LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte éénmalige incasso (ACTIEREKENING NIEUWERBRUG)
Re: Onterechte éénmalige incasso (ACTIEREKENING NIEUWERBRUG)
Nee, dat kon niet want dat had ik al lang geprobeerd. Men doet het voorkomen alsof er een eenmalige machtiging is gegeven. Inmiddels heb ik de zaak bij de bank gemeld, en zal ik over enige weken het geld terugkrijgen - zij hadden natuurlijk moeten checken of er een machtiging was. Gelukkig had ik vlak na de afschrijving gevraagd om de stornering, en heeft de klantenservice de zaak niet goed verder onderzocht, zodat ik ook na drie maanden nog het geld terugkrijg. Overigens had ik ook de postbank gebeld, de bank van de frauduleuze afschrijver, maar die wilden helemaal niets doen. Het interesseerde ze echt helemaal niet. Leve de klantvriendelijkheid daar.
-
Vreemd dat de postbank niet meewerkt. Naja, in elk geval heb jij je geld binnenkort terug, alleen wel vervelend als je zelf een postbankrekening hebt, want die zijn dus niet zo snel met de service.
25 euro, afgeboekt door: "9311157 tnv ACTIEREKENING NIEUWERBRUG. De omschrijving luidt: UW TELFORT ORDER (030-6582106) St. beh. derdengelden 21st Partn.
Bovenstaand probleem heb ik ook afgelopen November ondervonden.
Na 3x de Postbank gebeld te hebben, een medewerker aan de telefoon gekregen, die wel actie heeft ondernomen.
Nadat ik hem uitgelegd had, dat ik niet de enige was en dat er reeds meerdere klachten over dit onderwerp op internet te vinden waren.
deelde hij mij mee dat de Postbank een onderzoek zou starten en dat ik binnen 10 a 15 schriftelijk bericht zou ontvangen.
Inderdaad kreeg ik na 10 dagen bericht van de postbank dat het bedrag terug gestort was.
Er werd geen reden opgegeven door de Postbank.
Groet,
Flodur
Bovenstaand probleem heb ik ook afgelopen November ondervonden.
Na 3x de Postbank gebeld te hebben, een medewerker aan de telefoon gekregen, die wel actie heeft ondernomen.
Nadat ik hem uitgelegd had, dat ik niet de enige was en dat er reeds meerdere klachten over dit onderwerp op internet te vinden waren.
deelde hij mij mee dat de Postbank een onderzoek zou starten en dat ik binnen 10 a 15 schriftelijk bericht zou ontvangen.
Inderdaad kreeg ik na 10 dagen bericht van de postbank dat het bedrag terug gestort was.
Er werd geen reden opgegeven door de Postbank.
Groet,
Flodur
Ja, ik heb dus ook een postbankrekening die ik weinig gebruik, omdat ik al een aantal problemen met de postbank had gehad in het verleden en nooit een fatsoenlijk antwoord kreeg, laat staan enige medewerking maar ik moet nog een paar instanties informeren over mijn andere bankrekeningnummer en dan wordt die helemaal afgesloten. Toen ik dat telefonische contact had, zei de man dat ik maar aangifte moest doen bij de politie en een kopie van het procesverbaal moest sturen. Die aangifte is natuurlijk geen slecht idee, al denk ik dat als in een aantal plaatsen 1 aangifte wordt gedaan, er niet zo veel actie van die kant zal komen.
Bij het langslopen van mijn betalingen en ontvangsten kwam ik de volgende gegevens tegen:
Bedrag (euro) 71,45 Af
Tegenrekening 539250015
Mutatiesoort Betaalautomaat
Naam / Omschrijving
Mededelingen 2001435 STICHTING DERDENGE>BAARN
PASNR ***N616 16-04-09 20 UUR 18
TRANSACTIENR 3422669
Na lang nadenken en uitzoeken wist ik het weer. Dit was een pintransactie in een Japans restaurant in Haarlem... Dus los van de naam klopt het allemaal (gelukkig).
Bedrag (euro) 71,45 Af
Tegenrekening 539250015
Mutatiesoort Betaalautomaat
Naam / Omschrijving
Mededelingen 2001435 STICHTING DERDENGE>BAARN
PASNR ***N616 16-04-09 20 UUR 18
TRANSACTIENR 3422669
Na lang nadenken en uitzoeken wist ik het weer. Dit was een pintransactie in een Japans restaurant in Haarlem... Dus los van de naam klopt het allemaal (gelukkig).
Een "leuke" ervaring met iemand die zich noemde Artsen zonder Grenzen:
Vorig jaar werd tweemaal een bedrag per incasso van de girorekening afgeschreven. Ik had daar nooit opdracht voor gegeven. Dan probeer je te storneren, gewoon laten terugboeken. Dat lukt meestal wel.
Toen eens iets beter gekeken: beide keren was er een bedrag naar een andere girorekening overgemaakt. Dus aan een medewerkster van de Klantenservice van toen nog Postbank, gevraagd wat er aan de hand was.
Haar antwoord was onthullend: 'Die weer?'
Ga bij je dagafschriften of het nu online is of op papier, ALTIJD na of de incasso terecht was. Anders is er sprake van misbruik door de 'houder van dat incasso-account'. De bank kan dat account dan het beste ogenblikkelijk intrekken.
Vorig jaar werd tweemaal een bedrag per incasso van de girorekening afgeschreven. Ik had daar nooit opdracht voor gegeven. Dan probeer je te storneren, gewoon laten terugboeken. Dat lukt meestal wel.
Toen eens iets beter gekeken: beide keren was er een bedrag naar een andere girorekening overgemaakt. Dus aan een medewerkster van de Klantenservice van toen nog Postbank, gevraagd wat er aan de hand was.
Haar antwoord was onthullend: 'Die weer?'
Ga bij je dagafschriften of het nu online is of op papier, ALTIJD na of de incasso terecht was. Anders is er sprake van misbruik door de 'houder van dat incasso-account'. De bank kan dat account dan het beste ogenblikkelijk intrekken.