LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
johanenrada
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 11:23

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door johanenrada »

ook wij zijn er in getrapt, wij zijn eerlijk gezegd vergeten om binnen twee weken op te zeggen. Toch maar geprobeerd om er onderuit te komen. niet gelukt en we moesten dus €62.45 voor het halfjaar betalen.
Uiteindelijk hebben we betaald en wat schept onze verbazing?, 2,5 maand later valt er een brief van een incassobureau op de mat, met het verzoek de 62.45 + incassokosten+rente=118.09 euro te betalen, nou dacht het dus niet! :twisted: Onze rekeningnummer was volgens editieenigma niet ons rekeningnummer :? nu maatr weer een kopietje opsturen naar de mensen van het incassobureau.kortom een hoop ellende voor een veeeeeeeeeel te duur blad.

Logicat
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 20:28

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Logicat »

L.S.,
Mijn moeder heeft, zonder dat zij of iemand anders dit heeft aangevraagd, een welkomstbrief van Editie Enigma ontvangen. Dat zij gratis een proefnummer zou krijgen en als het bevalt een halfjaarabo.

Gezien de voorgaande reacties lijkt het mij zinvol om een e-mail naar de klantenservice te sturen met de voorgeschiedenis, de huidige stand van zaken en wat je wilt en daar een bevestiging van te ontvangen. Het 0900-telefoonnummer kan een duur betaalnummer zijn EN je hebt geen bewijs welke toezeggingen zijn gedaan tenzij het gesprek wordt opgenomen maar dat dien je wel tegen de wederpartij te zeggen.

Volgens mij heb je ook op grond van de Colportagewet recht om je te bedenken, maar daar ben ik niet geheel zeker van (ben jurist Bestuursrecht).

Dat Editie Enigma zomaar aan mensen brieven gaat sturen dat zij aan een proefnummer vastzitten vind ik schandalig. Ik kan mij voorstellen dat oudere mensen het niet helemaal goed begrijpen of de post niet goed bijhouden en dan word je zo verschalkt.

M.v.gr.

dennisvanbeers
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door dennisvanbeers »

deze week een brief van het incassobureau ontvangen.
Ik moet betalen :
hoofdsom 74.15
rente 2.02
incassokosten 37
registratiekosten 25
======= 138.17 €

Ik heb gebeld met een medewerker van Intrum Justitia en meegedeeld dat ik helemaal nooit ga betalen. Ze wilden een "goede"reden weten. Er werd me verteld dat ik per Email een VOICELOG krijg thuisgestuurd waarop te horen is dat ik met hun voorwaarden akkoord ben gegaan. Ik wacht rustig af . Ik wil deze kwestie laten voorkomen bij de kantonrechter. We zullen zien wie de langste adem heeft. Ik betaal liever 500 euro over 2 jaar dan nu 138.17 . ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,


Dennis uit Tilburg

mariandelke
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2009 11:36

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door mariandelke »

ik heb maandag 27 april een telefoontje gehad van enigma.
er werd mij gezegd dat ik me via email had aangemeld, voor een gratis exemplaar.
naar eerst geluisterd te hebben zonder dat ze het opnamen heb ik gereageerd.
De methode is zo aggresief dat je niet in de gaten hebt dat ze oneerlijk zijn.
Daar ik geen email ontving die was afgesproken, ging ik kijken op internet en zag het radar panel met de verontrustende gegevens. heb nu donderdag 30 april opgezegd zonder dat ik iets ontvangen
marian van der heijden

stofzuigertje

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Uw opzegtermijn gaat pas in na ontvangst en niet na telefoon gesprek.

2 Een incasso mag U negeren, deze is niet aangetekend verstuurd dus ongeldig.

3 Print alle klachten op deze en bij Kassa uit als versterking bewijs.

4 Doe nooit zaken per telefoon, er zitten vele dubieuze firma's tussen en als je wel het product wilt kunt U meestal online ook deze afsluiten.

5 Laat je niet gek maken door Incasso Bureau, deze reageren meestal met U moet betalen en luisteren zelden.
Ze dreigen met alles wat niets betekende.

6 Als ze alleen het einde gesprek hebben moet U om rest vragen wegens misleiding.
Zij eisen dus moeten het bewijs van gehele gesprek leveren.

7 Betaal niets en stuur geen dure aangetekende brieven.
Ook geen dure 0900 nummers bellen want U heeft geen bewijs wat ze zeggen.

8 Ga alleen per E mail antwoorden, gratis en bij antwoord heb je bewijs.

9 Ga naar info filter en eind dit jaar is U levenslang verlost van dit soort firma's.
Als ze U toch misleiden word het ongeldig omdat ze mensen die dit filter hebben niet mogen bellen.
Alle toch afgesloten diensten worden dan automatisch ongeldig.
Dit is elders op de Radar website te lezen.

edithsneijders
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 15:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door edithsneijders »

Ik ben inderdaad zo dom geweest toe te zeggen wel een proefexemplaar te willen ontvangen. Ik heb uiteindelijk afgezegd via de website. Wat blijkt ik heb op zondag de mail verstuurd en had uiterlijk de vrijdag ervoor moeten opzeggen (gezien de 14 dagen plus de verzenddatum). Ik kreeg het exemplaar 5 dagen na die datum. Ik zit nu kennelijk vast aan een abonnement a 62,50.
Ik heb ze nu gevraagd een soort van afkoopregeling (betalen van het exemplaar wat ze me nu ook weer opgestuurd hebben plus wat voor de administtratiekosten).
Als zij mij houden aan het abonnement betaal ik onder protest, in delen, zodat het bedrag precies voor de uiterste betaaldatum bij hen binnen is.
Ik betaal dan weliswaar niet minder maar dan hebben zij er ook werk aan.
groet
Edith

Caroline81
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:02

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Caroline81 »

Hallo,

Ook ik heb een ongewenst abonnement van editie enigma. Meteen heb ik hen een mail gestuurd waarin ik vroeg om uitleg over het tot stand komen hiervan en een onmiddelijke opzegging heb geeist.

Heel gemakkelijk hebben ze daar niet op gereageerd. Helaas is de eerste rekening betaald, per ongeluk.

Vervolgens kreeg ik weer een factuur en heb ik ze geschreven, met dezelfde vraag en eis. hierop kreeg ik een brief waarin het abonnement werd opgezegd maar ik nog wel het komende half jaar diende te betalen.
In deze brief ontbrak de wijze waarop en de datum wanneer ik zogenaamd abonnee ben geworden.

Ik heb nu een brief gestuurd waarin ik nogmaals uitleg niet te zullen betalen en waarom.

Weet iemand of je, zonder je schriftelijke toestemming (heb zelfs mondeling niets toegstemd) wel zomaar tot abonnee gemaakt mag worden?
het lijkt me dat een onbeantwoorde e-mail geen rechtsgeldige manier is om iemand tot abonnee te maken?

Ik heb, zoals aangraden op het forum, gedreigd met juridische stappen.
Heeft iemand deze zwendelaars op een soortgelijke manier afgeschud?

Alvast bedankt, groeten Caroline

htuinman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door htuinman »

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden is mijn vrouw telefonisch benaderd of zij interesse had in Editie Enigma. Zij gaf aan dat ze geen interesse had in een abonnement of iets dergelijks maar na aandringen ging ze wel accoord met een gratis exemplaar.

Vervolgens zijn er drie exemplaren toegezonden en verschillende rekeningen en daarna een rekening met dreiging van een incassoburo.

Er is niets getekend en er is nooit toegezegd dat wij een lidmaatschap wilden.

Inmiddels heb ik een email gezonden met het verzoek om op te houden met deze onzin en mij te tonen op welke wijze wij accoord zouden zijn gegaan met hun abonnement. Dat kunnen ze namelijk niet.

Wat is er te doen tegen deze gang van zaken ? Kan dit zomaar ? Je wordt ongevraagd benaderd en na afloop zit je met een juridische kwestie ?

Heeft iemand een goed idee ?

Alvast bedankt,

HENK

tarzane1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:30

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tarzane1 »

Vandaag ook een factuur ontvangen met het verzoek om te betalen terwijl wij nooit enig contact met hun hebben gehad. Volgens hun hebben wij ook nooit opgezegd of gereageerd na de proefzending, kan ook niet wij hebben nooit een proefzending ontvangen.
Hun klantenservice tel.nr. is altijd in gesprek, dus daarom gegoogeld en warempel het volgende nr. kwam ik tegen 06-20398908, waarbij ik de vrouw van de eigenaar aan de lijn kreeg die in het buitenland op vakantie is op dit moment. Het probleem uitgelegd, maar heeft weinig interesse en heeft het gesprek afgekapt.
Waarom kan niets tegen deze vorm van oplichting ondernomen worden, daar ik al diverse berichten lees uit 2008 met de zelfde strekking als mij overkomen is.

htuinman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door htuinman »

Dag,

Even het vervolg op de editie enigma perikelen.
We hebben hulp gevraagd bij consuwijzer en vervolgens een brief geschreven (per email) toegezonden. De inhoud kwam neer op het volgende:
- we willen geen abonnement
- in het door enigma toegezonden wave-filetje met het telefoongesprek was naar onze smaak duidelijk dat wij geen abonnement wilden.
- onacceptabel gedrag (het iis een overval strategie)
- zijn bereid om geschillencommissie of onafh. persoon in te schakelen.
- die nummers die we ontvangen hebben en op het oude papier zijn beland (twee stuks + proefnummer) hebben we betaald.

In no-time ontvingen we de volgende reactie van Calatus B.v.
Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan.
We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U kunt de verzonden factuur negeren en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl

Ik hoop dat iedereen hier zijn voordeel mee kan doen.
Vooral de reactie van Consuwijzer (die handvaten geeft hoe je zoiets moet aanpakken was erg behulpzaam.
Gr.
H. Tuinman

mariska-1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door mariska-1 »

JOEPIE IK BEN ER AF !!

BEDANKT MENSEN die die handige tips voor het schrijven van een brief hebben opgezet op radar !!
ik heb ook te laat doorgehad dat ik het blad had en niet meer terugkon en met een bandje valse voorwaarden eraan gehouden......

maar ik heb alle tips erin verwerkt en het heeft gewerkt !!

ze halen mij uit het bestand !! en ik heb het gewoon via e-,mail gedaan en de brief bij het exemplaar ondertekend opgestuurd.

NOGMAALS GA ZO DOOR EN DE OPLICHTERS VERDIENEN ER NIKS AAN.

mireille1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 13:45

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door mireille1984 »

Jeetje, ben er ook ingetrapt! Terwijl mijn oma eenzelfde akkefietje nog niet zo lang geleden heeft meegemaakt met een ander bedrijf... ik dacht dat ik wel bestand zou zijn tegen dergelijke telefoonterreur!

Gelijk Consuwijzer gebeld, en een mailtje naar editie enigma gestuurd dat ik afzie van de diensten en uit het bestand wil worden verwijderd! Ik ben benieuwd of ze (snel) reageren.

Wel slim overigens voor dergelijke bedrijven om mensen te benaderen vlak voor de zomervakantie... Als je een opzegtermijn hebt van 2 weken, en je misschien dan wel op vakantie bent...

Overigens BELACHELIJK dat je een dergelijke overeenkomst per telefoon aan kan gaan, en dat je voice-log geldt als 'contract'. Op een gegeven moment was ze bezig met zo'n enorm lange zin dat ik geen idee meer had wat ze aan het begin zei, maar ik heb toch 'ja' gezegd...

jBijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:03

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jBijl »

ik heb ook een telefoontje gekregen en heb na lang aandringen van die telefonist toegezegd om een gratis exemplaar te ontvangen. maar nu ik dit lees denk ik wel dat er grote kans is dat ik oplicht word. ik zou volgens hun het puzzelboekje 24 juli ontvangen. is er nog een manier om hier onderuit te komen?

Rowi van den Nieuwenhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 13:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Rowi van den Nieuwenhof »

Laatst gewijzigd door Rowi van den Nieuwenhof op 23 jul 2009 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Editie enigma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 09:34

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Editie enigma »

Wij zien op deze site een aantal opmerkingen betreffende onze diensten en willen daar graag op reageren.

Als u via ons callcenter een abonnement heeft afgesloten dan is het volgende afgesproken: u krijgt een gratis proefexemplaar dat wordt gevolgd door een abonnement. Als het gratis proefexemplaar tegenvalt dan kan het aansluitende abonnement binnen 14 dagen na de dagtekening van het proefexemplaar opgezegd worden. U zit dan verder nergens aan vast en hebt toch een gratis exemplaar mogen ontvangen (met gratis winkansen en gratis kortingsbonnen). Als u dat abonnement binnen die 14 dagen wilt opzeggen kunt u dit op 3 manieren doen:
1. Inloggen op de website onder ‘mijn editie enigma’. De inloggegevens staan op de brief bij uw gratis proefexemplaar
2. Een e-mail versturen naar [email protected]
3. Bellen naar 0900-2030123 op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur 30 ct p/m)

Om misverstanden te voorkomen sturen we alle nieuwe abonnees, voordat wij het gratis proefexemplaar verzenden, een bevestiging via e-mail of per post, waarin alles nog een keer duidelijk wordt uitgelegd. Als u naar aanleiding van die bevestiging al besluit dat u geen gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement wilt ontvangen, dan kunt u dat via de 2e en 3e optie (e-mail of telefoontje) aan ons doorgeven. Als de magazines nog niet verzendklaar zijn, dan annuleren we de hele afspraak. U ontvangt dan geen gratis exemplaar en uiteraard ook geen aansluitend abonnement.

Als u echter de hele afspraak vlak voor de nieuwe verschijningsdatum wilt annuleren, dan is het eerste exemplaar al naar u onderweg en kunnen wij die verzending niet meer tegenhouden. In dat geval verzoeken wij u om –zoals reeds eerder is afgesproken- op te zeggen binnen twee weken na dagtekening van de brief, die u bij het eerste exemplaar ontvangt en bij voorkeur via onze website. In die brief staat nog een keer duidelijk uitgelegd hoe dat gaat.

Wij hopen dat wij door deze toelichting een eventuele onduidelijkheid hebben kunnen wegnemen. Als dat niet zo is verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door __oi__ »

Man, man, wordt het geen tijd dat jullie een medewerker communicatie indienst nemen die dit soort reacties schrijft?

In plaats van verontschuldigingen aan te bieden voor eventuele onduidelijkheden die ontstaan zijn nav de telefonische benadering van jullie callcenter, wordt hier eigenlijk weinig subtiel door u gesteld dat degene die gebeld zijn, en tot hun verbazing vast zitten aan een abonnement, liegen.
U zegt namelijk heel stellig:
Als u via ons callcenter een abonnement heeft afgesloten dan is het volgende afgesproken: u krijgt een gratis proefexemplaar dat wordt gevolgd door een abonnement.
U stelt dus als feit dat het gesprek op deze manier heeft plaats gevonden.

Niets is echter minder waar. Ook ikzelf ben wel eens gebeld door het bedrijf. Ik ben er niet op ingegaan aangezien bij mij de haren rechtovereind gaan staan zodra het woord gratis in de mond wordt genomen. Echter op geen enkel moment is door de callcenter-medewerkers gesteld dat het 'gratis' proefnummer wordt gevolgd door een abonnement.
Kortom: Naast dat u arrogant bent en een plaat voor uw hoofd heeft, liegt u hier en bent u dus een oplichter.

marianne78
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:37

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marianne78 »

Ik heb helemaal nooit een telefoontje gehad van deze aanbieder.
Ook heb ik nooit op internet een aanvraag gedaan .
Wat schetst mijn verbazing?
Ik krijg een bevestigingsmail zonder duidelijke afzender met de mededeling dat mijn puzzelboekje zsm wordt toegezonden.
IK heb direct naar alle bekende e mailadressen een mail verstuurd waarin ik aangeef dat ik het abb niet wil hebben .
Ook vraag ik naar de desbetreffende zogenaamde aanmelding per mail of telefoon en wil daar een kopie van hebben.
IK heb ook aangegeven dat er een wet is mbt koop op afstand dat een klant ten aller tijden mag annuleren zonder duidelijke reden.
Ik heb een leesbevestiging gevraagt en het gezien dat ze hem zojuist hebben gelezen dus zeggen dat ze niets hebben ontvangen gaat nu ook niet meer op.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren

emaaerka
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:03

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door emaaerka »

ook ik ben gebeld door deze gasten..en ook ik had wel interesse in 1 gratis blad. Tot ik ff ging googlen, toen schrok ik wel ff.
Heb ze meteen een mailtje gestuurd dat ik niet meer geïnteresseerd ben en er vanaf zie, benieuwd of ik daar reactie op krijg...

F3rry
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2009 15:50

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door F3rry »

Ook mijn vrouw kreeg vandaag voor de eerste keer post van dit bedrijf. Het gaat hierbij meteen al om een betalingsherinnering van E62,65 en dat terwijl wij nog nooit eerder in contact zijn geweest met dit bedrijf. Meteen maar even zoeken op internet en dan blijkt het om een of ander bedrijfje te gaan die puzzels uitbrengt :P . Ook kreeg ik direct een link naar TrosRadar dus ik wist genoeg.

Het mooie is dat ik of mijn vrouw niets hebben met puzzels of iets wat daar op lijkt. Ook zijn we nooit eerder benaderd hiervoor en hebben we ook nog nooit wat ontvangen hiervoor.

Ik heb dus meteen een boze e-mail gestuurd naar [email protected] waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik niet in ga op de verstuurde betalingsherinnering en of ze ook even kenbaar willen maken hoe ze aan onze adres gegevens zijn gekomen zodat wij hiervan eventueel aangifte van kunnen doen bij de politie. Ook heb ik duidelijk gemaakt dat als ze doorgaan met het versturen van betalingsherinneringen of andere incasso kosten dat wij dan aangifte zullen doen van oplichting bij de politie.

Eens kijken of wij hier nog wat van horen 8)

F3rry
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2009 15:50

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door F3rry »

Ik dacht dat ik sterk stond maar nu blijkt dat mijn vrouw in het verleden op een zwak moment aan zo'n callcenter juffrouw heeft toegezegd om een gratis proef exemplaar op te laten sturen. :evil: En dit terwijl ze helemaal niets met puzzels heeft. Je begrijpt wel dat het huis even te klein was. Ja maar het was gratis en ik wilde van haar afkomen zei vrouwlief nog... En ik had haar in het verleden al eens gewaarschuwd voor deze gehaaide manier van telefonische verkoop. Ikzelf verbreek meteen de verbinding als ik weer eens zo'n callcenter persoon aan de lijn krijg en dit mag mijn vrouw in de toekomst dus ook gewoon gaan doen. Dan maar niet meer beleefd en netjes want ondanks dat we een 'geheim' telefoonnummer hebben worden we nog steeds te vaak lastig gevallen door dit soort tuig. (sorry maar ik kan dat niet anders benoemen)

Een klein geluk hebben we misschien dan nog want wij hebben helemaal nog nooit wat ontvangen maar eigenlijk zou deze manier van verkopen gewoon verboden moeten worden want na twee weken zit je direct aan een veel te duur half jaar abonnement vast terwijl je in de verontstelling bent dat je een gratis product krijgt om even 'uit te proberen'.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de partner voor dit soort abonnementen goedkeuring moet geven. Weet iemand hier meer over en zijn er misschien nog andere stappen tegen dit soort oplichtingsbedrijven te ondernemen?

Overigens heb ik mijn vrouw niets aangedaan hoor. Ze was echt overtuigd dat het gratis was en dat ze nergens aan vast zat.

Gesloten