Pagina 2 van 2

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 21:40
door TheLD
Hey Alfa, vormt het 3x zelfstandig opsturen van de eingebruiker naar Dynafix geen beperking?

GSMtrack heeft de telefoon niet gehad en is dus nooit officieel in de gelegenheid gesteld om het ding te fixen. Dit zouden ze kunnen aanvoeren (wat natuurlijk wel erg kinderachtig zou zijn).

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 21:52
door Beessie
Hé TheLD,

Gsmtrack is daar van op de hoogte geweest en daarbij zeggen zij op hen website dat je je toestel direct naar dynafix moet sturen!

En bij het 2e defect is hij ook eerst naar gsmtrack zelf gegaan omdat ik er zo vaan baalde dat ik hem in 2 maanden tijd na aankoop op moest sturen. Maar gsm track zelf doen er niks aan, sturen hem ook door naar dynafix! Kreeg er toen zelfs nog n brief bij dat ik hem niet naar gsmtrack moest sturen maar direct naar dynafix. (terwijl ik het begeleidende mailtje van gsmtrack erbij had gedaan, dat ik hem eerst naar hen moest sturen..

Al met al is gsmtrack er dus van op de hoogte geweest, dus daar kunnen ze dan niet over vallen toch?

Wat vind je verder van de brief, als ik vragen mag?

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 22:26
door TheLD
De brief ziet er netjes uit, misschien dat je nog reparatiebonnen oid van Dinafix erbij kunt doen als bijlage oid.

Je zou ook accoord kunnen gaan met vervanging voor een ander type/model toestel (ik zou dan wel eerst de reactie van GSMtrack afwachten). Een telefoon moet je tenslotte toch hebben.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 22:45
door Beessie
De bonnen heb ik van de week al opgezocht en liggen klaar! Zal ik ff kopieren en meesturen idd! Das wel 'n goede!

Maar ik wil geen ander toestel (wat ik hierboven ook al ergens beschreef!) omdat dit al het 2e toestel is.. wat ik nu 1,5 maand heb en wat dus dezelfde klachten geeft als 1e toestel. Dus vandaar dat ik geen andere sony ericsson wil :-)

Daarbij komt (en het zal gerust toeval zijn..) dat mijn zus ook een Sony Ericsson (ander type als ik) had en er ook suuuper veel ellende mee heeft gehad.

Hiervoor heb ik een aantal Samsung toestellen gehad en als ik de koop daadwerkelijk ongedaan krijg (met behulp van jullie!) ga ik weer 'n samsung toestelletje halen!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 09 okt 2008 01:51
door alfatrion
Mocht u niet akkoord gaan voel ik mij verplicht mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.
Persoonlijk had ik dat achterwege gelaten. Dreigen of het stellen van een ultimatum vind ik niet verstandig. En in plaatst daarvan zou ik hen verzoeken binnen twee weken te reageren. Als jij naar je rechtsbijstandverzekering toeloopt merken ze het wel. Verder zou het duidelijk moeten zijn. Het overzichtje maakt alles snel duidelijk. Misschien is het een idee om de onderbouwing met wetsartikel onderaan de brief te doen. "Ter onderbouwing van mijn claim wijs ik naar de wetsartikels uit het Burgerlijk Wetboek boek 7: 6, 17, 18, 21, 22 en 24".

TheLD schreef:Hey Alfa, vormt het 3x zelfstandig opsturen van de eingebruiker naar Dynafix geen beperking?
Normaal wel, maar in dit geval gaat dat m.i. niet op omdat de winkelier dat aanmoedigde.

Normaal is het zo: De consument kan zijn wettelijke rechten volledig verspelen door niet aan de winkelier het gebrek te melden. Dus als je het rechtstreeks opstuurt is het verstandig om ook altijd even een brief naar de winkelier te sturen. Als het product dan bijvoorbeeld defect terug komt kun je de overeenkomst ontbinden, mits het via de winkelier liep. Heb je het gemeld dan kun je met zekerheid nog aankloppen bij de winkelier voor herstel of vervanging en anders alleen met een beetje geluk.

TheLD schreef:GSMtrack heeft de telefoon niet gehad en is dus nooit officieel in de gelegenheid gesteld om het ding te fixen. Dit zouden ze kunnen aanvoeren (wat natuurlijk wel erg kinderachtig zou zijn).
Als ze het niet hadden aangemoedigd was dat een legitieme reactie om ontbinding tegen te gaan.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 09 okt 2008 11:20
door Beessie
Je was er nog laat bij Alfatrion! :wink:

Ik heb de brief aangepast, het stukje over aansprakelijksheidsverzekering verwijderd en het stukje over de wetsartikelen toegevoegd! Ik ga hem vandaag aangetekend opsturen!

Kreeg terwijl ik dit typ trouwens een mailtje van GSM Track..alsof ze t weten ;-)


Geachte mevrouw Beessie

Ik heb alle gegevens doorgestuurd aan Sony Ericsson. Momenteel moet ik dus op een reactie van hen wachten. Zodra ik een reactie ontvangen heb wordt u hier direct van op de hoogte gebracht.

Hopende u hiermee tot zover voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,



-edit-.. er is nu nóg een knopje door midden!!!!!!!! :x

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 09 okt 2008 18:38
door Beessie
Nou.. vandaag niks meer gehoord van GSM Track en mijn brief is inmiddels aangetekend opgestuurd!

Ben dus heeeel benieuwd naar de reactgie van GSM Track!

Heb in de brief ook vermeld dat er er vandaag wéér een knopje door midden is gegaan. (Dit terwijl ik mijn telefoon de afgelopen dagen eigenlijk nauwelijks heb aangeraakt.... :roll: )

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 10 okt 2008 17:53
door Big-V
Persoonlijk had ik dat achterwege gelaten. Dreigen of het stellen van een ultimatum vind ik niet verstandig. En in plaatst daarvan zou ik hen verzoeken binnen twee weken te reageren. Als jij naar je rechtsbijstandverzekering toeloopt merken ze het wel.
In principe heb je gelijk. Ik vind echter dat, wanneer een bedrijf willens en wetens zijn garantieverplichtingen probeert te ontlopen, een dergelijk "dreigement" gerechtvaardigd is.
In de kwestie zoals die hierboven is beschreven, vind ik een dergelijke zin in een brief niet misplaatst.

Maar goed; de brief is al verstuurd, dus het doet er wat dat betreft niet zo veel meer toe.
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 10 okt 2008 18:54
door Beessie
Nou.. anders ik wel :oops: :lol:

Heb de envelop goed in de gaten gehouden (lang leven tracktrace.nl!) en hij is vanmiddag rond 14:30 bezorgd!

Dus nu is het afwachten geblazen!

Zodra ik wat hoor, horen jullie het!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 14 okt 2008 10:59
door Beessie
Inmiddels zijn er nog twee toetsen kapot gegaan, ontdekte ik gisteren waadoor er dus in een tijdsbestek van één week 4 (!!) toetsen door midden zijn gebroken.

heb GSM Track hier dan ook van op de hoogte gesteld via de mail (en leesbevestiging ontvangen)

Maar nog niks terug gehoord!

Ben echt benieuwd!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 30 okt 2008 19:30
door Beessie
Vandaag dan EINDELIJK een antwoord gehad omdat ik afgelopen maandag nog een e-mail heb gestuurd met de verwachting binnen een week antwoord te krijgen. Ik kan alleen hélémaal niks met hun antwoord:

Geachte mevrouw Beessie,

Allereerst mijn excuses voor het laat beantwoorden van uw email. Ik heb op meerdere manieren geprobeerd om een andere oplossing te vinden, zodat u uw toestel dus niet opnieuw hoeft in te sturen voor reparatie. Helaas is dit niet mogelijk, daar het toestel dus al omgeruild is op 22-07-2008.
De aanvraag tot ontbinding van aankoop kan bij deze dus geen doorgang vinden. U heeft recht op fabrieksgarantie, dit wordt verleend door de fabrikant. Dynafix is een aangewezen reparatiecentrum en zij handelen naar de garantieprocedure van de fabrikant.

Mocht u dus aanspraak willen maken op uw garantie, dan dient u uw toestel in te sturen naar Dynafix.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,



Wat kan ik nu het beste doen? De geschillen comissie inschakelen? Of een brief/mail terug sturen? Want ze gaan totaal niet in op mijn eisen!


-edit-

Geachte mevrouw ....,

Na het lezen van u e-mail vraag ik mij sterk af of u mijn brief wel gelezen heeft?

Ik beschrijf daarin naar mijn inziens duidelijk en onderbouwd dat ik recht heb op ontbinding van de koop. Tevens attendeert u mij over Dynafix. Hierbij wil ik nogmaals vermelden dat ik met uw webshop zaken doe niet met Dynafix.


Maar hoe nu verder? Ik vind het echt lastig merk ik..

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 10 jan 2009 15:52
door Beessie
Voor de geïntresseerden:

Inmiddels licht mijn klacht/geschil bij de Geschillencomissie en hebben zij deze officieel in behandeling genomen!

Dus het is nu afwachten!