LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8,5% rente bij ING?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie

Re: 8,5% rente bij ING?

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, je moet inderdaad naar de looptijd kijken, vandaar mijn opmerking dat je ook de obligaties moet spreiden, zodat je niet op een vervelend moment moet verkopen tegen een slechte koers. Maar ik denk dat als je ook al een bedrag in de orde van grootte van een miljoen op normalere rekeningen hebt staan, dat je dan niet heel snel je obligaties zult moeten aanspreken.

flabbergasted

Ongelezen bericht door flabbergasted »

ha.....
ik heb een leuker idee....

al die miljarden die de staat in fortis en ing hebben gestoken, als ze daar elke Nederlander eens een miljoentje van hadden gegeven...dat zou de economie pas hebben opgepept, niet....?

:wink:

kweenie

Hm, flabbergasted, dan heb jet het over zo'n 16000 miljard. Da's wel iets meer dan wat ze in fortis en ing hebben gestoken.

Maar ze hadden inderdaad ook Fortis en ING failiet kunnen laten gaan en dan iedere nederlander zo'n 2000 euro kunnen lenen, in ruil voor het verloren gaan van al het spaargeld van de Nederlanders bij ING en Fortis/AA, en het ontslag van enkele tienduizenden medewerkers. Tel uit je winst.

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wat met Fortis is gebeurd is toch geen elegante oplossing. De Belgen hebben veel geld verloren. Ook juist gewone mensen die een paar aandelen Fortis hadden. Onze pensioenfondsen hebben ook allemaal in Fortis belegd, dat is allemaal in rook opgegaan.

kweenie

Hadden ze dan Fortis failiet moeten laten gaan, zodat ook het bij Fortis gespaarde en verzekerde geld verloren was gegaan, en de aandelen helemaal waardeloos waren geworden?

flabbergasted

Ongelezen bericht door flabbergasted »

okee okee.....

misschien heb ik iets teveel naar boven afgerond,:roll: ,
misschien heb ik iets te rancuneus gereageerd omdat ik door mijn woekerpolis straks alleen maar 2 ton misloop zodat ik tzt mijn hypotheek niet kan aflossen,
het is ook verschrikkelijk dat uitgerekend diegenen die het meest gedupeerd zijn (bv de 'gewone' fortisaandeelhouders in Belgie), niet van de staatshulp profiteren, en al die grootverdieners die altijd al tegen het betalen van belasting waren, wel! En dan vraagt de financiele wereld zich af waar dat vertrouwen van de consument nou toch blijft....daar hadden ze wat eerder aan moeten denken...'hoe verliezen we het vertrouwen van de consument niet'.
Nou...misschien door geen producten aan te smeren die in eerste instantie misschien flinke winst opleveren (voor de aansmeerder dan) maar later de klant gedupeerd achterlaat.
Jan met de pet moet maar afwachten, wat er van zijn spaar- of beleggingshypotheek overblijft, zijn pensioen, enz.... Terwijl topbestuurders (ja ze bestuurden hun eigen kapitaal tóp) zich ongeacht hun prestaties altijd wel gesteund voelen door hun van tevoren bedongen oprotbonus...dus wat zal hen deren, niets toch?
Zij zijn de echt laatst lachenden. En nu maar hopen dat ze die miljoenen slecht investeren en ze over een paar jaar spijt hebben, veel spijt.... :evil:

Gesloten