Ook ik ben de dupe geworden van Multididact (of is het nou Scheidegger? ) en Comfort Card.
In febr. 2008 heb ik een contract getekend en, stom als ik toen was, ook het financieringsplan van Comfort Card. Waar overigens in staat dat ons huis eigendom is terwijl we het huren!
Halverwege 2008 werd me duidelijk dat ik de opleiding door persoonlijke omstandigheden niet kon volgen. Mijn consulent (of verkoper) had me mondeling meegedeeld dat, als ik nog op tijd was, ik altijd kon annuleren. De opleiding zou febr 2009 beginnen.
In een mail haar gevraagd of zij het contract ongedaan kon maken. Dit kon niet meer ik was te laat....boos als ik toen al was heb ik onderzoek gedaan en gebeld met deze en gene. Bleek dat Scheidegger failliet was. Ik dacht nog : daar kom ik mooi van af. Niets is minder waar. Ik bleef maar brieven krijgen dat ze door onvoorziene omstandigheden de opleiding moesten verzetten naar een andere datum.
Ik wilde niets meer met ze te maken hebben en heb brieven geschreven om te annuleren.
Ze deden me een voorstel: 330 euro betalen dan zou ik van alles af zijn. Zij zouden Comfort Card het verschil van 1850 euro crediteren.
Hierop schreef ik een bezwaarbrief. Veel te hoog die 330 euro voor niet geleverde diensten!
Kreeg ik een voorstel: andere opleiding. Nee dit wilde ik ook niet, ik wilde helemaal niks.
Dit alles gebeurde nog vorig jaar.
Dit jaar kreeg ik brieven; welkom en wat fijn dat je je aangemeld hebt..... na maanden niks gehoord te hebben. Gevraagd of ze mij uit het bestand willen halen. Toen kreeg ik mijn lesboeken! Die heb ik weer terug gestuurd.
Nu, na maanden alleen maar brieven met informatie dat de lestijden en data gewijzigd zijn (door onvoorziene omstandigheden...) heeft Comfort Card het eerste termijn van mijn rekening gehaaald! Ik heb het natuurlijk direct bij de bank geblokkeerd.
Ik weiger te betalen voor diensten die niet geleverd zijn.
Scheidegger gevraagd om een oplossing. Hun antwoord: " je kon een andere opleiding volgen, we hebben je een aanbod gedaan" en: " Scheidegger is failliet mevr. wij kunnen dat geld niet crediteren"
Comfort Card gebeld voor een oplossing. Vriendelijk als ze zijn: " Misschien toch maar die 330 euro betalen dan ben je er van af ". en: " Je kunt het beter met Scheidegger regelen die is de schuldige in deze zaak en jij hebt een handtekening gezet onder ons contract, voordat je verder in de financiele problemen komt ".
Goed ik zit er nu dus maar mooi mee. En wie doet hier iets aan? Waar kan ik terecht?