Pagina 2 van 2
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 16:00
door erka
OOK WIJ KRIJGEN REKENINGEN VAN SMS MAAR DAN VAN Netsize SA.tot nu toe al voor 50€
Radar help ons is
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 16:09
door senna2001
voor iedereen die ongewensde smsjes binnen krijgen ,moet naar de site gaan van sms gedrachtscode.nl en ook naar sms dienstfilter.
goed lezen .dit is de enigste manier om er van af tekomen.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 16:37
door erka
JA HET IS WEL LEUK DIE GEDR.CODE MAAR DIE VRAGEN OM TEKST EN CODE EN WIJ HEBBEN HELEMAAL NIETS GEHAD.aLLEEN EEN REKENING MET NAAM EN 000
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 17:27
door senna2001
erka ben je al naar de site geweest van de sms dienstfilter
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 17:34
door senna2001
erka het betreffende bedrijf waar jij mee te maken hebt is
telefuture
spoorhaven 42-48
2651 AV
Berkel en Roderijs
tel: 0104286780
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 mei 2009 18:54
door senna2001
meta 63 ik heb het verhaal van jou gelezen,
ik ben zo brutaal geweest om te kijken wie de dader bij jou is ,
als je naar gedrachtscode.nl gaat en het nr in type dan zie je wie daar achter zit . je kan ook bij
www.dienstenfilter.nl je telefoon laten blokkeren voor dit soort onzin. sterkte er mee
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 11 mei 2009 09:34
door meta63
Hallo
Bedankt dat je het nagezocht hebt
Had me inmiddels afgemeld en heb nu een filter voor betaalde sms diensten
Ben alleen wel 70 euro lichter en dat vind ik schandalig
Telfort doet hier ook niets aan!!
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 16 mei 2009 14:37
door Dejana
Ik wilde ook mijn verhaal kwijt over 9988!!!!
Ik ben zelf ook opgelicht zonder dat ik het wist is er elk dag minstens 3 euro van me mobiel afgehaald! Me rekening werd elk maand hoger, dus ben ik er maar achteraan gaan bellen. Zo kwam ik erachter via orange dat dit nummer zomaar geld van me rekening haalde met elke sms dat zij verstuurden! Dit is schandalig!
Hier moet echt wat aan gedaan worden!!!
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 19 mei 2009 19:43
door Pieter56
Ook bij heeft 9988 toegeslagen. In 4 maanden tijd voor zo'n 135 euro. Ik heb nooit opdracht gegevens dergelijke sms-jes naar mij toe te zenden. Ik heb een mobiel alleen voor als ik eens weg ga en bereikbaar wil zijn, anders gebruik ik hem nooit!
Dit is pure diefstal! Wat kan hieraan gedaan worden? Uiteraard heb ik een klacht ingediend en mijn mobiel gelijk geblokkeerd voor dit soort diensten, maar hoe krijg ik mijn geld terug?
Kan hier niet iets tegen gedaan worden!
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 09 jun 2009 13:58
door marian50
Hier nog een slachtoffer van ongewilde en ongevraagde smsjes. Ik had en ab. bij Rabomobiel met automatische incasso. Ik vertrouw erop dat de zaken goed worden afgehandeld, maar ineens bleek mijn rekening dermate hoog, dat ik besloot te stoppen bij Rabo Mobiel. Toen ik dat aangaf, wist men mij te vertellen dat dit kwam door de smsjes van 9988. Lekker handig wel om daar op dat moment mee te komen. Waarom wordt daar niet eerder melding van gemaakt dan wanneer het te laat is?? Ik stel Rabo mobiel verantwoordelijk voor het inmiddels tot ruim € 300,00 ten onrechte geïncasseerde bedrag. Tuurlijk zeggen zij dat het mijn eigen schuld is. Nou niet dus!! Heb mijn incasso geblokkeerd en mijn telefoonabonnement opgezegd.
Ik verwacht dat Rabo mobiel zo coulant is mij het bedrag terug te betalen.
We kunnen met elkaar misschien een vuist maken tegen dergelijke pratkijken en onze providers failliet laten verklaren. Per provider heb je 2 schuldeisers nodig om een faillissement aan te vragen. Het is toch van de gekke dat zij maar lekker laten incasseren over onze ruggen? Als provider heb je toch minimaal te maken met een vorm van zorgplicht voor je clienten!! Ben benieuwd naar evt. reacties.
Overigens heb ik inmiddels een nieuwe telefoon, een nieuw nummer en daar moet als de wiedeweerga dat filter op. Belachelijke situatie natuurlijk, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!!
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 11 jun 2009 16:36
door Jantine Bal
Ook ik ben slachtoffer van 9988. Heb een jaar in het buitenland gezeten en ben nu pas mijn rekeningen voor mijn NL mobiel aan het controleren. Kom hele rijen met 9988 á 1.26 euro tegen. Helaas niet meteen gekeken waarom mijn NL rekening telkens zo hoog was terwijl ik nauwelijks gebruik maakte van de mobiel. Hopelijk wordt hier iets ondernomen zodat we allemaal ons geld terug kunnen vorderen. Ga nu eerst snel afmelden via de dienstenfilter.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 08 jul 2009 09:21
door cingel
OOk ik kreeg ongevraagd deze smsjes van 9988 en een rekening van Telfort . Ik heb bezwaar gemaakt en laat dit zonodig voorkomen bij de geschillencie
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 24 nov 2009 21:37
door abdijk
Ik ben ook de dupe van deze praktijken en zou mij nooit opgeven voor dit soort diensten, ik ben zelf terminaal ziek en kan deze kosten echt niet gebruiken en loopt nu op tot zo'n 230 euro. Ik vind het schandalig heb bij KPN duidelijk gevraagd of iemand anders mij kon aanmelden was volgens hun onmogenlijk.
En zij kunnen niets met de kosten, alleen verwijzen naar die diensten filter.
A.U.B. Radar help ons.
Ab van Dijk
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 12 dec 2009 16:14
door WiekeAurora
Deze week heb ik ook een aangetekende brief op advies van consuwijzer naar mijn provider gestuurd.
De smsjes van 9988; veel plezier met een extra week msn, zijn inderdaad een schande en misleidend als het betreft een prijsvraag voor Iphone of laptop. En wie zou de link leggen dat de vervolgens binnen komende smsjes waar je nooit om hebt gevraagd te maken hebben met een prijsvraag. Het is schandalig van bedrijf mt50 mobilefun te Breda. Je bent als klant van een provider waar je een maandelijks bedrag automatisch laat afschrijven, een stuk kwetsbaarder wat er van je rekening wordt afgeschreven.
Ik zal dit onderzoeken tot de bodem, zulke bedrijven moeten een boete opgelegd krijgen plus een schadestelling voor hun slachtoffers.
Er moet iets aan gedaan worden....
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 13 dec 2009 13:06
door WiekeAurora
Voor alle gedupeerden van MT50 of MOBILION!!
Omdat iedere gedupeerden zegt nooit uit eigen beweging het sms 'WIN ON' gestuurd te hebben, is het misschien interessant om te kijken of bij ieder van ons een tijdsverschil zit van
1 min tussen het ontvangen sms en de ( zogenaamd ) verstuurde sms met 'WIN ON' er op.
zie onderstaande quote;
Ook ik ben slachtoffer van de smsjes van 9988. Tot nu toe heeft het me 40 euro gekost maar heb de nieuwe telefoonrekening nog niet binnen. Heb me afgemeld door yam uit en win uit naar 9988 te smsen. Ik heb me nooit opgegeven voor 9988. Ik kreeg als eerste een smsje waar ik op moest reageren door win on te smsen. Dit heb ik echter niet gedaan maar toch bleek dit in mijn verzonden items te staan. Ik heb gekeken hoe laat deze verstuurd is, ik ging toch aan mezelf twijfelen als wist ik eigenlijk zeker dat ik nooit zoiets dergelijks verstuurd heb naar 9988. Het bleek dat dit smsje 1 of 2 minuten na ontvangst is terug gestuurd. Nou ken ik mezelf, en weet ik dat ik absoluut niet snel sms dus ik weet zeker dat ik dit nooit verzonden heb.
Het is schandalig! Vanaf dit smsje kreeg ik dus betaalde smsjes van 1,20 per sms.
Telfort vertelde mij dat ze hier niets aan kunnen doen. Heeft iemand andere oplossingen om deze criminelen aan te pakken?
Aangezien ik zeker weet dat ik nooit met zo een prijsvraag mee zou doen en uit de 34 eerdere klachten blijkt dat niemand zich kan herinneren dit gedaan te hebben. ZOU ER EEN VIRUS GEBRUIKT ZIJN VOOR AUTOMATISCHE BEANTWOORDING?
Als je niet meer het eerste ontvangen sms kunt terugvinden adviseer ik om SD&P te breda te bellen; 076-5141924.
Hier kun je om bewijs vragen hoe je aanmelding is gegaan bij 9988 MT50 of MOBILION. binnen 24 uur ontvang je een mail met deze gegevens.
Graag hoor ik of het bij jullie ook zo is gegaan!
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 04 okt 2010 21:00
door catharina56
Ook ik had te maken met ongewenste 9988 SMS diensten en heb toen mijn laatste rekening bij Orange niet betaald. Twee jaar lang ben ik bestookt geweest met aanmaningen en incassobrieven. Maar ik heb mij hierdoor niet laten afschrikken.
Uiteindelijk ben ik op de rechtbank geweest en is deze zaak door de rechter bekeken.
Wel had ik alle papieren en brieven bewaard, zodat ik sterk stond.
En jawel hoor
ik heb de rechtszaak gewonnen, de rechter stelde mij in het gelijk en de eiser heeft de rechtszaak beëindigd.
Mijn tip; niet bang zijn voor al die incasso brieven en aanmaningen, u staat in uw recht, want dit is "diefstal" en dat hoeft u niet te accepteren.
Veel succes
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 27 okt 2010 09:05
door rosalia
Ook mij hebben ze opgelicht terwijl ik mezelf nergens voor aangemeld heb. En wel door 9977, ik ben 100% doof en gebruik mijn gsm om te smsen. In totaal ben ik opgelicht voor € 48,09 . Als ik de berichten om dit forum leest, is er maar weinig aan te doen. Hoe is dit mogelijk? Dit is pure diefstal, hoezo zou de regering hier iets aan moeten doen! Ongelooflijk die hebben het al druk genoeg. DIEFSTAL staat toch al in het wetboek. Als ik steel, kom ik als een crimineel te boek te staan en als ze me pakken, zal ik hiervan de gevolgen ondervinden.
Als iemand bedrijfsgegevens heeft van de 9977 mail het dan a.u.b. door, want ik ga aangifte van diefstal doen.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 28 okt 2010 14:59
door rosalia
Ook ik ben de dupe, Lekker makkelijk van de telefoonaanbieders, zelf worden ze er ook goed vet mee gemest in hun portemonee. Want een deel van die kosten die de klant moet betalen daar strijken de telefoonaanbieders een leuk bedrag van binnen. Wat ik heb gedaan; toen ik erachter kwam, heb ik teneerste de facturen die via automatische incasso geincasseerd waren, en welke ik terug kon boeken, direct terug geboekt. T-mobile heeft makkelijk praten, zelf gedaan er zijn legio voorbeelden van niet. Zo ook bij mij en ook niemand anders die aan mijn telefoon zit. Ik ben namelijk 100% door, horende met een CI de gsm gebruik ik voor een paar klanten, en prive voor mijn dochter en man. Altijd draag ik dat ding tegen mijn lichaam, voor de trilfunctie te kunnen voelen. En gebruik ook de trilfunctie als wekker, dus ook tegen mijn lichaam aan. Niemand heeft aan mijn gsm gezeten en zelf heb ik me voor zoiets nooit aangemeld. Daar heb ik het veel te druk voor, voor die flauwe kul. Bij t-mobile loopt nu een klacht, moet nog afwachten wat hun ermee gaan doen. Het nummer dat mijn van die smsjes stuurde was 9977
Wat kost het ontzettend veel tijd, om zulke zaken op te lossen, vreselijk.
Re: ongewenst smsjes van 9988
Geplaatst: 28 okt 2010 15:33
door jansonja
Wij worden al ruim 2 jaar lastig gevallen met ongevraagde smsjes verzonden door 9988 en 4949 en nog een nr. wat ik niet meer weet. We hebben de kpn hierover gebeld maar zij konden er nets aan doen want dat komt niet van hun af, dat is een ander die deze berichten stuurt. Nu heb ik een abonnement op mijn mobiel en zie ik pas op de nota dat wij die smsjes als ontvanger moeten betalen. Zo zijn wij al zeker € 300.- kwijt geraakt. Bij een kpn winkel hebben ze ons geholpen en hopelijk is het nu opgehouden. Ik ga met een afdruk van dit schrijven z.s.m. aangifte doen bij de politie. Kunt U soms sn vele anderen ook helpen? m/vr.gr. Jan en Sonja.