LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de thuisapotheek.nl

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Geesje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 13:18

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Geesje1 »

Vandaag kreeg ik een mail van Neckerman.
Als eerste kreeg ik te lezen dat ik mij aan kan melden voor de Thuisapotheek.

Nooit geweten dat Neckerman zich voor dit soort diensten leent.

brandwacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 10:31

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door brandwacht »

Wat een ellende die Thuisapotheek. Je krijgt er alleen maar meer zorgen van. Ik gebruik een medicijn voor mijn hartritmestoornis, nu moet ik dat echt optijd innemen, want anders krijg ik binnen een uur weer stoornissen. Ik heb 4 weken terug een herhaling verzonden naar hun, en ik heb tot op heden nog geen herhaling gezien. Ik heb al heel vaak gebeld, ze zien het probleem totaal niet. Ik heb er nu nog 2!! Alleen voor vandaag. Heb net de apotheek in mijn woonplaats gebeld, en zij hebben het voor me geregeld, ik kan zo dadelijk de herhaling ophalen. En dat in 10 minuten. Ongelooflijk, waarom heb ik me om laten praten door die lullo's! Ben zo ontzettend boos.
De thuisapotheek is mijn herhaling kwijt geraakt, doordat ik belde zouden ze contact opnemen met de arts die mij dit heeft voorgeschreven, gebeurde niet, zelf maar gedaan(een dag later) en zij hebben het doorgefaxt ten tijde ik aan de telefoon was. Ook hier is niks mee gedaan door de Thuisapotheek. Door dat ik ontzettend boos ben geworden aan de telefoon, is het toch opgestuurd, (ja ik had er nog maar 4! dus ik moest het vandaag hebben!!!) Maar mooi dat ik nu nog zit te wachten, nog niks ontvangen. Dat is de reden dat ik weer terug ben bij mijn oude apotheek. En ik heb slechts 2 maanden van de thuisapotheek medicatie gehad. Wat een flutapotheek, onbekwame telefonistes, ze hebben geen idee om welke medicatie het gaat. Het is een vreselijke ongeorganiseerde fabriek, met onkundig personeel.
Groet
Irma

Shambler
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 20:49

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Shambler »

Aan de potentiële klant welke dit leest: BEGIN ER NIET AAN!
Met een klein beetje meer moeite (enkele belletjes per jaar) bespaar je je potentieel een hele hoop ergernis.
Ik heb ze een kans willen geven maar tot zover enkel problemen met ze gehad.
In a nutshell en ongeveer chronologische volgorde (er is intussen zoveel gebeurd):

Op de dag van (mijn allereerste) levering kreeg ik bericht dat het recept niet tijdig was gefaxed door de huisarts. Okee dacht ik kan gebeuren het dus maar zelf gaan halen in de apotheek. Een paar dagen later belden ze me om persoonlijke gegevens door te nemen welke zogenaamd niet compleet waren.
Een week later, na een dokterbezoek, moest er een wijziging in mijn medicatiedossier plaatsvinden en wederom kon het hele verhaaltje van voorraadindicatie van voor af aan beginnen.
Een paar dagen voordat de nieuwe levering zou plaatsvinden waren er weer misverstanden tussen thuisapotheek en doktersassistente onderling.
Wederom bericht het recept niet tijdig van de arts te hebben ontvangen, terwijl ik hun diverse dagen eerder tot tweemaal (!) toe had gevraagd of nu wel alles in orde was. Aaargh! Oja tussendoor mailden ze mij van de arts gehoord te hebben dat ik genoeg medicatie had en dat de geplande levering weer uitgesteld werd. Om moedeloos van te worden...

Nu, een ruime maand na aanmelding heb ik nog steeds geen medicatie ontvangen van deze flut-apotheek. Voor mij is het hiermee gedaan en wil een ieder benadrukken dat een gemiddelde lokale apotheek je medicatie ook thuisbezorgd, met minder moeite en een redelijke zekerheid dat je alles ook echt tijdig in huis hebt.

irmabrandwacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 21:52

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door irmabrandwacht »

Nu heb ik al 3 x weer medicatie aangeboden gekregen, terwijl ik het in december al heb afgemeld, en bij mijn eigen apotheek in mijn woonplaats heb ik me weer aangemeld. Ik heb nu wederom gebeld, en ik blijk nu na 4x bellen wel te zijn afgemeld, maar hoe die medicatie dan toch mijn kant op zijn gekomen????? :roll: grrrrrrrr!! Ik heb nu tot 3x toe deze zending geweigerd.
Hey mensen, ik begrijp waarom de ziektekosten de pan uit rijzen!! Door de thuisapotheek. Door het arrogant blijven versturen van de medicatie, die na weigering worden vernietigd, (volgens zeggen van 1 van de medewerkers) lopen de ziektekosten al snel hoog op. Want ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben.
Ik heb er vies de balen van. Ben benieuwd hoe vaak ik nog medicatie toegezonden krijg.
gr. Irma :(

crohntje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:29

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door crohntje »

ik wil ook graag mijn mening kwijt over de thuisapotheek...
Voor een half jaar terug had ik mij er aangemeld, ik dacht fijn, hoef ik zelf niet meer zo op te letten.
ik kreeg een mail dat ze mijn huisarts zouden benaderen voor zijn medewerking. een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn huisarts niet mee wilde werken en ze vertelden me dat ze zouden blijven proberen tot mijn huisarts wel zou gaan meewerken.... toen dacht ik:Nee! Als ze dit op zo'n dwingende manier gaan doen klopt er iets niet, en ik voelde me ook niet echt prettig tegenover mijn huisarts. Het voelt niet goed al men gaat lopen aandringen en ik krijg daar een naar en raar gevoel van. ik heb ze dus vriendelijk verzocht ermee op te houden om mijn huisarts lastig te vallen en dat ik er vanaf zag. Heb sindsdien nooit meer een mail gehad...

Danielle83
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:22

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Danielle83 »

Toen mijn moeder werd benadert door de thuisapotheek wisten zei nog niets af van haar medicatie. Omdat haar eigen apotheek vaak fout op fout maakte heb ik haar aangemeld. Mijn moeder is zelf slecht te been dus haal ik vaak haar medicijnen op. Omdat ik fulltime werk ben ik helaas niet altijd in staat om te gaan, soms moet ze dus zelf. Met het weer van de afgelopen weken zou dat echt niet te doen zijn geweest. Gelukkig was ze al ingeschreven en kreeg ze haar medicatie gewoon netjes thuis afgeleverd. Ik krijg een e-mail zodat ik ook op de hoogte blijf of haar medicatie wordt afgeleverd. Voor ons werkt dit uitstekend. Wij vinden het dan ook jammer dat de thuisapotheek vaak enkel negatief wordt belicht, er zijn ook positieve kanten aan dit verhaal.

Vriendelijke groeten uit Drunen.

Westen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2012 10:49

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Westen »

Zelf ben ik zeer tevreden over de Thuisapotheek. Ik heb zelf in een enquête aangegeven dat ik benadert wilde worden. Daarop ben ik dus ook gebeld door de Thuisapotheek.
Inmiddels ben ik overgestapt en ervaar dit als zeer prettig.

Vroeger waren er vaak problemen omtrent het ophalen van mijn medicijnen, zo heb ik vaak bij het afhaalpunt gestaan terwijl mijn medicijnen er nog niet waren. De apotheek gaf huisarts de schuld terwijl de huisarts weer de schuld bij de apotheek legt. Nu hoeft dat gelukkig niet meer, na aan te hebben gegeven wanneer mijn medicijnen op waren. Nu krijg ik steeds bericht als mijn medicijnen weer zijn aangevraagd bij de huisarts. In het begin heb ik één keer gehad dat mijn medicatie niet op tijd was, maar na één telefoontje had ik ze de volgende dag alweer in huis.

Daarnaast heb ik heb nu een medicijnenpaspoort gekregen voor het geval dat ik spoedmedicijnen nodig heb. Dit is in mijn geval nog wel eens. Zo weet de apotheek of de medicijnen elkaar niet tegenwerken. Dit is iets wat mijn eigen apotheek nooit heeft gedaan.

willembrandt
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2012 16:49

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door willembrandt »

ik heb ervaring met ze en zou zeggen niet aan beginnen een grote bende
medicijnen komen niet aan ligt aan tnt zeggen ze dan maar die hebben het
nooit ontvangen maar ze sturen wel factuur naar zorgverzekeraar en die betalen het gewoon heb nu 6 weken zonder medicijnen moeten doen voor het geregeld was via mijn oude aphotheekdus bij deze NIET AAN BEGINNEN!!!!!!!!!!!!!

rahimns
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:07

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door rahimns »

Wij maken al 2 jaar gebruik van de thuisapotheek en ik ben meer dan tevreden. De medicijnen zijn altijd netjes op tijd en ik hoef nergens meer aan te denken. Natuurlijk is er wel iets fout gegaan, maar dat gebeurt overal. En dat er wel eens zaken fout gaan ligt niet alleen aan hun. Huisartsen die weigeren mee te werken en ook andere instellingen die dwars liggen. Alleen kreeg ik gisterenavond een mail dat ze ermee gaan stoppen, van de een op de andere dag. Erg jammer en ik had toch graag gezien dat ze alle lopende bestellingen eerst netjes hadden afgemaakt. Nu moet ik hals over kop me weer bij me eigen apotheek gaan melden. Van mij hadden ze nog door mogen gaan, maar helaas.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Isabel1 »

De thuis apotheek stopt ermee.

Isabel

Serpentina
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2012 16:21

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Serpentina »

Er was veel kritiek op de Thuisapotheek maar ik kon ermee lezen en schrijven. Nooit problemen gehad en ik was een klant van het eerste uur. Het spijt mij bijzonder dat ze stoppen want geen enkele apotheek in de buurt biedt mij vergelijkbare service. Als dat wel zo was zou ik nooit zijn overgestapt naar de Thuisapotheek. Het zou het beste van twee werelden zijn: De apotheek in de buurt met de service van de Thuisapotheek.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Wat vinden jullie van de opmerking " de apotheek wordt steeds trager"? ( zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=108996. Ik vind het persoonlijk onacceptabel dat ik heel gewone medicijnen niet direct kan meekrijgen. Hoezo, waarom moet ik twee keer komen om iets eenvoudigs als de pil op te halen?
Ik ben verbaasd dat iedereen dat normaal vindt. Wat is jullie mening?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hallo,

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet normaal. Moet ook zeggen dat ik het nooit meegemaakt heb.

Isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: de thuisapotheek.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou mijn apotheek,heeft niet alles meer op voorraad.
bv mijn chronische medicatie moet van een centraal punt komen,dat bestel ik vandaag zeg maar en krijg ik maandag of di(omdat nu het weekend er tussen zit)
het is wel zo dat als je een recept van de dokter krijgt,bv een anti biotica,dat ze dat wel hebben.
soms hebben ze niet alles meer in elk geval wel iets...zodat je even kan beginnen.

de pil vind ik niet kunnen en is me dan ook nooit gebeurd.
nou ja niet kunnen?je bent er zelf bij wanneer je die gaat halen op tijd lijkt me?maar het kan een keer gebeuren...
en ja dan zit je....als ze hem niet hebben.
maar het kan ook zo zijn,dat heeft mijn vriendin,die krijgt marvelon en die hebben ze gewoon niet meer de originele,dan moet de echte marvelon voor haar besteld worden...en dan moet ze ook een dag wachten.

iedereen is bij ons op de hoogte gesteld hoe het ging lopen bij de apotheek dus ik hou er rekening mee wanneer ik iets moet bestellen.

en 2x ga ik niet...ik krijg zo en zo alles thuis bezorgd...maar zo zijn ze zelf ook,als je komt en het is er niet(mijn man een keer)dan zeggen ze we komen het vanmiddag wel even brengen.
dat vind ik service en nee ik betaal daar niet voor en de zorgv ook niet...

Gesloten