Re: IT'S nooit meer !
Geplaatst: 11 mei 2009 15:25
Mee eens, ik heb ook ooit wat gekocht bij it's en ellende gehad toen er wat mee was. Nooit meer it's voor mij in ieder geval.
omdat diezelfde winkelier zijn verplichtingen niet of met vveel moeite pas nakomt.En als jij dan zegt dat de consument niks met de fabrikant te maken heeft, waarom gaan dan veel consumenten buiten de winkelier om naar de fabrikant?????
Je koopt een LCD scherm van het merk "phluts" waar de fabrikant 3 maanden garantie op geeft. Na 4 maanden normaal gebruik begeeft jouw "phluts" het , en je gaat terug naar de winkelier. Die stuurt het apparaat op naar de fabrikant. Het blijkt dat het appaarat niet gerepareerd kan worden. Nu is 4 maanden normaal gebruik een onredelijk korte levensduur voor een LCD scherm. De winkelier is gehouden om jouw hiervoor te compenseren, hetzij door een gratis toestel, hetzij door een ander toestel met een fikse korting aan te bieden, hetzij door jouw aankoopbedrag te retourneren.
Sorry, zo lang dat er hier mensen zijn die zeggen dat je van een goedkoop product de dezelfde kwaliteit mag en kunt verwachten als van een duur product en dat je altijd garantie hebt gedurende de gemiddelde levensduur, tja, je weet het.....Hoeveel topics worden er inmiddels vern**kt door een aantal "deskundigen" die continu blijven herhalen wat al tientallen keren is gezegd omtrent garantie/fabrieksgarantie enz.
inderdaad, de minachting voor de consumentMinachting is wat hier de overhand lijkt te krijgen.
In theorie, maar in de praktijk....Als een winkel rotzooi wil verkopen loopt het ook het risico.
De winkel die verkoopt is aansprakelijk en de winkel kan het weer verhalen op importeur of fabriek.
Geplaatst op 17 Mei 2009 00:58 door BBCS
De fabrikant staat dus in dat geval 2 jaar in voor een goed product. Als zij langer garant zouden staan zou ook de fabrieksgarantie langer zijn.
Ja, het tweede is het onherroepelijke gevolg van het eerste.De consument wordt nu het recht toegekend dat zij garantie hebben gedurende de gemiddelde levensduur. Dus moet de winkelier ook garant staan gedurende de gemiddelde levensduur.
Huh? Niet zo liegen BBCS. Wie zegt dat? Url graag.De gemiddelde levensduur: men zegt wel eens dat die gelijk is aan de technische levensduur.
Ja. Deze opmerking van jou is op zich ook alweer een leugen...Omdat Europa zegt dat de consument recht heeft op garantie gedurende de gemiddelde levensduur en dat Europa de fabrikanten niet kunnen dwingen om deze ook over te nemen en dat de wetgevers de winkelieren niet zien als doorverkopers, ben ik dan een leugenaar en bedrieger, gewoon omdat ik niet datgene zeg wat sommige hier graag zouden willen horen????
Mhhh... Oké, ik geef je het voordeel van de twijfel. Maar jouw plannetje waarmee je continue het forum van Trosradar spamt gaat het e.e.a. juist verslechteren dan verbeteren. En daar is al vaak een gedegen onderbouwing voor gegeven welke jij altijd negeert.Geloof me, ik ben heus wel voor een beter systeem waarbij de consument ook betere kwaliteit producten krijgt.
Met deze opmerking toon je niet aan dat je geen leugenaar bent. Daarentegen is al vaak aangetoond dat jij continue de consument op het verkeerde been probeert te zetten, vaak met leugens.Je mag mij een leugenaar noemen, maar in de praktijk heb ik al diverse keren gehoord dat ik maar minder kwaliteit producten moet gaan verkopen, dan komen meer mensen bij mij kopen. Dus ik moet de klanten gaan bedonderen, waardoor ik meer klanditie krijg?
Nogmaals, dat plannetje gaat de boel alleen verslechteren. Je krijgt dan o.a. juist meer rechtszaken. Bovendien zou dan het rechtssysteem op de schop moeten. Met betrekking tot het overeenkomstenrecht. Begrijp je dat BBCS?Als Europa inderdaad wilt dat de consument recht heeft op kwaliteit, dan moeten ze bij de bron beginnen: de fabrikanten en niet zoals nu aan het einde van de keten de consument diverse rechten toekennen en dat het dan maar met terugwerkende kracht via allerlei geldverslinnende rechtzaken uiteindelijk de fabrikanten dwingen om kwaliteit te leveren.
Niet zo zielig doen. Jij geeft helemaal niet hét antwoord. Jij denkt dat je het antwoord geeft. En jouw antwoord is fout.Ik geef het antwoord en dan zijn een aantal van jullie pissig op mij, omdat ik niet datgene zeg wat een aantal van jullie zo graag horen wil.
Dus het is: "Kill the messenger!"