LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] polish robinia

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Hallo Jolanda,
Wij hebben geen kaartje of brief gehad met die mededelingen en net was je zegt is dat volgens mij ook contractbreuk. Kunnen we onze krachten niet gaan bundelen en juridisch advies hierover gaan in winnen zodat we met z,n alle naar de rechter kunnen.Je mag me mailen op [email protected] .

Groetjes Astrid

Jolanda M.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 19:52

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Jolanda M. »

Er is al een club bezig met een rechtsgang, die hebben ook een website, maar je leest er nooit iets nieuws op, geen idee of ze succes hebben. Volgens mij is de advocaat de boel nog steeds aan het uitzoeken, maar geen idee hoor.

piedt
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2010 15:58

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door piedt »

Ook ik zal het schip in gegaan voor vele duizenden euro,s betreft Polisch Robinia Foundation (PRF)
Het lijkt me zinvol de krachten te bundelen zoals eerder voorgesteld door Astrid (charmedwitch6) Willie, en Jolanda M.
------
Ik ben destijds door mijn tussenpersoon verleid voor deze inkoop. Ik acht hem óók verantwoordelijk.
Om meer te weten over de Pseudo Acacia. Zie ook wiki.hardhout-investeringen.net/robinia
------
Wie hebben er al een idee op plan?

Paul en Linda
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2010 20:59

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Paul en Linda »

Helaas, ook wij zijn van die dummies gebleken. Bij ons kwam ook Dhr.Laarberg met hetzelfde verhaal. Vrijdag jl. kregen wij ook een brief met daarin het verzoek om ons contract te verlengen naar 10 jaar ipv 8, terwijl we een contract hebben van 7 jaar!! Ik heb Robinia aangeschreven via de mail omdat ik veel vragen heb over hun brief. Bovendien heb ik op de site van de AFM een pdf-bestand gevonden, waaruit blijkt dat Robinia allang niet meer actief mag zijn. Dus morgen gaat mijn hele dossier naar het AFM. Wie niet waagt.......

wouterse
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2010 12:42

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door wouterse »

Ik voeg me ook toe bij al deze gedupeerde mensen. Ook ik heb een polis lopen bij PRF die ondertekend wordt door J. Berkhouwer. Heb net weer een brief gekregen waarin gevraagd wordt om mijn kap nog even uit te stellen van 8 naar 10 jaar. Over twee jaar krijg ik dan waarschijnlijk de mededeling dat het toch allemaal niet zo vlot verloopt. Dag investering, dag centen. Bij wie of waar kan ik mij aansluiten voor meer advies.
Groet Eef

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door sjoegel »

Iedereen die ook maar een beetje kan nadenken weet dat 7000 euro voor 0,25 hectare (2500m2) in Polen veel en veel te veel is. Een hectare bos kost in Nederland 1,5 euro per meter. 15.000 per hectare dus.
Waar praten we hier over ? Polen ! waarde grond veel en veel goedkoper is dan in Nederland.
Mensen doe eerst eens een onderzoekje voordat U in die praatjes trapt.

Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Na twee jaar al overal aan de bel te hebben getrokken WAT HELAAS NIETS OPLEVERDE is der een forum omtrent gedupeerde van Polish Robinia
http://gedupeerdenprf.come2me.nl/
Misschien dat er eens een meeting in het midden van het land kan worden georganiseerd om zo eens de koppen bij elkaar te kunnen steken.
Probeer al twee jaar contact te krijgen met overige gedupeerde wat overigens wel een aantal heeft opgeleverd maar van Y.van Heemskerk heb ik helaas nooit wat terug gehoord.
Wederom zijn er brieven verstuurd voor verlenging....word het nu eens geen tijd op die Berkouwer aan te pakken..
Waar blijft tros radar die ik al twee keer heb gemaild zonder ook maar iets van ze terug te hebben gehoord er zijn toch heel veel gedupeerde omtrent deze oplichters bende.

immiebiga
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010 14:17

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door immiebiga »

Ook wij via Credit Select met open ogen in een te mooi om waar te zijn verhaal gestapt voor €25.000 waarvan € 10.000 als investering het zou gaan om een spaarplan waarmee we in 7 jaar van alles af zouden zijn en al gauw bleek het 8 jaar te zijn en te gaan om een investering, inmiddels zijn we wijzer en trappen nergens meer in maar goed daar hebben we nu niks meer aan, nu krijgen we brieven waarin ons wordt gevraagd om de kap van de aanplant met 2 jaar te verlengen dus kap na 10 jaar ipv 8, we houden ons maar van de domme want wantrouwig als we zijn zien we ook hierin een truc om ons aan het lijntje te houden.
Om erger te voorkomen hebben we onze schulden bij Cred.Select afgelost want na alle berichtgevingen omtrent PRF waren we bang om na 8 jaar alsnog alles te moeten terug betalen incl. de investering die we hebben gedaan.
We gaan ervan uit alles kwijt te zijn maar een vuist maken richting die oplichters willen we nog graag.

Anema
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 13:33

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Anema »

Ook wij zijn gedupeerd door de heer Berkhouwer. Wij hebben idd ook een krediet verhoogd bij Interbank BV, via een adviseur van, als ik het goed heb, credietdesk. Deze heer is inmiddels niet meer werkzaam bij deze firma. We hebben ruim 7400 geïnvesteerd voor ha 0.25. We hebben verscheidene malen contact gezocht en gehad. Dit voorjaar kregen we een kaartje, waarop we onze keuze moesten maken. Of uitbetalingen van tussentijdse kappingen…die leverden wel minder op volgens zeggen, of wachten tot einde looptijd. Wij kozen voor het eerste, want we hadden er al lang geen vertrouwen meer in. Beter wat dan niets. Tot op heden uiteraard niets vernomen of ontvangen. Wij zijn in 2002 ingestapt…de lening hebben we uiteraard nog steeds en is alleen maar hoger geworden.

Ik hoop te horen wat we nu nog kunnen doen..ik beschouwde de zaak reeds als verloren..

immiebiga
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2010 14:17

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door immiebiga »

sjoegel schreef:Iedereen die ook maar een beetje kan nadenken weet dat 7000 euro voor 0,25 hectare (2500m2) in Polen veel en veel te veel is. Een hectare bos kost in Nederland 1,5 euro per meter. 15.000 per hectare dus.
Waar praten we hier over ? Polen ! waarde grond veel en veel goedkoper is dan in Nederland.
Mensen doe eerst eens een onderzoekje voordat U in die praatjes trapt.
Beste Sjoegel, het is mij in ieder gevak duidelijk dat jij meer sjoege(l) hebt van dit soort zaken dan alle gedupeerden op deze site bij elkaar, in plaats van je, kennelijk zeeën van tijd, te spenderen aan het iedereen laten weten hoe onnadenkend men is zou het je sieren met een daadwerkelijke oplossing te komen.
Anders raad ik je aan je tijd anders te besteden, met een legpuzzel bijvoorbeeld.

HaDu
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:56

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door HaDu »

Ik heb begrepen dat enkele advocaten hiermee bezig zijn.
Kunnen hier telefoonnummers/mailadressen genoemd worden zodat ik me kan aansluiten als gedupeerde. Ik heb de namen van advocaten van Dijk en Bartels voorbij zien komen. Graag kom ik in contact met hen.
Gr.
Hans

mabiggel
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2007 11:56

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door mabiggel »

Ik sluit me aan bij de vraag van Hans om telefoonnummers/mailadressen van mensen die aktie ondernemen:
Ben ook gedupeerde en wil graag samen met anderen de strijd aangaan.
Vriendelijke groeten,
Marijke vd Biggelaar

marianne**
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 19:43

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door marianne** »

Ook ik word er nog steeds kwaad :oops: :oops: over als ik ergens weer iets lees over die PRF. ik sluit me graag aan als er nog iets ondernomen kan worden.
groetjes marianne

lucasvrme
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2009 12:10

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door lucasvrme »

Tja ook weer iemand die blijkbaar teveel bezig is met andere zaken dan op mijn geld te letten. Ook ik heb zo'n Polis en zit zo te zien aardig in de problemen gezien het feit dat een lening die hiermee gedekt was moet worden afgelost. Gezien ik niet in staat ben een nieuwe lening af te sluiten weet ik het ook niet.

Na een korte mailwisseling afgelopen weer met J.Berkouwer begreep ik dat deze week een nieuwe nieuwsbrief uit komt.

Ik hoop maar ben er bang voor :cry: :?:

lucasvrme
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2009 12:10

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door lucasvrme »

Heeft iemand een kopie van het antwoordkaartje? Ik heb het namelijk niet gehad.

geuh2910
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 13:40

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door geuh2910 »

polish robinia 03-01-2012.
Dit bericht verzonden op 24-10-2011: :twisted:
Mijne heren,
Op 14-06-2010 hebben wij kenbaar gemaakt dat wij de kap van perceel 517 C na 8 jaar willen laten plaatsvinden en NIET na 10 jaar.
Op 3 juli 2010 hebben wij van u een schrijven gehad waarin u ons vroeg of wij op deze beslissing wilden terug komen. wij hebben toen duidelijk kenbaar gemaakt dat wij dit niet wilden.
Het is nu 24 oktober 2011, dus ruim 8 jaar na de aanplant, en wij hebben nog steeds niets van u vernomen.
Hoe staat het er voor? Krijgen wij het geld, €4125,00 nog terug of niet. Ik vind het op zijn zachts gezegd erg vreemd dat wij nog steeds niets hebben gehoord.
Hopenlijk komt daar nu verandering in en wordt deze zaak naar tevredenheid opgelost.
Hoogachtend

Het enige wat wij van Robina te horen kregen was: kijk maar op onze nieuwsbrief. :twisted:
Hier word ik dus geen cent wijzer van, is hier iets aan te doen?

hans.speelman
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2012 22:50

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door hans.speelman »

Ook ik heb voor een flink bedrag geinvesteerd in 2003 na 8 jaar zou de kap circa 40.000, euro opleveren en de lening volledig afgelost worden bij IDM nu Interbank. totaal 31.000 euro en zou ik nog geld over houden ook mij hebben ze verlengt ondanks dat ik er geen toestemming voor heb gegeven.
Ze geven aan dat je voor een bepaalde datum had moeten reageren, ik wist alleen nergens van.
Ik ging informeren wanneer er werd uitbetaald omdat het al 2011 was en ik de lening kwijt wilde ik kan het door enige tegenslagen niet meer betalen.
Interbank verwijst naar de tussenpersoon en geeft aan hier los van te staan.
de tussenpersoon is gestopt en je hebt een andere maatschappij verkregen die er niets over weet.
via internet de desbetreffende Robinia opgezocht en via de mail contact gehad, en ook toen zij mij aangaven dat het met 2 jaar was verlengd direct protest ingedient hierna niets meer vernomen en op Emails word niet meer gereageerd.
Ik ben nu begonnen met aflossen op de lening om het bedrag naar beneden te krijgen, en heb me aangemeld bij de schuldhulp maar die gooien het op overbesteding en hebben het afgewezen.
Bij de rechtbank WSNP ingedient en die heeft het afgewezen op grond van wat schuldhulp heeft aangegeven "overbesteding" wij zitten echt aan de grond bij loonbeslag word er totaal geen rekening gehouden met overige verplichtingen,
Ik ben nu mijn huis en alles kwijt.
Niemand helpt want interbank heeft een betalingsregeling bij mijn werkgever
als vrijwillig loonbeslag met vast bedrag, en dit houdt in dat als de instantie's willen helpen zij hierbuiten blijven en gewoon hun geld verkrijgen.
Dit heeft tot gevolg dat we nu met een stijgende schuld zitten van meer dan 300.000 euro en niet is in te lossen, vanaf maart 2009 zijn we al bezig om in de schuldhulp verlening te komen, toen was het nog geen 100.000 euro.
in maart kunnen we opnieuw schuldhulp aanvragen maar zien het niet positief in.
als Interbank niet afziet van de vrijwillige loonbeslag zullen we door geenn enkele instantie geholpen worden en wacht ons alleen nog het persoonlijk Failisement.
Alles is ons verders al afgenomen.
Bij persoonlijk failisement blijft de schuld enige jaren bevroren maar altijd opeisbaar zonder eindresultaat.
Bij Schuldhulp weet je dat je er na 3 tot 5 jaar vanaf bent, en de rest word kwijtgescholden, dan heb je het een paar jaar zwaar maar niet de rest van je leven.

John Peeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2012 21:36

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door John Peeters »

Ook mijn vrouw (een kwieke kwekersdochter uit Boskoop! :D ) en ik heb via De Groene Spaaradviseurs in 2003 en 2004 0,3 ha robinia-aanplant bij de prf gekocht voor zo'n € 7.000. Gelukkig niet met geleend geld.
Wij zijn mee geweest met een door prof. Jan Berkhouwer himself georganiseerde excursie naar de betreffende percelen in Polen. We vonden dit heel sympathiek, er sprak veel vertrouwen uit. De professor bleek een recht-toe-recht-aan, realistische, praktisch ingestelde man te zijn, die veel ter plekke vertoefde, met de nodige kennis en idealen op ecologisch en sociaal gebied; dus vertrouwden we hem. Er stond een afrastering om de percelen aanplant; dat zag er goed uit. Wel zeiden we tegen mekaar: "Vind je niet dat de boompjes van een jaar oud er zo krom en grillig gevormd bijstaan? Hoe zouden ze daar na x jaar nu mooie rechte paaltjes uit kappen?".
Daarna kregen we toch wel enige bedenkingen :roll: bij het kritisch doorlezen van het contract. Er stond niet in dat men zich verplichtte het gekapte hout van je perceel te verkopen. Het gekapte hout werd jouw bezit en dat was het. Het verkopen moest je dus eigenlijk zelf doen. Dat Jan het toch voor ons zou gaan doen was dus eigenlijk een gunst. :arrow: Hoeveel men ervoor kon krijgen was wat de markt ervoor zou bieden.
Dit waren signalen vanuit onze eigen waarnemingen, maar wij stopten ze weg, optimistisch en gemotiveerd als wij waren. Wel temperden we onze verwachtingen.
Inmiddels weten we meer en beter. Voor onze gemoedsrust hebben we deze belegging allang afgeschreven en ons verlies genomen. We hebben ons wel opgegeven bij [email protected]. Wie weet levert het toch nog de waarde van een gekapt boompje op? :wink:

gemar
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 19:02

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door gemar »

Ook ik ben benadeelde voor 0,7 ha bomen die naar nu blijkt geen cent waard te zijn. De bomen worden gebruikt voor bio energie en brengen niets meer op.

Ik wil voorstellen om als gedupeerden de handen ineen te slaan en een goede advocaat in te huren die deze mislukking voor ons kan verhalen. Als iedereen meedoet, kunnen we de kosten zeker beperken. Of is er misschien iets van deze aard al opgestart zodat ik me daarbij kan aansluiten? Graag reacties!

GB

edje1967
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2012 21:03

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door edje1967 »

Hallo allemaal,

ook wij zijn de dupe geworden van de PRF praktijken,ons perceel van 0,3ha is inmiddels gekapt maar (nog)geen koper gevonden dus zal het hout wel voor de bio-energie zijn dus kunnen we denk ik wel fluiten naar onze centen(vandaag ook een brief gekregen waar ik op uitmaak dat we geen cent krijgen).
Laten we als gedupeerden de handen ineen slaan en actie(advocaat) ondernemen tegen deze crimineel een ander woord heb ik er niet voor.

Heb ook ergens gelezen dat er al actie wordt ondernomen en ook heb ik de naam van Dhr van Dijk(advocaat)langs zie komen graag zou ik met hem of met mevr.Heemskerk(volgens mij ook een gedupeerde) in contact komen zodat ik als gedupeerde me ook kan melden tegen deze smerige streek.

Gesloten