LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Bent
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2010 21:21

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Bent »

Inmiddels kan ik een zeer positieve update geven. Nadat ik dus in februari 2010 een nieuwe factuur had gekregen voor de opleiding die ik in 2007 was gestart, maar waarvoor geen inschrijvingsformulier te vinden was, waarvoor geen materialen geleverd waren enz, is het zover gekomen dat NCOI mij, via de boevenbende Intrum Justitia voor de rechter sleepte.

Ik moest dus een advocaat in de arm nemen. Al mijn papieren geprint, dossier van gemaakt en verhaal op papier gezet. Tijdens mijn afspraak met de advo was hij al vrij snel duidelijk "het wordt een kort verweer, want ze kunnen niet aantonen dat zij een contract met jou hebben en dus niet dat jij de betalende partij dient te zijn"

Rechtzaak was dan ook een aanfluiting. De advocaat van NCOI was er wel, maar niemand van NCOI zelf. Dit wekt alleen maar meer de indruk dat ze maar wat doen en gewoon proberen geld afhandig te maken. Die paar die dan zover gaan als een rechtzaak, ach die wegen niet op tegen het reeds geinde geld van de mensen die dat niet doen.

Uiteindelijk heb ik dus de rechtzaak gewonnen en hebben zij geen 7000 euro te vorderen van mij (inclusief rente etc) EN moeten zij mijn proceskosten betalen.
We zitten nu nog in de periode dat zij in beroep kunnen gaan, maar de kans is klein dat zij dat gaan doen. Op basis waarvan?

Groot punt tijdens de rechtszaak, en wat ook goed is voor veel mensen om te onthouden, is dat de algemene voorwaarden nooit aan mij zijn verstrekt en zij dit (logischerwijs) ook niet konden bewijzen. OP dat moment kun je de AV nietig laten verklaren en zijn deze dus niet meer van toepassing.
In die AV stond namelijk een regel "als de (oud) werkgever niet betaald gaat de vordering automatisch over op de (oud)cursist"

Zal niet letterlijk zijn, maar dit is wel de strekking. In het algemeen geldt altijd dat je de AV moet hebben ontvangen, zo niet dan zijn ze nietig te verklaren.

In ieder geval ben ik erg blij en NCOI mag gaan dokken :)

ZDA
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2011 13:07

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door ZDA »

Zou jij, Bent, mij aub de gegevens van de advocaat in kwestie willen mailen.

Ik heb een probleem met NCOI, ik ben net begonnen maar kan de opleiding niet meer betalen door een schuld die twee weken geleden werd opgeëist. Ik zou nu doodleuk het hele bedrag moeten betalen, maar ik heb pas een les gevolgd.

Met vriendelijke groet,

ZDA. [email protected]

ryanne-acynthia
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:49

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door ryanne-acynthia »

Begin november 2009 ben ik begonnen met de opleiding Sociaal Pedagogisch Medewerker, MBO niveau 4.
Deze opleiding werd mij aangeboden door StudieBaan. StudieBaan investeert in mensen zodat zij weer een opleiding kunnen volgen. Voor een volledige financiering door StudieBaan, was het van noodzakelijk om een contract te ondertekenen.
In dit contract stonden de volgende rechten en verplichtingen;
- De kandidaat verplicht zich tot actieve sollicitaties van tenminste 8 relevante sollicitaties per maand en dient StudieBaan maandelijks via een rapportage op e-connect inzicht te geven in de voortgang.
- De kandidaat is verplicht alle door StudieBaan georganiseerde bijeenkomsten bij te wonen en de eventuele opdrachten voor te bereiden.
- De kandidaat dient tenminste 75% van het aantal studiepunten, dan wel voldoendes voor de modules in het eerste studiejaar te behalen binnen een periode van 12 maanden.
-De kandidaat moet zo snel mogelijk een bijpassende werkkring vinden van minimaal 30 uur, waarbij de werkgever de kosten voor de opleiding wil dragen.

* Kijk voor meer informatie op de website van StudieBaan. Voor mij geld inmiddels alweer het oude reglement, omdat StudieBaan sinds 2011 een nieuwe regeling heeft getroffen.

Ik heb mijn opleiding kunnen volgen bij NCOI Opleidingsgroep.
Het eerste leerjaar (zoals vermeld staat in het contract van StudieBaan) bestond uit vier verschillende modules. De eerste module was;
- Management & Organisatie: Bij deze module had ik een goede leraar, maar doordat mijn studiemateriaal uit HBO boeken bestond, was het voor mij te hoog gegrepen.
Ik had immers voor een MBO opleiding gekozen, dus heb ik mijn examen met een onvoldoende afgesloten. (Ik heb hierbij niet de mogelijkheid gekregen om een herkansing te doen)
- Hierna volgde mijn module Communicatieve Vaardigheden: Bij deze module mocht ik wel MBO studiemateriaal ontvangen, maar kreeg ik, samen met andere kandidaten, les van een leraar die werkzaam was in de bouw. Hij wist zich geen raad met deze module en uiteindelijk hebben de kandidaten er zelf voor gekozen de leraar les te geven. Staat er niet op www.ncoi.nl omschreven dat kandidaten les zouden krijgen van TOP docenten ?
- Vervolgens kreeg ik de module Pedagogiek; Deze module verliep vlekkeloos.
Uitstekende lerares, goed voorbereid met prima uitleg. Het enige minpuntje was, ondanks dat ik mijzelf had opgegeven voor de opleidingslocatie Rotterdam, ik 8 maal naar Utrecht moest rijden omdat er te weinig aanmeldingen waren.
- Tot slot eindigde ik mijn eerste leerjaar met de module Sociaal Pedagogisch Begeleiden;
Geen bijzonderheden, de eindopdracht, tevens mijn examen, mag ik 5 mei 2011 nog inleveren.

Zoals vermeld staat in het contract van StudieBaan, is het voor de kandidaat verplicht de bijeenkomsten van StudieBaan te volgen. Het loopbaanbegeleidingprogramma is gericht op het vinden van een werkomgeving die aansluit bij de opleiding en waarbij de werkgever de kosten van de opleiding wil dragen. (denk hierbij ook aan het schrijven van sollicitatiebrieven en curriculum Vitae’s, zodat de kandidaat zich beter kan manifesteren in de maatschappij .) Hoe vaak het niet is voorgekomen dat ik, samen met mijn vriendin Ruby Molijn, op en neer ben gereden naar Utrecht voor noppes! Want, eenmaal aangekomen in Utrecht, te horen krijgen dat de bijeenkomst is verzet. Is het nou zo moeilijk om de kandidaten telefonisch of per e-mail te benaderen om deze informatie door te geven? Wij houden ons ook aan de regels..! Waarom is het voor hun dan zo’n grote moeite!

25 maart 2011 mocht ik een brief ontvangen met het volgende bericht;
‘’ Herinnering!
Wij verzoeken u dringend om binnen 7 werkdagen het openstaande bedrag van €3.000,- euro over te maken aan NCOI Opleidingsgroep’’
Toen ik dit las, schrok ik mij echt helemaal rot! Want hoe kan een dame van 20 jaar, binnen 7 werkdagen, een bedrag van €3.000,- euro terug betalen?
Ik heb direct telefonisch contact gelegd met zowel StudieBaan, als het NCOI en kreeg het volgende te horen:
‘’ Wij, van StudieBaan, hebben contact gehad met het NCOI en hebben per januari 2011 besloten jouw opleiding stop te zetten, wegens een percentage van 70%.’’
Zoals in het contract van StudieBaan staat vermeld, moet de kandidaat inderdaad voldoen aan een totaal percentage, na het eerste leerjaar, van 75% procent.
Nu begrijp ik, in de ogen van StudieBaan, dat mijn opleiding is stop gezet, maar hadden zij hier niet eerder een melding van kunnen maken, zodat ik nog herkansingen en openstaande examen kon maken? Want dan had ik waarschijnlijk wel aan de totale percentage voldaan.

Afsluitend wil ik hierbij de lezer duidelijk maken, gezien mijn ervaring met StudieBaan, zie bovenstaande, dat StudieBaan het mooier laat klinken, dan dat de werkelijkheid laat zien!!!!!

Mensen, Leer hiervan !!!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door bianca82 »

je heb nog geluk bij jou is het 3000 euro bij mij was het 1500 meer en ik heb nooit een les gevolgd..

ben na 2 jaar betalen er bijna vanaf..
zorg zo snel mogelijk met een aangetekende brief dat je een betalingsregeling kan treffen. liefst vandaag nog dan morgen

ik heb het via een gewone brief gedaan (dom dom dom) en toen beweerde ze dat ze hem nooit hebben gehad en kreeg gelijk intrum justitia op mijn dak... nou dat zijn net zulke grote oplichters in mijn ogen.
heb jaren krom gelegen en ze durfde me nog wel te bellen met dreigementen (terwijl ik aangegeven had hoogzwanger te zijn en daarom minder moest gaan betalen) zo erg dat ik een middag vanwege stress in het ziekenhuis heb gezeten (was 37 weken zwanger toen) Ik mocht het van hun namelijk niet verlagen van 450 euro per maand (wat ik toen al niet had) naar 100 euro in de maand.

succes

alex_hazelhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2010 06:35

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door alex_hazelhoff »

Alleen nu rust nog de vraag. "Wat kunnen we er aan doe?"

Zijn er ook geen algemene voorwaarden die door een andere instantie zijn op gesteld en zo'n opleiding verplicht is om zich daar op aan te houden!

Gigikoolman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2013 16:21

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Gigikoolman »

Beste Bent,

Zou je ook mij de gegevens van jouw advocaat naar mij willen sturen?
Want ik zit nu ook precies met dezelfde soort probleem.

Mijn email adres is [email protected]

alvast bedankt!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door dhc »

Bent: Geregistreerd: 09 mei 2010 20:21
Laatst bezocht: 18 feb 2011 07:45

Gesloten