LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tancodes postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvkeuken

Re: tancodes postbank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

de keuze internetbankieren alleen aan te bieden voor klanten met mobiel is natuurlijk een keuze die de postbank gewoon mag maken. Voor oude klanten blijft het voorlopig bij het oude.

voor de 10% die nu nog tancodes via een lijst gebruikt is er nu een gratis mobiel bij 500 euro sparen.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@rvkeuken:
voor de 10% die nu nog tancodes via een lijst gebruikt

Waar heb je dat vandaan???

is er nu een gratis mobiel bij 500 euro sparen.
GRATIS mobieltjes.....
kan je nog-meer-gratis :o beter halen bij een mobieltjes leverancier.. BETERE keuze.....

je kan óók voor de 1x €7,50 gaan van de HEMA card...

En rvkeuken ... wat brengt meer op ??

de 500,= bij postbank
of 500 bij een "andere" bank met Hôgere rente??

zoals Wim2007 al ergens zei:

sommige mensen gedragen zich als "fans"
in plaats van klanten...

rvkeuken

500 euro tegen 4% rente
500 euro tegen 7,50 hemakaart
500 euro tegen 10 euro anwb kaart,
hema: winkel waar ik elke maand toch wel 1x kom
anwb: duidelijk minder vaak, maar reisgidsen, kaarten van andere landen haal ik gem. 1x per jaar(?)

Wees nu eerlijk en geef dan ook toe dat je deze 500 euro inderdaad beter bij de postbank had kunnen beleggen.....

Hoewel dat uiteraard een heel ander punt is dan de tancodes waar de discussie over ging....

Mijn spaargeld staat trouwens niet bij de postbank, maar bij asnbank, zie andere discussie.

edit: Maar ipv als fan, gedragen sommige zich als een gemiddelde republikein in amerika, democraten kunnen niks goed doen, en kan ik wim2007 nog regelmatig betrappen op genuanceerdere uitspraken en niet in alleen maar zwartmakerij.

Noble

Voor diegene die NIET kunnen rekenen:

jij zegt postbank 4% per jaar postbank =beste

ik zeg : als je 1% méér krijgt ergens anders,
is dit op jaarbasis, bij de MINIMALE storting van 500,= dus 5,= meer rente

Nu kán je natuurlijk (zou ík doen) na 3 maanden het geld erafhalen en naar een andere bank gaan...

maar dan loop je wél het risico dat er hier mensen gaan roepen :
je BLIJFT toch niet van bank naar bank gaan voor die paar euro??.

dus regelmatig switchen ??? geeft veel kommentaar
NIET switchen en je verliest EURO's per jaar

ps: waar is jouw bronvermelding van die 10% TAN-lijst gebruikers??

justme1

Ongelezen bericht door justme1 »

hey noble...

misschien is het voor jou een raar fenomeen hoor...maar er zijn ook mensen die WEL een LEVEN hebben en niet elke dag achter de pc zitten om te ZEUREN op trosradar. :shock:

Maar goed het geeft niet hoor....elk forum heeft er 1 Noble tussen zitten... :lol:

Mijn punt gaat over het GEVEN van foutieve informatie!!! Enigzins off-topic misschien, maar goed, had deze reactie bij elke topic neer kunnen zetten....vooral als jij hebt gereageerd....

@Marijke

als informatie klopt, vind ik het wel degelijk nuttig...maar om erachter te komen of het klopt en een discussie waard is, zal ik het toch eerst moeten lezen denk je niet?...dus lieverd...voortaan alles op een rijtje en dan een topic starten oke?

rvkeuken

ts:
De postbank gaat klanten die een papieren tanlijst gebruiken nu verplichten om de tancode`s te ontvangen per mobiele telefoon, vele klanten kunnen daardoor niet mee bankieren via internet of worden op kosten gejaagd door de postbank omdat ze alleen voor de tancode`s een mobiel moeten kopen, als het een beetje bank was dan deden ze de klanten een mobiel kado of ter inlevering van rente punten of we gaan gewoon terug naar de envelop met de girokaart erin.
Dit is dus niet waar, de huidige gebruikers mogen de lijst blijven houden.
Punt 2: de telefoon krijg je idd cadeau bij 500 euro sparen.

Dan betreffende de rekensom.
Postbank sparen 2008:
toprekening 6 maanden 4,5% rente, 6 maanden 4% rente, gem. 4,25%.
1x 10 euro anwb bon
1x 7,50 euro hemabon
= 4,25% + 17,50, bij een saldo van 1750 of minder is dit een rendement van 5,25% over het gehele jaar.
voor je lange spaarsavings: 5,5% voor 2 jarig rentecertificaat, kortom als je het in mei/juni/juli had vastgezet.
Daarnaast heb je nog de rentepunten die gebruikt kunnen worden (ik heb met oude rentepunten oa een fatboy, musicalkaarten, klm kortingskaarten etc. gekocht). Electronica koop ik er niet.
Kortom, het verschil is met iets meer moeite (die je ook doet als je een nieuwe rekening opent) helemaal niet zo groot.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

rvkeuken, je krijgt helemaal geen gratis mobieltje bij 500 euro sparen. Je kunt dan alleen voor 25 euro een mobieltje met 25 euro beltegoed kopen. Dus als nieuwe klant kun je dan 25 euro gaan uitgeven voor een apparaat dat doelloos naast je computer ligt omdat je voor internetbankieren nu eenmaal een mobieltje moet hebben.

Sterker nog, je schiet er dan 32,50 bij in, omdat je anders een hema bon van 7,50 had kunnen krijgen.

En misschien moet je dan ook elk jaar weer beltegoed opwaarderen omdat je anders je nummer kwijt raakt. Maar misschien ook wel niet; ik weet niet hoe het bij telfort zit.

Natuurlijk is het geen zaak van leven of dood, maar het is wel vervelend dat je als nieuwe klant nu niet meer de keuze hebt tussen papieren overschrijvingen, internetbankieren met papieren tan en internetbankieren met gsm-tan.

rvkeuken

Had de actievoorwaarden niet gelezen, maar nog steeds is het goedkoper dan een prepaid mobiel (35 euro of zo incl. 15 euro beltegoed) en inderdaad, het maakt de actie een stuk minder interessant.

En, het is al eerder genoemd, maar in de huidige maatschappij, kan ik niet bedenken welke nieuwe klant geen gsm heeft, want met nieuwe klanten sluit je al de groep ouderen uit zonder mobiel, die switchen namelijk niet (uiteraard is er de uitzondering die...).

Er wordt dus eigenlijk een probleem gecreeerd welke er niet is. En dan kan je zeggen dat dat vervelend is, maar nieuwe klanten weten niks van de papieren tancode lijst!
Bovendien staat het je vrij om iedere andere bank te nemen, de keuze is aan de nieuwe klant.

Belangrijk is dat niet alles wat de postbank doet slecht is en dat er jammer genoeg genoeg zwartmakers zijn die doen alsof dat wel zo is en terwijl ze zelf al jaren ergens anders bankieren en er dus geen ervaring mee hebben.
Tuurlijk kan je zeggen dat ze de keuzemogelijkheden beperken, je kan ook zeggen dat ze vooruitstrevend zijn, jij met je mobiel over kan overmaken zonder zo'n apparaatje mee te moeten nemen etc.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je generaliseert wel heel erg. Ik ken genoeg 'oudere' mensen die wel degelijk switchen (en die overigens ook vaak genoeg een mobieltje hebben). En ik ken genoeg 'jongere' mensen die geen gsm hebben. Ook zijn er veel mensen die bijvoorbeeld alleen een gsm van de zaak hebben, waarbij het niet of minder wordt gewaardeerd als je die voor privé activiteiten gebruikt.

En nee, natuurlijk is niet alles wat de postbank doet slecht. Het gaat hier ook niet om alles wat de postbank doet, het gaat hier puur om die 'verplichte' gsm voor nieuwe klanten.

(Ter info, ik ben op dit moment aan het overstappen naar een andere bank en ik ben iemand die geen gsm gebruikt. Ik zal dus zeker niet naar de postbank overstappen. Nou was ik dat toch al niet van plan, dus ik heb er zelf weinig last van, maar ik denk niet dat ik de enige in Nederland ben.)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar staat precies dat de papieren TAN-lijst wordt afgeschaft voor BESTAANDE gebruikers?

dwerg2

Ongelezen bericht door dwerg2 »

Het is niet juist dat deze nieuwe 'service'alleen voor nieuwe klanten geldt. Ik bankier al jaren bij de postbank en toen ik voor het eerst ging internetbankieren moest ik twee accounts aanmaken, voor privé en voor zakelijk. Vervolgens bedacht de postbank dat het handig was die twee samen te voegen en kreeg ik één tancodelijst. Nu echter word ik gedwongen mij een mobieltje aan te schaffen omdat de postbank privé en zakelijk weer gaat scheiden. Zelfs de medewerkster die ik aan de lijn had vond dat wel vreemd maar kan er niets aan doen. Voor mijn zakelijke account verandert er niets en krijg ik gewoon de codes op papier.
Misschien tijd om een andere bank te zoeken want dit gerommel van de postbank is bijzonder irritant.

rvkeuken

Dit is inderdaad niet netjes, klacht schrijven (!) dat je een bestaande rekening hebt en je tancodes wilt houden, is effectiever dan bellen/mailen.

kweetnie

Ongelezen bericht door kweetnie »

Dit is inderdaad niet alleen voor nieuwe klanten.
Ik heb ook een zakelijke rekening en diverse privé rekeningen in 1 pakket.
Postbank stuurde mij een brief dan zakelijk en privé weer wordt gescheiden i.v.m. de overgang naar ING.
Daarbij werd ook even vrolijk vermeld dat privé TAN codes alleen nog via een mobiel kunnen.
Helaas maken wij met diverse mensen geld over en is het dus lastig dat als diegene met de mobiel in het buitenland zit om door anderen geld over te maken.
Na een behoorlijke email wisseling met de Postbank gaven ze zelf aan dat ik dan maar naar een andere bank moet.
Trouwens kan ik nu sinds een week niet meer in de zakelijke rekening, omdat ik dan een scherm krijg om een mobiel in te geven.
Je kunt merken dat het ING is geworden want klantvriendelijk zijn ze niet meer.
En dat voor een klant die al ruim 27 jaar bij de Postbank zit.
Dus ben ik maar direct op zoek gegaan naar een andere bank.

Noble

Na een behoorlijke email wisseling met de Postbank gaven ze zelf aan dat ik dan maar naar een andere bank moet.
ah, de "service" gaat vooruit... (of is dat achteruit?? )

kweetnie

Ongelezen bericht door kweetnie »

Na even googlen ben ik toch blij dat ik nu weg ben gegaan bij de Postbank, want de TAN lijst via mobiel blijkt eenvoudig te kraken.
Gevonden op webwereld:
"dinsdag, 2 september 2008, Door mobiele telefoonnummers te kapen, kunnen cybercriminelen de rekeningen van Postbankklanten plunderen. "

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Het beveiligsrisico wat ontstond bij het "kapen van telefoonnummers" is de dag nadat het ontdekt werd hersteld.

iceman61

Ongelezen bericht door iceman61 »

Ik heb gewoon weer overschrijf boekjes besteld, back to basic en voor de werkgelgenheid bij de SMS Bank oh sorry Postmank (die geen post meer verzend) veel beter

plinders

Ongelezen bericht door plinders »

Het sturen van een tan-code per SMS is goedkoper dan het versturen van brieven. De Postbank doet het echt niet voor ons gemak hoor.

Maar ik ga wraak nemen. Ik schaf echt geen mobieltje aan om de kosten van de de ING te helpen verlagen. In plaats daarvan doe ik voortaan mijn overschrijvingen weer met een overschrijvingskaart.

Erg omslachtig, alsof je dertig jaar terug in de tijd gaat, maar ze vragen erom. En als u mijn handschrift zou kennen...

En dat blijf ik doen totdat ze me een keuze bieden of de rekening die ik elders ga openen actief is.

Fortis lijkt me een goede, die zitten weer goed bij kas dankzij de overheid.

Ongerust

Ongelezen bericht door Ongerust »

Mij gebeurde hetzelfde . Ik ben 20 jaar cliënt bij de Postbank.
Ik kreeg ook via post en later bij het inloggen bij de Postbank het bericht dat de rekeningen ontkoppeld moesten worden.
Bij navraag via telefoon kreeg ik het antwoordt dat het een voorbereiding op het samengaam met ING is en dat het niet anders kan.

Op mijn opmerking dat ik geen TANcodes wíl ontvangen op de GSM werd mij duidelijk gemaakt dat er geen andere mogelijkheid is.
Daarop kwam mijn vraag wat te doen als je geen GSM hebt. Antwoord was doodleuk dat ik dan 500 euro op mijn spaarrekening kon storten dan zou ik een "gratis" GSM van hun krijgen. SMSjes van hun zijn dan gratis.

En als ik dan geen 500 euro om te sparen heb? Dan moest ik maar een goedkope GSM kopen, want er is geen andere mogelijkheid dan de TANcodes via GSM te ontvangen.

Nadat een nieuwe gebruikernaam en wachtwoord aangemaakt had zou ik meteen in mijn particuliere rekeningen kunnen.
Niets is minder waar. Ik krijg met nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord en allerlei kunst en vliegwerk om in te kunnen loggen al 2 en halve week geen toegang tot deze rekeningen omdat de gebruikersnaam en wachtwoord niet "goed zijn volgens de site.
Bij navraag bij de helpdesk kreeg ik het antwoord om op de site aan te geven dat ik gebruikersnaam en wachtwoord kwijt ben en moest ik maar een nieuwe aanvragen.
Deze zou ik dan met 3 tot 5 dagen in de brievenbus krijgen>
Ze vergaten er echter bij te zeggen dat je voor je wachtwoord naar een postkantoor moet om de brief op te halen.
Wat voor mij betekent dat ik 35 kilometer moet rijden om die brief op te halen, wat dus weer benzine kost, aangezien dat ik in een polderdorp woon waar geen agentschap of iets dergelijks is.
Inmiddels zijn er mailtjes naar KASSA en Consumenten TV en naar RADAR over deze gang van zaken.
Hopelijk pakken zij het op, want dit vind ik geen manier van doen.
Zo ga je niet met je klanten om.

Noble

@ ongerust
aangezien dat ik in een polderdorp woon waar geen agentschap of iets dergelijks is.

Ok, je gaat dus eigenlijk nooit naar een kantoor????

wáárom dan...... in hemelsnaam niet naar een bank welke GEEN kantoren heeft....
en daar de vele voordelen van plukken...???

of loop je dan iets mis wat je ECHT nodig hebt??

Gesloten