niet, echt voorbij is.
Misschien moet er een controlesysteem komen waarbij gekeken wordt of alle computers op een internet aansluiting wel beveiligd is of niet.

Is zo'n systeem niet beveiligd: Doei verbinding.

Een ander probleem is dat er eigenlijk niet over het probleem gesproken mag worden, omdat je dan aan de vrijheid van de internetgebruiker komt.
Het is dus niet zo dat mensen zelf wel bepalen of ze hun systeem wel of niet beveiligen.
Dat er wat gebeuren moet, is duidelijk.

Hier wordt er steeds naar voren gehaald dat een provider je onrechtmatig een beveiliging door je strot duwt en het abo in rekening brengt, terwijl je dat niet wilt.

Ik denk niet dat dat het hoofdpunt is.

Het probleem:

Men zit te zeuren dat een provider je een abo onwettig door je strot duwt, terwijl het probleem dat er nog teveel computers onbeveiligd zijn veel groter is.

En daar gaat het hier wel om: Teveel systemen die onbeveiligd zijn.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk niet dat dat het hoofdpunt is.
De TS bepaalt het hoofdpunt, niet jij !
Men zit te zeuren dat een provider je een abo onwettig door je strot duwt, terwijl het probleem dat er nog teveel computers onbeveiligd zijn veel groter is.
Het een is een probleem van de gebruiker, het andere van de provider..

Appels met peren vergelijken dus !
En daar gaat het hier wel om: Teveel systemen die onbeveiligd zijn.
Volgens mij is de titel duidelijk en druk jij zoals gewoonlijk weer eens je mening door die totaal niet relevant is hier !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Volgens mij is de titel duidelijk en druk jij zoals gewoonlijk weer eens je mening door die totaal niet relevant is hier !
Die is zeer relevant!!!!!

Dacht je soms dat ik niet weet waar ik het over heb????

Nog maar een keer voor het geval dat je er niks van begrijp:

Doordat er veel te veel computers onbeveiligd zijn en dat die situatie compleet uit de hand loopt heeft KPN dus besloten om de beveiliging verplicht te stellen.

Nu klagen jullie dat die actie van KPN onwettig is. Kan wezen, maar door die onwettige acties bereiken ze er wel mee dat de meeste klanten van KPN die niet beveiligd zijn, die beveiliging door hun strot wordt geduwd, waardoor die systemen wel beveiligd zijn.

En daar gaat het om.


Jij kijkt er als consument na, ik als computermonteur.

En voor je het vergeet: ik ben meestal diegene die puin mag gaan ruimen als de internetgebruikers geen beveiliging hebben.

Is dit relevant?

ZEER RELEVANT!!!! :lol:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dacht je soms dat ik niet weet waar ik het over heb????
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zelfs zeker !

Volgens mij moet jij eens onthouden met wie je allemaal praat en wie je in een bepaald topic al eens eerder gesproken hebt i.p.v. blind je riedeltje afraffelen !
Nog maar een keer voor het geval dat je er niks van begrijp:
Ik begrijp het heel goed en weet ook precies met wie ik hier te maken heb:

BBCS die:
* zich eerder ikbenik noemde en toen veel kritiek over zich heen kreeg
* een bedrijf heeft en zich graag commercieel laat zien
* Vooral vindt dat alles aan de klant ligt en zelf nooit een fout maakt
* Een enorme plaat voor z'n kop heeft en zelden praat over de discussie zelf, maar vooral zijn eigen ideetjes in een topic kwijt wil !
Doordat er veel te veel computers onbeveiligd zijn en dat die situatie compleet uit de hand loopt heeft KPN dus besloten om de beveiliging verplicht te stellen.
Heb je het toch niet helemaal goed begrepen! KPN graag nog een extra produkt VERKOOPT dat anders nooit afgenomen wordt, douwen ze op deze manier de klant ongewild een extra dienst door de strot waar ze weer extra geld voor kunnen vangen !
bereiken ze er wel mee dat de meeste klanten van KPN die niet beveiligd zijn, die beveiliging door hun strot wordt geduwd, waardoor die systemen wel beveiligd zijn.
Ook niet waar ! Ze bereiken er alleen mee dat de klant boos vertrekt omdat deze dit soort domme acties niet pikt !
En voor je het vergeet: ik ben meestal diegene die puin mag gaan ruimen als de internetgebruikers geen beveiliging hebben.
Daar leef je van, het is je broodwinning. Doe niet zo schijnheilig !
Is dit relevant?
Alleen voor jou, want jij kaapt weer eens een topic.
De klant heeft daar helemaal NIETS aan ![/quote]

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Is dit relevant?

Alleen voor jou, want jij kaapt weer eens een topic.
De klant heeft daar helemaal NIETS aan !
Zet het nieuws eens aan, kijk in de media.

Steeds worden de mensen gewaarschuwd.

En maar lopen klagen dat er zo veel spam is, en maar klagen dat de computers traag worden.
Heb je het toch niet helemaal goed begrepen! KPN graag nog een extra produkt VERKOOPT dat anders nooit afgenomen wordt, douwen ze op deze manier de klant ongewild een extra dienst door de strot waar ze weer extra geld voor kunnen vangen !
Daar zeg je iets:

Teveel internetgebruikers hebben geen goede beveiliging, en daar moet verandering in komen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Ik weet zeker dat jij het totaal onderschat.

Hoe komt het dat veel mensen last van spam hebben?
Hoe komt het dat veel computers gekaapt zijn en als zombie gebruikt worden?

Dat komt, sukkel, omdat veel internet gebruikers hun systemen onvoldoende of niet beveiligd hebben.
En de providers hebben van dat soort gasten behoorlijk last van.

En KPN heeft dus gezegd dat het afgelopen moet zijn en aangezien veel mensen hun systemen niet beveiligd hebben, zorgt KPN er nu voor dat die systemen wel beveiligd worden.

Jij vind dit niet relevant, maar het is wel de oorzaak van de actie van KPN.

Tuurlijk is de actie van KPN onwettig en het verdient ook totaal niet de schoonheidsprijs, maar je moet toch iets doen om er voor te zorgen dat de systemen beveiligd worden.

En dat vergeet je.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tuurlijk is de actie van KPN onwettig en het verdient ook totaal niet de schoonheidsprijs
En... heeft dus niet het recht om op deze wijze aan koppelverkoop te doen. Simpel omdat veel mensen zelf hun beveiliging regelen en daarvoor al mucho dinero betalen.
KPN levert een ongevraagde dienst aan klanten waarvoor ze geld incasseren. Hiervoor hebben de klanten geen toestemming gegeven en is m.i. dus diefstal.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door angel1978 »

En maar lopen klagen dat er zo veel spam is, en maar klagen dat de computers traag worden.
Ik heb de TS hier niet over gehoord !
Teveel internetgebruikers hebben geen goede beveiliging, en daar moet verandering in komen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Dat is niet aan jou om te bepalen !
Ik weet zeker dat jij het totaal onderschat.
Jij weet helemaal NIETS zeker ! Je hebt geen idee wie ik ben, wat ik voor een werk doe en hoeveel kennis ik heb van de zaken die je hier beschrijft. Het zou je waarschijnlijk nog verbazen ...

Als er al van onderschatting sprake is, dan ligt dat aan jouw kant !
Dat komt, sukkel, omdat veel internet gebruikers hun systemen onvoldoende of niet beveiligd hebben.
En de providers hebben van dat soort gasten behoorlijk last van.
Ik ben er niet zo gecharmeerd van, voor sukkel uitgemaakt te worden. Naast dat je nu behoorlijk onbeschoft begint te worden, laat je wederom zien totaal niet te weten waar je over praat ! Zorg eerst eens dat je kennis op orde is en dan praten we daarna nog wel een keer verder !
zorgt KPN er nu voor dat die systemen wel beveiligd worden.
Kul natuurlijk. Dan hadden ze ALLE klanten dit pakket aangeboden.. Dat doen ze niet, omdat het dan niet ongemerkt kan en iedereen het weigert. Je kan het beter sneaky meesturen zodat men niet eens het idee heeft hier voor te moeten betalen. Commercieel veel interessanter. Heeft NIETS met beveiliging te maken !

Als er een ideële reden achter had gezeten, hadden ze dit GRATIS aan alle abonnees aangeboden.. Goh, waarom zou dat toch niet zo zijn !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Heb je het toch niet helemaal goed begrepen! KPN graag nog een extra produkt VERKOOPT dat anders nooit afgenomen wordt, douwen ze op deze manier de klant ongewild een extra dienst door de strot waar ze weer extra geld voor kunnen vangen !


Als ik een computer gerepareerd heb en de beveiliging is niet in orde en ik maak dat dan in orde, dan kost het de klant ook geld.
Quote:
En voor je het vergeet: ik ben meestal diegene die puin mag gaan ruimen als de internetgebruikers geen beveiliging hebben.

Daar leef je van, het is je broodwinning. Doe niet zo schijnheilig !


Ik doe er ook niet schijnheilig over.
Quote:
bereiken ze er wel mee dat de meeste klanten van KPN die niet beveiligd zijn, die beveiliging door hun strot wordt geduwd, waardoor die systemen wel beveiligd zijn.


Ook niet waar ! Ze bereiken er alleen mee dat de klant boos vertrekt omdat deze dit soort domme acties niet pikt !
Het is geen domme actie.
De enige die hier dom bezig zijn, zijn wel die internet gebruikers die hun systemen niet in orde hebben.
En wat ik in dit topic ook zie is heel veel struisvogelgedrag.

Kom op zeg!

Ik ben het er ook niet mee eens wat KPN doet, maar je kunt niet je kop in het zand blijven steken en de oorzaak van de problemen blijven negeren.

De klacht:

KPN levert tegen de wil van de klanten een dienst en daar moet ook nog voor betaald worden.

Oorzaak:

Teveel computers zijn onvoldoende of niet beveiligd.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als ik een computer gerepareerd heb en de beveiliging is niet in orde en ik maak dat dan in orde, dan kost het de klant ook geld.
Ik neem aan dat je vraagt of dat ook de bedoeling is. Doe je dat ongevraagd, dan zou je bij mij een HEEL groot probleem hebben. Ongevraagd hoeft dit NIET betaald te worden.
Oorzaak:

Teveel computers zijn onvoldoende of niet beveiligd.
Oorzaak:

KPN heeft een nieuwe manier van geld verdienen gevonden en buit dit uit !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

En... heeft dus niet het recht om op deze wijze aan koppelverkoop te doen. Simpel omdat veel mensen zelf hun beveiliging regelen en daarvoor al mucho dinero betalen.
KPN levert een ongevraagde dienst aan klanten waarvoor ze geld incasseren. Hiervoor hebben de klanten geen toestemming gegeven en is m.i. dus diefstal.
Snap ik ook wel.

Veel mensen regelen inderdaad netjes hun beveiligingen, maar veel mensen hebben dat ook weer niet.

Ik kom ook wel eens klanten tegen die een beveiliging niet nodig vinden.
Maar als je dan kijkt wat ze op hun systeem hebben staan, schrik je wel.

Het is simpel:

Iedereen die met een computer op internet gaat, zou verplicht moeten zijn om de beveiliging in orde te maken.

Ik ben persoonlijk van mening dat diegene die hun systemen niet in orde hebben dat ze maar vrij mogen doen wat ze willen.

In de auto is het verplicht om een autogordel te dragen, bij computers zou het moeten zijn dat beveiliging ook verplicht zou moeten zijn.

Ook ik ben er mee eens dat KPN er misbruik van maakt en dat ze onwettig bezig zijn.

Maar of dat onder koppelverkoop valt, ben ik het niet helemaal mee eens.

Als ik een computer lever, dan doe ik er ook een beveiliging erop.
Meestal een pakket van Kaspersky.
Is dat dan ook koppelverkoop? :oops:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Als ik een computer gerepareerd heb en de beveiliging is niet in orde en ik maak dat dan in orde, dan kost het de klant ook geld.



Ik neem aan dat je vraagt of dat ook de bedoeling is. Doe je dat ongevraagd, dan zou je bij mij een HEEL groot probleem hebben. Ongevraagd hoeft dit NIET betaald te worden.
Ik snap wat je bedoeld, maar als er dan veel mensen zijn die weigeren om hun systemen te beveiligen?

Ik kom ook dergelijke klanten tegen.

Hoe kun je die mensen dan dwingen om hun computers te beveiligen?

Als mensen hun systeem niet willen beveiligen (omdat ze van mening zijn dat ze geen beveiliging hoeven te hebben) en na de reparatie of na levering van een nieuwe systeem, dan hoeven ze niet iedere keer bij me terug te komen, omdat ze problemen hebben.

Ik kom nog wel eens mensen tegen die er geen virusscanner op hebben zitten, maar wel veel op internet zitten.
Dan installeer ik een pakket van Kaspersky met een proefperiode van 30 dagen.
En ja, de diverse beveiligingen breng ik zonder toestemming aan. De meeste zijn gratis, maar als ik dat niet doe, kan er gedonder van komen. En ja, ik breng de mensen er altijd wel van op de hoogte. Ik doe het dus niet stiekem.

Ruim 99% van de klanten vinden dat helemaal niet erg.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koppelverkoop KPN internetplusbellen en PC veilig

Ongelezen bericht door gravedigger »

Meestal een pakket van Kaspersky.
Ik dacht al: waar blijft ie zo lang?? 8)

Gesloten