LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon en kosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
De Tegenpartij

Re: Nuon en kosten

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Het ziet er naar uit dat de Nuon een nieuw truukje heeft "ondekt". Het betreft hier mensen die de herinnering, aanmaan, incasso,en weetik watvoorkosten die in rekening worden gebracht ,opzettelijk niet betalen.

Deze mensen hebben een aardig lijstje met kosten welke gewoon open blijven staan, want ze durven niet ermee naar de rechtbank.

Hoe werkt hun nieuwe truuk;

Ze "creëren" een eindfaktuur welke te laag is, met een teruggave tot gevolg. Deze teruggave verrekenen ze met de openstaande kosten. Daarna wordt deze snel opgevolgd (soms binnen een maand) met een nieuwe gecorrigeerde jaarnota, waarbij je flink moet bijbetalen ! Op deze manier ontstaat er weer een legitieme vordering op de klant in de vorm van daadwerkelijke energiekosten.

Heb jij ook zoiets MoeBenIkErVan ?

Als dat zo is kom ik graag met je in contact want dan kunnen we weer eens naar de rechtbank. (Niet dat Nuon zich daar veel van aantrekt... :( )

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Moet ik dit lange verhaal serieus nemen?

Als de Nuon een foute jaar afrekening stuurde zie je dat toch aan de meter standen?
Verder moet je als je te laat bent betalen voor de gemaakte extra kosten.

Ze hebben deze kosten vrij hoog omdat de meeste dan op tijd betalen, een te hoog voorschot bedrag corrigeren is beter dan niet betalen of zo.

Gezien de al maanden lange discussie, wat is het probleem nu?
Nuon is commercieel en staat te koop en wil winst maken, dat weten we toch?

Ploppie

Ongelezen bericht door Ploppie »

Ik heb ook een tip van de dag: Gewoon je facturen op tijd betalen, heb je ook geen last van extra kosten!

Je gebruikt energie en daar moet je voor betalen. bij de supermarkt kun je ook niet zeggen: "ik haal nu vast mijn boodschappen en betaal ze later(misschien) wel eens"

De Tegenpartij

Bedankt voor je constructieve bijdrage, daar hebben veel mensen wat aan Ploppie :roll:

MoeBenIkErVan

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Mijn zaak ligt nu voor de rechter, en deze is wel degelijk geeintereseerd in waarom het Nuon zoveel kosten gemakt heeft. Ik open elders een draadje als ik meer weet.

De Tegenpartij

@MoeBenIkErvan,

Ok, betreft dat alleen kosten, of ook termijnen ?

MoeBenIkErVan

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

In het vonnis staat ;

van het **** ( leverancier stroom en gas ) wordt verwacht;

"Een specificatie met als beginpunt een nulstelling waaruit blijkt welke voorschotnota's aan *** ( mijn naam ) in rekening zijn gebracht en welke ( in een debet- of creditbedrag resulterende) jaarafrekeningen **** zijn gepresenteerd. Voorts moet uit deze specificatie blijken welke interne aanmanings- en incassokosten in rekening zijn gebracht en welke rente wordt opgevoerd. Tevens dient de specificatie te vermelden welke bedragen **** op weke data betaald heeft"

Verder nog een deel wat betrekking heeft op betalingen die niet verwerkt zijn door het nuon maar waar ik wel betaalbewijzen van heb. De rechter wil uiteraard weten waar die betalingen gebleven zijn.

Dit alles moet voor 19 november binnen zijn.

Gesloten