LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintregreren...Wat een ***** zooi

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door comeyer »

Verschuilen achter kinderen doen we niet meer aan in Nederland en maar goed ook. Dames kunnen net als mannen gewoon aan de slag. Nu zijn er wel bepaalde regels voor hele jonge kinderen maar hele dagen om je kleine kind heen zwerven is niet nodig. Maar als je dat wilt is het zeer terecht dat je gekort of zelfs geweigerd word.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

Nou,ik ben al weer aan het werk,hoor....en als we hier in nederland een beetje meer op onze kinderen zouden letten,dan zou er niet zoveel ellende zijn..
Ik heb zelf gesolliciteerd,en ik ben voor 16 uur aangenomen....Bij een instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen...En wat die uitkering betrof,die was al bijna afgelopen.....Dus ik verdien mijn eigen centje en ik heb nog tijd voor mijn zoon........!!!!!!! Is het zo goed???? :wink:

Schuilnaampje
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:59

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Schuilnaampje »

Beste Suus,

Van harte gefeliciteerd met je werkhervatting. Je hebt iets gevonden waarin je al ervaring hebt. Ook kan ik uit je post opmaken dat je zelfstandig een andere baan hebt gevonden.

Het voorval bij het ''CWI'' (inmiddels UWV Werkbedrijf) moet maar snel door jouw vergeten worden. Er is bij deze organisatie een tekort aan kwalitatief goede consulenten. Zij zouden veel meer knowhow in huis moeten hebben om mensen zoals jouw (situatie) beter te kunnen helpen.

Uiteraard is een sollicitatieplicht een stok achter de deur om mensen actief aan het werk te krijgen. Echter, sommige mensen hebben meer ondersteuning nodig bij het vinden van nieuw werk. Vanuit jouw uitkeringssituatie was bijvoorbeeld loonkostensubsidie of premiekorting van toepassing. Met dit gegeven had je wellicht makkelijk aan het werk kunnen komen bij werkgevers.

Nogmaals gefeliciteerd!

Schuilnaampje

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door suus75 »

Dank je wel!!! ik ben er ook heel blij mee,en probeer het ook allemaal achter me te laten.......Maar dat zal wel lukken denk.. :)

Minnie Mouse 1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:47

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Een reintregatietraject is voor niemand leuk, de mensen bij het CWI kijken alleen maar naar mensen niet kunnen in plaats van wat ze wel kunnen of leuk vinden om te doen.Ik heb zelf ook in een reintregatietraject gezeten, toen werd bij verteld dat ik een handicap heb, omdat ik een bril draag. Ik heb een bril nooit als een handicap beschouwd. Ik heb toen ook een verplichte sollicitatietraining moeten volgen, anders werden we gekort op onze uitkering.
Na het volgen van de sollicitatietraining hebben wij beide snel een baan gevonden.
Het is goed om te lezen dat je inmiddels weer aan het werk bent.
Een tip voor de toekomst, als je ooit nog weer in zo"n situatie terechtkomt geef dan direct duidelijk aan wat voor werk je wilt doen, dan moeten de mensen van het CWI jou daar bij helpen en niet een andere richting opsturen.

dendazz
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2010 20:25

Re: reintregreren...Wat een ***** zooi

Ongelezen bericht door dendazz »

reactie op kizz 23 jan 2009
Het feit dat je brutaal of niet brutaal bent heeft niets te maken met het recht hebben op een uitkering.Maar helaas zit de mensheid zo niet in elkaar.Als je zoals jij bijv. je eigen niet onder laat sneeuwen en een beetje grote mond teruggeeft is zo'n ambtenaartje in staat je een oor aan te naaien ,wat natuurlijk grote gevolgen zou kunnen hebben.Mijn ervaring is dat ze beginnen met voor alle dingen heel veel tijd te nemen ,echt rekken tot weken toe.Ze hebben je zo 2 a 3 maanden zonder uitkering.Moeten dan zgz alle gegevens natrekken die ze overigens allang hebben meestal.Het zijn eenpaar machtswellustelingen.

Gesloten