LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer ben je chronisch ziek????

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
lucky me

Re: Wanneer ben je chronisch ziek????

Ongelezen bericht door lucky me »

ik ben 59 jaar oud hoor ik had voor ik ziek was ook een leven en een goed leven eigen bedrijf!!!!
hallo zeg wat een vooroordelen
en ik zeg alleen dat ik in een gemeente woon waar ze ook die regels hanteren als die u noemt
ik ben gekeurd ik ben ziek en ik vraag het niet aan U ik vraag het aan iedereen in het algemeen die op tros radar site komt
en dat u deze berichtjes krijgt komt omdat u op de mijne reageert ik krijg die van u
maar ik zit niet op uw mening en vooroordelen te wachten ik wil van redelijke mensen die mischien in dezelfde situatie zitten horen wat ze gedaan hebben
niet van u die niks anders weet dan iemand belachelijk maken

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja lucky me, ik probeer het een beetje te volgen, maar heb je mijn berichje wel goed gelezen? Het lijkt erop dat je je druk maakt dat je die 350 euro niet krijgt, maar heb je daar echt geen recht op?

Iemand die WAO heeft krijgt het van de UWV, dat klopt, maar als je door de gemeente arbeidsongeschikt bent verklaard dan heb je er toch ook wel recht op? Heb je dat al gevraagd? Tenzij de gemeente die 350 euro ziet als 'inkomen' en dan meent je hierop te kunnen korten, maar dat zal toch niet? Ga er maar eens achteraan als je dat nog niet gedaan hebt.

En ik blijf zeggen: ieders situatie is anders, zowel wat de ziekte betreft als het financiële plaatje. En dat wij als chronisch zieken/gehandicapten op alle mogelijke manieren uit worden geknepen, daar zijn wel het wel over eens denk ik.

lucky me

he,he, eindelijk iemand die begrijpt waar ik het over heb zonder me meteen tot koekjesverpakker te upgraden
en ja ik heb dat nagevraagd en nee je krijg t niet
dat is het gekke
en ik denk dat je daarom vanuit de bijstand niet naar een uitkering van de uwv kan besparing
mensen in de bijstand hebben zo`n stempel terwijl daar allang alles veranderd is hoor je moet ook alles aanpakken als je kan en je moet ook bij of na scholen
en stage lopen en alles het zelfde als in wao of wia of wat dan ook
maar in de bijstand zegt men meteen ga je toch werken
want ze denken dat je niet wil en gezond bent anders zat je wel in wao of wia
bedankt voor je begrip en antwoord
samen worden we wijzer toch?

marietje224

Ongelezen bericht door marietje224 »

@ vogels,dank je voor je korte uitleg.

maar ja of ze het nu snapt?ze draaid toch alles om??he,he, eindelijk iemand die begrijpt waar ik het over heb zonder me meteen tot koekjesverpakker te upgraden????

straks moet je ook eens je hersens laten werken zoals ze bij mij zei....SOMMIGE HERSENS ZITTEN ZO VAST , terwijl ik liet merken dat ze ziek is...mev wil alleen horen wat ze wil horen .....
kijk maar uit met je antwoorden,ik reageer niet meer op haar of hem??wie zal het zeggen..ik heb het allemaal geprobeerd uit te leggen,en?beetje verzuurd :cry:
u nog bedankt voor die link van de week ,had het al gelezen maar dat gaat het niet om,het is de moeite he!

@ witte angora...goede tip van je! hoe is het verder met je?
je hoeft niet uitwijden,gewoon gaat het nu een beetje??
je vertelde toen over je toestand en ik de mijne....

lucky me

hallo,
moet me nog iets van t hart als het mag van die mevrouw
als je onder of op bijstandsniveau zit kun je ook in aanmerking komen voor langdurigheids toeslag als je een uitkering hebt van de uwv of zelfs als je werkt
er zijn namelijk ook werkenden die onder het minimum zitten deeltijdwerk of zo ,je moet dan wel langer dan 5 jaar onder dat minimum zitten minimum is bijstandsniveau
doe er je voordeel mee
zo kun je elkaar dus ook helpen

marietje224

beste lucky me

je mag van mij alles zeggen wat je wilt.
en het is fijn als mensen je tips geven,zo heb ik dat bij u ook geprobeerd,ik ben niet uit op ruzie dat schreef ik al eerder,lees het niet verkeerd zoiets had ik geschreven,maar u kwam constant met veneinige opmerkingen.
terwijl ik u alleen maar wilde helpen,u draaid dingen om,ik heb niet gezegd dat u in een koekjes fabriek moet gaan werken.ik legde uit u heeft nog mzzl want...nou ja zus en zo en nu later schree f u...ik wordt tot koekjes inpakker gebombardeerd?waar haalt u dat vandaan?
ik geef u links....?lekker slim wordt er dan gezegd!
meneer vogels geeft mij ook of iedereen een site over iets wat ik al gelezen heb,dan zeg ik ook niet lekker slim.....maar zeg toch bedankt~!
u kunt ook dankbaar zijn dat er toch mensen moeite doen.
ook al komt er niet uit wat u bedoelt en wilt...
ik heb u niet veroordeeld alleen bij delaatse mail toen was ik echt boos...heel boos..je probeerd iemand te helpen en dan wordt er gezegd , sommige hersens zitten zo vast...ben u zo verbitterd?waarom?
omdat we u niet kunnen helpen?

ik zeg nog open een topic met bijstand en uwv of chronisch ziek,misschien krijg je dan meer de doelgroep??

nogmaals ik niet uit op ruzie,maar u ben veneinig bezig en wat mij betreft is de hulp dan over en uit.

ik maak geen beschuldigingen,u heeft het zwaar,dat hebben we allemaal die ziek zijn,niemand kan zich met de ene en de andere zieke vergelijken,
volgens mij lees u de berichten niet eens goed maar gaat gelijk koken van ahhhhhh dat wil ik niet,net als de toeslag dat heeft meneer vogels al neergezet?
u goed recht hoor.maar wees eens wat aardiger als mensen helpen...
ook als is het niet wat u bedoeld,
nogmaals ik was aardig tot gisterenavond,daar was ook reden toe....
maar u had ook kunnen zeggen ,dank je wel maar ik heb hier niks aan....
maar bedankt voor de moeite

mvg

lucky me

ok het laatste wat ik schrijf over of met of tegen of voor u
ik stel een vraag
u vindt dat ik niet op de goede topic ben
dan zegt u u moet nog blij zijn dat u niet in een gemeente woont waar mensen koekjes verpakken moeten
dan wordt ik boos ja niet zuur niet verbitterd boos
omdat u niet weet wie ik ben wat ik kan wat ik allemaal gedaan heb welke regels er in mijn gemeente zijn (naar mijn mening is dat toch wel overal overeenkomstig)dus moet ik blij zijn dat ik niet in een gemeente woon waar ze je dat laten doen
waarom moet ik daar blij om zijn zou ik dat niet willen doen dat weet u niet
en dan leg ik uit dat in mijn gemeente echt wel alles er aan gedaan wordt om mensen die kunnen aan t werk te houden en dat ze net zo streng keuren als in de wao wia enz.
zo dan krijgt u een beeld van mij.

even doorlezen he niet meteen reageren aub.

dus dat ik in elke gemeente even ziek ben
en u zegt tegen mij dat ik niet lees ik heb u geschreven dat u een berichtje krijgt omdat u reageert op mij dat krijg ik ook van anderen
U hoeft daar niet op te reageren
en als u komt met dingen waar ik niet om vraag????
ik wil weten of er meer mensen zijn die die toeslag van het CAK niet krijgen ondanks dat ze chronisch ziek zijn en waarom niet

nog even
dan wil ik van diezelfde mensen horen of zij mischien wel vanuit de bijstand bij ziekte bij de uwv zijn gekomen
dat is alles en niet waar u allemaal meekomt ik stelde dat meteen duidelijk
meer hoef ik niet te weten
natuurlijk mag u mij uw situatie vertellen en als ik kan helpen graag
maar doe niet alsof ik geluk heb omdat mijn gemeente me niet in een koekjesfabriek zet
GEEN enkele gemeente doet dat als je niet KAN
iedereen die kan werken moet werken
dat is de wet
en om mensen zoals u zou het zo fijn zijn in het hokje wao wia of what ever te zitten
kunnen ze nooit meer zeggen bij ons zouden ze het wel weten
bij ons kun je koekjes gaan inpakken
begrijpt u nu waarom ik boos wordt ik hoop het
en wat ik voor mijn ziekte aan vakanties heb gehouden gaat u al helemaal niet aan
u zou wel kunnen gaan solliciteren bij uw gemeente u zou ze wel krijgen die bijstandsvrouwen
:lol: lucky me
vr.gr.lucky me

marietje224

nu geef ik het echt op.
ik wens u het allerbeste toe....
en in een hokje zit ik al nl al jaren de wao waar ik nooit meer uit kom~!

ik hoop dat u niet zuur oud wordt~!daar lijkt het wel op.
ik kan ondanks alles zeggen ,dat ik nog plezier in mijn leven heb....u volgens mij niet, dat van die koekjes fabriek sorry hoor......DE WET IS ZO TEGENWOORDIG BIJSTAND...WERKEN ,daarom kwam ik daar mee....meeer niet...

wat u nu ook zegt op u!! reageer ik niet meer,ik heb het geprobeerd,maar het houd op,
ik ga niet voor ruzie hier...
u wel.
blijkbaar zitten hier dus geen mensen in u positie !

over mijn verhaal dat gaat over die 350 euro ,wat ik allemaal nodig heb en dat ik het bij lange na niet red met die 350 euro!! snapt u???
maar u bent nogal happig op die 350 euro...
IK ZOU 1000000X LIEVER WERKEN DAN DIE 350 EURO KRIJGEN,BEGREPEN ook al is het in en koekjesfrabriek..mij een biet...
en ik heb ook mijn steentje bijgedragen alleen is mijn lijf helaas erfelijk belast...
ik heb vanaf een leeftijd gewerkt dat kinderen nog op school horen te zitten,ja mev dat was niet alleen in u tijd...

het gaat u goed,ik reageer niet op u wel op andere hier!

lucky me

nou om te beginnen ben ik voor 80 tot 100% afgekeurd
niet zoals jullie waarschijnlik door de uwv maar door de gemeente waar ik een bijstandsuitkering van heb
ik kom dus nooit meer aan het werk ik heb tot mijn 55e gewerkt
en ben sinds 3jaar ziek ook erfelijk belast ik heb een open hart operatie gehad en die is mislukt dus ik wordt niet beter
ik vraag hier niet om een toeslag van 350 euro ik vraag mij af waarom ik niet uit de bijstand in de wao of wia kan komen.
niet om t geld dat is dan precies het zelfde want je krijgt 70 procent van t laatst verdiende nou dat is in mijn geval bijstand
daar gaat t allemaal niet om
als je in de bijstand zit krijg je van die opmerkingen zoals nu hier ze zal wel naar de can.eilanden willen
we hadden t hier over centerparcs hoor niet over buitenlandse vakanties
en wat ik kon doen voor ik ziek werd doet er hier niet toe
niemand weet blijkbaar dat er in de bijstand ook mensen zitten die gewoon gewerkt hebben en met een eigen bedrijf ziek geworden zijn?
ik reageer op de topic wanneer chronisch ziek en daar sluit ik mijn vraag op aan
ik heb medicijnen die aan de eisen voldoen ik gebruik meeeer dan de hoeveel heid en ik krijg geen toeslag iedereen wil waar hij recht op heeft daarom hebben ze die toeslagen ook verzonnen om mensen met een minimum inkomen te helpen
en ik heb er echt op DACHT ik
en waarom iemand dan gaat regeren ze wil naar de canarische eilanden??
ja graag hoor

en degene die ik de tip gaf dat je ook in de wao als je een minimumuitkering hebt langdurigheidstoeslag kan krijgen dat is zo dat is zelfs voor werkenden
als ze 5 jaar of langer minder dan een minimumloon hebben
succes allemaal
:D

lucky me

nog even ik ben gewoon nederlands gewoon verzekerd voor de awbz enz..
ik voldoe aan alle regels
alleen schijnt het volgens MIJN gemeente niet en de uwv niet te kunnen dat vanuit bijstand ooit in wao/wia of hoe ze ook heten te komen
en dat vindt ik vreemd en aar vraag ik meer over mag

witte angora

als je in de bijstand zit krijg je van die opmerkingen zoals nu hier ze zal wel naar de can.eilanden willen
Die opmerkingen krijg je ook als je in de WAO zit hoor. Er zijn er meer dan genoeg die mij vragen wanneer ik weer ga solliciteren, terwijl de laatste (strenge) herkeuring ruim 6 jaar geleden was. De UWV ziet er voor mij gewoon geen brood meer in.

Laatst kwam er één met: maar je kunt toch wel reclamefolders invouwen? Thuis in je eigen tempo? Alsof dat een fatsoenlijk inkomen oplevert.

Mensen zijn niet wijzer, helaas. :roll:
alleen schijnt het volgens MIJN gemeente niet en de uwv niet te kunnen
Als het volgens de UWV niet kan zal iedere gemeente, niet alleen de jouwe wel zeggen dat je vanuit de bijstand niet in de WAO/WIA kan komen denk ik zo. Persoonlijk denk ik dat je je beter erbij neer kunt leggen, tenzij je bekend wil komen te staan als de Don Quichot van de uitkeringen... :wink:

@ marietje224
@ witte angora...goede tip van je! hoe is het verder met je?
je hoeft niet uitwijden,gewoon gaat het nu een beetje??
je vertelde toen over je toestand en ik de mijne....
Bedankt voor je belangstelling Marietje. Ik maak er gewoon het beste van, vanmorgen weer wat gezeik en gedram gehad van ene die duidelijk laat merken dat die niet over gezond verstand beschikt. Mensen zijn nu een keer zo, maar het blijft vermoeiend. Verder gaat het redelijk goed, heb geluk dat ik vrijwilligerswerk heb waar ik lekker mijn eigen gangetje kan gaan.

Hoe gaat het met jou op het ogenblik? Je schrijft hier heel wat af merk ik. Probeer je over sommige dingen maar niet al te druk te maken, het kost je veel energie, maar is het je allemaal wel waard?

marietje224

hoi witter angora

nou dus vandaag ff niet zo,balen,maar zo te merken weet je het een plek te geven en dat vind ik een goede zaak?toch?
hey leuk man dat je vrijwillergerswerk hebt,goed zo,nu kan je toch op je eigen ding ,je snapt me wel me wel je ding doen ,heerlijk voor je!

met mij,nou er staan 2 operaties op stapel ergens 2010.
deze moeten wel anders kan ik helemaal niet meer lopen,helaas.
de andere is rond de slijmvliezen ,heb het ook erg benauwd en de kno gaat me helpen.
ach heb er al wat op zitten dus ben niet zo bang aangelegd.
ja op deze topic heb ik de laatste dagen wat geschreven ja,maar ik steek mijn energie niet in negatieve dingen,pff helemaal geen zin in zeg....ben gelukkig blij dat ik ondanks alles nog kan lachen en genieten...
je wilt soms mensen helpen maar soms is het beter om te stoppen,met die gene...
dus richt ik mij op leuke mensen zoals jij en vogels,niet te lang zoals nu k voel de arm al komen,dus ik ga stoppen,
ik ga niet teveel op je in,je zal wel snappen waarom ,alles wordt op een weegschaal gelegd onder deze topic.
maar vind het zo leuk voor je dat je vrijw..werk hebt!! je zei tegen mij jij komt er wel,..maar dat gekd ook voor jou!!!!

vogels....luid en duidelijk... :wink: fijne avond verders.

lucky me

chatten jullie maar gezellig verder
zoek ik wel ergens anders
dacht dat je hier normale mensen on topic had
omdat t tros radar forum is????????????????

lucky me

goedenavond

marietje224

MENSEN LAAT U VAN DEZE CONVERSATIE DIE ER EVEN WAS EN NU AFGELOPEN IS U ER AUB ER NIET VAN WEERHOUDEN OM U VERHAAL NEER TE ZETTEN

de topic starter en andere mensen die chronisch ziek zijn en niet bij het cak op de lijst staan,moeten dat ook melden bij de chronische gehandicapten raad.
er was toen een vragenlijst,die is er niet meer,dan kan je gewoon mailen,zo hebben ze meer info hoeveel mensen er buiten de boot vallen en weten ze wat het percentage is(is mij geschreven toen)

kabinet schijnt er wel mee bezig te zijn maar ja?
even duideliijk het gaat om de medicatie de 50 euro dus....niet om de discussie bijstand en geen 350 euro maar puur de 50 euro tegemoetkoming

@vogels,ben blij dat jij ook een heleboel dingen weet!
@ angora,ik hoor je hopelijk wel weer een keer!

scottymargriety

Ongelezen bericht door scottymargriety »

Deze meneer heeft helemaal gelijk,
echt belachelijk dat hij niets vergoed krijgt.
Ik slik een antidepressiva, dat is mijn enigste medicatie
en ik krijg zelf de 50 euro terug

witte angora

scottymargriety schreef:Deze meneer heeft helemaal gelijk,
echt belachelijk dat hij niets vergoed krijgt.
Ik slik een antidepressiva, dat is mijn enigste medicatie
en ik krijg zelf de 50 euro terug
Belachelijk dat je de 50 euro krijgt, die krijg ik namelijk weer niet, ook al zit ik volledig in de WAO. Alleen maak ik me er niet druk om. Vandaag heeft de een een voordeeltje, morgen de ander. Simpel zat.

Ik ben nog altijd dankbaar dat we in een land leven waar sowieso zulke prachtige sociale voorzieningen zijn. Je zult maar in Amerika wonen en niet verzekerd zijn tegen ziektekosten. Dan heb je helemaal niks. Of in een land waar die sociale voorzieningen als bijstand, WW, WAO, AOW er niet zijn. Wat we hebben is heus geen vetpot, maar het is nog altijd door anderen betaald.

Een beetje meer dankbaarheid voor wat we hebben maakt het leven al een stuk makkelijker.

marietje224

scotty ...

ik gun het je van harte,en antidepressivia zal je niet voor niks slikken!
het is niet anders,bij de ene denk ik wel ,nou,zakt mijn broek af...zoals bij iemand met de plaspillen en verder geen hoge bloeddruk heeft en nog zwartwerkt ook..grrrrrrrr ,kijk dat vind ik oneerlijk..maar goed het is niet anders.

het gaat om de mensen diehet niet krijgen ook om de stempel,we zijn jaren ziek en we worden niet erkent als chronisch zieke....dat is :twisted: doet pijn,omdat je jaren strijd tegen de pijn...maar goed ik zie nog wel wat dingen veranderen in de loop der tijd..maar het gaat me niet om de 50 euro en ik denk bij heel veel mensen niet,tuurlijk het zou mooi zijn,gistreen weer aan de apotheek een leuk bedrag moeten betalen...maar ja ach....het is niet anders....

wens je veel succes en ik hoop dat je snel van je pillen afkomt!

witte angore

ja,ben het helemaal met je eens...we schelden wel eens op dit land,maar wat jij zegt is ook zo!
ik heb een vriendin in belgie wonen haar man kreeg een hartaanval,wat hij kreeg aan ziektegeld...ahhhhhhhh ik schriok heeeeeeeeeeeeel erg..
dus ja we hebben ons voordelen en onze nadelen....
mooi en goed gezegd!!

weet je zeker dat je niet geschikt bent voor iets in de trant voor mensen hulp geven angora,want dat doe je verrekte goed,je snapt wel hoe ik dat bedoel!bemoedingend!!

marietje1

Ongelezen bericht door marietje1 »

@ Lucky me,

Ik maak nog even een opmerking hier over, U wilt de WAO of WIA in?
Dit zijn werknemers verzekeringen, u was voor dat u ziek werd zelfstandige en heeft naar wat ik uit uw verhaal haal geen verzekering gehad voor als u arbeidsongeschikt werd.
Helaas werkt het voor zelfstandigen zo dat u nadat uw reserves op zijn dat u in de bijstand terecht komt en niet in de WAO/WIA.
U kan hier de regels voor vinden bij het UWV.

Ik denk dat u hier mee wel een antwoord heeft waar u wat aan heeft. Op elkaar afgeven heeft totaal geen zin.
Maar het verhaal is eigenlijk wel off topic.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Ik vind het volstrekt belachelijk dat chronisch zieken 50 euro terugkrijgen.
Chronisch zieken zouden blij moeten zijn dat met het schijntje wat ze betalen kosten vergoed krijgen.

Btw; ik ben ook chronicsh ziek en krijg die 50 euro ook.

Gesloten