LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dutchtone en zijn slechte service!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ansje

Re: Dutchtone en zijn slechte service!!!

Ongelezen bericht door Ansje »

Beste Stingray. :wink: Toch nog wel aardig dat iemand hier aandacht aan besteedt! Ik had al heel veel info van het internet gehaald en van sommige providers ook al. Toen ik die winkel binnenkwam en geholpen werd, had ik al aangeveven dat het volgens mijn info dan, alleen met Vodafoon of KPN kon. Maar nee, hun wisten het beter dus!

Natuurlijk heb ik het thuis uitgeprobeert, maar in eerste instantie geeft ie het sms bericht door en dan de volgende dag, precies 24 uur later, krijg ik dan een smsje, dat mijn bericht naar die SFR mislukt is. Dat heb ik nog een paar maal in dat weekend geprobeert en niet dus.
Ben dus terug gegaan naar die winkel en kontakt op genomen met toen DT en de rest van het verhaal staat hierboven.

Ik gebruik nu weer mijn oude o2, nu Telfort, en dat gaat prima. En intussen is mijn beltegoed bij Orange al opgelopen tot over de 100 euro en die maak ik nog wel voor einde contract op. Maar gebruik het dus nu eigenlijk niet. Kun je het nog een beetje te volgen? Ik hoop het! :D

Prettig weekend verder, Gr, Ansje :wink:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ansje ga eens Nederlands leren.

Ansje

Ongelezen bericht door Ansje »

Ja da,s goed! :lol: :lol:

:wink: Ansje

SJAKIE

Ongelezen bericht door SJAKIE »

Beste gast, ga nou niet zo wijs lopen roepen dat ze langzaam duurder worden want dat kan je toch niet bewijzen en bovendien is een tariefsverhoging een eenzijdige contractswijziging wat betekent dat je per direct je abonnement kan stopzetten, je zal wel gewoon veel meer gebeld hebben en vergeten dat bellen naar mobielen duurder is als naar een vaste lijn, en doe ons een lol en sodemmieter op met dit soort rare niet onderbouwde gebrabbel.................................

paultje

Ongelezen bericht door paultje »

Dag allemaal

Ik wilde graag reageren op al die mensen die dachten dat Orange goed is!!! Nou Orange is dus mooi niet goed. The future is bright without Orange!!!

ORANGE is EN HEEFT:
* VEEL TE DUUR (GELDBUNDELS)
* SLECHTE SERVICE
* SLECHT BEREIK (WAAR DAN OOK)
* ONVRIENDELIJK PERSONEEL

STAP OVER OP EEN DEGELIJKE AANBIEDER ZOALS VODAFONE, kPn, T-MOBILE OF TELFORT.

eN EIGENLIJK ZUL JE ZIEN DAT IEDERE AANBIEDER JE WEL NAAIT OF EEN ANDER SLECHT PUNT HEEFT, MAAR EEN DING IS ZEKER: ORANGE ZUIGT!!!

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Al een Boel jaar bij Dutchtone en de probleempjes die er waren zijn opgelost voor dat ik het weel. Ook hulde voor de Orange winkel en de Telefonische bereikbaarheid van de klantenservice. kan bijna niet beter.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft Hans een gaatje in z'n hoofd???

SJAKIE

Paultje heeft het dus duidelijk nog niet helemaal begrepen

* Orange is vorig jaar door de consumentenbond overall uitgeroepen tot beste provider.

* beste klantenservice volgens de consumentenbond en prijs gewonnen voor beste callcenter in de telecombranche.

*Ook is het winkelpersoneel in de Orange winkel door de consumentenbond als het meest klantvriendelijk beoordeelt.

*En ook nog eens het beste netwerk volgens de consumentenbond.

Dus Paultje : uitgeluld, of ga je straks vertellen dat de consumentenbond mensen in de maling neemt, maar waarschijnlijk ben jij gewoon een gefrustreerde ex-klant van Orange die te vaak , te lang naar allerlei dure servicenummers hebt gebeld en op vakantie en omdat je daardoor een hoge rekening hebt ga je dus maar wat roepen op een Forum als dit, en dat je geen bereik hebt komt waarschijnlijk omdat je in zo'n afgelegen gat woont dat je ook geen stromend water en kabel TV hebt.
Dus donder alsjeblieft op met die Forumvervuiling van je, want meer is het niet frusto !!!

?

Ongelezen bericht door ? »

Sjakie:

1> De consumentenbond zelf heeft duidelijk aangegeven geen winnaar aan te kunnen wijzen. Doordat Prutstone vervolgens met de uitslagen aan de haal ging zijn ze gestopt met verdere onderzoeken.

Daarnaast zijn de gegevens achteraf aangepast omdat Orange / Prutstone achteraf verkeerde gegevens bleek te hebben aangeleverd.

Overigens: het onderzoek naar bijv. de netwerkkwaliteit is alleen gedaan aan de hand van BUITENdekking. Binnen zijn er wel degelijk verschillen, dat heeft te maken met de gebruikte technieken.

2> Die callcenterprijs wordt uitgegeven aan de hand van het beste verbeterplan. De klantenservice is dus niet de beste, de verbeterplannen waren de beste

3> Zie punt 1

4> Zie punten 1 & 2. (Geen winnaar aangewezen door Consumentenbond en ondeugdelijk onderzoek om uberhaubt conclusies te kunnen trekken).

Dan erbij: wie de onderzoeken van de Consumentenbond nog serieus neemt op telecomgebied moet zich na laten kijken.

BTW: Orange is de enige van de providers die een *betaalde* klantenservice heeft voor providers. Orange heeft ook te kampen met nogal forse wachttijden op de klantenservice. Orange is door verschillende winkelketens uit het aanbod geflikkerd.

SJAKIE

Betaalde klantenservice voor providers, wat moet ik me daar bij voorstellen.
Over punt 1 lopen de meningen uiteen en met name gefrustreerden zoals jij lopen daarover te zeuren.
Die contact call center award had helemaal niets te maken met "verbeterplannen", maar was puur gericht op klantvriendelijkheid , wachttijden en oplossingsgerichtheid.

Geen enkele provider garandeert binnendekking van zijn netwerk, maar dat uitleggen heeft toch geen zin omdat figuren als jij dat niet begrijppen.

En verder is het zo dat Orange zelf t for telecom eruit hebben geflikkerd omdat zij nogal dikke vriendjes zijn met T-mobile, daarna is t for telecom met hangende pootjes naar Orange gegaan om te vragen of ze alsjeblieft weer dealer mogen worden om weer een compleet aanbod van alle providers te kunnen verkopen.
Ook is het aantal dealers en verkooppunten sterk uitgebreid.
Denk niet dat ik nu reclame voor Orange aan het maken ben, want ik ben zelf een tevreden vodafone beller, maar gasten zoals jij die het altijd beter denken te weten en hun frustraties kwijt willen horen hier nu eenmaal niet thuis.
Kortom hou je aan de feiten en roep geen dingen op basis van geruchten.................

Arie

Ongelezen bericht door Arie »

Die contact call center award had helemaal niets te maken met "verbeterplannen", maar was puur gericht op klantvriendelijkheid , wachttijden en oplossingsgerichtheid.
Beste Sjakie,

Ik denk dat jij je feiten ff moet checken. De 'contactcenter award' heeft niks, maar dan ook HELEMAAL niks met klantvriendelijkheid, wachttijden ed. te maken. Het gaat hier om een prijs waarvoor de bedrijven met een in-house callcenter een 'case' aan kunnen bieden over de verbeteringen, werkomstandigheden, in-house begeleiding etc. etc. op het callcenter. Dat Orange deze gewonnen heeft ( nadat T-Mobile hem 2x achter elkaar in de wacht sleepte) zegt alleen maar dat ze een goede marketing afdeling hebben die een leuke case ( in dit geval over het trainingssysteem) in elkaar gesleuteld hebben.

Mvg.
Arie

SJAKIE

Orange ontvangt zilveren contactcenter award

--------------------------------------------------------------------------------

Orange heeft tijdens de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards 2003 zilver gekregen.

Postbank kreeg de Gouden Award. Orange werd tweede van alle contact centers die zich ingeschreven hadden, waaronder bedrijven in de financiële- en verzekeringssector. Orange is van alle mobiele telecomaanbieders die geëvalueerd zijn, eerste geworden.

De jury van de stichting NCCA zegt over Orange: "Orange heeft een bewonderenswaardige inhaalslag gemaakt met grote kostenefficiency- en productiviteitresultaten. Consequent beleid met grote drive hebben het contact center in korte tijd naar de top van de branche gevoerd."

Orange is slechts twee weken geleden haar activiteiten gestart op de Nederlandse markt. De prijs is gewonnen in de categorie voor algemene en technische dienstverlening voor contact centers in-house boven 80 seats. Orange ontvangt de Zilveren Award op basis van de hoge kwaliteit van telefonische afhandeling, maar ook voor de afhandeling van verzoeken of vragen die per brief of via e-mail binnenkomen. Het winnen van de onderscheiding onderstreept de onderscheidende kwaliteit van de klantenservice van Orange in Arnhem. De Zilveren Award volgt op een eerdere erkenning van de Consumentenbond in februari dit jaar onder alle mobiele telecomaanbieders, waarin Orange een eerste plaats behaalde op het gebied van klantenservice.

Om mee te dingen naar een Contact Center Award heeft Orange een case ingediend, waarin het 'one call and done'-principe dat bij Orange wordt gehanteerd en de werking en resultaten daarvan zijn omschreven. Dit houdt in dat klanten tijdens het eerste gesprek worden geholpen, zonder dat ze worden doorverbonden of teruggebeld hoeven worden. Orange handelt 95% van de inkomende gesprekken in het contact center in Arnhem tijdens het eerste gesprek af. Naast de ingediende case hebben twee juryleden van de Nationale Contact Center Awards een site-survey uitgevoerd, waarbij een bezoek werd gebracht aan het contact center in Arnhem en medewerkers uitvoerig werden geïnterviewd.

"Dit is de eerste keer dat Orange meedingt naar deze award", zegt Vince Muldoon, Directeur Klantenservice bij Orange Nederland. "We zijn erg verheugd dat onze focus op de klant nu al twee maal door een onafhankelijke organisatie erkend is. Het is een bijzondere prestatie om de top van onze sector te bereiken en zelfs nummer twee in Nederland te zijn binnen onze categorie ten opzichte van zulke sterke en gerespecteerde concurrenten. Dit geeft aan dat we met ons contact center vooroplopen in de telecomsector in Nederland op het gebied van klant- en medewerkertevredenheid.

Orange streeft ernaar in de contacten met klanten meer te bieden dan de klant van ons verwacht. Alle medewerkers van Orange weten dat het essentieel is om te voldoen aan de wensen van de klanten. Daarbij komt nog dat we het werkelijke verschil maken door ons te concentreren op de emotionele band met de klant en daarmee het contact aangenamer willen maken. Door te luisteren naar onze klanten en de feedback die ze geven op ons in te laten werken, kunnen we onze dienstverlening nog verder verbeteren. Bovendien bouwen we een emotionele band op met onze klanten. Dat dit wordt gewaardeerd, blijkt uit deze prijs."

bron:Persbericht. datum: 10/4/2003

Arie

Om mee te dingen naar een Contact Center Award heeft Orange een case ingediend, waarin het 'one call and done'-principe dat bij Orange wordt gehanteerd en de werking en resultaten daarvan zijn omschreven.
Zoals je ziet, op basis van een case en dus niet op de feiten en oh, ja.........Is persbericht van Orange........Lekker objectief

Arie

Er is trouwens al eerder geconstateerd dat Orange het niet zo nauw neemt met het begrip 'waarheid', kijk maar naar het Consumenten Bond onderzoek.....Dus ik zou als ik jou was je bronnen wat objectiever zoeken.

paultje

Ongelezen bericht door paultje »

Beste Sjaak,

Je draait helemaal om de feiten heen,

Punt 1:
Die award die is uitgereikt is inderdaad alleen gebasseerd op zo'n verbeterplan en dit gaat niet in op de werkelijkheid! In werkelijkheid gaat het bij de klantenservive er niet zo rooskleurig aan toe als Orange dat meent.
Punt 2:
Ik woon niet ergens in "the middle of nowhere" Maar k woon in de randstad!! En in een stad die in de randstad ligt moe je naar mijn idee wel bereik hebben!!! Buitenhuis heb ik in mijn wooonwijk slecht tot geen bereik en Binnenhuis helemaal niet!!! Dit was nog zo'n 4 maanden geleden!!! Alle andere aanbieders hadden en hebben wel goed bereik, zoals het hoort!!!
Punt 3:
Klantvriendlijkheid staat bij Orange beneden op de verlangenlijst, Marktaandeel en winst hebben is voor Orange belangrijker!! Alle mensen die ik ken en Orange hebben, hebben wel een probleem, a fijn wat dus wil zeggen dat het toch niet helemaal zo goed functioneert!!!

Jij kan best jou standpunt(en) verdedigen, maar dan zal ik ook de mijne verdedigen!!! Maar een ding is zeker er zijn niet niets voor niets zoveel klachten op deze forum over ORange, maarliefst 35 reacties in totaal op 14 sept. Waarvan de helft wel een klacht of een probleem.

Groeten,
Paul

?

Ongelezen bericht door ? »

Betaalde klantenservice voor providers, wat moet ik me daar bij voorstellen.

Dat je moet betalen om te kunnen bellen naar de klantenservice. bij alle andere aanbieders is dat voor abonnee's gratis (m.u.v. Debitel, dat 1 cent per minuut vraagt)

Over punt 1 lopen de meningen uiteen en met name gefrustreerden zoals jij lopen daarover te zeuren.

Nee, dat is objectief vast te stellen. De Consumentenbond heeft alleen de buitendekking gemeten (FEIT). Door de gebruikte frequenties (GSM 900 vs GSM 1800) *kan* Orange, overigens samen met T-Mobile en Telfort, niet dezelfde binnendekking leveren als KPN of Vodafone (FEIT). tenzij ze heel NL behangen met sites. De stelregel is nl: hoe hoger de frequentie, hoe kleiner het bereik van een zender. Daarnaast zijn de zendvermogens van mobiele telefoons, 1 van de bepalende factoren op het gebied van het bereik van zenders, op de 1800-band 1W, terwijl ze op de 900-band 2W zijn. (Allen maximumwaarden). (FEIT)

Zoals anderen je al hebben uitgelegd: verbeterplannen (cases) waren het criterium om een award uit te delen. Niet de kwaliteit.

Geen enkele provider garandeert binnendekking van zijn netwerk, maar dat uitleggen heeft toch geen zin omdat figuren als jij dat niet begrijppen.

Beweer ik dat ergens dan? Ik geef alleen aan dat er verschillen zijn.

En verder is het zo dat Orange zelf t for telecom eruit hebben geflikkerd omdat zij nogal dikke vriendjes zijn met T-mobile, daarna is t for telecom met hangende pootjes naar Orange gegaan om te vragen of ze alsjeblieft weer dealer mogen worden om weer een compleet aanbod van alle providers te kunnen verkopen.

Geen idee hoe dat gelopen is. Ik weet alleen dat ook Tell Me geen Orange meer verkoopt. En volgens mij The Phonehouse ook niet meer.....

Ook is het aantal dealers en verkooppunten sterk uitgebreid.

Vind ik knap als er drie landelijke ketens geen Orange meer verkopen.

Denk niet dat ik nu reclame voor Orange aan het maken ben, want ik ben zelf een tevreden vodafone beller, maar gasten zoals jij die het altijd beter denken te weten en hun frustraties kwijt willen horen hier nu eenmaal niet thuis.

Vooralsnog is mijn feitenkennis stukken beter dan die van jou. Ga jij eerst je huiswerk maar weer eens doen, mag je daarna weer terugkomen.

Kortom hou je aan de feiten en roep geen dingen op basis van geruchten................

Ik hou mij aan de feiten. Nu jij nog.[/i]

dutchtone?

Ongelezen bericht door dutchtone? »

Mik, *** happens, Je hebt gelijk. Je moet als consument een beetje weten wat je tekenT en waarvoor je tekenT.
Maar je mag als consument wel helderheid en duidelijkheid verwachten van een contract. En blijkbaar hebben ze bij Dutchtone net zo veel moeite met schrijven (en opstellen van een helder contract voor de consument) als dat ji hebt...

Ilse

Ongelezen bericht door Ilse »

Orange ontvangt de Zilveren Award op basis van de hoge kwaliteit van telefonische afhandeling, maar ook voor de afhandeling van verzoeken of vragen die per brief of via e-mail binnenkomen

Gesloten