Pagina 2 van 2

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 14 aug 2010 07:32
door 16again
Even op de website rondgekeken, dit lijkt inderdaad geen klantvriendelijk bedrijf:
Alle verpakking is te allen tijde voor afnemer.
lekkere service!
Winkelen doet u op eigen risico.
...het lijkt wel een achtbaan in het pretpark!
Aanbetalingen blijven bij deelleveringen altijd tot de laatste bon staan
Dat houdt in dat op het moment dat de klant wacht op restantlevering, eigenlijk een groter percentage dan 25% is aanbetaald over die deellevering. Dit is niet gedekt door CBW aanbetalingsgarantie, en lijkt mij dus niet de bedoeling.

Op de website worden CBW voorwaarden onvolledig overgenomen
http://www.raamsveld.nl/pages/01algfinf ... ld2003.htm

Bij bezorgregels worden weer andere voorwaarden uit de hoed getovert.
Hier worden slechts 2 artikelen getoond
http://www.raamsveld.nl/pages/01algfinf ... regels.htm

En de koopjeshoek....:
ALS U DENKT DAT DIT HET KOOPJE VAN U LEVEN IS, DAN MOET U EERST NAAR ONZE WINKEL RIJDEN OM AF TE REKENEN (VERGEET U PRINTJE NIET, ANDERS KRIJGT U HET NIET VOOR DEZE PRIJS), OM DAARNA WEER TERUG TE KEREN NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN WAAR U HET ARTIKEL OP KUNT HALEN.
Uiteraard is het makkelijker de klant 4 kilometer af te laten leggen (heen en terug samen), dan een kassa/pinapparaat aan te schaffen.

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 14 aug 2010 08:05
door WarZir
crazyme schreef: Man, man, wat maak je je weer druk om. Uiteindelijk is je hele betoog opgehangen aan een antwoord wat je niet bevalt in een toon die je niet bevalt.

Als het nog verder mag samenvatten : je komt hier klagen met de boodschap : "ze waren niet lief tegen mij"

Een beetje kinderachtig.
Hmm, met dat "weer" krijg ik de indruk dat ik ooit eens op wat teentjes heb gestaan... :P :wink: (het is trouwens geen "man man", maar "vrouw vrouw"... kom maar op met je flauwe opmerkingen :mrgreen: ).

De laatste keer dat ik hier keek, was (en is) dit nog altijd een forum waar men, naast het stellen van vragen, óók ervaringen over o.a. winkels mag delen. Een consumenten forum als deze is niet alléén bedoelt voor vragen, maar dus ook voor het delen van goede én slechte ervaringen. Dit is er zo eentje (toch typisch dat ik dit moet uitleggen aan een forumlid die al nagenoeg bij het forum antiek thuis hoort en dit kennelijk nog niet weet... :lol: ).
Wat ik ook al eerder tegen Jannes zei: als je het niet met me eens bent en/of een weerwoord hebt, kan dit best op een manier dat je de ander niet hoeft af te kraken, nietwaar? Ik ventileer hier echter geen mening, maar een ervaring. Ook die mag je met een korrel zout nemen, als je hier behoefte aan denkt te hebben, maar dit veranderd helaas niets aan het feit dat Raamsveld gewoon niet correct met zijn klanten omgaat. En dat is nu juist waar het mij omgaat: mijn (of: mijn ouders') ervaring hier vertellen om andere potentiele kopers te waarschuwen waar ze tegenaan kunnen lopen. Goh, wat kinderachtig van me... :roll:

Thanks 16again, dat jij nog moeite hebt gedaan (waar ikzelf nog niet eens aan gedacht heb) om wat meer van dit soort rare en botte regeltjes van deze winkel hier neer te zetten, dit laat maar weer zien hoe hoog ze 'klantvriendelijkheid' in het vaandel hebben.

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 14 aug 2010 12:04
door crazyme
WarZir schreef:.... maar dit veranderd helaas niets aan het feit dat Raamsveld gewoon niet correct met zijn klanten omgaat. En dat is nu juist waar het mij omgaat....
Vrouw, vrouw, :oops:

Je generaliseert op basis van 1 waarneming. Wanneer ze daar echt stelselmatig klanten schofferen denk ik dat ze nooit zo lang kunnen bestaan als ze nu doen. Van Raamsveld is een gerenommeerde naam.

Daarbij gaat het om een interpretatie. Mogelijk heeft de verkoper/verkoopster wel gedacht : "wat een irritante en arrogante lui zeg. Mij een beetje vertellen wat ik moet doen"

Ik kan mij dat wel indenken wanneer je als klant tekst en uitleg vraagt waarom er een bepaalde regel is.

Wat zou je zeggen wanneer je tegen de verkoper zegt : "ik moet nog even meten, je hoort nog van mij" en deze zegt : "Ja hallo, waarom moet jij nog even meten ? Je had toch gewoon de maten mee kunnen nemen, dan had je nu kunnen beslissen. Daar ben ik het niet mee eens. De volgende keer zorg je maar dat je de maten bij je hebt, anders help ik je niet."

(let op : enigszins gechargeerd voor de duidelijkheid :mrgreen: )

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 14 aug 2010 12:06
door crazyme
Offtopic. Kan een admin de topictitel aanpassen ?

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 14 aug 2010 12:27
door WarZir
crazyme schreef: Vrouw, vrouw, :oops:
:mrgreen: :wink:
Je generaliseert op basis van 1 waarneming. Wanneer ze daar echt stelselmatig klanten schofferen denk ik dat ze nooit zo lang kunnen bestaan als ze nu doen. Van Raamsveld is een gerenommeerde naam.

Daarbij gaat het om een interpretatie. Mogelijk heeft de verkoper/verkoopster wel gedacht : "wat een irritante en arrogante lui zeg. Mij een beetje vertellen wat ik moet doen"

Ik kan mij dat wel indenken wanneer je als klant tekst en uitleg vraagt waarom er een bepaalde regel is.

Wat zou je zeggen wanneer je tegen de verkoper zegt : "ik moet nog even meten, je hoort nog van mij" en deze zegt : "Ja hallo, waarom moet jij nog even meten ? Je had toch gewoon de maten mee kunnen nemen, dan had je nu kunnen beslissen. Daar ben ik het niet mee eens. De volgende keer zorg je maar dat je de maten bij je hebt, anders help ik je niet."

(let op : enigszins gechargeerd voor de duidelijkheid :mrgreen: )
:)
Ik begrijp je punt en ik begrijp ook je aangehaalde voorbeeld en -eerlijk is eerlijk- ik hou ook niet van dergelijk gedrag van een klant. Als ik je voorbeeld even op mezelf betrek, ik ga altijd voorbereid van huis als ik weet dat ik iets wil kopen en ik hiervoor een raam o.i.d. moet opmeten, dan doe ik dit ook vooraf (is vrouw-eigen, denk ik :) ). Ik kan me dan ook best voorstellen dat als een winkel medewerker al een tijd bezig is geweest met het helpen van een klant, zo'n opmerking tot irritaties kan leiden (en terecht).
Jij kent mijn ouders natuurlijk niet, maar ik ken hen wel en ik weet dat ze altijd vriendelijk en attent zijn tegen iedereen. Mijn moeders reactie t.o.v. de medewerker was er dan ook niet een uit irritatie, maar juist eerder uit verbazing (ze wilden tenslotte ook voor de bezorging betalen), vandaar ook haar vraag naar de reden hiervan. Een hele normale vraag m.i. en als je dan als reactie zoiets krijgt van "regels zijn regels", dan sta je als klant toch wel even vreemd te kijken van dit niet onderbouwde antwoord. Nogmaals, de reden staat ook niet aangegeven op hun site, alleen dat die regel er is en de manier waarop die regel naar buiten wordt gebracht, vind ik persoonlijk bijzonder bot. Sorrie, maar voor mij is hun naam niet gerenomeerd (en mijn klacht/ervaring staat niet op zichzelf, als ik zo eens rond zoek op dit forum).

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 26 aug 2010 08:51
door bayleys26
Helemaal gelijk hoor, raamsveld Leiderdorp moet een cursus gaan volgen hoe sta ik mijn klanten netjes te woord, want daar schort het zeer zeker aan, en het werkt niet in hun voordeel op deze manier maar daar komen ze vanzelf wel een keer achter!

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Geplaatst: 26 aug 2010 15:44
door Anne Maria
Hallo Babs2,

Op 18 januari schreef je een kleine update.
'Deze zaak loopt nog steeds. :roll: De DAS rechtsbijstand heeft de zaak vorig jaar april in behandeling genomen, en om een heeeeel lang verhaal kort te maken; op 22 januari a.s. is er een besloten zitting van de Geschillencommissie en volgt dan eindelijk de uitspraak in deze zaak. ( In november is er al een eerdere zitting geweest, en daarna pas een expert en dan nu e i n d e l i j k de laatste zitting met een uitspraak)'

Ik ben heel benieuwd of er al een uitspraak is..