LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contributieverhoging HCC per 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ik blijf, ondanks de contributieverhoging van bijna 150%, lid van de HCC

ja
43
65%
nee
22
33%
weet het nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 66

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Als je een abonnement dat normaal € 55,- kost krijgt voor € 49,- en je krijgt je HCC lidmaatschap (á € 24.95) er bij cadeau kun je volgens mij niet echt spreken van een "verhoging".....

hansle
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:29

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door hansle »

Helaas is de initiatiefnemer van deze discussie niet alleen op de verkeerde plaats gestart, hij begint ook onmiddellijk met het proces van informatievervuiling.
De suggestie dat het lidmaatschap met 150% is verhoogd is natuurlijk onjuist.
Van deze zogenoemde tientjesleden waren er gelukkig slechts een beperkt aantal en uitbreiding ervan had juist tot het faillissement van HCC geleid. Ook hadden deze leden geen gratis toegang tot de HCC dagen.
Ook het opzeggen van het lidmaatschap is zeker niet zo moeilijk als wordt gesuggereerd.
Het is helaas allemaal begonnen met de "uitlevering" van HCC aan IDG welked door het toenmalige Bestuur is gesanctioneerd. Terugdraaien van deze fout is helaas een pijlijk proces maar daarover zijn in het juiste forum, de HCC ledenraad, al langdurige discussie gevoerd. De huidige Directie en Bestuur doet daartoe een manmoedige poging en de door een oud-bestuurder uitgesproken frustratie is daarbij een onwelkome maar overkomelijke hindernis.
Ik acht het abonnementen aanbod ook financieel aantrekkelijk, maar zelfs als dat niet het geval was geweest was ik lid gebleven. Er valt nog veel te doen binnen HCC maar "natrappers" kan HCC missen als kiespijn.

Hans Leeflang, PC gebruikersgroep

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

hallo henkvanandel,

waarschijnlijk ben jij hier vanwege dezelfde email als ik
Geachte kader en kernleden,

Op het forum van TROS Radar is een discussie gestart over de scheiding
tussen HCC en IDG en de verhoging van de lidmaatschapsprijs. De teneur
is negatief en dit kunnen we als verenigingsleden van HCC toch niet
laten gebeuren. Via de link:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63159

kom u op de pagina van het forum terecht waar de discussie wordt
gevoerd. Daarnaast wordt ook een poll (onderzoekje) gehouden waarin
gevraagd wordt of u nog lid wilt blijven van HCC. Mogelijk kunt u een
(positieve) bijdrage leveren aan deze discussie.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Geerts
Manager Verenigingszaken HCC
Nu vindt ik peroonlijk manupilatie van een gewone discussie een zeer verwerpelijke zaak.
Ik wens daar niet aan mee te doen.

een ander punt is dat ik als kaderlid wel zek een recht heb om hier in deze discussie iets zinnigs te mogen zeggen.

Ik ben al jaren kaderlid bij de HCC en de enige manier om van de stomme blad van IDG af te komen was om tientjes lid te worden.
Ik had geen er geen problemen mee gehad om meer te moeten betalen voor een vol lidmaatschap zonder blad, maar die keuze wilde de HCC mij doodeenvoudig niet geven. Ook niet als kaderlid.
Achteraf bleek opeens dat ik nog slechts een soort halfwaardig lid was (gezien de verminderde rechten enz) iets wat de HCC vooraf nooit gezegd heeft. Volgens mij ben ik ook belist niet het enige kaderlid dat tientjslid is

Dat jij nu implicieert dat de tientjes leden eigenlijk maar profiteurs zijn
is mij dus beslist tegen het zere been. zeker waar ik nog steeds kaderlid ben en mij dus nog steeds inzet voor de vereiniging.

Maar als de HCC op deze achterbakse manier (manupulatie van openbare discussies) hun gelijk moeten halen, dan krijg ik zo langzamerhand de indruk dat ik niet meer bij die vereninging wil zijn, zelfs niet al betaalden ze me een tientje toe op mijn lidmaatschap.


Sorry hoor maar je moet de zaken eerlijk houden.
de HCC heeft bewust (zoals henkvanandel al aangaf) een aanbod gedaan,
het tientjes lidmatschap.
ieder die dat aangenomen heeft, heeft een normale aankoop gedaan.
dat er daar misschien geld bij moest voor de HCC is dan ook volledig ter verantwoording van de HCC, en niet de van de mensen die het aanbod aannemen.
het was vor de hCC vergelijkbaar met reclamemaken en ook dat kost geld.

dat de HCC nu die lidmaatschap duurder wil maken is wel logisch
iedereen wil toch minimaal kostendekkend werken.
maar een 150 % prijzverhoging is inderdaad schadalig hoog zeker als er niets extra's bij komt en je nog steed "slechts" halfwas lid blijft.
25 euro voor een volwaardig lidmaatschap zonder welk stom blad dan ook vindt ik redelijk.
Haalt de HCC het echter in hun hoofd om ook mij een halfwas lidmaatschap aan te bieden voor 25 euro (ik heb overigens nog geen bericht gehad)
dan ben ik sneller weg dan dat je HCC kunt zeggen ! en dat na bijna 20 jaar lidmaatschap en bijna 20 jaar als kaderlid.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Ik kan me haast niet voorstellen dat de Jan Hille Ris Lambers die dit forumtopic gestart heeft dezelfde is als de Jan Hille Ris Lambers die elke ledenraad het woord heeft gevoerd en die destijds de verlaging naar € 10,- onzinnig heeft genoemd.

De ledenraad, en daar was dus ook Jan Hille Ris Lambers bij, heeft destijds met al deze veranderingen ingestemd.

De Jan Hille Ris Lambers die ik ken kan dus onmogelijk dezelfde zijn. Ik vind de topicstarter een vervelende meneer die de naam van Jan Hille Ris Lambers te grabbel gooit.

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

Blijkbaar zijn er nog meer die niet weten wat eerlijkheid is.

Wie af wat deze pol gestart heeft doet niet terzake, iedereen heeft het recht een poll te starten.

Wat iemand als kaderlid binnen de HCC heeft proberen te bereiken doet hier ook niet terzake.

Waar het om gaat is het punt is een verhoging van 150 % abnormaal

ik zie hier mensen praten over een volwaardig lidmaatschap voor 25 eour en dat daarom de prijsverhoging niet raar is.
daar hebbe ze gelijk in.

Maar de stelling is juist dat je deze 25 euro moet gaan betalen voor een halfwas lidmaatschap dt voordien slechts 10 euro was.

blijkbaar zit men hier dus appels met peren te vergelijken.

Een ander gegeven niet de ledenraad heeft ingegrepen mar een groepje mensen die zichzelf een zelfbenoemde raadvantoezicht noemden. Een vereninging zonder bestuur, zonder gelijkwardige vertegenwoordiging van de zwakkeren (bv de kleinere groepen enz) is volgens mij allang geen vereninging meer maar een totalitair regime.
Ik zicht die zaak dus echt kritisch en met angst en beven te volgen.
Want men vergeet blijkbaar dat de verenineging er voor de leden hoort te zijn en niet andersom om.
het zijn de leden die de vereninging hebben opgericht om hunwensen mogelijk te maken. Het is niet de vereninging die de leden heeft opgericht om aar een bestaansmogelijkheid te hebben.
Alhoewel je van het beleid van de HCC (zie HCCdagen) de laatste tijd wel de indruk krijgt dat het hen om het laatste gaat. dus om macht en aanzien en niet om plezier en hobby.

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Johan K,

De huidige situatie heb je te danken aan de mensen die jij als HCC lid hebt afgevaardigd naar de ledenraad (waaronder de echte Jan Hille Ris Lambers)

De ledenraad heeft altijd met deze voorstellen ingestemd. De ledenraad was namelijk het hoogste orgaan van HCC.

De huidige situatie zou nooit hebben kunnen bestaan zonder de 2/3 toestemming van de ledenraad. Dat de meeste mensen helemaal geen zin hebben in vergaderen zorgt er voor dat er een bepaald type mensen in de ledenraad zit. Maar hoe dan ook: Als afgevaardigde van de groepering / afdeling.

Achteraf zeuren dat je het er niet mee eens bent maar zelf te beroerd zijn om naar de ledenraad te komen is wel héél makkelijk.

En ja. Iedereen heeft het recht een poll te starten maar dan wel onder je eigen naam en niet door die van een zeer gewaardeerd HCC kaderlid te besmeuren.
Laatst gewijzigd door psychodad op 04 okt 2008 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

henkvanandel
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:31

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door henkvanandel »

Een reactie aan Johan K:

Johan (waar de K voor staat weet ik niet, eigenlijk houd ik er niet van te reageren op mensen die anoniem willen zijn), het spijt me dat je vind dat ik de tientjesleden profiteurs vind. Ze konden het ook niet helpen dat ze een te lage contributie moesten betalen. Maar daar hebben ze wel van geprofiteerd. Dat schreef ik.

Als je denkt dat ik door dezelfde email reageerde als jij en als je dat ziet als verwerpelijke manipulatie, dan was je overtuigender overgekomen door daar helemaal niet aan mee te doen.

Tientjesleden waren/zijn volle leden. De vele HCC-kaderleden die tientjeslid waren (in het algemeen uit frustatie door de slechte deal met IDG) zijn dus allemaal vol lid. Maar ze kregen voor die paar centen natuurlijk minder dan degenen die via de deal met IDG grofweg het dubbele betaalden. Overigens, de groep tientjeslid/kaderlid is hooguit enkele %% van de totale groep tientjesleden. Ik ken ook veel kaderleden die de volle mep betalen en daarvoor het genot van een IDG blad, een papieren HCC Magazine en (vroeger) gratis toegang naar wat toen nog de HCC-dagen heette kregen.

Reactie aan psychodad:

Heet je echt zo?

Laat ik proberen een misverstand uit de weg te ruimen. Er zijn niet veel Hille Ris Lammersen in deze wereld, maar toch meer dan je denkt. Jij verwardt misschien ene Jan met ene Marius? Een aantal anderen hierboven is ook in de bonen? Of denk je dat ene 'Marius' zich hier vermomd als 'Jan'? Dan lijkt met een vermomming als 'psychodad' effectiever!

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

henkvanandel

Krachtterm....... Je hebt gelijk. Ik verkeek me inderdaad even op dat Hille Ris Lammers.

Nee ik heet in RL geen psychodad. Alleen op fora. Ik ben een gamer (soms ook onder DoS). Nu weet jij wel wie ik ben :)

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

@ henk,

Johan K is Johan en dan mijn achternaam
alleen die naam was al bezet, zo simpel is reden voor de enkel K.
En aan een Nick als Johan K is overigens verder ook niets anoniem.
dat is een algemeen ingeburgerd gebruik op forums.
Alleen wel toevallig dat jij tot nu toe niets op de zgn Nicks had aan te merken, tot dat er iemand met een Nick tegengas geeft.


Achterbakse manupilatie doe ik niet aan mee, ik bestrijdt het door het openbaar te maken,
dus waarom je zegt dat ik daar aan mee doe snap ik niet
door daar helemaal niet aan mee te doen.
juist het feit dat ik openlijk toegeef dat ik gekomen ben door die email bewijst al dat ik niet mee doe aan achterbakse manupilatie.
Maar blijkbaar heb jij het nodig om personen te beledigen om je punt over het voetlicht te krijgen.
Zegt meer over jou en jouw punten als over de mensen die jij beledigd

Ik blijf het overigens geen profiteren vind als je slechts halfwas lid bent
als je dus zelfs als kaderlid dus slechts halfwas lid bent.
Nogmaals ik had veel liever een volledig lidmaatschap gehad zonder dat blad. Heb daar ook jaren voor gestreden !
Ik had uiteindelijk slechts de keuze uit het tientjes lidmaatschap (waarvan de daarvoorgeldende restricties pas naderhand bekend werden !! de term was je kunt nu ook lid zijn zonder blad, nergens werden restricties vermeld !! )
of mee te betalen aan een zwaar overschat dom blad.
Nogmaal ik was en ben niet de enige kaderlid die tientjes lid werd.
Ik was graag bereid geweest meer te betalen als een tientje voor een normaal lidmaatschap zonder dat blad.

@ neuropappy (what is in a name smile)/psychodad.

Ik ben vaak genoeg naar de ledenraad geweest en heb daar vaak genoeg tegengas gegeven,
maar als bijvoorbeeld van je betoog alleen maar de opening zin vermeld wordt in een verslag van die vergadering en niet je constructieve oplossing voor het aktiviteiten belonings systeem.
en als je dje daarover beklaagt blijkt dat men jouw hele inbreng zelfs niet eens op band heeft staan, !
jouw openingszin komt uit de notities van de vergadervoorzitter, en als dat niet de eerste keer is dat jouw inbreng in de notulen wordt weggelaten, sorry hoor maar dan vergaat je snel de lust om op jouw enige vrije avond nog helemaal van uit het hoge noorden naar utrecht af te reizen.
Zeker als je ook nog een mobiliteits probleem hebt.

klopt, dat ik dan zeker niet meer domme dingen kan tegenhouden, het was mij echter al snel duidelijk dit ik met wel heengaan dat ook niet kon.

Mijn bedoeling hier was dan ook niet zeuren, maar te zorgen dat deze discussie gewoon eerlijk gespeeld wordt.
dat is de enige manier om tot een resultaat te komen waar we wat aan hebben.

c.kagenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 22:45

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door c.kagenaar »

Ik ben al vanaf het begin lid van de HCC. Helaas moest de Ledenvergadering besluiten om samen te gaan met IDG. Resultaat:de HCC werd uitgekleed en ging bijna failliet. Gelukkig is er nu een breuk met IDG en kan HCC weer orde op zaken stellen. Ik vind de brief van IDG die zij stuurden aan de leden van de HCC beneden alle peil en trap daar ook niet in. Ik heb Tips en Trucs direct schriftelijk opgezegd. De :!: contributie van HCC met een tijdschrift (diverse mogelijkheden) is niet veel hoger dan vroeger.

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

de contrubitie met tijdschrift?

Dat men een keuze krijgt voor wel of niet bladen en dan met korting is mooi is .
Maar ik wil helemaal geen computerblad, en zeker geen extern blad.
dat men dat soort koppelverkoop weer in zou gaan voeren, zou dan echt wel het achterlijkste van het achterlijkste zijn.
Dat gaat ze dan beslist weer leden kosten.
Leren ze het dan nooit.
Een vereninging draait op active leden en niet op blad(en) lezers

psychodad
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:13

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door psychodad »

Ik kan niet zeggen dat ik me door HCC beklazerd voel met die nieuwe deal met bladen. Vooral het blad GAMES-tm is een mooie deal. Dat blas kost normaal gesproken € 55,- per jaar en nu slechts € 49,75. En dan krijg ik er een jaar lang gratis HCC lidmaatschap, t.w.v. € 24,75, bij cadeau!!

HCC lid was ik toch wel gebleven. Daarvoor kan ik teveel leuke dingen doen met andere HCC leden. Ik was die bladen van IDG zo zat dat ik tientjeslid ben geworden. Als ik kijk wat mijn abonnement voor HCC en Computer Totaal kostte (ik meen ook iets van € 45,-) ga ik er dus eigenlijk niets op achteruit en heb ik nu nog een leuk blad ook.

GAMES-tm is echt een mooi blad waar ook de oudere gamer nog wat aan heeft en dat ik iedereen kan aanraden

ruphoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2007 15:57

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door ruphoff »

De HCC is een vereniging. Mogelijk moeten de klagers hier eens in een Nederlands woordenboek kijken wat dat betekent.

Ik spreek zoals altijd kort door de bocht, maar wel verdomde duidelijk, mijn minachting uit voor een aantal schrijvers hier.

NIET omdat ze geen zin hebben een hogere contributie te betalen om de vereniging uit de problemen te helpen. Dat is behalve te betreuren ook volledig te respecteren.

Maar mijn minachting treft het gillend gepeupel dat bovendien ten afscheid de vereniging nog een trap na wil geven door zich te beklagen bij consumentenorganisaties, in plaats van op de vergaderingen van de afdelingen en de interessegroepen hun stem te laten horen.

Johan K
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2008 20:36

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Johan K »

@ ruphoff,

hoe raar het misschien klinkt.
maar ik ben het eigenlijk met je eens.
dat de HCC een vereniging is en moet zij heb ik aldoor al gezegd.
en misschien dat de klagers juist klagen omdat de HCC steeds minder van een vereniging weg heeft?

ook ik ben bereid geweest om meer dan 10 euro te betalen voor een normaal lidmaatschap, en ben dat feitelijk nog steed voor een normaal lidmaatschap (zonder extern blad).
Dat heb ik in mijn bijdrages hier toch duidelijk genoeg gezegd dacht ik.
Wel vindt ik een verhoging van 150 % te hoog als je dan nog steeds slechts halfwassen lid blijft.
Ook geef ik ten afscheid geen trap na, Ik ben nog steeds lid en hoop nog steeds dat de HCC eindelijk weer een vereniging voor de leden wordt. Dus eerst de zaken intern eindelijk eens weer goed maakt en weer luistert naar de leden ipv met mit glitter en glans en loksnoepjes als bladen probeert te verdoezelen dat er velen binnen de vereniging ontevreden zijn met de gang van zaken.

Ook ik ben van mening dat je als je corrigerend wilt werken, dat je dat in de vereniging zelf hoort te doen, ik zelf heb dat jaren lang getracht maar heb dat op een gegeven moment opgeven.

dat niet echter niet weg dat men ook het recht heeft omdat ook ergens anders te doen.
Waar het mij omgaat is dat het eerlijk gebeurd.
en als een manager van de HCC speciaal een "elitedeel" oproept om mee te spelen in een openbare discussie dan druist dat zwaar tegen mijn gevoel van eerlijkheid en verenigingseer in.

met excuses voor de benaming elitedeel, ik wil daarmee alleen maar aangeven dat hij daar waarschijnlijk van verwacht dat ze allemaal zeer positief over de HCC zijn en dat hij dus automatisch allemaal positive reacties gaat zien.

En even ter volledigheid. Alle kritiek op de HCC die IK hier geuit heb heb ik ook al meerdere malen binnen de HCC zelf gemeld, van maager to kantoor van directeur en voorzitter tot raadvantoezicht,
zowel email als schriftelijk, maar dan krijg je geen enkele reactie !
sterker nog Ik krijg zelf sind 2005 al geen officiele stukken meer, geen uitnodigingen voor ledenvergaderinegen enz, en dat als kaderlid !

En zelf op meerdere meldingen van dat feit, heb ik nog nooit een reactie gekregen.

Dus ergens kan ik mij best voorstellen dat mensen andere podia gaan zoeken om hun ongenoegen te uiten.

Mijn mening islaat de HCC eerst weer de gezellige vereninging worden voor de leden die ze was, dan zijn de klagers gauw genoeg stil.

als klagers een reden hebben gevonden om te klagen, dan ligt dat niet aan de klagers maar aan degenen die die redenen veroorzaakt hebben.
en helaas zijn er vele terechte redenen om te klagen.

zou men hier onterecht klagen dan zou ik dat ook eerlijk zeggen

ton250
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 08:39

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door ton250 »

Uiteraard kan je het tientjes lidmaatschap niet vergelijken met het nieuwe lidmaatschap van 24,75 euro. Bij die 24,75 euro krijgt u meer dan voor de 10 euro.

Dat HCC en IDG uit elkaar gaan is denk ik erg verstandig. HCC kan zich dan veel beter profileren; nu leek IDG te veel de overhand te hebben. IDG is commercieel gedreven. Terwijl HCC toch meer vanuit de behoefte van de computergebruiker zal opereren.

De gebruikersgroepen van HCC zijn mij te waardevol om weg te gaan.

En wat is 24, 75 euro. De meeste klagers zullen waarschijnlijk met hun GSM het veelvoud verbellen.

Ton.

HvKHvK
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 10:12

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door HvKHvK »

Het is erg jammer dat juist deze man (HRLambers) met zo'n onjuist bericht komt, omdat hij wel beter weet. Voor de 'tientjesleden' gaat het bedrag inderdaad omhoog, maar dat is een noodmaatregel geweest. Ik kreeg van die leden ook vaak de opmerking 'Dat kan toch niet uit?', inderdaad daar moest geld bij. Voor onze directeur, die zich voor 200% inzet, vind ik het eerste bericht een belediging. HCC had een fors probleem, maar het tij keert en we kunnen weer verder met onze hobby. Hier vind niets onbehoorlijks plaats, afgezien van het bericht van Hille.

aRtBee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 10:38

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door aRtBee »

Wat een geneuzel.

Jan is beslist nabije familie van Marius, detailkennis, schrijfstijl en denkfouten verraden dat. Het begint meteen al: van 10,- naar 24,95 is geen verhoging VAN 150% maar MET 150%.

Bovendien is die 10,- nooit bedoeld geweest als integraal kostendekkende contributie maar als dekking van de zgn "marginale meerkosten" (de extra kosten van een extra lid) en geintroduceerd om leden te behouden die alleen maar door volledig opzeggen af konden komen van IDG bladen waar ze helemaal niets aan hadden.

Voor 10,- kun je natuurlijk helemaal geen lid zijn van een vereniging, je kunt tegenwoordig met goed fatsoen voor dat bedrag niet eens donateur zijn van een goed doel.

HCC introduceert nu voor het eerst een lidmaatschap met eigen integrale kostendekkende contributie, zodanig dat je bij aanhouden van je IDG blad er niet eens op achteruit gaat. Met ineens heel veel nieuw bladen, fotokorting bij de HEMA, en nog heel veel meer. En dat die pakweg 25.000 mensen die voor een tientje twee jaar of langer op de eerste rij hebben mogen zitten nu gewoon ook gaan meebetalen aan het geheel, lijkt me niet meer dan redelijk.

Dus roepen dat je contributie is gestegen is gewoon volksverlakkerij.

Maar veel belangrijker dan die materiële zaken voor calculerende burgers is de bijdrage die HCC vanaf het begin - pas 25 jaar terug! - levert aan het Nederlandse computergebruik. Diskettes en CD's toen de Nederlandstalige bladen die niet meeleverden (en de Engelstalige bladen niet voor iedereen hanteerbaar waren), met nog steeds een goed lopende SoftwareBus uitgave. Bulletin bOards voordat 10 jaar terug het Internet tot leven kwam, en voor velen was hccnet toch het eerste contact met email en grootschalig concumenten Internet. En nog steeds meer dan 1000 deskundige vrijwilligers die met hoge frequentie mensen verder op weg helpen en door het hele land nieuwe ontwikkelingen laten zien. Natuurlijk gaan de ontwikkeligen snel, zijn forums en webwinkels gemeengoed en heb je voor een prikkie al meer websruimte dan mijn hele vorige harddisk.
Dat houdt HCC prima bij, ik heb vol vertrouwen in de komende 25 jaar en ben er trots op daar direct en indirect aan te mogen bijdragen.

Met HCC doe je gewoon mee. En wie niet wil en alleen maar voor de goedkoopte vooraan wil zitten, kan echt gemist worden. Dat ledendipje halen we zo weer terug.

Ronald ter Burg (aka aRtBee)

Nel Hoetmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:40

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Nel Hoetmer »

Hoezo elite deel van de HCC? Het gros van de kaderleden zijn mensen die zich vele uren voor de HCC en haar leden inzetten. En velen van ons waren niet op de hoogte van deze discussie. En Jeroen Geerts kon heus ook wel bedenken dat er dan ook een aantal klagende en zeurende kaderleden zouden reageren. Zo zij het. Ik schaar mij aan de zijde van de HCCers die zich gezamenlijk willen inzetten voor de toekomst van de HCC en de invulling die daaraan door directie, kantoor :shock: en door de (kader) leden aan gegeven wordt.

Nel Hoetmer

henkvanandel
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:31

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door henkvanandel »

Dames, heren en anoniemen,

Dit staat nog steeds als titel bovenaan deze thread:

contributieverhoging HCC per 2009


Misschien is het goed ons in deze thread tot dit onderwerp te beperken. De vuile was hebben we al genoeg hier buiten gehangen, laten we dat verder doen op de plaatsen waar dat thuis hoort.

Derk Doeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 08:58

Re: contributieverhoging HCC per 2009

Ongelezen bericht door Derk Doeven »

Het nieuwe lidmaatschap gaat 24,95 kosten. Tientjes leden hoeven dit nog niet te betalen, behalve als zij weer een 100% lidmaatschap willen hebben Daarnaast kun je een blad kiezen met maximale korting. Dit kost je dit jaar dan 49,95 euro. Tot 1 oktober was het lidmaatschap 49,95 en daar kreeg je dan twee bladen bij (computer totaal of Tips en trucs of zoom en HCCmagazine)
De heer Hille Ris Lamberts heeft ergens de Klok horen luiden maar heeft de kleppel nog steeds niet gevonden.
Dit is een achterhoede gevecht welke reeds is verloren. DE HCC is op het goede pad om weer een vereniging te worden die voor zijn leden staat.

Gesloten