LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk keukenmerk met budget 15k?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
(G)e(W)e(TE)n

Re: Welk keukenmerk met budget 15k?

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

1 jaar geleden dit zelf gemaakt!
Tuurlijk, zelf gemaakt….dat ik het niet geloof zal je niet verbazen, verslijt me voor gek! Lijkt meer en gestolen prototype van de één of andere bladen fabrikant die ermee aan het experimenteren is, ik heb dat ding al eens eerder gezien, weet alleen niet meer waar. En anders Zelfstandige maak eens een foto van de onderkant van dat ding, kijken hoe je één en ander hebt gedaan……

GWTE :wink:

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

@ gwte, je zult Kemie bedoelen, die hebben een jaar of 2 geleden hier mee gerommeld (alno hoekje bij wellmann, hausmesse)

@ (doehetzelf-)standigste hoe heb je de branderschilden geplaats ?
in het blad, door het blad of op het blad. Hoe het aan de onderkant zit is niet zo heel spannend vind ik, kwestie van solderen.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ (doehetzelf-)standigste hoe heb je de branderschilden geplaats ?
in het blad, door het blad of op het blad. Hoe het aan de onderkant zit is niet zo heel spannend vind ik, kwestie van solderen.
De branderschilden zijn iets verdiept in het blad gelijmd (met een open-haardkit). Heb niets hoeven te solderen hoor alleen de koppelingen naar de branders was wat lastig af te stellen (= zuurstoftoevoer).

Wat GWTE vind kan me eigenlijk niet zoveel schelen, maar van deze reactie druipt de jaloezie af :wink: heerlijk!!!!!!

Kijk, dit soort dingen te bedenken en te maken vind ik nou het mooie van 't vak. En ik heb er echt 3 dagen over gedaan 1 dag in steenkapperij en 2 dagen bij de klant zelf. De gehele keuken heeft een week geduurt (120m2 keuken, en als meneer GWTE dit ook weer niet geloofd.....gelukkig hebben we de foto's nog; mail me eens!).

(G)e(W)e(TE)n

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Afbeelding

Enkele jaren geleden heb ik dit ook zelf gemaakt! Van composiet en een kookplaat. Ik doe het gerust nog een keer! Want het resultaat is er naar en nog steeds in gebruik zonder problemen (lees geen). Dus voor ons is composiet een vreselijk goed alternatief (persoonlijk een voorkeur voor natuursteen).

De branderschilden zijn iets verdiept vakkundig in het blad gelijmd (met speciale kit). Heb niets hoeven te solderen hoor, het is namelijk maatwerk.

Wat Zelfstandigste hiervan vind kan ik wel raden, hij zal wel weer jaloers zijn, heerlijk!!!!!!

Kijk, dit soort dingen te bedenken en te maken vind ik nou het mooie van het vak. Ik doe het al vele jaren. En ik heb er echt 1/2 dag over gedaan zo snel kan het ook. De gehele keuken heeft slechts 3 dagen geduurd (121 m2 keuken, en als meneer Zelfstandige dit ook weer niet geloofd.....gelukkig hebben we de foto’s nog!

GWTE (At Your Service) :)

zelfstandigste

Lachen man! Kan je er niet tegen?

Zoals ik al zei deze combinatie heb ik zelf gemaakt, ATAG verkoopt sinds 2006 geen "verlengsets" voor de branders meer, dus zijn we zelf aan de slag gegaan. Ik zal wel wat meer foto's posten, maar ben hier voorzichtig mee want veel foto's heb ik met toestemming mogen maken, en hier zitten ook foto's van bekende nederlanders bij. En mij "vangt" u niet hoor daar heb ik toch wel genoeg zelfbewustzijn voor.
Het is alleen jammer dat u niet kan ervaren dat u van collega's wat kan leren.

En, GWTE, vind u het geen uitdaging om juist datgene te maken wat een ander niet aandurft?

Eneeeeh oke, als u er steevast in geloofd dat dit niet door mij gemaakt is daag ik u uit om een foto van de keuken te plaatsen met deze kookplaat er zo in gebouwd en het spoeldeel met cascade er bij, dan zet ik al mijn gegevens op dit forum..... want al deze foto's zijn in mijn bezit. Zet u er iets tegenover?

succes e groetjes (en nou niet meteen weer naar het toilet rennen!)

zelfstandigste

De betreffende keuken bestaat uit 3 delen hier ziet u er 2:

Afbeelding

Afbeelding

p.s. Deze zijn recentelijk gemaakt door de eigenaar, voor afbeeldingen van de plaatsing zal ik in m'n archieven moeten duiken.....

En ander leuk detail; op de kleine foto (van het 2e spoeldeel) ziet u dat de blende van de composieten spoelbak doorloopt in het meubelfront. Ook iets wat enige tijd en moeite heeft gekost om constructief uit te werken, maar een enorme voldoening geeft 8)

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Laatst gewijzigd door pfffff op 14 feb 2009 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Ik kan er naast zitten hoor, maar er zit al jaren een patentje op dat 'originele idee' van jullie met branders van atag of smeg
Of Foster...., en u zit er niet naast, daarom kreeg ik geen medewerking destijds van één dezer merken.
Verders vind ik nog steeds dat jullie allebei echt 2 grote vakmongolen zijn
Ah dit vat ik op als een compliment 8)

Het geheel aan reacties dwaalt weer flink af van de oorspronkelijke topicvraag; heb me er toch weer in laten luizen :?

Toch benieuwd of onze westbrabander nu het internet aan het afzoeken is :wink:

zelfstandigste

Goh, weer een keuken 3000 zaak naar z,n grootje in Losser.
Tja Pfffff, C&S stone bestaat ook al niet meer :? , 't gaat hard. Gelukkig zelf (nog) geen last van crisis.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Gesloten