LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc drama

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Inkasseerder
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 15:15

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Inkasseerder »

"Op 1 augustus 2005 zijn wij naar een ander adres verhuisd. Verhuizing bij UPC doorgegeven en aansluiting op ons nieuwe adres gekregen"

Mijn vraag aan u: Heeft u op het moment dat u ging verhuizen naar uw nieuwe adres ook aangegeven dat het oude adres op 1 augustus moest worden afgesloten. Aanvraag op een nieuw adres betekend niet dat het oude afgesloten moet worden het kan nog tijdelijk bewoond blijven dus dient u wel te melden wanneer u het oude adres afgeloten wil hebben.

Door de wet op de privacy is het voor bedrijven niet meer mogelijk om verhuisgegevens automatisch van gemeentes te verkrijgen waardoor u zelf het initiatief moet nemen en dient u zich niet alleen aan maar ook af te melden.

Wanneer uw ouders een brief ontvangen over een daar niet meer ingeschreven persoon dienen zij die te retourneren met de vermelding niet woonachtig op dit adres.Een dagvaarding op dat adres is niet van toepassing.

U dient contact op tenemen met UPC met het verzoek om een specificatie van die 122 euro . Daar staat waarschijnlijk de afsluitdatum met de achterstand van dat moment en is tevens de afrekening.Het is best mogelijk dat een nieuwe gebruiker zich aangemeld heeft of dat uw aansluiting door achterstand is afgesloten en dan zult u nog wel extra kosten inrekening hebben gekregen en dan zit er niets anders op dan te betalen.

Jan van den 1den
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 18:03

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Jan van den 1den »

Het lijkt me duidelijk dat je in je recht staat. Mijn advies telkens per mail melden als er iets gebeurd wat niet klopt voor de rest afwachten.
Bij UPC is het nogal een zootje. Bij mij heeft het ook maanden geduurd voordat er iets positiefs gebeurde, nu lijkt het in orde te komen. Ze lezen je berichten wel, maar reageren meestal niet. Ik wilde niet meer bellen omdat hier kosten aan verbonden zijn, en zeker niet meer nadat er ook niet gereageerd werd op een aangetekende brief. Telkens per mail gemeld als er weer iets gebeurde wat niet klopte zoals brieven van een incassobureau of nieuwe factuur online of brieven met dreiging tot afsluiting. Ik denk dat ze er ook een beetje van uit gaan dat mensen bang worden en wel betalen. Succes!

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste abcabc,

Normaal gesproken zouden bij een verhuizing al je abonnementen naar het nieuwe verhuisd worden, het klantnummer blijft dan ongewijzigd.

Waarschijnlijk heb je op je nieuwe adres een ander klantnummer gekregen en zijn de abonnementen op het oude adres en oude klantnummer nog enige tijd doorgelopen. Deze vordering is uiteindelijk door UPC overgedragen aan het incassobureau.

Zou je je gegevens eens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum'? Dan nemen we je klacht graag in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare team

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: upc drama

Ongelezen bericht door Ron58 »

Waarschijnlijk heb je op je nieuwe adres een ander klantnummer gekregen en zijn de abonnementen op het oude adres en oude klantnummer nog enige tijd doorgelopen.
En dat alleen 1 maand, die maanden na de verhuizing ligt?
Waarom kan een heldesk medewerker niet op deze gedachte komen, dit even checken de vordering laten vervallen??
Nee hoor, daar moet een incassoburo aan te pas komen, lekker klantvriendelijk.

Gesloten