Pagina 2 van 2

Re: Eneco "pikt" mijn geld in!!

Geplaatst: 19 sep 2008 10:42
door kiz
En wat werkt dus beter als stimulans: een korting of een heffing?
In mijn geval geen van beide, ik zou evengoed niet tot AI overgaan als er een korting tegenover stond, en ook overigens heb ik de feitelijke acceptgiro niet nodig, ik zou graag een 3e betalingswijze zien waarbij ik zelf de regie hou over mijn uitgaven.
"stimulans" is een aardig eufemisme, trouwens :wink:

Re: Eneco "pikt" mijn geld in!!

Geplaatst: 19 sep 2008 11:10
door Ali Bensalah
waarbij ik zelf de regie hou over mijn uitgaven
Vandaag ook weer een heel stuk in het AD wat handelde over het betalingsgedrag van leden van sportclubs.
Gasten klagen steen en been omdat veel leden helaas de regie over hun uitgaven niet aankunnen. Worde de contributie pas aan het einde van het jaar betaald of zo.
Die beginnen nu ook met heffingen - administratiekosten - op AC's (tot 25 euro, zal wel per jaar zijn) en gedwongen AI bij nieuwe leden.
Gaat er helemaal iet om dat de leden het niet kunnen betalen maar gewoon laksheid in betaalgedrag.
Zelfde problematiek dus.

Re: Eneco "pikt" mijn geld in!!

Geplaatst: 19 sep 2008 11:13
door kiz
Gaat er helemaal iet om dat de leden het niet kunnen betalen maar gewoon laksheid in betaalgedrag.
De problematiek is welbekend, maar ik draai dus nu financieel voor de laksheid van anderen op, overigens is die problematiek óók welbekend.

Re: Eneco "pikt" mijn geld in!!

Geplaatst: 23 sep 2008 22:16
door lectora
We hebben onlangs een bedreigende brief van ENECO met in totaal meer dan 100 euro aan kosten, voor een voorschot van maanden geleden, dat volgens hen we niet betaald hebben.
Volgens hen ook, hebben we herinneringen en aanmaningen gehad en zijn die kosten daardoor.
Nou, we zijn 2 personen thuis en we hebben ze niet gezien. Tenzij de katten er vandoor zijn gegaan, hebben we geen aanmaning gekregen! Hoe kan je in godsnaam bewijzen dat je iets NIET gekregen hebt als je het niet heb gekregen?

Voordat ze meer dan honderd euro erbij doen, kunnen ze niet iets aangetekend sturen? Dan weet je zeker dat het niet bij een verkeerd adres komt bijvoorbeeld.

En ook: ondertussen hebben we wel honderden euro's aan voorschoten betaald de laatste maanden. En trouwens, zeker al die al betaalde energie niet gebruikt, want we zijn heel zuinig, voor het milieu. Als je daarna nog honderden euro betaalt, zelfs als je een acceptgiro van daarvoor was vergeten, is het niet gek dat je als fraudeur wordt behandeld?

En ook nog geen goede ervaring met de klantenservice. Als je belt, alles dat ze doen (na betaling, want het is een betaald telefoonnummer) is hetzelfde herhalen dat op papier staat: want het staat op de computer, alsof dat heilig is.
Oh, ja, dan is er zeker geen fout geweest... iedereen weet toch dat er nooit fouten zijn? :roll:

Wat als het inderdaad niet ons fout is geweest? wie beschermt de klanten?

Alles wat ze doen is je opnieuw hetzelfde nota sturen, dan "overzicht" genoemd:
We zijn allebei HOOGOPGELEID (ja, als er grammatica fouten hier zijn, komt doordat Nederlands niet mijn moedertaal is, hoor), en beide met een IQ van boven 140, en WE KUNNEN HUN "OVERZICHT" NIET BEGRIJPEN! :shock: :shock: :shock:

((en daar heeft de taal niets ermee te maken want het zijn allerlei data en nummercodes...))