Pagina 2 van 3

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 12 jun 2009 18:14
door riafaasse
Ik heb ook problemen met mijn senseo latte. heb hem 12 december gekocht bij wehkamp en na 4 weken gaf hij geen melk meer. Ben hem bijna 6 weken kwijtgeweest. Mijn dochter heeft hetzelfde probleem gehad. En nu moeten ze van ons allebei weer terug, want weer geeft hij geen melk meer.
gr. ria faasse

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 27 jul 2009 22:12
door irene jansen
na 4 maanden is mijn senseo latte alleen nog te gebruiken voor zwarte koffie,de koffie met melk kan ik vergeten,terwijl ik juist hiervoor dit dure apparaat had gekocht.
ik vind het schandalig,er blijken zoveel klachten te zijn met het melkgedeelte,dat philips hier niks aandoet.
20 werkdagen duurt de reparatie,dus 4 weken zit je zonder koffie apparaat.
als ik alle problemen lees heb ik er niet veel vertrouwn in dat het na reparatie goed komt.
we wachten af.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 11 aug 2009 21:09
door irene jansen
daar ben ik weer,mijn senseo latte vandaag terug gekregen na reparatie,2 kopjes cappuchino gezet en nu doet hij het weer niet.
weer het zelfde probleem!!
dus voor jan joker 2 weken zonder gezeten nu begint het weer van voren af aan.
alleen maar zwarte koffie en daar heb ik dit dure apparaat niet voor gekocht!!!
philips het wordt tijd dat ik een nieuwe senseo latte krijg die wel werkt!!!

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 19 aug 2009 19:17
door Eva1981
Sinds vandaag kan ik geen latte macchiato meer maken: alleen de melk komt eruit. De koffie dus niet en de koffiepad blijft ook helemaal droog.

Het rare is dat ik nog wel normale koffie, cappuchino en cafe latte kan maken.

Morgen gaat hij weg voor reparatie.
Ik ben benieuwd.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 28 aug 2009 08:36
door superwoman
Voordat ik 200 euro uitgaf aan een senseo latte eerst maar even jullie advies ingewonnen, toen besloot ik om mijn geld aan een koffiezetter met ingebouwde koffiemolen uit te geven.Ik vind het nl schandalig dat je voor zo'n duur apparaat zo weinig kwaliteit krijgt. :roll: Advies dat je kopjes voor moet verwarmen vind ik idd milieu-vervuiling. Je mag toch verwachten dat zo'n apparaat in een gewoon 'koud' kopje een goede bak koffie kan zetten voor die prijs lijkt me zo.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 28 aug 2009 11:13
door Guardian72
superwoman schreef:Voordat ik 200 euro uitgaf aan een senseo latte eerst maar even jullie advies ingewonnen, toen besloot ik om mijn geld aan een koffiezetter met ingebouwde koffiemolen uit te geven.Ik vind het nl schandalig dat je voor zo'n duur apparaat zo weinig kwaliteit krijgt. :roll: Advies dat je kopjes voor moet verwarmen vind ik idd milieu-vervuiling. Je mag toch verwachten dat zo'n apparaat in een gewoon 'koud' kopje een goede bak koffie kan zetten voor die prijs lijkt me zo.
Tuurlijk krijg je goede koffie.
Echter, in een koude kop koelt de koffie sneller af, en veel mensen (waaronder ikzelf) vinden dit een afbreuk doen aan de smaak.
Zeker als je een luxe machine hebt, die zelf bonen maalt en zo, vind ik het voorverwarmen van de kopjes (evt. door heet water er even in te laten staan voor gebruik) eigenlijk een voorwaarde.
Niet vanwege de fabrikant, maar omdat ik graag op mijn gemak zit, en een goede bak koffie wil.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 09 sep 2009 19:43
door eeliane
ik heb een keer mt een ander apparaat problemen gehad en hij moest voor reparatie, had de boel een beeje gemerkt en ik kwam er na 3 weken achter dat heel dat apparaat nooit was opgestuurd en gerepareerd!
Stennis gemaakt wel mooi een nieuwe geeist en gekregen!
Je mag als je een apparaat koopt verwachten dat het apparaat werkt zoals het wordt aangeboden, zo niet moet de winkel, valt namelijk onder hun garantie, ze mogen je namelijk geen apparaat verkopen dat het niet doet, dus dat 'verhaaltje' over we sturen hetwel terug en bla bla hoef je niet te pikken, heb ik op aanraden van iemand vd consumenten bond dan ook niet gedaan, want als je iets koopt is het belachelijk dat jij het weer moet inleveren en dus met lege handen staat een uurtje/paar dgn na je aankoop, dus let op.
Als ze moeilijk doe nin een winkel akan je altijd nog op zaterdag in de drukte, stennis gaan maken aan de kassa, krijg je zo een nieuwe, roep de manager er mij bij...

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 17 sep 2009 21:16
door queenofrock
Ik heb 5 weken terug een nieuwe Senseo Latte Select gekocht, na 2 weken kreeg ik alleen maar warme melk uit dat ding.
Dus ik terug gegaan naar de winkel.
Allereerst moest hij terug voor reparatie, dat zou ongeveer 3 weken duren, na 3,5 week wachten heb ik gebeld.
Kreeg ik van die mevrouw te horen dat het standaard 4 tot 6 weken ging duren en dat ze me in de winkel dus verkeerd hebben ingelicht.
Gister werd ik gebeld hij was klaar en ik kon hem ophalen.
Sta ik daar vanavond, zijn ze mijn senseoapparaat kwijt!!!
Na een kwartier wachten hebben ze hem per ongeluk aan de verkeerde meegegeven, die persoon is gebeld en vanavond na sluitingstijd zouden ze hem ophalen en bij mij langsbrengen....Zo gezegd zo gedaan
Ik sluit hem aan, melk erin... cappuccino... NADA, Mooi geen cappuccino
Kijk ik op de bon zie ik bij omschrijving: na test geen probleem
Er is dus helemaal niets vervangen, niets schoongemaakt en kan ik WEER terug.
Sta ik in mijn recht om mijn geld terug te vragen?

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 23 dec 2009 21:19
door mauweb123
nou qeeunofrock, ik vind dat je nog rustig reageert. ik zou dat ding oppakken en hem door de winkelruit heen terug naar binnen gooien :oops:

mijn latte select is nu een maandje of 4 oud, en de meeste klachten die ik hier terug lees zijn toch echt te wijten aan het niet (of niet goed) schoonmaken van de melkhouder.

als je na elke espresso of latte de melkhouder vult met water en hem dan een keer op clean zet, dan perst hij het laatste restje melk eruit. bij mij tot op heden geen problemen hiermee.

wel merk ik dat het apparaat steeds minder koffie geeft, dit zou niet moeten kunnen want ik ontkalk hem regelmatig.

misschien heeft iemand aar ook ervaring mee ??

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 26 dec 2009 14:33
door odo
Begrijp werkelijk niet waarom de Latte nog steeds verkocht wordt. Welliswaar voor nog maar iets meer dan de helft als van de introductieprijs begin dit jaar, maar toch. Al die "melkopschuimers" geven op den duur problemen, behalve een goede pompkan met metalen zeef of eenvoudig kloppertje.
En die kosten als je het per jaar bekijkt uiteindelijk maar een fractie van alle systemen.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 26 dec 2009 14:49
door witte angora
Ik begrijp niet dat mensen überhaupt nog een senseo kopen. Heb die 'koffie' nooit lekker gevonden. Laatst moest ik bij iemand een koelkast ophalen, zegt die vrouw: Wil je koffie? Is wel Senseo hoor.

Het lijkt wel of niemand het lekker vind en toch koopt iedereen het.

Zelf heb ik een café duo van Philips, kost nu ongeveer 30 euro, werkt ongeveer net als Senseo, dus geen kan, maar rechtstreeks in de mok, alleen dan met een gewoon koffiefilter en gewone filterkoffie.

Bevalt me uitstekend, ik kan precies de koffie nemen die ik wil, in de sterkte die ik lekker vind.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 18 jan 2010 22:07
door conelly
Ik heb ook een Senseo latte select. Dit apparaat is nu ruim een jaar oud.
Nu al DRIE keer teruggeweest naar de reparatieafdeling van Philips.
Het melkreservoir een keer en de cleaner al twee kapot. In de winkel gezegd dat ik het apparaat niet meer wilde. Het antwoord van Philips was: Hij moet VIER keer kapot zijn voordat je een nieuwe krijgt. Hij doet het nu weer voor zo lang het duurt. Op zich een prima apparaat. Cappucino is lekker, maar hij moet het natuurlijk wel doen. Prijs is hoog genoeg.
Cor

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 18 jan 2010 22:28
Helaas nog een schuimslachtoffer van de Latte Select :(
Ik gebruik het apparaat 1 x per dag voor Latte Macchiato, vul na elk gebruik het melkreservoir met warm water en spoel het dan door, nog een keer op clean en vervolgens maak ik het hele reservoir schoon, meer kan je niet doen lijkt me.
En toch heb ik sinds enige weken amper schuim. Nog maar eens ontkalkt maar dat was het ook niet. En nu lees ik dat ik niet de enige ben, en erger nog, bij retourzenden 6 weken zonder koffie zitten :twisted: ???? Dat betekent dus een ander apparaat kopen want welk normaal mens gaat 6 weken lang de deur uit zonder koffie ?? En de Latte Select was al duur maar met dit soort geintjes wordt het helemaal duur !
En dan te bedenken dat ik dit apparaat heb gekocht omdat mijn vorige het mankement had wat ze bijna allemaal hadden waardoor ik 'm op moest sturen en een paar weken kwijt was. Het lijkt wel een verkoopstunt; 'laten we de apparaten om de zoveel tijd retour zenden dan kopen ze vanzelf wel een nieuwe'.
Fijn Senseo ........ hoe lossen jullie dit op ??

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 18 jan 2010 22:32
door witte angora
Fijn Senseo ........ hoe lossen jullie dit op ??
Eeeuhh... gratis bakkie bij de AH halen? :wink:

Tenzij de AH bij jullie zo'n koffieapparaat niet heeft staan natuurlijk. Maar blij wordt je er niet van.

Je gaat je afvragen waarom het 6 weken moet duren voor het ding terug is, een dag of 3, 4 zou normaal moeten zijn. Gaan er soms zoveel van die dingen kapot dat er een giga-wachtlijst bij de reparateur is ofzo?

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 18 jan 2010 22:35
door henkbroeken
Op 7-9-2009 een Senseo Latte Select gekocht. Begon na ca 6 weken te haperen m.b.t. het melkreservoir. Via het postkantoor opgestuurd naar E-Care Repair Services, die keurig per email de ontvangst bevestigde.
2 weken later kwam het apparaat terug (aangekondigd per email), met de mededeling dat het complete melkreservoir was vernieuwd. Tot nu toe werkt het apparaat uitstekend na deze reparatie. Probleem/oplossing wel teruggekoppeld naar de winkelier, die nu ook losse melkreservoirs in huis heeft. (voor het geval dat na de garantie defecten ontstaan)

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 18 jan 2010 23:03
door adhester
Hier het volgende "slachtoffer" van de nieuwe Senseo Latte Select. Gekocht op 24 dec 2009 en al na een paar dagen geen schuim meer. Alle procedures en schoonmaakacties uit en te na uitgevoerd, de juiste melk gebruikt maar geen schuim meer. Apparaat via de Mediamarkt retour naar Philips met de mededeling dat het min. 4 weken gaat duren (met al die klachten zal het minimum wel worden gehaald !). Ik houd mijn hart vast als ik al de reacties lees op het forum.
Ik zal via het forum het verdere verloop laten weten.
Wellicht dat Radar haar "macht" kan aanwenden en Philips direct wil/kan benaderen om meer inzicht te krijgen dan wel een officiele reactie van Philips op de klachten met dit (toch vrij dure) product. Mijn dank alvast !!

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 19 jan 2010 10:48
door schol
Mijn latte select is al meer dan 1 jaar oud, ik was één van de eersten.
Het eerste aparaat was gelijk al stuk, en ik kon het in de winkel omruilen voor een nieuwe.
Deze staat nu al ruim een jaar na volle tevredenheid mijn capucino te maken.
Wel heb ik in het begin een mail naar philips gestuurd, nav klachten van mensen waarvan het melkreservoir niet voldeed. De eerste melkreservoirs hadden een witte bevestiging en ik heb gratis een ander reservoir, grijze bevestiging, toegestuurd gekregen (de volgende dag). Dit is al weer een jaar geleden.
Nu heb ik dus 2 reservoirs, die beiden goed presteren.
Ik maak het reservoir tussendoor schoon door het met een beetje water te vullen en op clean te drukken. Verder doe ik alles om de paar dagen in de vaatwasser. Tot nu toe met beide reservoirs geen probleem. Veel schuim, die ik na de dronk er ook nog uit kan lepelen.
De koffie is niet zo warm als de gewone senseo, maar daarvoor wil ik het aparaat niet missen. :D

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 19 jan 2010 10:58
door koni
Ook ik ben een senseo latte gebruiker, zelfs van het 1e uur. Geweldig apparaat, heerlijke cappuchino.

Inderdaad het melkkannetje werkt niet altijd even jofel. Maar ik snap niet dat mensen hiermee terug gaan naar de dealer. Eén telefoontje naar het servicenummer van Philips en je krijgt per omgaande een nieuwe toegestuurd en probleem opgelost.

Het voorverwarmen van het kopje met wat kokend water werkt prima en draagt bij aan de smaak van de capuchino. De onderdelen van het melkkannetje draaien bij mij geregeld mee in de vaatwasser.

De hoeveelheid koffie laat soms te wensen over, maar dan gewoon met dezelfde pad nog wat koffie er bij in laten lopen.

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 24 jan 2010 14:50
door Webbie
Mja ik lees erg veel klachten over de temperatuur maar tot nu toe moet ik zeggen dat de voor mij nieuwe latte select perfect en lekker hete koffie maakt met lekker veel schuim, maar we zullen zien hij is pas 4 weken oud
Om maar even duidelijk te maken wat ik bedoel : als je de koffie meteen kan drinken uit mijn senseo dan heb je echt een stalen pijp als keelgat.
Ik verwacht overigens wel dat dit minder gaat worden omdat ons water in overijssel echt enorm veel kalk zit

Re: Iemand ook problemen met de nieuwe senseo latte select??

Geplaatst: 25 jan 2010 13:44
door Soos
Wij hebben november 2009 een Senseo latte select cadeau gekregen van vrienden. Binnen een week konden we geen cappuccino e.d meer maken. Alleen gewone koffie was mogelijk. Wij hebben gebeld naar de helpdesk en kregen binnen een paar dagen een nieuw melk bakje. Wederom deed de senseo het niet. Daar lag het dus niet aan. Omdat we toen nog binnen de inruil periode zaten, hebben we de senseo terug gebracht en een nieuwe gehaald. En daar is niks mis mee en doet het nu al maanden, zonder problemen. Wij vonden Philips behulpzaam.