De ellende begon met mijn verlangen het bankrekeningnummer te willen veranderen waar vanaf mijn internet abonnementskosten automatisch moesten worden geïncasseerd. Na al begin januari te hebben doorgegeven van welke bank en nummer de automatische incasso moesten worden toegepast werd woensdag 21/1 onaangekondigd mijn planet internet-account geblokkeerd. Mijn eigen kleine bedrijfje hangt ook aan dat internet account vast en dus is het niet mail kunnen ontvangen en niet zelf uitgaand kunnen mailen een buitengewoon schadelijke situatie.
Vanaf woensdag ca 13.00 uur t/m zaterdag 12.00 uur in totaal meer dan 13 uur aan de telefoon, 0900 0244 gezeten. Een afgrijselijke ervaring, Ze laten je standaard ongeveer acht a negen minuten wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt (waarschijnlijk expres om het aantal klagers te beperken) En dan tref je telkens iemand die je verder van het kastje naar de muur stuurt, zelf niets weet/begrijpt wat je wil. De meest onwaarschijnlijke tegenstrijdigheden moet je dan aanhoren. Ca 7 maal te horen gekregen dat ik helemaal niet geblokkeerd was. Vele andere malen te horen gekregen dat er wel betaald was, dat konden ze zien en zij begrepen daar dus niets van. Dan maar doorverbinden met de technische/storing dienst, die op hun beurt weer zei dat ik inderdaad wel geblokkeerd was, maar daar niets aan te kunnen doen en dat ik daarvoor bij de facturatie moest zijn, die vervolgens weer melde dat ik niet geblokkeerd was omdat er geen betalingsachterstand was.
Fantastisch, fantastisch.hoe die dienst is georganiseerd.
Trouwens ook een keer gehoord dat het afsluiten kwam door het niet betalen van een domeinnaam in 2003, terwijl we helemaal geen website hebben.
Het allerergst evenwel gedurende die hele beltijd is dat ze je alsmaar willen doorverbinden naar een andere afdeling die daarover zou gaan. waarbij vrijwel altijd na geruime tijd wachten met de hoorn in de hand, (soms meer dan een kwartier stilte) de verbinding gewoon werd verbroken. Dat het een keertje per ongeluk zo gegaan kan zijn, ja mogelijk, maar negen van de tien keer werd er dus gewoon de hoorn op gegooid. Waardoor je weer moest inbellen , opnieuw ca negen minuten moest wachten om de volgende nitwit opnieuw je verhaal uit te leggen. Dit toch regelrecht aan hufterigheid grenzende wangedrag geeft zo'n gevoel van machteloosheid dat je zelfs de hele wereld wil gaan organiseren om de kpn te treffen. Brieven naar radar, de politieke partijen, mijn hele mailadressen bestand informeren dat je weg moet gaan bij kpn, Een kpn, die bovendien ook nog een stuk duurder blijkt te zijn dan allerlei andere telefoon en internetproviders.
Zaterdag tenslotte kreeg ik te horen dat niemand mij kon helpen bij de service dienst, dat ik niet meer hoefde te bellen, het probleem zat niet in hun systeem, ik moest een mailtje sturen naar
[email protected] een bedrijf (?) waar zij niet over gingen. Het gebrek aan service van die afdeling/bedrijf is nog stuitender, je kunt niet bellen (hebben geen telefoon) je kunt niet schrijven (hebben geen adres) alleen mag je je probleem daar naar toe mailen. Lastig als je internet verbinding juist door hun zelf is afgesloten.
Een kafkaiaanse toestand. Vandaag gaat er nog een aangetekende brief uit naar een paar kpn adressen (voor de zekerheid), niet dat ik geloof dat dat zal helpen, maar is voor dossierbuilding voor later.
Ik heb godzijdank aardige buren en nu mag ik hun internetverbinding via een andere provider (zij waren al eerder weggelopen) gebruiken via een draadloze verbinding.
Ik heb links en rechts geïnformeerd en in die korte tijd al tientallen mensen gesproken die na dezelfde ervaring ook allang afscheid hebben genomen van de kpn. Je hebt de kpn helemaal niet meer nodig, nergens voor. Ook digitenne niet, daar hoorde ik is het net zo'n zooitje op de service afdeling.
Helaas zijn er nog veel mensen die niet weten dat je kpn helemaal niet nodig hebt, daardoor kan dat wangedrag, typical voor een monopolie bedrijf met totale minachting voor hun klanten nog een tijdje blijven voortbestaan.
Vandaar zegt het voort, GA TOTAAL WEG BIJ DE KPN.
Vanzelfsprekend ga ik dan ook alles van de kpn afzeggen. vier tel lijnen met isdn, mijn internet account (en het verlies van nog een half jaar aan het contract vast te zitten neem ik gewoon) Opzeggen ga ik ook mijn mobieltje abonnement (godzijdank had ik nog net niet een internet mobieltje aangeschaft), Ik ga ook nog mijn abonnement op relatieplanet opzeggen. weer 160+ euro/jaar.
In het kleine dorp waar ik woon zijn in een paar maanden al dertig mensen weg bij de kpn en zijn er dertig nieuwe contracten met een nieuwe andere provider afgesloten door mensen die ook deze behandeling hebben moet ondergaan.
Wie heeft nog verder advies hoe verder te handelen. ik sta verder open om als vrijwilliger aan acties mee te doen tegen de kpn, voor die motivatie heeft dit kwalijke gedrag zeker wel gezorgd
Leo