LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Van Dael François
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:08

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Van Dael François »

Ik kocht een groot pak CD rewriters van het merk Maxell alsook een DVD schrijver van Plextor.
De CD werden niet aanvaard door mijn schrijver, en na het inbouwen van de DVD schrijver wilde deze ook niet werken.
Ben terug gegaan naar de winkel en men test daar de cd roms en daar werkte ze wel, resultaat, niks te ruilen met een ander merk. De Plextor nam men terug, mocht een ander gaan kiezen, bleek dit niet meer voorradig, wel een ander merk en veel duurder, mijn broer en ik zijn dan terug naar de balie gegaan, van geld terug geven was geen spraken, wij zijn nu niet bepaald kleine mensen, en men zag dat we ons niet lieten afschepen, uiteindelijk kwam dan toch de baas, zag aan ons dat we stilaan boven ons theewater kwamen en besloot dan maar om het geld van de dvd terug te geven. Resultaat, ik koop nooit van mijn leven nog iets in Mediamarkt.

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Chioe »

Relevante verwijzing:

zie ook Forum GARANTIE
Thread slechte garantie/service Mediamarkt Rotterdam

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik kocht een groot pak CD rewriters van het merk Maxell alsook een DVD schrijver van Plextor.
De CD werden niet aanvaard door mijn schrijver, en na het inbouwen van de DVD schrijver wilde deze ook niet werken.
en na het inbouwen van de DVD schrijver wilde deze ook niet werken.
Hoeft niet aan de speler te liggen, kan ook aan de computer liggen.
Dus op voorhand is niet te zeggen dat die speler kapot is.

De CD werden niet aanvaard door mijn schrijver,
Wilt ook niks zeggen dat die cd's wel of niet goed zijn.
CD's worden herkend via een bepaalde productcode. Komen er nieuwe cd's of dvd's uit, dan dient de firmware van de speler/brander geupdate te worden, anders worden die cd's of dvd's niet herkend.

Als blijkt dat die cd's niet door de speler of brander herkend worden en dat de brander het niet doet door een fout van de computer, dan hoeft in dit geval MediaMarkt het geld niet te retouneren en mogen dus inderdaad volstaan met een tegoedbon.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door D1RK »

De Firmware update van mijn brander en vele andere branders en plotseling waren alle onbrandbare CD en DVDś weer te bakken!

Dus kijk eerst voor update voordat je terug gaat en erg dure koopt!

sjogger
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:31

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door sjogger »

probeer het eens met een nette brief gericht aan de directie van MM, die je zowel afgeeft bij het filiaal waar je de set hebt gekocht als opstuurt; daarin doe je je verhaal, noem je de toezeggingen en geef je aan wat je van de MM verwacht. Niet meer en niet minder; een collega van mij heeft op die wijze zowel bij Dixons als bij de MM succes gehad in vergelijkbare situaties. Succes!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door BBCS »

probeer het eens met een nette brief gericht aan de directie van MM, die je zowel afgeeft bij het filiaal waar je de set hebt gekocht als opstuurt; daarin doe je je verhaal, noem je de toezeggingen en geef je aan wat je van de MM verwacht.
En als nu blijkt dat die problemen komen door de eigen computer?

Dan kun je MM nergens toe dwingen.

Ik ben van mening dat je hier heel onredelijk bent.

En als ik kijk naar mijn posting en de reactie van D1RK, dan ben ik echt van mening dat hier heel onredelijk wordt gehandeld en als een kip zonder kop MM maar gaat lastig vallen, terwijl MM hierin nog part nog deel aan heeft. Daarnaast hebben ik en D1RK ook de oplossingen aangedragen, maar daar is men doof voor.

In zo'n geval hoeft MM de producten niet terug te nemen en de koper al helemaal niet tegemoet te komen.

houtjet
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 17:31

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door houtjet »

Ik heb juist erg goede ervaringen met MM in Almere. Ik heb er al vaak artikelen geruild en altijd netjes mijn geld teruggekregen. Ik las deze post omdat ik een aankoopbon kwijt was voor een DVD speler die niet beviel, bij de servicedesk (waar ik meteen werd geholpen) konden ze met een afdruk van mijn postbankafschrijving de aankoop terug vinden en heb ik gewoon mijn geld teruggekregen.

Ook als het al langer dan 14 dagen geleden is kan je een beroep doen op hun coulanceregeling. Inderdaad maakt het uit wie je treft, maar dat is overal in de wereld zo. Blijf gewoon rustig en vriendelijk, uiteindelijk wordt je dan het beste geholpen.

Stikstofman
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2009 22:16

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Stikstofman »

Het is altijd handig om een factuur (A4 bon) te vragen als je iets duurders koopt bij de Media Markt, mocht deze kwijtraken dan is er in de meeste gevallen een manier om het opnieuw op te zoeken.

Ook is het in de meeste gevallen niet slim om je agressief te gedragen aan de servicebalie.
Ik werk bijvoorbeeld bij de Media Markt en als mensen agressie tonen dan stopt de service meteen en mogen de mensen rechtsomkeert maken naar buiten.
Als mensen daarentegen gewoon normaal doen dan gaan we soms zelfs verder dan de service die "wettelijk verplicht" is.

Over het kopen van "retourtjes";
Mensen kunnen bij de Media Markt een product 14 dagen uitproberen, als alles wat teruggebracht wordt met fikse korting verkocht wordt, dan zouden de meeste mensen iets halen, terugbrengen en later met korting weer halen, en dat zou de Media Markt niet lang kunnen volhouden.
Het is wel zo dat (nette) medewerkers alle teruggekomen producten goed controleren en die zien er dan altijd netjes uit, zijn compleet en werken als nieuw.

Leo628
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 18:33

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Leo628 »

Volgens de website van Mediamarkt het volgende:
**********************************************************
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop.

Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
2. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
3. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
4. Het product is ongebruikt.

Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

1. Prepaid- en softwarepakketten.
2. Licentiegebonden producten.
3. Navigatieapparatuur.
4. Desktopcomputers en notebooks.
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
6. Hygiënische producten.

Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden.
Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk met originele kassabon.
***********************************************************

Ik woon in de buurt van Enschede. Maar ik was donderdag 1 juli voor mijn werk in Utrecht. Gezien de tekst van de website kan ik gewoon iets in Utrecht kopen en eventueel in Enschede ruilen.

Vrij expliciet vermeldt Mediamarkt wanneer omruilen niet kan.

Donderdag 1 juli heb ik bij de mediamarkt Utrecht (omdat ik voor mijn werk in deze plaats was) een JVC camrecorder gekocht.

Omdat deze niet beviel wilde ik deze vandaag (5 juli) terug brengen naar de, bij mijn woonplaats, dichtsbijzijnde Mediamarkt. Dus Enschede.

Dat omruilen kon Niet!!! Zei de directeur van de vestiging Enschede (via zijn/haar medewerkers, die persoonlijk contact hadden gehad met deze directeur).

Als reden werd opgegeven dat ik een showmodel had gekocht in Utrecht. Die kon ik alleen maar ruilen in Utrecht. Vreemd. Deze uitzondering staat niet in de toch vrij uitgebreide lijst uitzondering van de website. Toen ik de Mediamarkt medewerker in Enschede hierop op wees werd mij verteld dat de directeur van de vestiging Enschede daar niets mee te maken had en dat ik het product maar in Utrecht moest inleveren.

Toch een raar bedrijf die Mediamarkt. In Utrecht had ik al vernomen dat de vestigingen Hengelo, Enschede en Deventer geen echte Mediamarkten waren maar Franchisers. Die zouden hun eigen policy hebben.

Toch vreemd dat een zaak die er aan de buitenkant hetzelfde uitziet toch uit heel verschillen zaken blijk tebestaan. Hoe zou dat dan met garantie gaan??????? Durf ik nog bij mediamarkt te kopen???? Lijkt me een soort roulettespel.


U dient dus voorzichtig te zijn met mediamarkt. Informeer van te voren heel goed.

Leo Jansen

Gesloten