LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bevoegdheden gerechtsdeurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Waterlelie

Re: bevoegdheden gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Waterlelie »

@ TS:

De deurwaarder is niet veplicht om mee te werken aan uw schuldsaneringsplan dus kan deze, indien de auto niet veel oplevert, verder gaan om zo het openstaande bedrag te incasseren. Die denkt ook van als u schuldsanering (minnelijke traject) heeft aangevraagd, dan valt er straks niks te halen en bij het wettelijke traject krijgt die niet het volledige bedrag. En als deze ook nog een uitspraak van de kantonrechter heeft....
We hebben een aantal keren geprobeerd onze betalingsafspraak na
te komen, maar dit is niet gelukt.
Helaas is niet elke deurwaarder even coulant...het had ook anders gekund...
Zoals ik uit je verhaal heb gelezen heeft de deurwaarder ingestemd met een betalingsregeling. Als u, zoals u heeft aangegeven, deze niet nakomt dan gaat het zo aan toe. Volgens mij is de deurwaarder coulant geweest. Dat deze nu niet meer instemd met een nieuwe regeling kan ik begrijpen, als u de eerste al niet bent nagekomen.....

Het is hard maar het is de realiteit

delanootje

Ongelezen bericht door delanootje »

Ja, het is inderdaad hard.. en het is niet anders.

Ik probeer te blijven communiceren met de deurwaarder en ik heb ze gisteren weer gebeld...

Ze gaan het ons nog ietsje moeilijker maken.... :roll:
d.w.z. ze gaan akkoord met een afbetalingsvoorstel, met toezegging dat ze via onze opdrachtgever iets kunnen regelen, mochten wij onze afspraak niet nakomen.

In zoverre akkoord en heel logisch....

Alleen: omdat wij de sleutels & papieren v de auto niet willen geven, gaan ze de auto niet verkopen (terwijl ze dat wel kunnen, hetzij dan voor een lager bedrag)....
maar ze houden de auto net zolang in de opslag totdat de schuld is afbetaald.
Wat dus wil zeggen : de opslagkosten zijn dan ook voor ons en de totale afbetaling zal dan (met het betalingsvoorstel) 27 maanden gaan duren ! :shock:

Hoezo mensen op kosten jagen?

Dit doen ze dan om ons ertoe te pushen ons de sleutels te overhandigen... erg flauw...
Maar goed, deze keus hebben wij dan ook zelf gemaakt om hieraan geen gehoor te geven...

Nu vroeg ik me af of ik de auto nu kan laten schorsen?
(moet bij de belasting toch ?)
Het heeft geen zin om een auto in de belasting te houden, als die al die tijd in opslag staat....

vr groetjes

Goldspike

Ongelezen bericht door Goldspike »

sorry hoor , maar wat hadden jullie dan verwacht....ga je nou niet verdiepen in dat schorsen e.d maar ga zoeken naar oplossingen, je stelt je continu op als slachtoffer wat ik erg vreemd vind...wat verwacht je ook uberhaupt van de mensen hier op het forum, je zaak lijkt me duidelijk en volgens mij staat die gerechtsdeurwaarder voledig in zijn recht! Ik lees ook vaak het woord "principekwestie" zal je daar nu niet eens vanaf stappen, je werkt je daarmee alleen maar meer in de nesten....plus wat ik me ook afvraag is hoe de evt. schuldsaneringsinstantie erop gaat reageren dat jullie vanuit "principe"overwegingen niet meewerken bij evt.schuldeisers..ik zeg: principes aan de kant en je leven weer op orde proberen te krijgen hetzij via GKB WSNP of persoonlijk failisemt.

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Wat een flutopmerkingen naar delanootje zeg !

Denk er dan helemaal niemand na ? Soms zitten mensen in dusdanige situaties dat ze gewoon niet kunnen betalen, dus ook niet de afgesproken afbetalingsregeling. Is een deurwaarder coulant als ie een regeling wil treffen ? Zelfs dan kan er voor een ondernemer te weinig overblijven om te kunnen eten, of kindermonden te voeden.
Je primaire levensbehoefde gaan altijd voor op schulden.

Verder erg onhandig van de deurwaarder dat ie de auto inbeslag neemt wetenende dat zoiets de schuld niet substantieel zal verminderen (kosten beslaglegging, berging etc op een auto van 1500,- ????) Daar komt bij dat het inkomen van de schuldenaar op die manier alleen maar lager wordt, en het dus nog langer duurt voordat alles is afbetaald.

delanootje, de auto kan je on-line schorsen (http://www.rdw.nl) of op het postkantoor. Doe dit zo snel mogelijk, als de auto ouder is als 15 jaar kost dat 22,- bij een jongere auto is dat z'on 60,-) Je hoeft dan ook geen verzekering meer te hebben (wel melden aan hun), en geen wegenbelasting (houderschap) te betalen. Ook kunnen er geen boetes meer komen als de APK vervalt.

Succes

Gesloten