Pagina 2 van 3
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 13:51
door Yme
Met mijn reactie hoopte ik duidelijk te maken dat het antwoord van de provider op je klacht terecht is. Ik had namelijk niet de indruk dat je dat snapte. Verkeerd begrepen.
Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Daarin staat dat ze administratiekosten in rekening mogen brengen vanaf het moment dat je te laat bent. Dit is bij andere providers niet anders. Dat je het niet leuk vind daar is weinig aan te doen.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 14:24
door alfatrion
Yme schreef:Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Dat is nog al een grote aanname.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 14:39
door erika54
ik had nou net hierboven geschreven dat orange mij nog nooit 15 euro administratiekosten in rekening gebracht heeft en ook nog nooit op zo'n idioot korte termijn. en daar heb ik aardig wat jaartjes een abonnement gehad. deze 15 euro, op een dergelijke korte termijn, is pas sinds de overname door t-mobile. ik ben er dus ook gewoon van uitgegaan dat het zo bleef zoals het was.
ik ben met orange in zee gegaan, niet met t-mobile. maar ik mocht niet mijn orange abonnement stopzetten.
het gaat mij er trouwens helemaal om of het mag of niet. dat is helemaal niet mijn punt. het gaat er om of dit nog fatsoenlijk is of niet.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 14:45
door alfatrion
Ben je per brief geinformeerd over de overstap? Indien ja, was de AV bijgesloten?
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 14:47
door erika54
lees maar even mijn laatste regel in mijn berichtje. die heb ik er net bijgezet.
want nu gaat het steeds om wat mag of niet. maar dat was in eerste instantie helemaal niet mijn punt.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 14:50
door alfatrion
Ik vind het moeilijk om te oordelen of dit fatsoenlijk is omdat het een subjectief begrip is en ik te weinig van de omstandigheden ken.
Desondanks lijkt het mij onfatsoenlijk en onrechtmatig.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 18:23
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 10 mei 2009 19:20
door stofzuigertje
Gezien de korting op Sim Only en de Gratis toestellen is dit de manier om iets te verdienen.
Dat ze allemaal dit mogen dus ook Orange maar die was vriendelijker als hun eigen voorwaarden.
Als je op deze reden weg loopt is de kans dat ze eerder dit gedrag stoppen, reclame voor nieuwe klanten die met dure Cadeau als nieuwste mobiel binnen gehaald moet worden is erg duur.
Omdat heel veel mensen regelmatig €15,- extra betalen krijg ik omdat ik zelden rood stond voordeel.
De kosten moeten ergens vandaan komen en zo zie ik dat.
Verder kunt U meer krediet vragen aan Uw bank zodat U meer Rood mag staan voordat ze weigeren.
Dit kost als U het niet gebruikt niets en voorkomt deze boete.
Meestal ook nog iets lagere rente als je wel ROOD staat.
Dus regel het met Uw bank.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 29 jun 2009 03:17
door Pieter
Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Daarin staat dat ze administratiekosten in rekening mogen brengen vanaf het moment dat je te laat bent. Dit is bij andere providers niet anders. Dat je het niet leuk vind daar is weinig aan te doen.
Deze algemene voorwaarden zijn op een aantal cruciale punten in strijd met de Europese regelgeving, getuigen de gerechtelijke uitspraken over T-Mobile/Orange, en zijn derhalve niet rechtsgeldig.
De enkele herinnering van een mislukte incasso opdracht rechtvaardig niet de in rekening gebrachte administratie kosten ad 15 euro. Is een veel gelezen uitspraak van de kanton rechter.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 29 jun 2009 07:30
door mar42
Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Daarin staat dat ze administratiekosten in rekening mogen brengen vanaf het moment dat je te laat bent. Dit is bij andere providers niet anders. Dat je het niet leuk vind daar is weinig aan te doen
Dit is niet bij alle providers zo. Bij Telfort ook een onderdeel van KPN is dit niet van toepassing. Mocht het bedrag niet afgeschreven kunnen worden, dan krijg je een brief met acceptgiro, waarop staat deze binnen 1 week over temaken. En daar staan echt gen € 15,00 kosten bij.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 22 aug 2009 01:38
door Pieter
De story so far,
T-Mobile/Orange hebben de incasso (15 euro administratiekosten) uit handen gegeven aan Lindorff BV.
T-Mobile/Orange denken dat ze recht hebben op de administratiekosten ad 15 euro.
Op de door het lid ingeroepen nietigheid danwel vernietiging van de algemene voorwaarden op basis van Europese regelgeving wegens oneerlijke bedingen en op basis van het Burgerlijk wetboek 6 verbintenisrecht wordt niet gereageerd. Boetbedingen, ook wel schadevergoeding genoemd in BW6, zoals de 15 euro bedongen administratiekosten zijn nietig danwel vernietigbaar als zij de wettelijke rente percentages (die de te bewijzen opgelopen schade wettelijk dekken) overschrijden van de betalen hoofdsom. Een Rechter zal zich naar de letter van de wet uitspreken en danwel het boetebeding nietig verklaren danwel vernietigen en of matigen tot aan het wettelijke rente percentage van de hoofdsom vanaf bewezen datum dat contractant in gebreken is gebleven.
In dit topic zal ik bij tijd en wijlen de status van de casus toelichten. Het is inmiddels voor het lid een principe kwestie geworden.
Noot. door de halsstarige opstelling van T-Mobile heeft het lid en haar familie leden inmiddels de abbonementen opgezegd en wensen niet langer van T-Mobile/Orange diensten voor nu en in de toekomst gebruik te maken. T-Mobile/Orange werkt zich zelf op deze manier uit de telefoniemarkt doordat zij zich niet gedragen als een voor reden vatbare klantvriendelijke organisatie te fungeren maar alleen uit zijn op winstbejag op oneigenlijke gronden die op een ergelijke wijze voor haar klanten ten uitvoer wordt gebracht. Op deze manier jaagt ze bestaande klanten naar haar concurenten.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 12 nov 2009 10:25
door edoderoo
Ook bij ons is de (laatste) automatische incasso mislukt. Ik heb de aanmaning die twee weken later kwam netjes betaald, en toen kwam daar twee weken later weer een extra rekening voor "administratiekosten" bij. Kwaad gebeld, het duurt al 3 maanden die telefoon op te zeggen die je dan toch al niet meer gebruikt, en dan sturen ze je nog leuk zo rekeningen na. Volgens T-mobile is het echter een normale manier van administreren (ik weet uit ervaring dat dit NIET zo is), maar het is natuurlijk gewoon een manier van je klanten treiteren.
Ik zal ook een klachtenbrief sturen, en tevens die laatste rekening in 15 gelijke delen van 1 euro betalen, zonder daarbij de acceptgiro-code te gebruiken, en dat van meerdere rekeningen. Dan zullen ze er administratiekosten aanmaken.
Hun opmerking "wij mogen zo administratiekosten rekenen" betaal ik dan wel met gelijke munt terug: "ik mag namelijk mijn rekening in delen betalen met zo weinig mogelijk informatie als mij goeddunkt". Ze hebben mijn dag gisteren compleet verpest met hun arrogante callcenter-gedrag, en doorgaans houd ik niet van wraak, maar dit keer maak ik een uitzondering.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 12 nov 2009 13:04
door quantas01
Wat zitten hier toch een aantal zwetsers, met name payback maar ja je kan niks anders verwachten van zo 1.
Administratiekosten mogen gewoonweg gerekend worden, ze moeten nl moeite doen voor jou omdat JIJ niet voldoende saldo op je bank had.
De smoes dat het salaris per 4 weken gestort word is geen excuus het betekend nl ook dat je in 1x in het jaar in 1 maand 2x gestort krijgt.
Dat jij geen rekening houd met je vaste lasten is niet het probleem van de provider maar van jezelf.
Ik beurde vroeger ook per 4 weken maar zorgde wel dat ik altijd voldoende saldo had om incasso's uit te laten voeren.
Dat is nog nooit fout gegaan.
Maar het is o zo makkelijk om de schuld bij een ander te leggen ipv bij jezelf.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 00:10
door Yme
Ik ben het met je eens quantas01.
edoderoo schreef: Ik heb de aanmaning die twee weken later kwam netjes betaald, en toen kwam daar twee weken later weer een extra rekening voor "administratiekosten" bij.
'Netjes' betalen is op tijd betalen. Dit gaat dus niet op in jouw geval.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:28
door D2Freak30
quantas01 schreef:Wat zitten hier toch een aantal zwetsers, met name payback maar ja je kan niks anders verwachten van zo 1.
Administratiekosten mogen gewoonweg gerekend worden, ze moeten nl moeite doen voor jou omdat JIJ niet voldoende saldo op je bank had.
De smoes dat het salaris per 4 weken gestort word is geen excuus het betekend nl ook dat je in 1x in het jaar in 1 maand 2x gestort krijgt.
Dat jij geen rekening houd met je vaste lasten is niet het probleem van de provider maar van jezelf.
Ik beurde vroeger ook per 4 weken maar zorgde wel dat ik altijd voldoende saldo had om incasso's uit te laten voeren.
Dat is nog nooit fout gegaan.
Maar het is o zo makkelijk om de schuld bij een ander te leggen ipv bij jezelf.
Wat klink je gefrustreerd zeg? Moet je even je ei kwijt? Reageer dat dan niet af op deze topics maar ga terug naar TMF chat. Misschien dat men daar dit type reacties wel kan waarderen.
Dat jij je zaakjes zo goed voor elkaar hebt wil nog niet zeggen dat er door extreme omstandigheden wel eens een betaling te laat kan worden voldaan. Een beetje begrip zou hier wel op zijn plek zijn.
Als 1 betaling bij 1 klant 1 keer misgaat zijn administratiekosten misschien neit op hun plaats. Bij een klant die nooit op tijd betaald en waar je altijd achteraan moet, kan ik me zoiets wel voorstellen. Het grappig vind ik dan altijd dat bedrijven te pas en te onpas kunnen dreigen met administratiekosten e.d. maar als ze zelf een keer te laat leveren bij de klant of hun administratie niet op orde is (waar je dan wel administratiekosten voor betaald) er vaak nog niet eens excuses word gemaakt. Laat staan dat jij de kosten die je in rekening hebt moeten brengen om dit weer op orde te krijgen kunt verhalen bij het bedrijf.
Zoiets zou 2 kanten op moeten werken maar helaas.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:32
door edoderoo
Ik heb T-mobile verteld dat ze hun administratiekosten hadden kunnen aankondigen, maar dat hun 'domme' administratie dat niet aankon. Volgens T-mobile is er met hun administratie niets mis, maar ik programmeer zelf aan administraties, waarschijnlijk bedoelen ze te zeggen dat ze er zelf ook maar mee moeten leren leven dat ze het niet flexibeler kunnen maken dan ze het hebben, omdat wijzigingen van hun kant doorgaans geld kosten.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:34
door quantas01
Les 1 geef een klant 1 vinger en ze nemen heel je hand
Dat jij je zaakjes zo goed voor elkaar hebt wil nog niet zeggen dat er door extreme omstandigheden wel eens een betaling te laat kan worden voldaan. Een beetje begrip zou hier wel op zijn plek zijn.
Je praat hier niet over 1 persoon die deze problemen heeft maar wel 1000 en per maand je kunt niet coulant zijn in dat soort aantallen.
Dan moet je gewoon harde regels opstellen, je neemt een dienst af en die dien je te betalen, dat jij niet met geld kan omgaan en niet zorgt dat je saldo hebt is niet de provider zijn probleem.
Als je huur bv vandaag wordt afgeschreven maar jij hebt niet voldoende saldo boekt men het ook terug ondanks dat jij over 4 dagen zou beuren, als je niet rood mag staan.
Makkelijk alles afschuiven beetje eigen verantwoordelijkheid is niks mis mee
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:42
door D2Freak30
quantas01 schreef:Les 1 geef een klant 1 vinger en ze nemen heel je hand
Dat jij je zaakjes zo goed voor elkaar hebt wil nog niet zeggen dat er door extreme omstandigheden wel eens een betaling te laat kan worden voldaan. Een beetje begrip zou hier wel op zijn plek zijn.
Je praat hier niet over 1 persoon die deze problemen heeft maar wel 1000 en per maand je kunt niet coulant zijn in dat soort aantallen.
Les 1: in dit topic praten we over 1 klant.
Waarom jij die overige 1000 er bij verzint? Dat is in dit topic niet van toepassing.
quantas01 schreef:
Dan moet je gewoon harde regels opstellen, je neemt een dienst af en die dien je te betalen, dat jij niet met geld kan omgaan en niet zorgt dat je saldo hebt is niet de provider zijn probleem.
Les 2: Dat zijn insinuaties geen feiten. Ik kan nergens opmaken dat deze poster niet met zijn geld om kan gaan. Als hij 1 keer een automatisch incasso mist, lijkt het mij niet direct een notoire wanbetaler. Integendeel, dat hij zich zo druk maakt om de administratiekosten, geeft aan dat hij dit soort situaties eigenlijk niet gewend is. Anders zou hij dit waarschijnlijk gewend zijn en voor lief nemen.
quantas01 schreef:Als je huur bv vandaag wordt afgeschreven maar jij hebt niet voldoende saldo boekt men het ook terug ondanks dat jij over 4 dagen zou beuren, als je niet rood mag staan.
Makkelijk alles afschuiven beetje eigen verantwoordelijkheid is niks mis mee.
Les 3: Hier snap ik helemaal niets van. Als je je punt wil maken, zet het dan in begrijpelijke taal neer. Zoals ik dit lees staat er:
Men probeert huur af te schrijven maar dit lukt niet wegens onvoldoende saldo.
Men boekt daarom het niet geinde bedrag terug naar de rekening van de klant.
Over 4 dagen beur je geld.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:47
door quantas01
Les 1: in dit topic praten we over 1 klant.
Waarom jij die overige 1000 er bij verzint? Dat is in dit topic niet van toepassing.
In dit topic misschien niet maar in de algehele materie wel, en daar draait het om uiteindelijk.
Les 2: Dat zijn insinuaties geen feiten. Ik kan nergens opmaken dat deze poster niet met zijn geld om kan gaan. Als hij 1 keer een automatisch incasso mist, lijkt het mij niet direct een notoire wanbetaler. Integendeel, dat hij zich zo druk maakt om de administratiekosten, geeft aan dat hij dit soort situaties eigenlijk niet gewend is. Anders zou hij dit waarschijnlijk gewend zijn en voor lief nemen.
Lees heel het verhaal eens je weet dat je moet betalen en je weet ook als je te laat bent dat er incassokosten komen allemaal heel begrijpelijk.
Het werkt bij die bedrijven niet zo o pietje betaald nu 1 keer te laat dus laten we dat maar zo, niet betaald op de datum is kosten erbij automatisch.
Bij grote bedrijven kun je gewoonweg dat niet meer per persoon apart gaan regelen.
Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten
Geplaatst: 13 nov 2009 15:52
door D2Freak30
quantas01 schreef:
Les 1: in dit topic praten we over 1 klant.
Waarom jij die overige 1000 er bij verzint? Dat is in dit topic niet van toepassing.
In dit topic misschien niet maar in de algehele materie wel, en daar draait het om uiteindelijk.
Les 2: Dat zijn insinuaties geen feiten. Ik kan nergens opmaken dat deze poster niet met zijn geld om kan gaan. Als hij 1 keer een automatisch incasso mist, lijkt het mij niet direct een notoire wanbetaler. Integendeel, dat hij zich zo druk maakt om de administratiekosten, geeft aan dat hij dit soort situaties eigenlijk niet gewend is. Anders zou hij dit waarschijnlijk gewend zijn en voor lief nemen.
Lees heel het verhaal eens je weet dat je moet betalen en je weet ook als je te laat bent dat er incassokosten komen allemaal heel begrijpelijk.
Het werkt bij die bedrijven niet zo o pietje betaald nu 1 keer te laat dus laten we dat maar zo, niet betaald op de datum is kosten erbij automatisch.
Bij grote bedrijven kun je gewoonweg dat niet meer per persoon apart gaan regelen.
Dat klinkt mooi maar is niet zo. Helaas gaat een automatisch incasso om wat voor reden dan ook wel eens verkeerd. Als jij het terecht vind dat een bedrijf dan extra kosten in rekening brengt prima. Een opmerking als "Het werkt bij die bedrijven niet zo o pietje betaald nu 1 keer te laat dus laten we dat maar zo, niet betaald op de datum is kosten erbij automatisch.
Bij grote bedrijven kun je gewoonweg dat niet meer per persoon apart gaan regelen" is natuurlijk jammer.
Hiermee erken je dat grote bedrijven een bepaalde macht hebben en die ook uitoefenen. Nogmaals, bij een bedrijf van deze orde van grootte gaat er administratief vaak genoeg iets mis. Mag ik als client dan ook kosten verhalen op dit bedrijf? Dat lijkt me ook logisch.
Een incasso komt ook niet zomaar, daarvoor zijn speciale regels en dien je eerst een bepaald aantal malen op de hoogte gesteld te worden van de gemiste betaling. Je praat heel erg makkelijk zonder enige kennis van feiten en dat is jammer. Onderbouw je stellingen eens, daar hebben mensen hier meer aan.