32 uur vertraging>>>
OMG.....
wij gaan diezelfde richting op en ook wee terug een week later...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En dan nu de feiten:Wij zijn overigens niet op 3 december vertrokken. Op 4 december, naar het schijnt met meer dan 30 uur vertraging, is er een piepklein kistje vertrokken. Een medereiziger die de vlucht wel heeft uitgezeten mailde mij dat het een helse vlucht is geworden. Ik blij dat ik niet ben ingestapt. Het had 2 van de 7 dagen gekost.
Wellicht dat uw grapje onbegrepen blijft, maar toch, leuk gevonden! En ja, u mag best zeggen dat u negatieve ervaringen heeft zolang het maar geen moedwillige kwaadsprekerij is. Sommige opmerkingen uwerzijds lijken mij nogal op het randje te zijn.@ rene: als Arke klachten laster vindt, zou ze wel erg ver gaan, vindt u niet. Ik geef mijn mening/ervaring weer, en die zijn zeer negatief. Ik hoop dat anderen daar iets aan hebben. En het stafrecht is na 6 december weer een jaartje non-actief.
Nogmaals, ik heb niets gezegd over de bedrijfsvoering van Arke maar ik heb u meermalen geprobeerd uit te leggen dat deze vertraging (feitelijk: reisonderbreking) zeer waarschijnlijk onder overmacht valt. Denkt u echt dat men moedwillig vertrekt met een defect toestel? Sterker nog, het is onmogelijk want dan krijgt men geen toestemming om te vertrekken en daarnaast is het bekend dat gezagvoerders zelfs vanwege een defecte smeltveiligheid (juristen noemen dat een zekering) niet aan de reis zullen beginnen. Safety first!@007; dank voor de naam, ik zal eea opzoeken. U verdedigt wel zeker de dubieuze werking van Arke en consorten. Niemand die ik ken vindt het normaal wat Arke doet. Dat u dat wel goede bedrijfsvoering acht, vind ik echt heel raar. Als u zegt geen belangen te hebben bij de reisbranche, geloof ik dat niet.
Zeker, helemaal heerlijk helder! U bent inderdaad niet op 3 december naar Aruba gereisd, met dien verstande dat u wèl bent vertrokken. Juist dat maakt deze zaak zo interessant want feitelijk is er sprake van een reisonderbreking. In dit geval is men namelijk teruggevlogen naar Schiphol maar de gezagvoerder had er ook voor kunnen kiezen om op Shannon te landen; wat had u dan gedaan? Om het voor u nog wat mooier te maken; we spreken hier niet over vertreksvertraging maar over aankomstvertraging en dat zijn twee verschillende zaken!De specifieke casus is eerder in dit topic glashelder uiteengezet. Ik ga dan ook niet in op details die u verkeerd interpreteert. Wij zijn niet op 3 december naar Aruba gereisd omdat Arke twee defecte toestellen had ingezet, dat was u toch wel duidelijk???
Volgens mij heeft u 2600 Euro voor de reis betaald; hoe kan het dat het nu 3000 Euro is? Buiten dat blijf ik er bij dat u met iets meer geduld wel degelijk nog van een groot deel van uw reis had kunnen genieten. Daarnaast had u ook nog eens een aardige vergoeding van uw annuleringsverzekering kunnen opstrijken; meer dan voldoende om met (of zonder) uw reisgazelle de bloemetjes eens lekker buiten te zetten.Zoals gezegd komt de dagvaarding er als Arke niet de volledige reissom teruggeeft. Ik ben nl. niet van plan mij naast het vakantieplezier ook nog eens 3000 euro te laten ontnemen door Arke. Dat gaat mij echt te ver. Dat heeft weinig of niets met strafrecht te maken overigens, of u moet het gedrag van Arke als diefstal willen bestempelen.
Natuurlijk ga ik uw voorbeelden niet weerspreken want u denkt de leveringscondities van de bakker (u eist een brood als de oven kapot is?), schilder, garagist en zelfs Dr. 007 (inmiddels ook bekend als de "anticaat") met de reisvoorwaarden te kunnen vergelijken. Ik denk dat u zich beter kunt beperken tot de ANVR reisvoorwaarden want dat zijn de simpele regeltjes die hier van toepassing zijn.Mij valt verder op dat u de voorbeelden niet weerspreekt en kennelijk vindt dat alle andere branches geen recht hebben om hun prestaties naar willekeur aan te passen en klanten zo te belazeren. Of zou u het weegschaaltje ook ten faveure van de dr. of het autoverhuurbedrijf laten dalen? nee toch?