LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met incassoburo

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Waterlelie

Re: problemen met incassoburo

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Dan wordt het dus nu afwachten op het antwoord op buro Cash of deze schulden in het minnelijke traject zijn meegenomen, het kan zijn dat ze hieraan niet wilden meewerken.

Als ze hieraan wel hebben meegewerkt dan de stukken hiervan naar hun sturen, zijn zijn dan namelijk met de regeling accoord gegaan (36 maanden schuldenregeling tegen kwijtschelding van het restant).

Nou sterkte hiermee.

mike1972

Ongelezen bericht door mike1972 »

het verhaal wordt nog wat verwarrender (iig voor mij)

vandaag bevestiging gehad van cash: ze wisten ervan en hebben er niets mee gedaan.
sterker nog: die schuld is hun schuld (vind ik)
hoe het in het kort zit: mn vriendin zat in dat traject en cash betaalde iedere maand haar rekeningen.
ook haar telefoonrekeningen....dacht ze......
maar zoals cash dus nu zegt: er was te weinig inkomen om alle rekeningen te betalen, en ze hebben dus die maandelijkse rekening van de telefoon provider maar gewoon niet betaald.

vandaar dat mn vriendin dus in 2006 wel een grote vordering kreeg ineens van lindorff (toen nog transfair) , maar die heeft ze dus fijn meteen bij cash afgegeven.

die hebben daaaar dan ook al niets mee gedaan.
na afloop van het traject nog wel netjes een brief gehad dat he traject beeindigd was, maar met geen woord werd er gesproken over of er nog iets openstond.

vanaf dat moment is mn vriendin dus ook gewoon weer zelf dr rekeningen gaan betalen, en was er niets meer aan de hand.

snappen jullie het nog?
cash verwerpt nu iedere vorm van ansprakelijkheid.

ik vind het een schande, maar zoals t er nu uitziet....kan ze alleen maar betalen dus.
naja, niet alles natuurlijk, want er is in die 2 jaar wel behoorlijk wat rente bijgekomen, maar dat vind ik onacceptabel als je als incassobedrijf 2 jaar gaat zitten w88.

scheelt al snel een honderdje of 6 nl :evil:

en daarna maar zien dat we t gaan verhalen op cash....geen idee hoe.....maar t moet, recht moet geschieden

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

mn vriendin is door de jaren heen helemaal uitgezogen door dit soort instanties, en nu zij en ik zijn gaan samenwonen in een nieuw huis...is dat voornamelijk ingericht met mijn spullen ( waarvan ik altijd netjes alle rekeningen op mn naam bewaard heb)
Inderdaad kan een deurwaarder dan geen beslag op je spullen leggen. Leg dus die bewijzen op een hele veilige plek!
vandaag bevestiging gehad van cash: ze wisten ervan en hebben er niets mee gedaan.
sterker nog: die schuld is hun schuld (vind ik)
Helaas is het zo dat je vriendin verantwoordelijk zal blijven voor de vordering, ondanks dat ze schuldhulp heeft ingeschakeld. Zou wel een klacht bij 'Cash' indienen.

naja, niet alles natuurlijk, want er is in die 2 jaar wel behoorlijk wat rente bijgekomen, maar dat vind ik onacceptabel als je als incassobedrijf 2 jaar gaat zitten w88.

scheelt al snel een honderdje of 6 nl
600 euro rente in twee jaar in een telecomzaak? Ik denk niet dat dat alleen maar rente is... Proceskosten misschien en executiekosten?

mike1972

Ongelezen bericht door mike1972 »

beste pavlova,

bij het doorspitten van de documenten heb ik idd ontdekt dat het bedrag vermeerderd zou worden met proceskosten ed.
dus ik ben geneigd jou gelijk te geven.
dan blijft er wel alsnog een verschil over van een honderdje of 1,5 maar dat kan wel gezien de hoogte van het beginbedrag ( rond de 970 euro, precieze bedragen noem ik liever niet omdat ik bang ben dat anders te gemakelijk het dossier te vergelijken gaat zijn door mensen van het incassobedrijf die hier ook komen lezen)

onduidelijk is eigenlijk nog wat ze bedoelen met: veroordeeld wordt de gedaagde tot het betalen van ongeveer 340 euro proceskosten, WAARONDER ongeveer bijdrage in het salaris van ongeveer 100 euro (niet met btw belast)
is die 340 euro nou met of zonder die 100 piek salaris?

want 970+340 = 1310. 100 euro erbij zit je op 1410....
rekening die we pas in de bus kregen was bijna 1500 euro.

ander punt die je aangaf was dat je wel een klacht zou indienen bij cash.
ik denk dat dat zinloos is: daar vegen ze hun derriere mee af.
wat ik wel met je eens ben, is dat het wel je eigen verantwoordelijkheid blijft met rekeningen, tenslotte kun je natuurlijk niet meer gaan uitgeven dan dat je aan cash afgeeft.
ik vind daarentegen wel dat het cash zn verantwoordelijkheid is om je te verwittigen als ze zien dat je uitgaven en inkomsten niet gelijkop gaan.
daar vraag je tenslotte toch hulp voor???

en over mijn spullen: ja....ik ben blij dat ik hele verstandige ouders had die me altijd op t hart hebben gedrukt altijd ales te bewaren :D
daar heb ik nu dus serieus geluk bij.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

onduidelijk is eigenlijk nog wat ze bedoelen met: veroordeeld wordt de gedaagde tot het betalen van ongeveer 340 euro proceskosten, WAARONDER ongeveer bijdrage in het salaris van ongeveer 100 euro (niet met btw belast)
is die 340 euro nou met of zonder die 100 piek salaris?
Ik zou zeggen dat die 100 piek al bij die 340 proceskosten inbegrepen is. Echter mogelijk is het vonnis erna ook al 'betekend' dus door de deurwaarder aan je vriendin officieel overhandigd (of in gesloten envelop achtergelaten) dit is een ambtshandeling en dan komen er weer kosten bij...

Jospep

Ongelezen bericht door Jospep »

Zeg "tegenpartij", ik lees toch nergens dat betrokkene in de wsnp heeft gezeten hoor. Zoals door een ander forumlid al aangegeven, wellicht was er sprake van een schuldsanering via een kredietbank of, dat lees je ook wel tegenwoordig, een budgetbureau of zoiets.

Hou er wel ff rekening mee dat een vonnis 20 jaar geldig is!! Daar horen ook nog wel wat spelregels bij maar het is niet zo dat als je 2 jaar niets hoort, de boel dus!! maar weg is.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lees jij eigenlijk wel goed? Enig idee wat wnsp betekent?

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Wet Schuldsanering Natuurlijk Persoon

Dus: W S N P

Het is maar een weet.

http://www.wsnp.rvr.org/

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ik weet het wel, ik vrees dat jospep het niet weet. Hij beweert, dat ie nergens had gelezen dat betreffend persoon in wsnp had gezeten. maar die term is weldegelijk, meerdere malen zelfs, aan de orde geweest.

ja, ik draaide de lettertjes om, maar ik bedoel die regeling dus wel.

Gesloten