Ik sluit me volledig aan bij de reactie van NickP. De Postbank klantenservice geeft ook aan dat MijnPostbank veel mogelijkheden biedt, maar dat dit ontbreekt, evenals informatie hierover.
Je kunt echter gewoon een automatische incasso op je creditcard laten zetten door even te bellen met de klantenservice.
Even bellen met Postbank Klantenservice 0900 0933 (5 cent per minuut), zeggen dat je automatische incasso van je creditcard wilt en het wordt voor je gefixt. Jammer alleen dat de website hierover (mijns inziens met opzet) slecht informeert. Handmatig geld overmaken naar een rekening om je creditcard af te lossen vind ik niet meer van deze tijd.
Er is nog iets heel vervelends. Heb je eenmaal de methode gevonden om extra af te lossen, gaat het weer eeuwen duren. Heb voor online vliegtickets boeken mijn creditcardrekening opgegeven, meteen een fiks bedras met mijnpostbank overgeboekt naar creditcardrekening, dus overboeking van de postbank naar de postbank. Wordt het wel meteen van mijn betaalrekening afgeboekt maar na 4 dagen staat het NOG niet op mijn creditcard! Gevolg: vliegtuigmaatschappij kan niet innen (credietlimiet niet toereikend). De PB beweert, dat er ***DRIE*** werkdagen nodig zijn voor die transactie. Ratten zijn het. Ze houden het gewoon vast. Die gein haalden ze nog niet eens zo lang geleden ook uit als je geld van je spaarrekening naar je betaalrekening overboekte. En dan nogmaals om een kapitaalinjectie van het rijk komen zeuren.
Als je gewoon de internetspaarrekening gebruikt dan is je overboeking direct van je spaar naar gewone rekening. Je moet wel een beetje met je tijd meegaan, want de Plusrekening kan dit namelijk niet (en biedt minder ruimte!).
Ik vind het vrij dom van de ING/postbank dat ze mensen met een creditcard niet heel duidelijk vertellen dat ze een hoge rente betalen voor het 'geleende' geld.
Het verbaast me ook dat het blijkbaar niet wettelijk verplicht is om een klant luid en duidelijk te melden dat hij voor een hoge rente geld aan het lenen is.
En ik vind dat ze gewoon een checkbox moeten maken waarbij je automatisch je creditcardrekening kan laten aanzuiveren. Als je een automatische incasso kan laten doen door de tele2, waarom dan niet door jezelf?
Heel irritant.
Wat zou de postbank/ING hieraan verdienen?
voorzichtige schatting:
als er 250 duizend mensen zijn die per maand 10 euro rente betalen, is dat dus voor de postbank:
2,5 miljoen per maand, 30 miljoen per jaar...
Op mijn afschrift staat de rente vrij duidelijk vermeldt en je moet akkoord gaan met de kredietprospectus (oftewel: de uitleg van rente etc). Daarnaast kun je een machtiging geven om het in één keer af te schrijven (heb ik inmiddels) of in gedeeltes.
Alleen naïevelingen denken nog dat mistig zijn over verlaging rentepercentages, proberen zoveel mogelijk klanten rente te laten betalen voor de aflossing credit-card saldi, stilzwijgende verlengingen van abonnementen enzovoorts toevallig voorkomende gebeurtenissen zijn. Nee daar is zwaar over nagedacht, hoe houden we de cliënten zo dom mogelijk teneinde zo veel mogelijk aan ze te verdienen.
En een vrijblijvend advies aan mananddog; nooit meer reageren op betaalde p.r. medewerkers zoals in dit geval van de ING Marco Polo en rvkeuken. Die kunnen er ook niets aan doen, het is hun job.