LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alfatrion

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door alfatrion »

@TdeHond:

De nieuwe wetgeving is niet zomaar direct van toepassing op oude contracten. Deze zou een aantasting van de rechtszekerheid in houden. Een dergelijke overgang wordt vaak gereld in een overgangswet of door het aangaan van nieuwe contracten.

Als de AV veranderd wordt kun je dat het beste als reden op geven om onder het contract uit te komen, niet nieuwe wetgeving.
hcjvdwal schreef:Question Ik lees hier dat per 1 december 2008 de A.V. van Telfort wijzigen.
Dit zou dan per e-mail bekend zijn gemaakt.
Nu zit ik al 2,5 maand zonder Internet aansluiting van Telfort (terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt), dus kan ik in principe dit bericht nooit ontvangen, en heb ik dus geen mogelijkheid op grond daarvan mijn contract te beeindigen.
Dat lijkt me geen probleem. Telfort zal moeten bewijzen dat jij de AV eerder hebt ontvangen.
Michiell schreef:Uiteindelijk was ik dit gezeur op 2 oktober zat, dus opgezegd bij Telfort en KPN aangevraagd. Van Telfort geen reactie ontvangen op mijn opzegging, op 6 november opnieuw gebeld, toen bleek dat mijn opzegging niet in het systeem stond, maar dat dat nu wel zou gebeuren.
Dit is inderdaad gebeurd! Ik krijg nu een brief dat mijn contract per 19-03-2009 opgezegd wordt!! Ik heb hierover gebeld, maar dit is volgens de klantenservice niet te wijzigen, ik heb een jaarcontract. Ik heb aangegeven dat ik al vanaf 01 augustus zit te wachten op een verhuizing die door Telfort niet gerealiseerd kan worden en dat ik dus per direct wil opzeggen.
Je zult eerste een ingebreken stelling moeten sturen met daarin een redelijke termijn om het probleem op te lossen, daarna kun je pas schadevergoeding en directe ontbinding eisen. Je heb wel alvast recht op het abbo geld voor de periode dat je er geen gebruik kon maken.
Bob Schurkjens schreef:Je kan alléén n.a.v. wijziging AV opzeggen wanneer de betreffende wijziging voor jou als klant nadelig uitpakt.
Dat kan niet juist zijn. Uitgangspunt is toch een wilsovereenkomst en het verplicht moeten accepteren van nieuwe voorwaarden maakt van de overeenkomst per definitie geen wilsovereenkomst meer.

[quote="robbinonline"Het is nu de 24e de dag die ik aan telfort had gesteld als ultimatem om op mijn brief te reageren. Ik heb nog geen reactie van telfort gehad. Ik heb vandaag een verzoek aan mijn bank gestuurd op de incasso machtiging op te zeggen.

is er nu nog meer dat ik moet doen. Of zal ik nu per 1 december van Telfort verlost zijn ![/quote]

Een aangetekende brief versturen. Jij moet kunnen bewijzen dat jouw gebrekensteling / opzegging bij hen is aangekomen. Als je extra sterk wil staan maak je een filmpje waarmee je bewijs welke inhoud in de envolop zat.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Alfration
Ik ben het met u eens dat in principe volgens de oude wet je kunt opzeggen als de AV eenzijdig veranderd worden, omdat in de oude wet niet staat dat de AV ten nadele van de klant veranderd moet worden om op te kunnen zeggen.

Ik weet echter niet wat de uitspraak van de Geschillencommissie zou zijn als Telfort weigert een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen omdat de veranderingen niet ten nadele van de klant zouden zijn maar om aan de nieuwe wet te voldoen.

M.i. gaat de nieuwe wet in als deze gepubliceerd is in Staatsblad
van het Koninkrijk der Nederlanden

Nu geldt de oude wet nog en Telfort blijft in gebreke door niet *nu* de AV ter inzage aan de klanten te sturen. Zij kunnen pas lezen op het moment dat de AV ingaan. Telfort hoort de klanten 4 weken van te voren inhoudelijk op de hoogte te stellen waarbij de klant bepaalt of hij vindt dat hij hier wel of niet mee akkoord gaat.

Als een provider vergeten is in de overeenkomst met zijn klanten te vermelden dat met het accepteren van de overeenkomst deze ook bekend is en akkoord is met de AV dan kunnen de AV inderdaad ter discussie gesteld worden door de klanten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zeg gerust je tegen me.

Het eerste wat moet worden opgemerkt is dat een klant niet verplicht is om naar de geschillencommissie te gaan. Ze kan ook naar de kantonrechter. Dit kan zonder advocaat mits de kosten gelijk of lager zijn aan 5000 euro.

Ten tweede kan een uitspraak van een geschillencommissie vernietigt worden als de uitspraak een grote aantasting van het rechtsgevoel oplevert. Ik ben van mening dat hier spraken van zou zijn als de klant niet uit eigen vrije wil de nieuwe AV van de hand kan wijzen.

http://blog.iusmentis.com/2008/09/05/de ... -gastpost/
M.i. gaat de nieuwe wet in als deze gepubliceerd is in Staatsblad
van het Koninkrijk der Nederlanden
Ja, maar het contract is gesloten toen de oude wet van kracht was.
Als een provider vergeten is in de overeenkomst met zijn klanten te vermelden dat met het accepteren van de overeenkomst deze ook bekend is en akkoord is met de AV dan kunnen de AV inderdaad ter discussie gesteld worden door de klanten.
Dat is onvoldoende. Telfort moet bewijzen dat de klant de AV heeft gehad.

http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... n/#wanneer

zwoof

Ongelezen bericht door zwoof »

Ik ben 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met Telfort. Ik heb het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan.

Ik ben een Tiscaliklant en ben dit altijd naar volle tevredenheid geweest. Ik heb in augustus Telfort internet 20 MB aangevraagd en er een draadloos modem van € 70,00 bij besteld. Hierna is het probleem begonnen. Ik heb nog altijd geen modem en geen 20MB internet. Tevens heb ik begin september vast bellen aangevraagd, ik ben er van uit gegaan dat ik dan onderhand dat draadloze modem wel zou hebben ontvangen maar niets is minder waar. Ik heb sinds 23 september geen telefoonverbinding meer, Telfort was namelijk wel heel snel met het opzeggen van mijn kpn abonnement en het innen van de telefonienota's. Zonder modem kan ik niet bellen. Ik heb inmiddels diverse malen telefonisch contact gehad met Telfort à 0,30 per minuut en heb gemiddeld een half uur in de wacht gehangen om vervolgens te horen dat men mij niet kan helpen, dat er niets in bestelling staat terwijl ik toch echt 3 opdrachtbevestigingen heb liggen van een draadloos modem. Ik heb inmiddels 3 brieven gestuurd naar Telfort waarvan 1 aangetekend en 2 e-mails. Ik heb verzocht om per direct mijn abonnement te beëindigen zonder dat ik aan mijn contract gehouden wordt (Telfort houdt zich ook niet aan afspraken). Ik heb een enkel mailtje ontvangen waarin zij zeggen dat ik maar contact moet opnemen met de klantenservice à 0,30 per minuut plus de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon want ik zit immers zonder vaste aansluiting. Op mijn brieven heb ik zelfs nog helemaal geen reactie gehad. Wel zit ik al vanaf 23 september zonder telefoon. Wat kan ik in hemelsnaam doen om weer te kunnen bellen maar vooral hoe kom ik van ze af en hoe krijg ik mijn telefoonkosten vergoed.

TdeHond

Leest u de A.V. van Telfort.
"4.10 Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt. "

Communiceer d.m.v. schriftelijk aangetekende brieven met ontvangstbevestiging. Kopie van brieven + bewijzen van verzenden en ontvangst door Telfort goed bewaren.

Op mijn brieven heb ik nooit antwoord gekregen.
Mocht u genoodzaakt worden de overeenkomst te ontbinden en dit wordt niet schriftelijk bevestigd door een brief waarin kosteloos de overeenkomst wordt ontbonden, rest een gang naar de Geschillencommissie of de rechtbank.

robbinonline

Ongelezen bericht door robbinonline »

Er staat nu ook zelf wat over de nieuwe AV op de telfort site:

http://klantenservice.internet.telfort. ... arden.aspx

Ik citeer Wat betekent dit voor u?

"Deze wijzigingen in de Algemene Voorwaarden zijn in het voordeel van de klant en leveren dan ook geen recht op om de Overeenkomst tussentijds te beëindigen. Met ingang van 1 december a.s. zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden van toepassing op de dienstverlening van Telfort internet."

Maar het maakt toch niet uit of de voorwaarde veranderen in het voordeel van de klant...

TdeHond

In de wet telecommunicatie die nu nog van kracht is staat niet dat de veranderingen in het nadeel van de klant moeten zijn. Als Telfort aangeeft dat zij deze wijzigingen geen reden vinden om uw abonnement per direct te beëindigen, zult u dit moeten voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie.

Geen idee of u in het gelijk gesteld zult worden.
"Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen."
In principe staat de wet boven wat de provider bedenkt. De hamvraag is handelt de geschillencommissie conform de letter van de wet?

Gesloten