LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindejaarsafrekening Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine

Re: Eindejaarsafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Voor de aanpassing (correctie) van het correspondentie- en/of factuuradres is een dergelijke bewijs (gemeentelijk omnummeringsbewijs) helemaal niet nodig. Dit is alléén nodig indien het leveringsadres (dus het adres waarop de contracten lopen door de gemeente hernoemd/omgenummert zijn).
De medewerker(st)er van Nuon heeft u foutieve informatie verstrekt en stelt een foute eis.
Ik adviseer u nogmaals met Nuon te bellen en aan te geven dat u alléén het factuur/correspondentieadres wenst aan te passen. Deze adressen kunnen en mogen te allen tijden zonder problemen afwijken van het leveradres. Denk hierbij aan vakantiewoningen...
Verder vermoed ik dat het systeem bij de nuon een zogeheten synchronisatiefout heeft (gebeurd zo af en toe nog wel eens heb ik vernomen) met het hoofdsysteem. Van belang is dat de medewerker hiervoor contact opneemt met een meerdere die dit verder en beter kan controleren (in het hoofdsysteem) en kan corrigeren.

Jan Doorsnee

Ongelezen bericht door Jan Doorsnee »

Voor de goede orde, het leveradres is hetzelfde als het factuuradres.
En het vorige gesprek heeft me al zo'n 5 euro gekost, ik ben 3 keer doorverbonden naar een andere medwerker (iedere keer wachten) en de reaktie was steeds: "sorry meneer, maar als ik uw postcode en huisnummer ingeef zeft ons systeem echt straatnaam G****** en niet V*****. dus daar kan ik niets aan veranderen. Na drie medewerkers met hetzelfde verhaal zal dat ook wel zijn.

Best vreemd, aangezien het tot oktober 2008 wel goed op de facturen stond.
Maar ik ga er geen energie meer in steken, ik heb het geprobeerd en ben door verschillende medewerkers arrogant behandeld. Hoezo klantenservice.

Ik wacht de jaarafrekening af en dan heb ik mijn contractduur volgemaakt. Wellicht ga ik weer terug naar de leverancier die hier ook het netwerk beheert. Dan ben ik van de extra facturen af. (Ik krijg er nu drie. Eentje van de Nuon voor de energie, eentje voor de netwerkkosten gas en eentje voor de netwerkkosten electra.)

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Jan Doorsnee,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over het door ons gebruikte factuuradres.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Friedric

Ongelezen bericht door Friedric »

Vertel mij wat !!!

Gesloten