Dat is gewoon een klant die er voor kiest om niet een scherm te kopen waar mogelijk pixelfouten in kunnen zitten.
Klopt, en daar is dan ook niks mis mee.
Waar ik wel moeite mee heb is met die mensen die vinden dat je als winkelier dat soort zaken niet mag zeggen, en dat je datgene moet zeggen wat de klant graag horen wilt.
Dus als ik aan de klant aangeef voor de koop en tijdens de koop dat die klant pixelfouten kan verwachten, dan kan die klant achteraf niet gaan klagen als er pixelfouten ontstaan zijn.
Je zegt zelf dat als de winkelier niets in heldere taal mogelijke gebreken meld, de klant recht heeft op een scherm zonder ook maar 1 pixelfout.
Zie het zo:
De winkelier die zijn mond houd, omdat het anders hem klanten kost, is niet goed, maar aan de ene kant begrijpelijk.
Ik ben van mening dat de winkelier gewoon eerlijk moet zijn en als er mensen zijn die daar moeite mee hebben, is het probleem van die mensen en behoort het niet het probleem te zijn van de winkelier.
In de wet is het wel zo geregeld dat als de verkopende partij tijdens de koop eventuele gebreken vermeld, dat de consument dan geen aanspraak kan doen op de wettelijke bepalingen als de consument gaat klagen over die gebreken. Het betreffende artikel weet ik niet zo snel.
De industrie spreek over pixelfouten en sommige consumenten maar ook sommige consumentenorganisaties spreken over pixeldefecten.
Pixelfouten zijn product eigen, net zoals het inbranden van plasmaschermen.
Een uitleg over pixels:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel