4030 GriffLos was voorheen een, in jouw geval het, type frontaanduiding bij Hacker zelf. Vaak nog met SM ervoor, wat staat voor Systemat. Hacker SM 4030 GL voluit was het dan, nu is dat dus anders voor de 2009 modellen.
Dat staat weer los van de eigen benaming van de keukens bij Keukenkampioen en wellicht andere DMG zaken, daar werken ze met series op de koopovereenkomsten om (intern) het merk en eigenlijk ook de kwaliteit van de keuken aan te geven. Dus een "uit eigen Steinhaus fabriek" met de een-of-andere-prachtig-verzonnen-naam 6000 serie keuken dus gewoon een Hacker Systemat is met bijv. front 4030. Sjoerd15 heeft ooit kort iets over de series van Hacker geschreven op het forum, zomer/najaar 2008, even opzoeken.
Wat betreft het verkopen van andere merken en/of zogenaamde uitgeklede modellen, dat heb ikzelf niet meegemaakt. Je hebt typenummers op je offerte, KeukenKampioen schrijft gewoon handmatig de kastsoorten op met bovenaan de serie waarna na je krabbel de orderverwerker er pas achter de schermen de Hacker typenummers verwerkt.
Mocht je er toch bang voor zijn, maak foto's van het showmodel, herken de bijzonderheden/materialen, meet desnoods korpus/dieptematen op want het lijkt mij sterk dat er ergens bij wijze van in China een fabriekje een exacte Hacker Systemat copycat uit staat te spuwen. Wellicht dat er in de onderkant van de keukenmarkt minder unieke eigenschappen/verschillen zijn en daar het verhaal vandaan komt?
""Het is bekend dat bij Mandemakers Keukens staan in de showroom om kopers te misleiden.
Jij denkt dat je Hacker heb gekocht, maar krijgt de laagste kwaliteit geleverd van
Bau for Mat of Ballerina.
Een echte kost wat, kan je niet weggeven zoals een Ballerina etc.
Je kan het niets controleren, alles wat ze verkopen is
No-Namen nergens een opschrift op een doos, dus een kat in de zak.
En Grando is van Mandemakers, dus zelfde misleidende praktijken.
2x opgehoogde prijzen en daarover, verzonnen kortingen.
De kruik gaat zolang te water tot de recessie deze oplichters opruimt""
""HACKER IS EEN TOP-NO-NAME MERK VERGELIJKBAAR MET SIEMATIC.
DOCH DE D.M.G. GROEP GAAT U GEEN ECHTE HACKER KEUKEN LEVEREN MAAR EEN LOOK A LIKE VAN DE FABRIKANTENNOBILIA/ BAU-FOR-MAT- NOLTE- WELLMAN - ALNO- OF EEN ONBEKEND MERKT.
JE WORDT BIJ DE D.M.G. GROEP FLINK BEET GENOMEN.""
Was even een quote Zelfstandige. Dus niet door mij VERGROOT.
Aangezien ik veel waarde hecht aan je kennis en posts ben ik blij dat je vind dat de prijs in het redelijke valt terwijl andere zeggen dat 10000 de max is.
Is 10 in jou ogen reeel? Zo niet dan kan ik daar gewoon meeleven
Verder had ik ook gevraagd wat de prijs zou zijn incl siemens app. Types wat ik dan nog niet, maar dat kwam volgens de verkoper op een 1000,- hoger te liggen. Lijkt me reeel als hij de middenmoot neemt van het siemens aanbod.
Vanmiddag ga ik even terug, want blijkbaar was zijn offerte niet compleet en snijdt hij mij en zichzelf daar mee in de handen want sommige maten kloppen niet.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vrijdag tevens een 2de afspraak bij ASTO keukenns in rotterdam.
Dit bedrijf komt mij zeer betrouwbaar over en er ligt een offerte klaar voor een Keller met Siemens App. ff afwachten dus
Voor je apparatuur 50% aanhouden van de adviesprijs in de catalogus.
Je werkblad vind ik duur.
Ik heb zelf een 6cm dik blad van composiet besteld, groter als jouw blad en denk dat ik rond de 2500 zat. (saesarstone)
In mijn zoektoch naar de keuken blijkt dat verkopers altijd wel ergens extra marge op willen pakken.
Zoek jij dus naar een zaak waar je 50% korting op je apparatuur krijgt dan is dat geen probleem. Vervolgens zie je op je offerte dat je werkblad 1500 euro duurder is als bij de buurman die je 30% korting op de apparatuur gaf.
Als je verschillende offertes laat maken weet je op een gegeven moment wat ze allemaal rekenen. Vertrouwens is natuurlijk ook belangrijk, maar ik merk dat je al snel veel betaald als je goed gelovig bent...
Ik denk dat bij Bauknecht 50% app wel haalbaar is maar bij Siemensdenk ik niet. 35 a 40% redelijk?
Blad vond ik ook te duur uitkomen. Volgens internet moet ik rond de 2700 uitkomen. Het gaat hier wel om 2 bladen 1 van 190 bij 110 en de ander 170 bij 60(als dat de diepte vd aanrecht is).
Ten eerste vind ik het raar dat je bij de meubelen en het werkblad geen gespecificeerde prijzen hebt, maar alleen een totaalbedrag. Bij de apparaten wel, met daarop een mooie korting. Waarschijnlijk willen ze suggereren dat je ook op de rest 'dus' veel korting krijgt, maar dan denk ik juist dat ze blijkbaar daarover iets te verbergen hebben. En dat ze daar misschien juist geen korting op geven, of juist opgehoogde prijzen gebruiken. Maar dat kan ik helaas niet controleren.
Ten tweede heb je allemaal Siemens apparatuur van vorig jaar in de offerte. De nieuwe Siemens-lijn (sinds september?) ziet er heel anders uit en heeft wellicht ook iets meer functies. Maar vooral, misschien is die oude apparatuur niet meer leverbaar, of misschien heeft Grando vorig jaar een flinke voorraad Siemens ingekocht die ze moeilijk kunnen verkopen omdat er nieuwe modellen zijn. Dan loop je het risico dat een deel van de apparaten nog wel in het oude model leverbaar is, en een ander deel niet meer. En dan heb je apparaten die helemaal niet bij elkaar passen. En misschien vind je de nieuwe apparatuur wel helemaal niet mooi, of niet bij je keuken passen. Ik zou daar dus nog even naar kijken.
de offerte zal aangepast worden omtrent de apparaten.
Dat is vast gezegd....
Wat Legoleek u poogt te vertellen is enkel een waarschuwing, niet op papier bevestigd geeft geen garantie. En....bij een aantal keukenzaken geldt zoiets als verkooptruc!
Legoleek verwoordt mijn twijfels iets directer dan ik, maar ik sluit mij helemaal bij hem aan (en bij zelfstandige). Ik denk ook dat 'ben' een voorraad 'oude' Siemens heeft ingekocht tegen een voordelige prijs en dit tegen de normale prijzen wil verkopen.
Laat ze op papier zetten dat als deze drie apparaten niet alledrie leverbaar zijn, dat ze dan zonder prijsverschil alledrie vervangen worden door drie uit de nieuwe lijn, en zet er ook expliciet de typenummers bij.
(Overigens is er natuurlijk niets mis met de 'oude' Siemens lijn. In tegendeel, ik vind de oude lijn een stuk mooier dan de nieuwe lijn... Ik wil alleen waarschuwen voor de verkoopmethodes.)
Overigens vind ik het weinig vertrouwen geven als iemand na een eerste offerte van 22935 ineens uit zou komen op 14000. Het is natuurlijk leuk als je zoveel zogenaamde korting zou kunnen krijgen, maar ik houd toch meer van een winkel waar je meteen ziet wat je moet betalen. Dat wat ze op papier zetten dus ook is wat ze bieden en wat ze doen, in plaats van dat je wat er op papier staat met een flinke korrel zout moet nemen. Als je de prijs die ze op papier zetten al niet serieus zou moeten nemen, zou je dan wel de beloftes die ze doen serieus kunnen nemen?