LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleenstaande ouderkorting in 2009

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
marina12
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2009 01:52

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door marina12 »

Ik heb vorige week een wijziging ingevuld en ook ik kon het bedrag van €644 niet veranderen Ik heb toen voor de zoveelste keer met de Belastingdienst gebeld. Die hebben mij verzekerd dat je hem gewoon kon versturen met het foute bedrag van €644 en dat zij dat zelf zouden corrigeren. Daar moet je dan maar op vertrouwen.
Ik heb hem nog niet verstuurd, want ik zit nog te wachten op de DIGI-code.

Voor de mensen die er op achteruit gaan is het verstandig om te kijken of je nu misschien onder de 120% van het soicaal minimum terecht komt. Als dat zo is, dan heb je recht op verschillende vergoedingen en kwijdscheldingen. Het is altijd de moeite waard om die aan te vragen.

leintje13
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2008 14:53

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door leintje13 »

:idea:


Misschien kan iemand hier iets mee? Ik heb zelf al wel gereageerd en melding gemaakt. Wie weet.....helpt het.



http://rheden.sp.nl/bericht/30788/09011 ... rting.html

Succes allemaal en veel sterkte voor ons allemaal :!:

gedupeerde,belasting
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:50

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door gedupeerde,belasting »

Wat een goede tip zeg! Het lijkt me nu zaak dat wij allemaal ons melden bij dit e mail adres ([email protected]) als gedupeerden van het nieuwe kabinetsbeleid om alleenstaande ouders per 2009 zo veel te korten. Ik stuur het ook door aan andere alleenstaande ouders die ik ken.
Dan komt het eindelijk in de Kamer terecht.
vriendelijke groeten van "gedupeerde".

gameronline
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:04

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door gameronline »

heb afgelopen week de beschikking gekregen en ook hier een bedrag van 644 euro !
Bij mij wordt het geld gekort op mijn uitkering (ja ik wil GRAAG werken en begin volgende maand wéér met een traject) alleen door een handicap kom ik niet aan de slag (chronisch progressieve aandoening)
Dus wat dat betrefd blijft het voor mij grotendeels bij het oude. Ben een alleenstaande ouder, heb 850 euro per maand , kindertoeslag wordt 94 ipv 82 euro per maand. En de rest blijft hetzelfde ga ik vanuit. Minder alleenstaande ouder toeslag ook minder gekort neem ik aan door de gemeente.

Voor bijstands alleenstaande ouders heeft die regeling zowieso nooit geen nut gehad want alles moest je gewoon afdragen. Ook de aanvullende toeslag als je deels werkt..

gr

1969ronald
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 11:19

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door 1969ronald »

Hallo, ik ben een alleenstaande ouder en krijg de kinderkorting.
Nu wil ik gaan samenwonen (niet fiscaal), hou ik dan mijn kinderkorting? mijn vriendin heeft ook 2 kinderen, hebben wij nu ieder nog recht op deze korting?

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door graces »

De alleenstaande ouderkorting geldt voor ouders die tenminste zes maanden in een kalender jaar niet met iemand anders samenwonen. Dat betekent dus dat je het beste z.s.m. je voorlopige aanslag stop kunt zetten. Reken erop dat je terug moet betalen wat je tot nu toe hebt ontvangen. LINKJE

Als je het over kindertoeslag hebt (dat was vroeger de kinderkorting), daar blijf je wel recht op houden, afhankelijk van de hoogte van je inkomen. Kijk HIER om te zien of jij en je vriendin toeslagpartners worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door kweenie »

Let ook op dat samenwonen iets anders is dan elkaars fiscale partners zijn. Samenwonen gaat over de feitelijke situatie, dus heeft niet te maken met fiscaal partnerschap.

vonn7
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009 16:49

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door vonn7 »

Het is nu 20 juli en mijn alleenstaande ouderkorting is niet verhoogt zoals door de belastingdienst gezegd was. Zijn er mensen die al wel hun verhoging hebben gehad?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door Mendoza »

Het is nu 20 juli en mijn alleenstaande ouderkorting is niet verhoogt zoals door de belastingdienst gezegd was. Zijn er mensen die al wel hun verhoging hebben gehad?
In de loop van augustus krijgt iedereen de verhoging, wacht het nog even af.

ananzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:31

Re: Alleenstaande ouderkorting in 2009

Ongelezen bericht door ananzi »

de belastingdienst was een tikkeltje traag met het doorgeven van de verhoging aan de ouders die hier recht op hebben.
wel hadden zij tijdig de gemeenten en RSD hiervan op de hoogte gebracht.
het gevolg hiervan is dat de RSD preventief het verhoogde bedrag op de uitkeringen kort, waardoor sommige uitkeringsgerechtigden een bedrag van € 43,- minder te besteden hebben.
dit lijkt weinig, maar voor ons is dit één week eten!!!!

wederom duidelijk dat in Nederland mensen niet belangrijk zijn, maar geld des te meer

ik hoop van harte dat het ZE oplevert wat ZIJ zo nodig hebben
( daarmee bedoel ik natuurlijk 'onze' regering!!!)

Gesloten