Pagina 2 van 12
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 07 mei 2011 15:15
door ccindyr
Wij hebben onlangs ook een incasso gehad meerdere zelfs 3x van NIB...
eentje 37 en eentje 45 en nog eentje van 40 bij de een staat opdrachtgeverwebbilling.com.b.v inzake famesupport.com te grubbenvorst
bij de andere staat webbilling.com.bv.inz.support.dvdbox.com te grubbenvorst
2x verschillende dus heb ook inderdaad gebeld naar het incasso bureau nog gezegd dat we geen aanmaningen hebben gehad en ze kwamen ook met het verhaal dat er via een sms een code gestuurd word en als je deze ingeeft dan betaalt met inloggen of dergelijke.... Wij hebbem dus ook nooit een sms ontvangen. we dachten eerst dat iemand onze gegevens gewoon heeft opgegeven maar door het lezen van al deze forums lijkt het me duidelijk dat dit oplichters zijn
nou vraag ik me af of aangifte doen wel de moeite waard is hoor er iedereen over maar heeft het ook nut leidt het uiteindelijk tot een punt?
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 07 mei 2011 16:55
door alfatrion
stofzuigertje schreef:Je bent verplicht elke maand je rekeningen te controleren en tijdig geld terug te boeken als het fout is.
Hoe kom je op dat idee?
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 07 mei 2011 17:06
door adSolvendum
alfatrion schreef:stofzuigertje schreef:Je bent verplicht elke maand je rekeningen te controleren en tijdig geld terug te boeken als het fout is.
Hoe kom je op dat idee?
Een van de hoofdregels van het goed consument zijn.
Staan vermeld in de ongeschreven wetten van boek stof titel zuigertje.
Dat u dat niet wist!
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 07 mei 2011 17:20
door Bob Schurkjens
@ccindyr
Wanneer u internetbankieren hebt, kunt u de bedragen storneren (terugboeken) met een paar muisklikken. U kunt vervolgens uw bank vragen de betreffende rekeningnummers te blokkeren. Aangifte doen is een zeer tijdrovende bezigheid.
Het gaat hier om een zogenaamde internetincasso. Hiermee wordt veel fraude gepleegd. Zie
http://nos.nl/artikel/199536-internetin ... oelig.html
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 11 mei 2011 12:21
door CorKroon
Ook wij werden eergisteren het slachtoffer van Webbilling.com B.V..
De eerste dag werd 25, 50 en 25 euro afgeboekt. Een dag later nogmaals 50 euro en vandaag 29,95. In totaal tot op heden dus 179,95.
Men werkt inmiddels met verschillende bankrekeningen vanuit Hamburg. Doordat het om een buitenlandse incasso gaat is zelf storneren via mijn.ing.nl niet mogelijk. Door verschillende rekeningen te gebruiken wordt ook selectief blokkeren lastiger.
Heb aangifte gedaan bij de politie voor valsheid in geschrifte en ook ING op de hoogte gebracht. Die hebben vandaag de bedragen op onze rekening terug gestort.
Gisteren een mail naar webbilling.com gestuurd en gemeld dat ik aangifte zou doen en juridische stappen neem bij herhaling. Het bedrijft claimt in een reactie dat wij 2x een abonnement op privatevilla3d.com hebben genomen, blijkbaar een online 18+ spel. Ken noch die site, noch webbilling.com. Zowel ING als de politie hebben het inmiddels in onderzoek.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 11 mei 2011 15:03
door Guardian72
CorKroon schreef:Gisteren een mail naar webbilling.com gestuurd en gemeld dat ik aangifte zou doen en juridische stappen neem bij herhaling. Het bedrijft claimt in een reactie dat wij 2x een abonnement op privatevilla3d.com hebben genomen, blijkbaar een online 18+ spel. Ken noch die site, noch webbilling.com. Zowel ING als de politie hebben het inmiddels in onderzoek.
info over die 'villa' :
http://www.directnic.com/whois/index.ph ... illa3d.com
Men kan van alles claimen - maar dan nog dient men het te bewijzen. Voor de (Nederlandse?) wet in elk geval een accoord van u - met naam, toenaam, en accoord voor automatische incasso.
Het verhaal 2x abonnement is al niet juist - want dan zou men 2x hetzelfde bedrag hebben moeten afschrijven, en u noemt al 4 verschillende bedragen.
De actie van aangifte doen is m.i. in dit geval de enige juiste.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 11 mei 2011 21:04
door Bob Schurkjens
Kennelijk maakt Webbilling vanuit Hamburg gebruik van een nieuwe mogelijkheid, namelijk de Europese incasso. Zie:
http://www.sepanl.nl/index.php?p=48167
Kennelijk is het dus mogelijk om hier heel gemakkelijk misbruik van te maken. Ik verwacht dat hier meer klachten over gaan komen op dit forum. De bescherming van de consument was al slecht geregeld met de mogelijkheid van internetincasso's. Deze bescherming is met deze nieuwe Europese incassovorm nóg verder verslechterd.
Het is nu niet meer nodig om vanuit Roemenië hier bankpassen te komen skimmen: je kan vanuit Roemenië nu gewoon bankrekeningen gaan plunderen met internetincasso's.
SEPA-landen waar vanuit internetincasso's mogelijk zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/SEPA
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 12 mei 2011 07:45
door Guardian72
Bob Schurkjens schreef:Kennelijk maakt Webbilling vanuit Hamburg gebruik van een nieuwe mogelijkheid, namelijk de Europese incasso. Zie:
http://www.sepanl.nl/index.php?p=48167
Kennelijk is het dus mogelijk om hier heel gemakkelijk misbruik van te maken. Ik verwacht dat hier meer klachten over gaan komen op dit forum. De bescherming van de consument was al slecht geregeld met de mogelijkheid van internetincasso's.
Kortom - iedereen moet heel secuur zijn/haar bankrekening controleren, liefst dagelijks - en bij misstanden direct klacht bij de bank en bij de politie indienen.
Banken zouden trouwens de mogelijkheid moeten bieden om incasso algemeen te blokkeren - tenzij de rekeninghouder schriftelijk toestemming heeft gegeven AAN DE BANK om bedrijf X bedragen te laten incasseren...
Maar ja - dat is klantgericht.. en da`s moeilijk.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 13 mei 2011 04:23
door GeorginioWijnaldum
Ik weet niet of dit bedrijf van kwade wil is. Ze lijken namelijk ook een vrij grote speler te zijn op deze betaalmarkt, zie:
http://webbilling-persbericht.blogspot.com/
Misschien worden zij ook wel gewoon misbruikt door internetoplichters en hengelaars.
Persoonlijk heb ik zoiets in ieder geval binnen een half uur een bevestiging van een opzegging per e-mail ontvangen. Nu maar de rekening goed in de gaten houden
Overigens rare website met spelfouten, maar ook wel weer schattig
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 13 mei 2011 08:36
door Guardian72
GeorginioWijnaldum schreef:Ik weet niet of dit bedrijf van kwade wil is. Ze lijken namelijk ook een vrij grote speler te zijn op deze betaalmarkt, zie:
Misschien worden zij ook wel gewoon misbruikt door internetoplichters en hengelaars.
Maar dan moet het bedrijf, bij klachten, controleren of de incasso terecht is.
En, grootte zegt niet direct wat.
Lijkt me nogal beroerd als je groot word door maar stug door te gaan, en niets te controleren..
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 13 mei 2011 20:32
door Bob Schurkjens
Inderdaad een "schattig" bedrijf dat het betalingsverkeer "regelt" voor o.a. porno- en goksites en daarbij talloze mensen dupeert voor eigen gewin.
Wat is daar schattig aan?
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 18 mei 2011 15:39
door moorrde
Eergister ben ik er ook achter gekomen dat er onterecht 24,95 van mijn rekening door Webbilling.com is afgeschreven. Ben vandaag direct naar de bank gegaan om het terug te halen, en ze te blokkeren. Volgens de bankmedewerker kon ze geen tegenrekening vinden, waardoor blokkeren onmogelijk is en moet ik langskomen als het weer gebeurt. Ik heb ook direct de voorbeeld brief van Guardian72 gemaild. Ben benieuwd.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 18 mei 2011 16:54
door Guardian72
moorrde schreef:Eergister ben ik er ook achter gekomen dat er onterecht 24,95 van mijn rekening door Webbilling.com is afgeschreven. Ben vandaag direct naar de bank gegaan om het terug te halen, en ze te blokkeren. Volgens de bankmedewerker kon ze geen tegenrekening vinden, waardoor blokkeren onmogelijk is en moet ik langskomen als het weer gebeurt. Ik heb ook direct de voorbeeld brief van Guardian72 gemaild. Ben benieuwd.
Dus, de bank laat toe dat geld weggaat nergens naar toe?
Sorry - maar dan is de bank onkundig.
Want er MOET een tegenrekening zijn. Ik kan niet een bank binnenlopen en zeggen - hallo, mag ik 25 euro van de rekening van meneer Jansen namens Webbilling.. toch?
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 18 mei 2011 17:42
door CorKroon
Guardian72 schreef:moorrde schreef:Eergister ben ik er ook achter gekomen dat er onterecht 24,95 van mijn rekening door Webbilling.com is afgeschreven. Ben vandaag direct naar de bank gegaan om het terug te halen, en ze te blokkeren. Volgens de bankmedewerker kon ze geen tegenrekening vinden, waardoor blokkeren onmogelijk is en moet ik langskomen als het weer gebeurt. Ik heb ook direct de voorbeeld brief van Guardian72 gemaild. Ben benieuwd.
Dus, de bank laat toe dat geld weggaat nergens naar toe?
Sorry - maar dan is de bank onkundig.
Want er MOET een tegenrekening zijn. Ik kan niet een bank binnenlopen en zeggen - hallo, mag ik 25 euro van de rekening van meneer Jansen namens Webbilling.. toch?
De bank bevestigde bij mij dat ze in dit soort gevallen niet eens de tennaamstelling controleren. Een rekeningnummer en bedrag zijn genoeg.
Overigens heeft de bank bij ons nu een selectieve blokkade geplaatst en de reeds overgemaakte bedragen teruggeboekt.
We hebben bij Webbilling aangegeven dat we GEEN abonnement bij deze pornoboeren hebben afgesloten. Webbilling claimt "slechts" de incasso te verrichten en verwijst naar de website voor annuleren van het abonnement. Daar geeft men aan dat opzeggen per mail niet kan, alleen door in te loggen met accountgegeven op de site van... jawel: Webbilling. En aangezien ik geen abonnement heb, heb ik ook geen accountgegevens!
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 18 mei 2011 23:33
door Bob Schurkjens
Webbilling is in Nederland gevestigd in een gebouw (Expositiecentrum Grubbenvorst) waar van alles en nog wat is gevestigd; een soort brievenbusadres:
Lottumseweg 43, 5971 Grubbenvorst, Horst aan de Maas, Limburg, Nederland
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 49,,0,6.99
Maakt een lekker obscure indruk.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 19 mei 2011 11:03
door moorrde
Incasso's zouden ook snel terug moeten komen op je rekening, maar het staat er nog niet op. Dus ik ga zometeen weer terug naar de bank!
Kreeg zo juist een e-mail van webbilling.
Dear customer, Webbilling is a payment service provider and charged your bank account on behalf of lesbianexperience.com. You signed up on 06. May 2011 on the website lesbianexperience.com. For questions regarding the contract details please contact the content provider directly. Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
.......ik zit hier met een bek vol tanden. Ik was 6 mei gelukkig wel een weekendje weg, dus kan ik ook weer aantonen dat het niet juist is, maar goed, die berichtjes hierboven zijn ook niet echt geruststellend.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 20 mei 2011 16:40
door Guardian72
@ moorrde
Kort briefje terug ;
I have not signed up here, and have also not given consent for any third party provider to collect money from my account.
This means you have stolen money and committed fraud with direct debit.
You are hereby ordered to provide the lawful proof that i have signed up and the proof you have received my authorisation to perform direct debit from my account.
If i do not receive this within the next 3 business days, i will file theft and fraud charges against you.
(oftewel - jullie liegen, frauderen, en plegen diefstal - tenzij je met wettelijk bewijs binnen 3 werkdagen over de brug komt, volgt aangifte wegens fraude en diefstal)
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 22 mei 2011 14:52
door moorrde
@Guardian, Ik heb dat net aan de gemaild. Ben erg benieuwd wat ik erop terug krijg. Ik laat het weten. Bedankt
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 24 mei 2011 13:45
door moorrde
Ik krijg zojuist een mailtje, dat als ik nu betaal (naast de eerdere incasso???) dat ze me dan verder met rust laten...echt schandalig.
Re: incasso webbilling
Geplaatst: 24 mei 2011 19:12
door Guardian72
moorrde schreef:Ik krijg zojuist een mailtje, dat als ik nu betaal (naast de eerdere incasso???) dat ze me dan verder met rust laten...echt schandalig.
Antwoord terug:
You have failed to respond to my previous query.
You are guilty of theft and direct debit fraud - as you have not produced the required legal proof of permission to deduct money from my account.
You are now ordered to cease and desist any and all attempts to withdraw money from my account. All illegally taken money has been cancelled and returned to my account, and your access has been blocked.
Also, a report has been made to the police about this theft,and the direct debit fraud. A similar complaint has been made to the bank, and to the general direct debit authority (SEPAY) in The Netherlands for abuse of the direct debit system.
Please, do not communicate with me any more, but contact the police in (plaatsnaam!) to explain yourselves.
Kortom: U heeft niet op mijn eerdere mail gereageerd, en bent daardoor schuldig aan diefstal en incassofraude, aangezien u niet in staat bent om het vereiste (wettelijke)bewijs te produceren.
Hierbij bent u verplicht direct alle pogingen tot incasso te staken. Toegang tot mijn rekening is geblokkeerd. Alle eerdere bedragen zijn gestorneerd (zo niet, dan alsnog direct doen).
Er is aangifte gedaan bij de politie van diefstal en fraude, alsmede een klacht bij de bank (van incassofraude) en bij SEPAY (het overkoepelende orgaan wat kennelijk automatische incasso`s regelt (als ik abuis ben - gaarne aanvulling correctie!)).
U word verzocht geen contact meer op te nemen, maar hooguit bij de politie te (je woonplaats) voor text en uitleg.
Hard spelen - kennelijk zoeken ze gegevens, en creeeren ze hun eigen toestemmingen. Bezopen dat de banken hieraan meewerken.
Voor zover je nog geen selectieve blokkade hebt aan laten brengen, alsnog doen, en gelijk melding maken van incassofraude, en bij de bank details vragen voor het orgaan dat deze zaken regelt, daar je daar ook melding wil doen (ik meen dat dat sepay is - maar kan ook anders heten.. ben geen 18 meer).