LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC & BTW

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

ik heb even op de website van upc zitten neuzen, maar daar kan ik toch echt duidelijk die 16.80 terug vinden.

Toch vind ik deze site totaal onduidelijk en misleidend, ik zie alleen maar sterretjes staan achter alle bedragen.
De eerste maand betaal je dit en na 3 maanden dat en dan nog in samenhang met zus, dan komt zo er nog bij?

Ik had dat @home nog @home was, boven op mijn abbokosten nog een bedrag van 32 te dokken, ik zat voor dik 100 op internet, kwamen er nog tel kosten ook bij.

Ik heb die hele kabel het raam uitgegooid en zit weer lekker via adsl, geen kabelkosten, geen verborgen kosten, gewoon duidelijke kosten die ik zelf in de hand heb.

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Dyllanw »

Ik ben er nu ook helemaal klaar mee. In december bel ik op om mijn abonnement op te zeggen ivm de prijsstijgingen. Ik was elke maand maar liefst 90 euro kwijt en dat vond ik veel te veel.

Nu had ik de droomdeal gezien en dat leek me wel iets. Maar nee, dat kon natuurlijk want ik was al klant en als je eenmaal binnen bent gaat UPC geen moeite meer doen. Gelukkig leek een medewerker bereid me tegemoet te komen. De droomdeal van de site kostte 45 euro. Ik legde voor dat ik dat ik wel graag HD tv wilde ontvangen en Eredivisie Live. Na veel plussen en minnen kwam de medewerker tot een Totaalpakket gelijk aan de Droomdeal, met HD-tv en Eredivisie Live voor 54 euro. Een uitstekende deal in mijn ogen en ik was zeer content over de service van UPC.

Maar helaas, als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. De rekening voor de maand februari bedroeg maar liefst 80 euro. Uiteraard net UPC opgebeld. Wat blijkt? De medewerker heeft me weliswaar op 2 pakketten korting gegeven, maar heeft alle pakketten afzonderlijk berekend en alle bedragen zijn, in tegenstelling tot de bedragen op de site, ook nog eens exclusief BTW. Als klap op de vuurpijl kom ik nu ook achter dat UPC al ruim een jaar een extra DVR a 9 euro per maand in rekening heeft gebracht.

De medewerker die ik zojuist heb gesproken, zou het natuurlijk nooit zo hebben gedaan, maar hij kon er niets meer aan doen.

Opzeggen op basis hier van zou erg moeilijk worden, maar gelukkig biedt UPC zelf de helpende hand. Per 1 maart verdwijnt Poker Channel uit het pakket. Deze eenzijdige wijziging maakt het mogelijk het contract op te zeggen en van deze escape ga ik zeker gebruik maken.

Tenminste, als ze er bij UPC achter weten te komen hoe de telefoon werkt. Er was een storing waardoor ik niet doorverbonden kon worden. UPC zou me daarom zelf terugbellen en me dan doorverbinden. Na 10 minuten in de wacht bij de afdeling 'opzeggingen' heb ik de telefoon op speaker gezet. Al een kwartier word ik nu doorverbonden van afdelingen naar afdeling, zonder dat ik iemand te spreken krijg. Ik hoor enkele seconden de gesprekken op de afdeling, krijg een nieuw muziek en kom weer bij een andere afdeling terecht.

Altijd al willen weten hoe laat UPC-medewerker Martijn gaan eten en hoe een andere medewerker ruzie heeft met zijn schoonmoeder. Erg aandoenlijk allemaal, maar het zal er wel weer op neer komen dat de verbinding zometeen wel zal worden verbroken en ik zelf weer terug mag bellen.

Wat een amateurisme...

Jason2nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2010 12:43

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Jason2nl »

Ik vind het gewoon misleiding omdat op het aanmeldformulier op de site, onder de maandprijs, staat:

Alle prijzen zijn inclusief BTW, verzendkosten en eventuele administratieve kosten. De eenmalige kosten worden automatisch afgeschreven nadat uw abonnement is ingegaan.

Maar als je de factuur ontvangt dan wordt bovenop het genoemde maandbedrag nog eens 19% btw berekend.

mrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:38

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door mrens »

Ook wij zijn een paar maanden terug overgestapt naar een totaalpakket van UPC en hebben vanaf het eerste moment veel meer betaald dan was afgesproken. Na talloze mails en vele telefoongesprekken heb ik maar de uitleg geaccepteerd dat er nog kosten van de maand ervoor openstonden - toen we nog alleen maar radio/tv afnamen. Alles leek opgelost.

Maar nee, helaas, zojuist de factuur van deze maand bekeken en er is weer 19% BTW = 10,59 euro opgevoerd. De droomdeal van 45 euro plus wat extra voor onbeperkt bellen en kosten mobiel bellen (3.65 euro deze maand) komt dus ineens uit op een deal van 66,33 euro.

Op de website van UPC staat onder artikel 6 van de Algemene Voorwaarden te lezen:

6.3 De UPC-tarieven zijn in euro’s, inclusief BTW en overige belastingen, heffingen en rechten.
(http://www.upc.nl/pdf/upc_algemene_voorwaarden.pdf)

Ik vraag me af hoe het wettelijk zit. Staat het een bedrijf vrij om een product te verkopen en te adverteren met prijzen ex. BTW? En mag een bedrijf wat dit doet, als de koop eenmaal tot stand is gekomen, later alsnog - in strijd met hun eigen Algemene Voorwaarden - 19% BTW aan de klant doorberekenen?

Gesloten