LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP! no-claimbeschermer Centraal Beheer autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
TwinCamDude

Re: OPROEP! no-claimbeschermer Centraal Beheer autoverzekering

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Byob schreef:
De no-claim beschermers hebben geen invloed op de schadevrije jaren
En dat hebben ze nu juist wel, alleen zie je het niet als je je aan de voorwaarden houdt van bijvoorbeeld max. 1 schade per jaar.

Ze nemen je gewoon schadevrije jaren af alsof je geen bescherming hebt, maar aan de andere kant vullen ze het eigenlijk aan met extra treden (dit zijn geen schadevrije jaren!!)

Zo blijf je op hetzelfde niveau als je stond voor de schuld schade.

Bij beeindiging zie je de gevolgen van de schuldschades inderdaad.
Hier heb ik zo'n drie jaar geleden al iets over gemeld. Toen was de no-claim beschermer echt het walhalla, maar wisten veel mensen niet dat je je schadevrije jaren kwijtraakte. Kwam je pas achter als je ging overstappen.

Mijn advies: gewoon niet afsluiten. Kost je per jaar EUR 55,00 of meer. De kans is nu ook (veel) groter dat je een kleine claim gaat neerleggen bij de verzekeraar, omdat je zo'n beschermer hebt.

Verzekeraars zijn echt niet dom geweest bij het ontwikkelen van deze beschermer, maar moeten nu wel concluderen dat het aantal claims drastisch omhoog is gegaan. Gevolg: premieverhoging van dit product of......de maatschappij stopt ermee.

-edit-
Los van dit is het natuurlijk schandalig dat CB bewust misleidt als ik het verhaal zo lees van die persoon, wiens korting niet juist is vermeld. Idd tijd voor actie.

sjaloe1

Ongelezen bericht door sjaloe1 »

ik had ook een noclaimbeschermer bij de anwb verzekering wil nu van verzekering veranderen en kreeg te horen van deze verzekering dat ik 55%noclaim heb maar wel 6!!! schadevrije jaren achteruit gaik heb 2008 en 2009 een schade geclaimd omdat gezegd was dat 1schade per jaar geen conseqensies had op de noclaim maar er is nooit verteld dat je in jaren achteruit gaat ik moet nu meer dan 75 euro pm meer betalen!!!!zijn er nog meer mensen die dit ook mee gemaakt hebben bij de anwb
ik vind het een mooie verzekering dat je bij 1 verzekering moet blijven omdat je anders heel veel geld meer moet betalen :twisted: :evil:

JanvL

Ongelezen bericht door JanvL »

Dat is toch echt een kwestie van goed letten op de voorwaarden. Bonusbeschermers beschermen de bonus. Niets anders.
Zoals echter zo vaak, bij het afsluiten is het lezen van de voorwaarden veels te veel werk, geen zin in etc. Pas daarna komt de koude douche.
Het sluiten van verzekeringen bij al die aanbieders die geen professionele adviseurs zijn houdt nu eenmaal in, dat je zelf de voorwaarden moet kennen.
Niets mis mee, maar je moet dan wel goed lezen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

omdat gezegd was dat 1schade per jaar geen conseqensies had op de noclaim maar er is nooit verteld dat je in jaren achteruit gaat ik moet nu meer dan 75 euro pm meer betalen!!!!zijn er nog meer mensen die dit ook mee gemaakt hebben bij de anwb
ik vind het een mooie verzekering dat je bij 1 verzekering moet blijven omdat je anders heel veel geld meer moet betalen :twisted:
JanvL heeft het helemaal bij het goede eind ,eerst eens goed de voorwaarden doorlezen de Bonus blijft intact maar je schade vrije jaren gaan achteruit,die moet je weer gaan opbouwen door een aantal jaren schade vrij te gaan rijden,staat allemaal in de voorwaarden. Dus las je elk jaar maar weer een kleine/grote schade claimt dalen je schade vrije jaren alleen maar verder. Zolang je bij dezelfde verzekeraar blijft blijft ook je premie vrijwel hetzelfde,stap je over dan heb je de hoofdprijs. Het is dus niet zo dat je voor een paar tientjes onbeperkt schades kan claimen en na een aantal jaren bij overstap nog je zelfde hoge schade vrije jaren hebt bij een andere verz. maatschappij voor hun ben je een brokkenmaker.

gr Henk

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Tja misleiding. Ik vind het een groot woord.

Ik vraag mezelf altijd af hoe het komt dat ik het wel weet hoe het werkt als zo'n product mij wordt aangebdoden en anderen zich misleid voelen. Ik zit en werk niet in die wereld, maar weet toch hoe het zit.

Het zit hem denk hem dat ik niemand op zijn mooie blauwe ogen geloof en wil eten wat ik werkelijk koop. En een verkopende partij is nooit onafhankelijk. Je moet dus altijd op zoek gaan wat niet prominent wordt gemeld.

Mensen die geen verstand van zaken hebben doen er verstandig aan een zo'n onafhanklijk mogelijke advsieur te nemen, maar die kost vaak geld.

Kortom we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang.

Is dit misleiding ik vind van niet. Het is op zich nog steeds een redelijk product.
Stel je had hem niet afgesloten dan had je ook bij CB een hogere premie moeten betalen nu.

estherrr20

Ongelezen bericht door estherrr20 »

Volgens mij heet het ook een NO CLAIM beschermer en geen schadevrije jaren beschermer...
Doordat je schadevrije jaren opbouwt, bouw je een bepaald percentage NO CLAIM op. Dus it's all in the name :)
Daarnaast... Zonder die no claim beschermer, was je EN je schadevrije jaren kwijt geweest EN had je meer premie moeten betalen. Dus de no claim beschermer, biedt wel degelijk bescherming.

ChriSa73

Ongelezen bericht door ChriSa73 »

Ik heb na 20 schadevrije jaren, in 2006 en 2007 , twee kleine schades (veroorzaker ???) laten herstellen. In juni 2010 ben ik overgegaan naar een andere maatschappij, nieuwe auti gekocht.
Tot mijn grote verbazing was ik door de NO-Claim beschermer teruggezet naar 4 schadevrije jaren. Als men mij destijds goed had voorgelicht, had ik nooit een No-Claim beschermer genomen, want dan had ik veel meer schadevrije jaren gehad.
Christiaan.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Als men mij destijds goed had voorgelicht, had ik nooit een No-Claim beschermer genomen, want dan had ik veel meer schadevrije jaren gehad.
U begrijpt de werkwijze van de b/m ladder en het wel of niet hebben van een beschermer duidelijk niet.

De beschermer heeft namelijk totaal geen invloed op de opbouw van uw schadevrije jaren. Die zijn in de loop der jaren net zo bijgetelt en afgenomen (bij schade) als of u geen beschermer zou hebben gehad.

Echter heeft u een beschermer worden de afgenomen schadevrije jaren weer aangevult met extra treden (dit zijn geen schadevrije jaren, maar u blijft wel op het zelfde niveau staan, en behoudt dus dezelfde korting)

U zou beter eens na kunnen vragen waarom u nogmaar 4 schadevrije jaren hebt overgehouden. Laat ze vanaf de ingangsdatum van de polis maar uitleg geven over de opbouw en afname van die jaren.

ChriSa73

Ongelezen bericht door ChriSa73 »

Heb weken geleden, een brief aan CB gestuurd (direktie), maar nooit antwoord gehad. Heb met een medewerkster autoverzekeringen gebeld, zij wist het ook niet precies uit teleggen. Nu mag u het zeggen. CB behoort toch precies de juiste gang van zaken uit te kunnen leggen. Nee dus.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Inderdaad horen zij u die uitleg te kunnen geven, Ik kan u alleen uitleggen hoe dat soort systemen werken. En ik kan de details niet, al heb ik wel een vermoeden hoe dit soort situaties ontstaan, alleen is dat wel een heel lang en technisch verhaal.

Gesloten