LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kesteren medical factoring
Re: Kesteren medical factoring
Mijn eigen reguliere tandarts heeft in october 2008 de samenwerking met Kestern per direct opgezegd. Dat doe je niet zomaar in de loop van het jaar. Kesteren gebruikt niet de nieuwste software versies en maakt veel fouten. Kesteren is een dochter van Famed en het lijkt of ze met een sterfhuisconstructie bezig zijn.
Bij een implantoloog hebben wij voor veel geld nog voor het einde van het jaar laten versleutelen. Hij maakt(e) ook gebruik van Kesteren. De rekening kwam maar niet door en toen heeft de implantoloog zelf een faktuur uitgemaakt, welke ik om fiscale redenen voor 31 december 2008 betaald heb. Kesteren kwam als mosterd na de maaltijd met de rekening. Kijken hoe we dit "administratief" opgelost krijgen. De eerste aanmaning is binnen.
Bij een implantoloog hebben wij voor veel geld nog voor het einde van het jaar laten versleutelen. Hij maakt(e) ook gebruik van Kesteren. De rekening kwam maar niet door en toen heeft de implantoloog zelf een faktuur uitgemaakt, welke ik om fiscale redenen voor 31 december 2008 betaald heb. Kesteren kwam als mosterd na de maaltijd met de rekening. Kijken hoe we dit "administratief" opgelost krijgen. De eerste aanmaning is binnen.
ik heb alleen maar goede ervaringen. Ik ben een keer een rekening kwijtgeraakt. Ik heb gevraagd om en kopie en de dame bood spontaan aan om de betalingstermijn met een maand te verlengen.
Fijn dat eindelijk kan kijken bij deze bedrijf.
Wij hebben Top polis bij zorgverzekering DSW.
Ik was een keer door hele jaar bij tandarts voor controle geweest. Komt rekening. Het rekening was naar de verzekeraar opgestuurd en ik krijgt het nota wat ik moet betalen. Blijkt van het nota dat sommige behandelingen zijn reeds door de verzekering all betaald! Dus de rekening is dubbel!. Ik heb met uitleg deze nota naar de Kesteren gefaxt. Geen gehoor! Was het nep nota? Extra inkomsten?
Mijn partner heeft het zelfde gedoe met het Kesteren.
Wij hebben Top polis bij zorgverzekering DSW.
Ik was een keer door hele jaar bij tandarts voor controle geweest. Komt rekening. Het rekening was naar de verzekeraar opgestuurd en ik krijgt het nota wat ik moet betalen. Blijkt van het nota dat sommige behandelingen zijn reeds door de verzekering all betaald! Dus de rekening is dubbel!. Ik heb met uitleg deze nota naar de Kesteren gefaxt. Geen gehoor! Was het nep nota? Extra inkomsten?
Mijn partner heeft het zelfde gedoe met het Kesteren.
-
Je moet eerst goed kijken of de factuur die jij krijgt, niet een restbedrag is.
Stel, je moet in totaal 100 euro betalen, 75 euro daarvan wordt uit jouw tandartsverzekering betaald. Dan hoor je voor de overige 25 euro een nota te krijgen. Eigenlijk van je tandarts, maar als die het factureren heeft uitbesteeds aan van Kesteren, dan krijg je daar die nota van.
Vraag dus eens goed na hoeveel de eigenlijke nota was.
Stel, je moet in totaal 100 euro betalen, 75 euro daarvan wordt uit jouw tandartsverzekering betaald. Dan hoor je voor de overige 25 euro een nota te krijgen. Eigenlijk van je tandarts, maar als die het factureren heeft uitbesteeds aan van Kesteren, dan krijg je daar die nota van.
Vraag dus eens goed na hoeveel de eigenlijke nota was.
22/1/2009 ontvangen wij een brief van BOSVELD gerechtsdeurwaarders & incasso’s.
Een en ander naar aanleiding van een betalingsgeschil met Kesteren Medical Factoring BV.
Na een bezoek van onze zoon bij de Ortho ontvingen wij een nota tbv Euro 945,10.
Incasso verzorgt door Kesteren Medical Factoring BV.
In verband met afstemming over hoe te betalen, werd er contact gezocht met CZ, onze ziektekostenverzekeraar. Daar bleek dat ook daar de zelfde rekening was ingediend en dat er een betalingsopdracht per 24/09/2008 was gedaan. Deze betaling van minus de eigen bijdrage.
Vervolgens werd door ons, telefonisch contact opgenomen met Kesteren Medical Factoring BV.
Onze bevindingen werden verteld en er werd verzocht een nota betreffende de eigenbijdrage toe te zenden om deze dan te kunnen betalen.
Op deze nota zitten wij nu nog te wachten.
Wel ontvingen wij 25 december 2008 een “laatste aanmaning voor dagvaarding”.
In deze aanmaning werd de hoofdsom verhoogd met 18,90, zijnde rente, “berekend t/m heden” en incassokosten van 141,76.
Het totaalbedrag van Euro 1105,76 moest worden voldaan binnen 7 dagen. Verder werd in de brief gedreigd dat bij geen betaling dit gevolgen zouden hebben? Afsluitend werd in dit schrijven de volgende zin onderstreept vermeld:
“Bij uitblijven van betaling zullen wij uw zorgverlener adviseren u niet langer op rekening te behandelen”.
Na aanleiding hiervan werd Kesteren Medical Factoring BV. telefonisch benaderd. Een verklaring voor het onterechte verzenden van een aanmaning werd gevraagd, doch niet gegeven! Weer werd verzocht aan het eerdere verzoek een nota met de nog openstaande eigen bijdrage, toe te zenden zodat deze alsnog voldaan kan worden. Dit werd als boodschap aangenomen en zou “een nadere invulling” krijgen.
Vervolgens horen wij niets tot bovengenoemde brief van gerechtsdeurwaarders & incasso BOSVELD werd ontvangen.
Na aanleiding van deze brief hebben wij alleen nog maar contact opgenomen met CZ, afdeling declaraties tandheelkunde. Ons verhaal werd aangehoord. Er werd voorgesteld om voor ons wederom contact te leggen met Kesteren Medical Factoring BV. De bevindingen van CZ zijn wederom gemaild naar Kesteren Medical Factoring BV. Een c.c werd gemaild naar Bosveld.
Bosveld werd door ons telefonisch op de hoogte gebracht. De medewerker verzocht ons verhaal kort te mailen, zodat zij hierop handelend zouden kunnen optreden en een en ander zo af te stemmen met Kesteren Medical Factoring BV.
In afwachting van het vervolg, las ik de nieuwsbrief van Radar, het geen mij aanzette bovenstaande bij het forum kenbaar te maken.
Een en ander naar aanleiding van een betalingsgeschil met Kesteren Medical Factoring BV.
Na een bezoek van onze zoon bij de Ortho ontvingen wij een nota tbv Euro 945,10.
Incasso verzorgt door Kesteren Medical Factoring BV.
In verband met afstemming over hoe te betalen, werd er contact gezocht met CZ, onze ziektekostenverzekeraar. Daar bleek dat ook daar de zelfde rekening was ingediend en dat er een betalingsopdracht per 24/09/2008 was gedaan. Deze betaling van minus de eigen bijdrage.
Vervolgens werd door ons, telefonisch contact opgenomen met Kesteren Medical Factoring BV.
Onze bevindingen werden verteld en er werd verzocht een nota betreffende de eigenbijdrage toe te zenden om deze dan te kunnen betalen.
Op deze nota zitten wij nu nog te wachten.
Wel ontvingen wij 25 december 2008 een “laatste aanmaning voor dagvaarding”.
In deze aanmaning werd de hoofdsom verhoogd met 18,90, zijnde rente, “berekend t/m heden” en incassokosten van 141,76.
Het totaalbedrag van Euro 1105,76 moest worden voldaan binnen 7 dagen. Verder werd in de brief gedreigd dat bij geen betaling dit gevolgen zouden hebben? Afsluitend werd in dit schrijven de volgende zin onderstreept vermeld:
“Bij uitblijven van betaling zullen wij uw zorgverlener adviseren u niet langer op rekening te behandelen”.
Na aanleiding hiervan werd Kesteren Medical Factoring BV. telefonisch benaderd. Een verklaring voor het onterechte verzenden van een aanmaning werd gevraagd, doch niet gegeven! Weer werd verzocht aan het eerdere verzoek een nota met de nog openstaande eigen bijdrage, toe te zenden zodat deze alsnog voldaan kan worden. Dit werd als boodschap aangenomen en zou “een nadere invulling” krijgen.
Vervolgens horen wij niets tot bovengenoemde brief van gerechtsdeurwaarders & incasso BOSVELD werd ontvangen.
Na aanleiding van deze brief hebben wij alleen nog maar contact opgenomen met CZ, afdeling declaraties tandheelkunde. Ons verhaal werd aangehoord. Er werd voorgesteld om voor ons wederom contact te leggen met Kesteren Medical Factoring BV. De bevindingen van CZ zijn wederom gemaild naar Kesteren Medical Factoring BV. Een c.c werd gemaild naar Bosveld.
Bosveld werd door ons telefonisch op de hoogte gebracht. De medewerker verzocht ons verhaal kort te mailen, zodat zij hierop handelend zouden kunnen optreden en een en ander zo af te stemmen met Kesteren Medical Factoring BV.
In afwachting van het vervolg, las ik de nieuwsbrief van Radar, het geen mij aanzette bovenstaande bij het forum kenbaar te maken.
Ik ben bewindvoerder van mijn broertje.
Ik woon in Lelystad en hij woont en heeft een tandarts in Culemborg.
Zij kunnen niet de factuur naar mijn postbus sturen maar wel naar mijn
geestelijk gehandicapte broertje wijzigen is onmogelijk volgens die kippen.
Met als gevolg de tandarts weigerd hem te behandelen omdat er nog rekeningen open staan.
Te zot voor woorden omdat ik de rekening wel wil betalen als ze die naar mij toesturen.
Dat doen ze dus niet en wie is de dupe? mijn broertje.
Te zot voor woorden ze moeten dat soort bedrijven sluiten met onmiddelijke ingang
M.de Jong
Ik woon in Lelystad en hij woont en heeft een tandarts in Culemborg.
Zij kunnen niet de factuur naar mijn postbus sturen maar wel naar mijn
geestelijk gehandicapte broertje wijzigen is onmogelijk volgens die kippen.
Met als gevolg de tandarts weigerd hem te behandelen omdat er nog rekeningen open staan.
Te zot voor woorden omdat ik de rekening wel wil betalen als ze die naar mij toesturen.
Dat doen ze dus niet en wie is de dupe? mijn broertje.
Te zot voor woorden ze moeten dat soort bedrijven sluiten met onmiddelijke ingang
M.de Jong
Ik heb aan Kesteren gevraagd: alle rekeningen in 2-voud indienen.
Niet mogelijk. Altijd via internet om een kopie rekening vragen.
Aanmaning ontvangen, mail gestuurd met bewijs van betaling...
Ik zie geen reaktie....
Gelukkig zijn ze bij Kesteren weggegaan en nu een andere, nieuwe factoring-mij..misschien gaat dit menselijker.
=================================================
Kesteren : BEDANKT. Denk maar eens na waar jullie mee bezig zijn.
Niet mogelijk. Altijd via internet om een kopie rekening vragen.
Aanmaning ontvangen, mail gestuurd met bewijs van betaling...
Ik zie geen reaktie....
Gelukkig zijn ze bij Kesteren weggegaan en nu een andere, nieuwe factoring-mij..misschien gaat dit menselijker.
Kesteren : BEDANKT. Denk maar eens na waar jullie mee bezig zijn.
-
Ik heb zelf gelukkig nooit problemen gehad met Kesteren.
Maar ook mijn tandarts heeft nu als bureau FAMED.
De balieassistente van mijn tandarts vertelde dat ook zij én de patiëntenproblemen hadden met Kesteren, daarom die verandering van administratiekantoor.
Maar ook mijn tandarts heeft nu als bureau FAMED.
De balieassistente van mijn tandarts vertelde dat ook zij én de patiëntenproblemen hadden met Kesteren, daarom die verandering van administratiekantoor.
Rekencentrum zeggen ze toch. Dan moet je toch niet bij Kesteren zijn. Heb in februari 2008 mijn ondergebit laten trekken in het ziekenhuis. Mijn tandarts heeft een gebit laten maken. Rekeningen gingen rechtstreeks naar Univé. In december 2008 kreeg ook ik een rekening van Kesteren van € 148,00 voor een rebrace. Deze was in juni 2008 gedaan. Er stond op de rekening dat het declaren niet was gelukt bij Univé door veranderingen. Ik heb dus de rekening bij Univé ingediend en gisteren kreeg ik het geld op mijn rekening. Dit zou dus nu naar Kesteren moeten.
Door al deze berichten ga ik eerst maar eens bij Univé informeren of de rekening al niet is betaald.
Ook op mijn rekening stond een dreigement over de betalingstermijn.
Maar zoals al eerder geschreven: als zij er zo lang over doen, mag ik dat toch zeker ook.
Groetjes Mevr. Jorritsma, Alkmaar.
Door al deze berichten ga ik eerst maar eens bij Univé informeren of de rekening al niet is betaald.
Ook op mijn rekening stond een dreigement over de betalingstermijn.
Maar zoals al eerder geschreven: als zij er zo lang over doen, mag ik dat toch zeker ook.
Groetjes Mevr. Jorritsma, Alkmaar.
Mijn dochter kreeg een rekening van €20,- waar ze gelijk € 40,- incassokosten op hadden gedaan! Ze had niet eens een herinnering ontvangen!
Ze had dat geld gelukkig al overgemaakt en heeft verder niet meer gereageerd.
Ze had dat geld gelukkig al overgemaakt en heeft verder niet meer gereageerd.
Heb zo juist de site van mijn tandarts bezocht en wat blijkt, KESTEREN is samen gegaan met FAMED onder een nieuwe naam,
FACTORAAL. Opgepast dus.
FACTORAAL. Opgepast dus.
Ik heb ook al te maken met Kesteren Medical factoring. Ik ga sinds een aantal maanden naar een osteopaat, die met deze organisatie samenwerkt. Ik ben in september, oktober en november geweest. Rekeningen van deze organisatie kreeg ik pas 13 januari 2009. Vervolgens moest ik deze binnen 2 weken betalen, erg snel dus. Ook zag ik dat de rekening van oktober verkeerd gedateerd was. Op de factuur stond namelijk als behandeldatum 15-01-2008 ipv 15-10-2008. Ik heb telefonisch contact gehad, waarbij trouwens ik continu in een overbezette telefoonlijn hing en dus erg lang moest wachten. Uiteindelijk een mevrouw aan de telefoon gehad en die zei dat ik een nieuwe factuur zou krijgen. Dit is inmiddels al weer anderhalve week geleden en ik heb nog steeds niets. Moet maar weer bellen denk ik, want anders krijg ik misschien problemen met mijn zorgverzekeraar als ik de "verkeerde" factuur naar hen opstuur. Ik vind het echt irritant dat je eigenlijk heel vaak achter zulk soort organisaties aan moet bellen, omdat er veel fouten worden gemaakt. Of doen ze dit expres?
Wat ben ik blij met mijn kunstgebit...
Een osteopaat meet geen kunstgebitten aan!
Laatst gewijzigd door gerhardt op 04 feb 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vorig jaar (2008) ben ik door een kaakchirurg in het MCA behandeld. De facturering van deze behandeling is verzorgd door Kesteren medical factoring. De behandeling van de kaakchirurg bestond uit meerdere bezoeken en is ook op meerdere nota's berekend.
Deze nota's heb ik naar mijn zorgverzekeraar verzonden en de eerste nota's zijn keurig rechtstreeks door mijn zorgverzekeraar betaald aan Kestern. So far so good!
De laatste nota werd door Kesteren als zijnde niet betaald geregistreerd en ik kreeg in juli 2008 na mijn vakantie een betalingsherinnering van Kesteren met daarop een behoorlijke verhoging als de nota niet direct werd voldaan. Omdat dit bedrag van de laatste nota als eigen risico werd aangeduid door mijn zorgverzekeraar, ben ik er van uitgegaan zelf deze laatste nota te moeten voldoen. Heb toen meteen de nota zelf betaald aan Kesteren met de gedachte dat dit bedrag inderdaad het eigen risico was.
Een paar dagen later kreeg ik van mijn zorgverzekeraar toch een uitkeringsbericht waarop de melding dat de laatste factuur van de kaakchirurg was betaald aan Kesteren.
Gelijk Kesteren een fax gestuurd met het uitkeringsbericht en de melding met de betaaldatum van mijn eigen betaling. Ik heb dus uitgelegd dat de factuur dubbel was betaald en verzocht om terugbetaling van de nota. Na een aantal keer gebeld te hebben en heel lang in de wacht te hebben gestaan, heb ik de fax nog twee keer verzonden en toen er nog geen reactie kwam heb ik het hele verhaal in een brief opgesteld en naar Kesteren verzonden. Eind november nog steeds geen reactie van Kesteren.
Via de consumentenbond kwam ik erachter dat de kaakchirurg mijn aanspreekpunt is. Ik heb eind november 2008 telefonisch contact gezocht met het ziekenhuis en alles op de fax toegezonden.
Het bleek dat de kaakchirurg niet blij was met Kesteren en er waren al maanden door Kesteren geen declaraties aangemaakt. Totale chaos bij Kesteren volgens de kaakchirurg. Zij zouden zicht beraden en hun best doen mij de dubbel betaalde factuur terug te laten storten.
Heb zelf aangegeven dat wanneer ik eind januari 2009 nog geen geld had ontvangen, weer contact met de kaarchirurg op tenemen.
Gelukkig heb ik begin januari 2009 het bedrag eindelijk op mijn rekening ontvangen. Wat een toestand! Kesteren zal ter ziele zijn of zijn overgenomen door FaMed. Ik heb hiervan geleerd.
Deze nota's heb ik naar mijn zorgverzekeraar verzonden en de eerste nota's zijn keurig rechtstreeks door mijn zorgverzekeraar betaald aan Kestern. So far so good!
De laatste nota werd door Kesteren als zijnde niet betaald geregistreerd en ik kreeg in juli 2008 na mijn vakantie een betalingsherinnering van Kesteren met daarop een behoorlijke verhoging als de nota niet direct werd voldaan. Omdat dit bedrag van de laatste nota als eigen risico werd aangeduid door mijn zorgverzekeraar, ben ik er van uitgegaan zelf deze laatste nota te moeten voldoen. Heb toen meteen de nota zelf betaald aan Kesteren met de gedachte dat dit bedrag inderdaad het eigen risico was.
Een paar dagen later kreeg ik van mijn zorgverzekeraar toch een uitkeringsbericht waarop de melding dat de laatste factuur van de kaakchirurg was betaald aan Kesteren.
Gelijk Kesteren een fax gestuurd met het uitkeringsbericht en de melding met de betaaldatum van mijn eigen betaling. Ik heb dus uitgelegd dat de factuur dubbel was betaald en verzocht om terugbetaling van de nota. Na een aantal keer gebeld te hebben en heel lang in de wacht te hebben gestaan, heb ik de fax nog twee keer verzonden en toen er nog geen reactie kwam heb ik het hele verhaal in een brief opgesteld en naar Kesteren verzonden. Eind november nog steeds geen reactie van Kesteren.
Via de consumentenbond kwam ik erachter dat de kaakchirurg mijn aanspreekpunt is. Ik heb eind november 2008 telefonisch contact gezocht met het ziekenhuis en alles op de fax toegezonden.
Het bleek dat de kaakchirurg niet blij was met Kesteren en er waren al maanden door Kesteren geen declaraties aangemaakt. Totale chaos bij Kesteren volgens de kaakchirurg. Zij zouden zicht beraden en hun best doen mij de dubbel betaalde factuur terug te laten storten.
Heb zelf aangegeven dat wanneer ik eind januari 2009 nog geen geld had ontvangen, weer contact met de kaarchirurg op tenemen.
Gelukkig heb ik begin januari 2009 het bedrag eindelijk op mijn rekening ontvangen. Wat een toestand! Kesteren zal ter ziele zijn of zijn overgenomen door FaMed. Ik heb hiervan geleerd.
Wat een gedoe met Kesteren medical factoring. Ben in september bij de tandarts geweest en heb ik in november de factuur betaald van ruim 500 euro. Krijg afgelopen zaterdag een dreig brief om te betalen terwijl ik al betaald heb. Heb dus voor alle zekerheid de bank transacties nagelopen en vervolgens trachten te bellen om te melden dat er paar maanden geleden al betaald was. Maar telefoneren vergeet het maar. De eerste nummer de telefooncentrale is overbelast dus bellen is niet mogelijk. Het tweede nummer wordt de verbinding verbroken met de melding om een ander tijdstip terug te bellen. Dat heb ik de afgelopen dagen gedaan, zonder succes. Dan maar een e-mailtje sturen. Heb er inmiddels al 3 gestuurd met alle gegevens m.b.t. het betaling maar geen reactie ontvangen. De laatste mail heb ik gedreigd met de consumentenbond en directe reactie geeist om dat het betaaltermijn aan het aflopen is, ook deze blijft onbeantwoord! Nu dan maar een aangetekendebrief( 7 euro), want ik verwacht namelijk een factuur met extra kosten en rente en uiteindelijk de deurwaarder. Voor de deurwaarder heb ik inmiddels al diverse kopieen klaar liggen van overzichten en banktransacties wat hij onder een genot van een kop koffie rustig kan doornemen. Eigenlijk heel spannend terwijl ik zeker weet dat ik betaald heb. Ik maak me ondanks dat toch zorgen. Ik denk maar eens gebruik te maken van mijn rechtsbijstand verzekering om mijn gedaande moeite en kosten terug te vorderen. Wie weet of dat lukt. Als iedereen dat doet en lukt dan zijn wij zo van Kesteren medical factoring af.
-
Als jij betaald hebt en dat ook kunt bewijzen, laat de deurwaarder dan maar lekker komen. Bied hem een kopje koffie aan, laat hem het bewijs zien dat je betaald hebt en de beste man of vrouw staat zo weer buiten. Kesteren mag dan opdraaien voor de deurwaarderskosten. Heb hetzelfde gehad met de Informatie Beheer Groep. Deurwaarder voor reeds betaalde factuur, ik had betaalbewijs. Een deurwaarder kan pas actie ondernemen nadat hij jou heeft gedagvaard bij de kantonrechter en een deurwaarder zal nooit tot dagvaarding overgaan wanneer hij weet dat jij een bewijs van betaling hebt. De rechter zal hem in zijn gezicht uitlachen.
Jij hebt meer dan genoeg moeite genomen om met Kesteren te communiceren en zij laten heel onbeschoft en onprofessioneel niets van zich horen en gaan lekker door met dreigen. Schandalig. Laat maar komen die deurwaarder, dan kan Kesteren lekker dokken en aan jouw verhaal te lezen verdienen ze dat ook.
Jij hebt meer dan genoeg moeite genomen om met Kesteren te communiceren en zij laten heel onbeschoft en onprofessioneel niets van zich horen en gaan lekker door met dreigen. Schandalig. Laat maar komen die deurwaarder, dan kan Kesteren lekker dokken en aan jouw verhaal te lezen verdienen ze dat ook.
-
Volgens Kesteren was de factuur van de tandartskosten van mijn minderjarige dochter (606,80 euro) nog niet (volledig) vergoed door mijn verzekeraar. Of ik het zelf maar wilde betalen. Zo niet, dan volgt incasso.
Mijn verzekeraar Delta Lloyd zegt dat ze nooit de betreffende declaraties hebben ontvangen. Kesteren beweert rustig dat Delta Lloyd de declaratie is kwijtgeraakt, maar dat versturen gebeurt allemaal elektronisch, dus kwijtraken is - volgens mijn verzekeraar - praktisch onmogelijk.
Ondertussen hang ik nu al vanaf 25 januari uren aan de telefoon om weer eens iemand bij Kesteren aan de lijn te krijgen. Er wordt niet opgenomen, of pas na 40 minuten, of ik krijg iemand aan de telefoon die niet de bevoegdheid heeft om in de computer te kijken.
Het lijkt erop alsof ze mij willen laten betalen om vervolgens de declaratie bij Delta Lloyd te incasseren. En gezien de voorgaande reacties vraag ik me ernstig af of ik ooit nog die 606 euro terug zal zien...
Update: eindelijk weer iemand aan de telefoon gehad, die ontkent wat andere medewerkers eerder hebben gezegd. Ik moet zelf het bedrag voldoen en dat declareren bij mijn zorgverzekeraar. Zogenaamd allemaal omdat het zo handig is dat ik de nota kan gebruiken voor de belastingaangifte van mijn 16-jarige dochter, van wie de tandartskosten so wie so volledig vergoed worden door een verzekeraar.
Mijn verzekeraar Delta Lloyd zegt dat ze nooit de betreffende declaraties hebben ontvangen. Kesteren beweert rustig dat Delta Lloyd de declaratie is kwijtgeraakt, maar dat versturen gebeurt allemaal elektronisch, dus kwijtraken is - volgens mijn verzekeraar - praktisch onmogelijk.
Ondertussen hang ik nu al vanaf 25 januari uren aan de telefoon om weer eens iemand bij Kesteren aan de lijn te krijgen. Er wordt niet opgenomen, of pas na 40 minuten, of ik krijg iemand aan de telefoon die niet de bevoegdheid heeft om in de computer te kijken.
Het lijkt erop alsof ze mij willen laten betalen om vervolgens de declaratie bij Delta Lloyd te incasseren. En gezien de voorgaande reacties vraag ik me ernstig af of ik ooit nog die 606 euro terug zal zien...
Update: eindelijk weer iemand aan de telefoon gehad, die ontkent wat andere medewerkers eerder hebben gezegd. Ik moet zelf het bedrag voldoen en dat declareren bij mijn zorgverzekeraar. Zogenaamd allemaal omdat het zo handig is dat ik de nota kan gebruiken voor de belastingaangifte van mijn 16-jarige dochter, van wie de tandartskosten so wie so volledig vergoed worden door een verzekeraar.
Ik heb dat zooitje ook gebeld.
25 minuten wachten.
Die blikken juffrouw vertelde steeds dat dit niet normaal was deze lange wachttijd.
na 25 minuten kreeg ik dus een "mens" aan de lijn die overigens zeer vriendelijk en geduldig was.
Maar mijn vraag waarom ik nu de rekening kreeg en niet CZ groep kon ze geen antwoordt op geven.
En wie dat wel kon wist ze niet.
Dan moest ik het hoofdkantoor maar bellen.
Bij de vraag of ze een telefoon nummer had weer het antwoordt, "Dat weet ik niet mijnheer".
Nogmaals gevraagd, waarom krijg ik de rekening nu rechtstreeks?
"Dat weet ik niet mijnheer" als antwoordt.
Wie weet het dan wel?
"Dat weet ik niet mijnheer".
Ze was zeer geduldig maar wist geen antwoordt te geven.
Waarschijnlijk had Kesteren geen contract met de CZ groep vertelde ze nogvwel, want dit was een kleine maatschappij.
Het is van de grootste in Nederland.
De tandarts wist het ook niet waarom de rekening eerst bij mij kwam en niet bij de CZgroep.
Heb de rekening nog nooit als eerste gehad, wel later dat ik nog wat bij moest betalen.
De CZ groep vertelde dat Kesteren steeds andere regels er op na hield.
Het was niet gebruikelijk dat de patiënt de rekening kreeg.
Maar bij Kesteren is niets normaal.
25 minuten wachten.
Die blikken juffrouw vertelde steeds dat dit niet normaal was deze lange wachttijd.
na 25 minuten kreeg ik dus een "mens" aan de lijn die overigens zeer vriendelijk en geduldig was.
Maar mijn vraag waarom ik nu de rekening kreeg en niet CZ groep kon ze geen antwoordt op geven.
En wie dat wel kon wist ze niet.
Dan moest ik het hoofdkantoor maar bellen.
Bij de vraag of ze een telefoon nummer had weer het antwoordt, "Dat weet ik niet mijnheer".
Nogmaals gevraagd, waarom krijg ik de rekening nu rechtstreeks?
"Dat weet ik niet mijnheer" als antwoordt.
Wie weet het dan wel?
"Dat weet ik niet mijnheer".
Ze was zeer geduldig maar wist geen antwoordt te geven.
Waarschijnlijk had Kesteren geen contract met de CZ groep vertelde ze nogvwel, want dit was een kleine maatschappij.
Het is van de grootste in Nederland.
De tandarts wist het ook niet waarom de rekening eerst bij mij kwam en niet bij de CZgroep.
Heb de rekening nog nooit als eerste gehad, wel later dat ik nog wat bij moest betalen.
De CZ groep vertelde dat Kesteren steeds andere regels er op na hield.
Het was niet gebruikelijk dat de patiënt de rekening kreeg.
Maar bij Kesteren is niets normaal.
Het vervolg op mijn vorige reactie(28 jan 2009). Als laatste poging om in kontact te treden met Kesteren Medical Factoring was een aangetekendebrief. Opheden ook nog steeds niets vernomen! Heb inmiddels de consumentenbond benaderd voor eventuele adviezen. Ga maandag mijn tandarts maar bellen en doorgeven dat de factuur al in november betaald was, en over de problemen die ik nu met KMF ondervindt. Misschien ook nog een poging wagen voor een telefonisch correspondentie met KMF.