LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiele telefoon verzekering, nooit doen!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nicky_The

Re: Mobiele telefoon verzekering, nooit doen!!!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

magneetje schreef:In feite haal je geen ene verzekeringspremie eruit, zelfs je eigen zorgverzekering niet als je niets mankeert.
Maar of je nu een huisdier of paard of gsm verzekerd, het gaat erom dat je vaak dan niet heel het bedrag hoeft te betalen bij een behandeling. Het ligt er natuurlijk aan wat er aan makeert, maar mijn dochter had met haar veulen al vanaf de eerste weken ongeluk en het veulen en merrie hebben 2 weken in een kliniek moeten staan. Ze was toen nog niet verzekerd, had ze dat dus al wel gedaan, dan had ze er al profijt van kunnen hebben.
Ik weet, dit zijn natuurlijk uitzonderingen.

Potjes maken dat lukt vaak niet.
Dan zou je voor alles een potje moeten maken.
Laat de verzekering dat potje dan maar voor mij maken.

Mijn dochter had een jaar of 4 een gsm die 2 keer gesneuveld was.
Na een maands of 2 dat ze die gsm had heeft ze deze een keer laten vallen op de scooter en er was een auto overheen gereden.
Was helemaal plat, maar door de verzekering netjes gerepareerd met een heel nieuw buitenwerk.
Met ditzelfde toestel ook al een keer het scherm kapot en jahoor, ook weer netjes gerepareerd.

Ook een vriendin van mij heeft goede ervaringen met deze gsm verzekering.
Dus in 4 jaar tijd had zij zonder verzekering 2 nieuwe toestellen moeten kopen. Dan was zij toch echt voordeliger uit geweest met een sim only zonder verzekering en met zelf een toestel te kopen.

Potjes sparen lukt heel goed, zo lang je het maar wilt. Bovendien krijg je bij dat potje op je spaarrekening elk jaar lekker wat rente, iets dat je bij een verzekering niet krijgt. Ook krijg je bij een verzekering geen uitkering als je geen schade hebt gemaakt, het is dus gewoon weggegooid geld :)

Nog maar een voorbeeld:
Ik heb het een keer uitgerekend. Ik had toen 5 dieren. Als ik die allemaal zou verzekeren, zou ik boven de 100 euro per maand uit komen en zouden er heel veel aandoeningen die vaak voor komen uitgezonderd zijn van een vergoeding. Daarbij moet je ook nog een eigenrisico betalen van ik dacht 20%.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer dan 1500 euro in een jaar aan dierenartskosten heb gehad van dingen die wel vergoed zouden worden door een verzekering.

Van mobiele telefoons zijn inmiddels al genoeg voorbeelden voorbij gekomen.

magneetje

Ongelezen bericht door magneetje »

Dus jij hebt nergens een verzekering voor, Nicky_The?

Er zijn altijd uitzonderingen.
De één heeft er profijt van en de ander niet.
Maar is dat niet met alle verzekeringen?
De telefoon van mijn dochter was 2 x kapot geweest en is 2 keer gerepareerd.
Denk niet dat ik daar 2 nieuwe gsm's zou hebben gehad.
Wanr dan moet je de gsm die dan al hebt er ook bij rekenen.

En huisdieren, dat is ook per dier verschillend.
Schoonzus was in 1 jaar tijd 3000 euro kwijt aan hun hond.
Dus ze was blij met deze verzekering.
Alleen de premies zijn tegenwoordig bij het belachelijke af.
Is gewoon bijna verdubbeld in zeg zo'n 8 jaar tijd.
Dan kan je inderdaad beter dat geld sparen, maar dan moet je dat wel kunnen en er niet aankomen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

magneetje schreef:Dus jij hebt nergens een verzekering voor, Nicky_The?

Dan kan je inderdaad beter dat geld sparen, maar dan moet je dat wel kunnen en er niet aankomen.
Verzekeringen moet je alleen nemen voor kosten die onmogelijk zelf te dragen zijn, dus opstal, inboedel, aansprakelijkheid en dergelijke. Alle andere verzekeringen zijn in principe onzin en puur om de winstmarge van verzekeraars een beetje op te leuken. Als je je moet verzekeren voor zaken die hoogstens een paar honderd euro kosten ben je verkeerd bezig.

Nicky_The

GJvdZ schreef:
magneetje schreef:Dus jij hebt nergens een verzekering voor, Nicky_The?

Verzekeringen moet je alleen nemen voor kosten die onmogelijk zelf te dragen zijn, dus opstal, inboedel, aansprakelijkheid en dergelijke. Alle andere verzekeringen zijn in principe onzin en puur om de winstmarge van verzekeraars een beetje op te leuken. Als je je moet verzekeren voor zaken die hoogstens een paar honderd euro kosten ben je verkeerd bezig.
Precies, dat is ook mijn insteek. Als ik in een ongeluk terecht kom en ik wordt aansprakelijk geacht voor iemand die mss wel de rest van zijn leven gehandicapt is.. Dat soort kosten zijn niet op te dragen.
Een huis dat in de fik vliegt ook niet. etc etc.

Een zorgverzekering is naar mijn weten verplicht. Dat is dan ook de enigste rede dat ik die heb.

En wat dierenartsen betreft: Als je daar alle weken moet zitten en betalen, wordt het tijd dat je opzoek gaat naar een goede dierenarts die er voor de dieren zit en niet voor het geld. Ik heb het namelijk meerdere malen mee gemaakt dat ik daar alle weken zat. Ze konden me niet vertellen wat er nou mis was, maar ik kreeg wel aldoor medicijnen mee. Uiteindelijk ben ik bij mijn huidige dierenarts gekomen die direct de oplossing wist. Sindsdien kom ik er alleen nog maar voor de entingen. Als ik een simpele vraag heb, hoef ik niet langs, maar wordt het gratis telefonisch afgehandeld.
Daarnaast zijn er ook nog mensen die voor het minste geringste naar de dierenarts gaan, terwijl gezond verstand vaak ook al voldoende is.

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

GJvdZ schreef:Verzekeringen moet je alleen nemen voor kosten die onmogelijk zelf te dragen zijn, dus opstal, inboedel, aansprakelijkheid en dergelijke. Alle andere verzekeringen zijn in principe onzin
Hear, hear! :D

Zelfs inboedel is discutabel. Voor een paar honderd euro heb je bij de kringloop al een aardige basis-uitzet bij elkaar, daarmee is misschien niet je eventuele schade volledig vergoed maar het is wel degelijk een risico wat je zelf zou kunnen dragen als je niet op het absolute bestaansminimum zit. En zelfs als je daar wel op zit zijn er mijns inziens wel zinvollere dingen om je geld aan uit te geven dan een inboedelverzekering.

In elk geval, verzekeringen voor mobiele telefoons zijn 100% onzin zoals de topictitel al aangeeft.

magneetje

Nicky_The schreef: En wat dierenartsen betreft: Als je daar alle weken moet zitten en betalen, wordt het tijd dat je opzoek gaat naar een goede dierenarts die er voor de dieren zit en niet voor het geld. Ik heb het namelijk meerdere malen mee gemaakt dat ik daar alle weken zat. Ze konden me niet vertellen wat er nou mis was, maar ik kreeg wel aldoor medicijnen mee. Uiteindelijk ben ik bij mijn huidige dierenarts gekomen die direct de oplossing wist. Sindsdien kom ik er alleen nog maar voor de entingen. Als ik een simpele vraag heb, hoef ik niet langs, maar wordt het gratis telefonisch afgehandeld.
Daarnaast zijn er ook nog mensen die voor het minste geringste naar de dierenarts gaan, terwijl gezond verstand vaak ook al voldoende is.
Die 3000 euro was voor een operatie en de nazorg, dus niet dat ze aan het lijntje gehouden werden door de dierenarts.
Als je er dan alle weken zit en ze weten nog geen diagnose, dan is het je eigen schuld dat je veel geld kwijt bent.
Ik had dan al de 2de keer een second opinion gevraagd bij een andere dierenarts.

magneetje

Wat voor de één onzin is, kan voor de ander zin hebben.
Wat ik al eerder aangaf met de LG shine toendertijd van mijn dochter.
In korte tijd 2 keer flinke schade en dat werd netjes gerepareerd.
Dat weegt niet op tegen de kosten van weer een andere telefoon als je dan kijkt dat je per maand 8 euro kwijt bent voor de verzekering en dat ,aal 24 maaden.
Voor dat geld heb je geen nieuw toestel.
Maar als er nooit wat mankeert aan je toestel, tja, dat is dan weer weggegooid geld.
Maar dat is in principe met alle verzekeringen.

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

magneetje schreef:Maar als er nooit wat mankeert aan je toestel, tja, dat is dan weer weggegooid geld.
Nee, dat begrijp je verkeerd.

Een verzekering is geen gespreide betaling (althans, dat zouden ze niet moeten zijn) maar een afdekking van een risico. Een verzekering is er voor om te zorgen dat jij niet de rest van je leven onder de brug hoeft te slapen als je per ongeluk de Rolls-Royce van je buurman onherstelbaar beschadigt. Van die verzekering zul je hoogstwaarschijnlijk nooit gebruik maken maar toch is het geen weggegooid geld omdat het risico wel afgedekt is. Met andere woorden: met een verzekering koop je zekerheid (vandaar ook de naam).

Verzekeringen die een grote potentiële schade met een kleine kans dekken zijn hun geld waard. Verzekeringen die een kleine potentiële schade met een grote kans dekken zijn in feite verkapte gespreide betalingen en vrijwel altijd weggegooid geld.

Nicky_The

magneetje schreef:Wat voor de één onzin is, kan voor de ander zin hebben.
Wat ik al eerder aangaf met de LG shine toendertijd van mijn dochter.
In korte tijd 2 keer flinke schade en dat werd netjes gerepareerd.
Dat weegt niet op tegen de kosten van weer een andere telefoon als je dan kijkt dat je per maand 8 euro kwijt bent voor de verzekering en dat ,aal 24 maaden.
Voor dat geld heb je geen nieuw toestel.
Maar als er nooit wat mankeert aan je toestel, tja, dat is dan weer weggegooid geld.
De verzekering kost 192 euro. Het abonnement zal ongeveer 25 euro meer per maand kosten als een simonly= 600 euro.

Als je voor 792 euro geen nieuw toestel kunt kopen, dan heb je echt wel een probleem!

magneetje

Zit er ook wel aan te denken om het op te zeggen, want heb inderdaad al wel iedere maand betaald en in feite voor mezelf nooit nodig gehad.

B-j

Ongelezen bericht door B-j »

Europian warranty partners is niet veel beter!

Begin juli me telefoon ter reparatie opgestuurd, kreeg ik hem 6 weken later terug met een gerepareerd scherm en met een nieuwe klacht: defecte geluidskaart. Zowel de speaker voor het bellen als aan de achterkant warend defect. Opnieuw opgestuurd en kreeg hem 6 weken later terug zonder dat die gerepareerd was.

Is er besloten dat het toestel zou worden uitbetaald wilde ze voor een tweede keer het eigenrisico in rekening brengen. Geregeld dat dit niet zou worden ingehouden en nu wacht ik al sinds begin oktober op me geld. Bij het callcenter zijn ze onbeschoft, onwillend, bellen niet terug en vinden ze het mijn probleem. De medewerker die mijn case behandelt belt nooit terug en ontwijkt mijn telefoontjes. En ik maar wachten op me geld.

Iemand ervaring met dit soort gevallen? Of enige juridische gronden waarop ik ze kan dwingen eindelijk te betalen?

Heb alles geprobeerd dus alle tips en trucs zijn welkom!!

Groetjes B-j

Gesloten