Dus in 4 jaar tijd had zij zonder verzekering 2 nieuwe toestellen moeten kopen. Dan was zij toch echt voordeliger uit geweest met een sim only zonder verzekering en met zelf een toestel te kopen.magneetje schreef:In feite haal je geen ene verzekeringspremie eruit, zelfs je eigen zorgverzekering niet als je niets mankeert.
Maar of je nu een huisdier of paard of gsm verzekerd, het gaat erom dat je vaak dan niet heel het bedrag hoeft te betalen bij een behandeling. Het ligt er natuurlijk aan wat er aan makeert, maar mijn dochter had met haar veulen al vanaf de eerste weken ongeluk en het veulen en merrie hebben 2 weken in een kliniek moeten staan. Ze was toen nog niet verzekerd, had ze dat dus al wel gedaan, dan had ze er al profijt van kunnen hebben.
Ik weet, dit zijn natuurlijk uitzonderingen.
Potjes maken dat lukt vaak niet.
Dan zou je voor alles een potje moeten maken.
Laat de verzekering dat potje dan maar voor mij maken.
Mijn dochter had een jaar of 4 een gsm die 2 keer gesneuveld was.
Na een maands of 2 dat ze die gsm had heeft ze deze een keer laten vallen op de scooter en er was een auto overheen gereden.
Was helemaal plat, maar door de verzekering netjes gerepareerd met een heel nieuw buitenwerk.
Met ditzelfde toestel ook al een keer het scherm kapot en jahoor, ook weer netjes gerepareerd.
Ook een vriendin van mij heeft goede ervaringen met deze gsm verzekering.
Potjes sparen lukt heel goed, zo lang je het maar wilt. Bovendien krijg je bij dat potje op je spaarrekening elk jaar lekker wat rente, iets dat je bij een verzekering niet krijgt. Ook krijg je bij een verzekering geen uitkering als je geen schade hebt gemaakt, het is dus gewoon weggegooid geld
Nog maar een voorbeeld:
Ik heb het een keer uitgerekend. Ik had toen 5 dieren. Als ik die allemaal zou verzekeren, zou ik boven de 100 euro per maand uit komen en zouden er heel veel aandoeningen die vaak voor komen uitgezonderd zijn van een vergoeding. Daarbij moet je ook nog een eigenrisico betalen van ik dacht 20%.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer dan 1500 euro in een jaar aan dierenartskosten heb gehad van dingen die wel vergoed zouden worden door een verzekering.
Van mobiele telefoons zijn inmiddels al genoeg voorbeelden voorbij gekomen.